تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه را در این بخش از دانستنی های ما مطالعه کنید.  یکی از رایج ترین خواب هایی که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد فرار کردن از چیزی یا از کسی و پناه گرفتن در خانه است. 

شاید برای بسیاری از افراد چنین خواب هایی در زمره کابوس های وحشتناک شبانه قرار گیرند. اما آیا واقعاً این گونه است؟ آیا تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه به خاطر فرار کردن و گریختن از چیزی می تواند تعابیر بدی به همراه داشته باشد؟ اگر شما هم به عنوان یکی از بینندگان این دسته از خواب ها، چنین سؤالاتی در ذهن دارید پیشنهاد می کنم حتماً ادامه این مطلب ما را مطالعه کنید.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه چیست؟

چه کسی می داند تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه چیست؟ معبران اسلامی و غربی تعابیر متفاوت بسیاری درباره دیدن خواب پناه گرفتن در خانه ارائه کرده اند. اما همه آن ها بر این موضوع توافق نظر دارند که تعبیر چنین خوابی به حالات، موقعیت و شرایط شخص خواب بین بستگی دارد. 

اما در حالت کلی تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه بر دست یابی به مال و اموال حلال دلالت دارد. اگر می خواهید درباره این موضوع اطلاعات مفیدتر و جامع تری کسب کنید پیشنهاد می کنم حتماً تا اتمام شدن این مقاله همراه ما باشید.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه به روایت کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها درباره تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه چنین آمده است: اگر کسی خواب بیند که از چیز وهم ناکی فرار کرده و در خانه اش پناه می گیرد تعبیرش آن خواهد بود که از مال و مکنت خود در برابر اتفاقات و حوادث گوناگون محافظت می کند.

در تعابیر دیگری از کتاب سرزمین رویاها: اگر شخصی خواب بیند که از بیم و نگرانی در خانه اش پناه گرفته اما دلیل وهم و ترس خود را نمی داد تعبیرش آن است که وی توانایی مقابله با مشکلات زندگی را ندارد.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه دیگران

تعابیر متفاوت بسیاری در کتاب سرزمین رویاها درباره تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه ارائه شده است که هر یک از آن ها با توجه به حالات و موقعیت بیننده خواب بیان شده است. به عنوان مثال اگر کسی خواب بیند که از ترسی افراد غریبه ای به خانه ای پناه می گیرد اما محل و پناه گاه برایش هیچ آشنایی ندارد معنی اش آن خواهد بود که به زودی به خاطر مسائلی که وجود دارند مورد تعقیب پلیس و مأموران دولتی قرار می گیرد. خانه افراد ناشناس هم به اماکن دولتی تعبیر شده است.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه به روایت محمد بن سیرین

به روایت ابن سیرین خواب گذار و معبر بزرگ دنیا تعبیر خواب گریختن از چیزی و پناه گرفتن در خانه به معنای رهایی و آزادی در دنیای واقعی است. اگر کسی خواب بیند که با ظاهری آشفته و حالتی بیمناک به فرار پرداخته تا اینکه بالأخره در خانه اش پناه می گیرد نشانه آن است که پس از تحمل مرارت ها و سختی ها از زندانی مادی که برای تو ساخته رهایی می یابد. در واقع ایشان پناه گرفتن را به رهایی و نجات تعبیر کرده اند.

همچنین ایشان در جای دیگر چنین روایت می کند اگر کسی با حالت فرار و نفس نفس زنان به خانه ای پناه گیرد ولی درب آن خانه را نبندد معنی اش آن خواهد بود که از غم و غصه رهایی می یابد. به شرط آنکه فرار کردن وی با گریه و شیوه همراه نباشد. زیرا ایشان گریه و زاری را بر مصیبت و ناراحتی تعبیر کرده اند.

تعبیر خواب فرار از باد و پناه گرفتن در خانه

به روایت یوسف نبی (ع) اگر در خواب خود باد وهم ناکی شروع به وزیدن نمود و ما را وادار به فرار کرد چنانچه از ترس باد در خانه خود پناه گیریم معنی اش آن است که در دنیای واقعی انرژی مثبت و قدرت زندگی روی خودش را به ما نشان می دهد. به طریقی که قدرت های پنهانی در ما شکوفا خواهند شد.

تعبیر خواب فرار دیگران و پناه گرفتن در خانه

لوک اویتنهاو درباره تعبیر خواب فرار کردن دیگران و پناه گرفتن در خانه می گوید چنانچه شخصی در خواب خود، دیگران را در حال فرار کردن از چیزی ببیند در حالی که در مأوا و مکانی همچون خانه پناه می گیرند چنین خوابی برای بیننده خواب تعبیر بد و ضرر رسانی ندارد. زیرا مشاهده ترس و وحشت دیگران در خواب و پناه گرفتن آنان در خانه به این معنی است که راز مگویی از آن ها برای شخص خواب بین فاش خواهد شد.

محمد بن سیرین درباره تعبیر خواب پناه گرفتن دیگران در خانه چنین روایت می کند: اگر خواب بینیم که یک سری افراد ناشناخته در خانه ما پناه گرفته اند به طوری که چهره هیچ یک از آن ها برایمان آشنا نباشد تعبیرش مال و مکنت بسیاری است که بر ما فزونی می یابد. به عبارتی دست یابی به روزی فراوان از جایی که انتظارش را نداریم.

تعبیر خواب پناه گرفتن افراد ناشناس در خانه

مطیعی تهرانی تعبیر خواب پناه گرفتن افراد ناشناس در خانه را بر خبرهای خوش تعبیر می کند. او در این باره می گوید چنانچه شخصی خواب بیند که فرد ناشناخته ای به طور ناگهانی به خانه وی گریخته و طلب پناه گرفتن در خانه وی را کند بی تردید تعبیرش بر خبرهای خوب از غیب دلالت دارد.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه دوست

درباره دیدن خواب پناه گرفتن در خانه دوست تعابیر و تفاسیر متعدد بسیاری از سوی خواب گذاران ارائه شده که در ادامه مطلب به بیان آن ها خواهیم پرداخت: به تفسیری از کتاب سرزمین رؤیا: چنانچه شخصی خواب بیند که برای فرار از چیزی یا کسی در خانه دوست خود پناه می گیرد معنی اش آن خواهد بود که سفری برای شخص خواب بین در راه است که در آن سفر به جاه و مقام بلندی دست می یابد.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه غریبه

ابراهیم کرمانی دیدن خواب پناه گرفتن در خانه غریبه را بر سفری طولانی تعبیر می کند و می گوید: چنانچه کسی خواب بیند که به طور ناخواسته به خانه ای پناه می برد که علت و دلیلش بر وی مشخص و معلوم نیست دلیلش آن بود که سفری دراز مدت خواهد رفت.

چنانچه نداند که چرا به آن خانه پناه برده تعبیرش آن خواهد بود که مرگ برای وی نزدیک است. تعبیر دیگری از ایشان درباره این خواب چنین است: اگر کسی خواب بیند که برای حمایت و محافظت از خود به خانه ای ناشناس پناه برده و خود می داند که این پناه گرفتن او را مامن می دارد معنی اش آن خواهد بود که برای آینده خود نقشه ها و برنامه ریزی هایی می کند که به دنبال آن خوشبختی در انتظار او است.

تعبیر خواب پناه گرفتن در خانه بزرگان

امام جعفر صادق پناه گرفتن در خانه بزرگان را بر چهار چیز تعبیر کرده اند: اول توبه کردن از معصیت، دوم خوشبختی، سوم ایمنی به سرد بردن و چهارم پنهان کردن احساس. بنا بر روایت ایشان چنانچه کسی خواب بیند که در خانه یکی از بزرگان دینی به قصد پناه گرفتن مأوا کرده و در آنجا احساس ایمنی و رضایت می کند تفسیرش آن خواهد بود که از معصیت و گناهی که مرتکب گشته توبه خواهد کرد. ایشان خانه بزرگان را به جنبه های خاصی از وجدان بیننده خواب نسبت داده اند


سایر مطالب پیشنهادی :

تعبير خواب جنگ و بمباران

تعبیر خواب دیدن طوفان شن


10 نظر

  1. elahezzmmelahezzmmsays:

    سلام من دیشب خواب دیدم با پدرم سر کوچمون نشسته بودیم و نونو آش میخوردیم و چند تا شتر داشتن از پیشمون رد میشدن من ذوق زده به یکیشون دست زدم و اون شتر برگشت و میخواست بهم حمله کنه ولی هر کاری که بقیه میکردن ازک دور نمیشد دوییدم رسیدم ب خونه ای اون بازم دنبالم اومده بود ناچار شدم برم پشتش سوار بشم و دیدم که رفتارش خیلی باهام خوبه اون منو به هر جایی که میگفتم میبرد و تو راه اشاره میکردم که منو به خونه ببره وقتی منو رسوند و پیاده شدم فک میکردم میره اما بازم نرفت و پشت در حیاط موند اصلا ازم دور نمیشد .ممنون میشم تعبیر این خوابو بهم بگین.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده مال و روزی است که ممکن است در زندگی برایتان ایجادشود

  2. میما رجبیمیما رجبیsays:

    سلام و درود من در خواب دیدم در جایی شبیه قلعه با افراد خانواده ام هستم و خانواده دیگری هم آنجا هست و پوستها به ما حمله کردند من و خانواده ام به یک اتاقکی پناه بردیم و پوستها از پشت در سعی داشتند وارد بشوند. خانواده دیگر هم در اتاق روبرو پناه گرفته بودند و یک پلنگ یکی از افراد خانواده آنها را خورد. و ما دنبال یک راه فرار بودیم. در واقعیت من اسباب کشی دارم و چند روز دیگه به خانه جدید میروم و نگرانم که خانه جدید خوب نباشد چون طبقه بالا دو کودک دوقولوی پر سر و صدا دارند. من تنها زندگی میکنم و آدم بی سرو صدایی هستم.

  3. میما رجبیمیما رجبیsays:

    با عرض سلام و درود من در خواب دیدم در جایی شبیه قلعه هستیم و با خانواده ام از دست پلنگها له اتاقی پناه ببریم یک خانواده دیگر هم به اتاق روبرو پناه برده بودند ولی پلنگها یکی از افراد خانواده آنها رو خوردند و ما دنبال راه فرار و جای بهتری بودیم. و میترسیدیم که پلنگها وارد اتاق شوند. در واقعیت من به زودی به خانه جدید میروم میترسم آنجا برای من خوب نباشد . در طبقه بالای خانه جدید من دو کودک دوقلو پر سر و صدا دارند. من تنها زندگی میکنم و آدم آرامی هستم. از اینکه پاسخ بدهید ممنون میشوم .

  4. مریم فکورمریم فکورsays:

    سلام دیشب خواب دیدم به مهمانی فردی رفتم (این فرد از ما شکایت کرده ) بسیار پذیرایی مجللی کرده بودند و همه چیز در مراسم بود و هوایی بسیار مطبوع از منزلش که بیرون امدیم برف بسیار آمده بود تعجب کردم چون غیر فصل بود و سرویس ها رفته بودند کمی امدیم و به پناهگاهی مانند خانه اسکیمو ها رسیدیم بسیار گرم منتظر ماشین تا دنبالمان لطفا اگر میتوانید معنی این را بفرمایید

  5. پری زمانیپری زمانیsays:

    من در خواب دیدم که یه زن و دوتا بچه به خانه من امدن و داخل یکی ازاتاقام نشستن وقتی نگاه کردم دیدم اون اتاق خالی خالی بود زن به من می‌گفت من یکم میشینم و میروم

  6. زهرازهراsays:

    من در خواب دیدم که در خانه بودم خانه ما در نزدیکی آتشفشانی بزرگ بود که آتشفشان فوران و به طرف مردم میآمد مردم برای نجات در خانه ما را زدند من بی خبر بودند من در را باز کردم عده ایی کودک را به من سپردند من بچه ها را گرفتم مردم از فوران آتشفشان می گفتند که بچه ها را در خان پناه بده در ها را ببند و نگذار به خانه مواد داغ وارد شود در خواب دیدم که بره هایی پشت در همراه بچه ها بودند من بچه هارا به داخل ولی بره ها را نیاوردم پشت در زیر در آهن و اینا گذاشتم تا مواد مذاب وارد خانه نشود مواد تا سه پله آمد از آنجا که خانه ما در زیر زمین است ته سه تا پله آمد ولی متوقف شد و دیگر مواد جریان نداشت و به بیرون خانه آمدیم یه عده داخل ماشین بودند ولی سالم و آسیبی ندیده بودند

  7. اميرحسيناميرحسينsays:

    سلام وعرض ازب —— من خواب ديدم با داييم به سمت خونه پدر بزرگم رار ميكرديم دو سه نفرم دنبالمون بودن كه لباس سياه داشتن به داخل خانه رفتيم پدر بزرگم و داييى ديگرم كه هر دو فوت شدن ما رو نجات دادن و با انها درگير شدن ممنون ميشم تعبيرش رو بفرماييد

  8. SaharSaharsays:

    سلام لطفا اگه میشه به من کمک کنین،من چند شب خواب های مختلف که تعبیر مشخصی دارن میبینم بعد از اینکه صدقه دادم دیشب خواب دیدم خونه مادربزرگم پناه گرفتم ولی بیرون چیزی فراتر از سیل بود که ضربه به شیشه میزد (به من آسیبی نرسید )شبای قبلشم خواب مختلف دیدم مثلا اینکه شب کنار دریای مواجی بودم که یکدفعه فهمیدم یکنفر بچه اش توی آب افتاده و غرق شده من میخواستم کاری کنم ولی نمیدونستم چجوری

  9. آیسان داداشیآیسان داداشیsays:

    من خواب دیدم دارم یک دختری جوانی که در دنیای واقعی ازش خوشم نمیاد رو اذیت میکنم و به شوهرش پناه میبرد ناگهان صدایی میاد و از ترس منم به آن دختری که خوشم نمیاد پناه میبرم و در خانه انان میمانم و باهاش دوست میشوم

  10. ساراساراsays:

    سلام. من پدرم فوت کرده. خواب دیدم زلزله شده همه فرار میکردن پدرم خواب بود من داد میزدم بابا کجاس دیدم خوابه گفتم بابا پاشو زلزله اس. دیدم تازه بیدار شد و داره نگاه میکنه منم سریع بغلش کردم و فرار کردم که اتفاقی نیوفته.بعد اومدیم پایین و من گریه میکردم بابا تو از من راضی هستی گفت اره. تعبیرش چیه؟