متن مجری برای روز مادر در مدرسه

متن مجری برای روز مادر در مدرسه می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بتوانند برای اجرای برنامه های متنوع خود برنامه ریزی داشته باشند و هر گروهی که قرار است برنامه ای را اجرا کند، هم مدت زمان لازم برای آماده شدن به منظور اجرای برنامه ی خود را داشته باشد و هم این که زمان ورود خود به سالن اجرای برنامه را بدانند.

متن مجری برای روز مادر کاملا ضروری است

روز مادر روزی است بسیار با ارزش که از خانه خانه های شهر گرفته تا مدرسه ها، ادارات، شرکت ها و بسیاری از مکان های مختلف شهر، این روز دوست داشتنی را جشن می گیرند، و برای برگزاری تمامی این جشن های شاد و دلنشین تکریم مقام بلند مادر، نکته ی مهم، داشتن یک مجری توانا و مسلط و همچنین در اختیار داشتن متن مجری برای جشن روز مادر می باشد، که وجود هر دو بسیار لازم و ضروری خواهد بود؛ چراکه به برگزاری برنامه های مختلف جشن نظم بخشیده، باعث می شود تا حاضران به درستی در جریان برنامه های مختلفی که قرار است به نمایش دربیایند، قرار گرفته، از برنامه لذت ببرند، همچنین در هنگام خواندن متن توسط مجری، اجرا کننده های بخش های مختلف و برنامه های متنوع جشن نیز می توانند برای اجرای برنامه ی خود کاملا آماده شوند.

متن مجری گری کودکانه برای روز مادر

یکی از مکان هایی که به طور قطع جشن روز مادر در آن جا برگزار خواهد شد و حتما باید به زیباترین و شادترین شکل ممکن نیز برقرار شود، برگزاری جشن روز مادر در مدارس می باشد، و متن مجری برای روز مادر در مدرسه می تواند به دانش آموزان کمک کند تا بتوانند برای اجرای برنامه های متنوع خود برنامه ریزی داشته باشند و هر گروهی که قرار است برنامه ای را اجرا کند، هم مدت زمان لازم برای آماده شدن به منظور اجرای برنامه ی خود را داشته باشد و هم این که زمان ورود خود به سالن اجرای برنامه را بدانند.

به دلیل این که در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی مدارس، بچه ها دارای سن پایین هستند، بایستی متن مجری گری کودکانه برای روز مادر برای آن ها تهیه شود تا علاوه بر این که بتوانند معنی جملات مجری را به درستی بفهمند، تمامی برنامه ها نیز برای آن ها شاد و لذت بخش بوده، در طول مدت زمان برگزاری جشن روز مادر خسته و کسل نشوند، بی قراری و شیطنت نکنند و به آن ها خوش بگذرد.

متن مجری برای روز مادر در مدرسه

جشن روز مادر و تمام جشن هایی که در مراسم مختلف در مدارس برگزار می شود، از قسمت های مختلفی تشکیل می شود؛ بخش هایی مثل قرائت قرآن، سرود، نمایش، دکلمه و موارد دیگر و درست به همین دلیل است که متن مجری برای روز مادر در مدرسه باید برای تمامی این قسمت های مختلف تنظیم شود؛ به عنوان مثال وقتی در ابتدای برنامه قرار است مجری شروع به صحبت کردن نماید، نیاز به متن مجری برای شروع برنامه روز مادر خواهند داشت و همین طور تا انتهای برنامه، متن هایی متنوع را باید در دسترس داشته باشند، تا برنامه ها را یکی یکی اعلام نمایند، به همین منظور برای قسمت های مختلف جشن روز مادر در مدرسه، متن های گوناگونی برای دانش آموزان عزیز ارائه می شود تا بتوانند برای اجرای برنامه ها و جشن های خود ایده بگیرند و از آن ها استفاده نمایند.

متن مجری برای شروع برنامه روز مادر

1- به نام خداوند مهربانی که مادران مهربان را مونس تمام لحظات فرزندان شان قرار داده است، تا لحظه لحظه های تمامی آن ها لبریز از محبت و خوبی شود و مهربانی کردن را به راحتی، بدون هیچ هزینه ای بیاموزند. به نام خداوند بزرگی که مادران را آن قدر بزرگوار آفریده است که بدون هیچ انتظاری برای جبران زحمات بی اندازه ی خود، تمام زندگی شان را نثار بزرگ شدن فرزندان خود نموده اند و به اندازه ی سال های سال کودکی،  نوجوانی و جوانی کردن های آن ها پیر شده اند.

 سلام به وجود با ارزش دختر گرامی پیامبر مهربان و صبور، که در مهربانی کردن به پدر تا جایی پیش رفت که او را ام ابیها یعنی مادر پدرش لقب دادند، سلام به حضرت زهرا سلام الله علیها که مانند کوهی استوار همراه پدر بود و با مهربانی های خود زخم های به دل نشسته ی پیامبر خدا از بی مهری های مردم را مرهم می نهاد و آرامش او بود.

سلام به مادرهای خوب و عزیزی که فرزندان خود را آن چنان عزیز کرده اند که حتی گاهی فرزندان شان فراموش می کنند، تا چه اندازه مادران از حق شان گذشته اند و بی آن که حق با فرزندان باشد، تمام حق را به آن ها داده اند، سلام به مادرهای از خود گذشته ی دوست داشتنی، دوست داشتنی ترین موجودات روی زمین.

سلام به شما عزیزان که مادران خود را گرامی می دارید، نه با یک هدیه ی کوچک و بزرگ در روز مادر، که با رفتاری محترمانه در برابر آن ها در تمامی روزهای سال. سلام بر شما خوبان که لحظه لحظه های زندگی تان را از روی زندگی حضرت زهرا (س) مشق می کنید، تا همیشه در راه باشید و نه در بیراه.  روز مادر و روز میلاد حضرت زهرا (س)، دو گوهر گرانبهای عزیز و گرامی، بر شما دوستان همراه مبارک باد.

2- با نام خدا که عشق است و بانوی عشق، حضرت زهرا (س) را آفرید و در بین آفریده های خویش مادران را به زیبایی تمام خلق نمود تا آرامش فرزندان باشند و فرزندان در دامان پر مهر آن ها بزرگوارانه بزرگ شوند.

با نام خدایی بزرگ که بزرگ بانوی دو عالم، حضرت زهرا (س) را آفرید، که در آغوش پر مهر پدر و مادری نمونه، حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)، گوهرهایی گرانبها در تاریخ انسانیت، چون گلی بی نظیر شکوفا شد و از رایحه ی دل انگیز کلام اوست که مادران سرمست معرفت می شوند و فرزندانی خدایی تربیت می کنند.

سلام بر حضرت زهرا (س) که در چنین روزی دنیا را مفتخر به حضور مبارک شان نمودند و سلام بر مادرانی مهربان که امروز را به نام شان مزین کرده اند تا فرزندان به بهانه ای قطره ای از زحمات بی دریغ شان را تقدیر کنند.

سلام بر شما خوبان که جمع تان جمع است تا در کنار یکدیگر جشنی داشته باشیم برای شادباش میلاد عزیز پیامبر (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) و تقدیر از مادران مهرآفرین بی همتا.

متن مجری برای روز مادر در مدرسه پس از تلاوت قرآن کریم

1- مادران آیه آیه های عشقی الهی هستند که به اندازه ی عمر مادر-فرزندی بر زبان دنیا تلاوت می شوند و معنایی عمیق را در سینه ی پر از مهر خود دارند، معنای ایثاری عظیم که فقط در دل دریایی مادران می گنجد و توانایی انجام آن را تنها این آفریده های دوست داشتنی دارند. مادران نورهایی هستند آسمانی که به لطف خداوند مهربان، زندگانی زمینیان را به یمن حضور پر برکت شان نورانی نموده اند، آن ها آرام جان فرزندان هستند و با قدرتی عجیب  فرزندان را عزیزتر از جان با صفای خویش پاس می دارند.

مادران ارثیه ای از مادر بزرگوار تمام مادران خدایی، حضرت زهرا (س) دارند و آن عظمت، عزت، وقار و متانت آن هاست. آن ها نجابتی را به ارث برده اند که با وجود تمام سختی ها، صبور و محکم همچنان پشت فرزندان و حق آن ها خستگی ناپذیر ایستاده اند.

مادران سرودی هستند که طنین دل انگیز آن در قلب همه ی فرزندان پیچیده است و حال و هوای آن ها را در هر سن و سالی خوب خوب می کند.

اکنون به سرودی که در وصف این هدیه های الهی سروده شده است، و دوستان مان زحمت اجرای آن را برعهده گرفته اند، گوش می دهیم.

2- حضرت زهرا (س) نور است و میلادش میلاد نور، مادران همه خورشید زندگی فرزندان هستند و زندگی فرزندان نیز گرم از وجود آن ها. حضرت زهرا (س) آیه آیه شعور است و معرفت، و مادران لحظه لحظه شور هستند و تشنه ی معرفت کلام های ناب حضرت زهرا (س).

زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) کتابی است که صفحه صفحه اش رساله ای است سرشار از احکام روشن الهی و مادران نیز تشنه ی نوشیدن کلام و حکم خدا از کتاب زندگی حضرت زهرا (س).

امروز روزی است که میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر در خاطره ی دنیا قرائت می شود و سوره سوره عشق تلاوت می گردد، امروز روزی است که جشن در جشن است و مملو از مهربانی؛ چراکه هم حضرت زهرا (س) سرشار از مهربانی بود و هم مادران.

روز میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر مبارک تان باد.

متن مجری برای روز مادر در مدرسه پس از اجرای برنامه ی اول

نمایش هستی زمانی به نقطه ی اوج خود رسید که حضرت زهرا (س) در میان جهالت انسان های غرق در شعر و مستی پا به عرصه ی پهناور دنیا گذاشت، آن هم در دامن پاک حضرت خدیجه (س)، ام المؤمنین، که هر آنچه از ثروت دنیایی داشت را خرج عشق الهی خود، گسترش اسلام و آسایش مسلمان ها نمود، بزرگ زنی در جهان اسلام که دختری بزرگوار چون حضرت زهرا (س) را تربیت کرده، تاج سر زنان عالم نمود.

حضرت فاطمه زهرا (س) در میان آغوش پیامبر خدا، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و با عشق بی حد و اندازه ی ایشان در برابر چشمان حیرت زده و بی خبر جاهلان عصر جاهلیت، بزرگ و بزرگ تر، عزیز و عزیزتر شد، و این گونه بود که احترام و گرامی داشتن دختران و بانوان را به کمال به آن ها آموزش دادند.

نمایش وجود پاک بزرگ خانواده ی اسلام در برابر چشمان تاریخ انسانیت، راه را بر هر بهانه ای برای ندانستن و نشناختن راه از چاه می بندد و به همین منظور در کنار هم به تماشای گوشه ای از زندگی پر بار حضرت زهرا (س) می نشینیم تا روزنه ای در زندگی مان باز شود به سوی وجود نورانی آن حضرت عشق.

متن مجری برای روز مادر در مدرسه پس از اجرای برنامه ی دوم

روز مادر حتی قطره ای از دریای بیکران محبت های او را نیز نمی تواند تقدیر کند، روز مادر که روز میلاد دختر پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) می باشد، آن قدر تقارن زیبایی است از دو وجود با ارزش که انگار عشق را در عشق معنا کرده است، خوبی را در خوبی نقاشی کرده است، فرشته ای را با فرشته ای دیگر معرفی کرده است، و خلاصه، مثل این است که روزی بزرگ ترین را روز جشن قرار داده اند.

هرچند که حضرت زهرا (س) خود به تنهایی عشق مادران است و قبله ی اعمال و رفتار آن ها، و همین عشق مادران به مظهر خوبی ها، حضرت زهراست، که وجودشان را مالامال از خوبی ها نموده است.

به پاس میلاد وجود مبارک بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، دوستان مان سرودی زیبا را آماده کرده اند تا در وصف بانوی بی بدیل دو عالم برای مان اجرا نمایند.

متن مجری برای روز مادر در مدرسه پس از اجرای برنامه ی سوم

مادر وصف بی نظیری است از مهربانی، بی آن که تلاشی برای به نمایش درآوردن آن داشته باشد، تصویری است از بی نهایت محبت بدون این که از رنگ های مختلف استفاده کند، بی رنگ بی رنگ، خالص خالص. مادران آن قدر ساده و بی آلایش هستند که گاهی فرزندان آن ها به سادگی یادشان می رود که مادران آن ها چقدر سخت آن ها را بزرگ کرده اند و به ثمر رسانده اند. مادران به قدری بی چشمداشت به زندگی فرزندان خود می پردازند که فرزندان آن ها چشم های شان قادر به دیدن آن همه ایثار و از خودگذشتگی آن ها نیست.

مادران گزینه هایی هستند که بی آن که فرزندان انتخاب شان کرده باشند، صحیح و بی غلط راه زندگی را برای فرزندان خود نشان می دهند و آن ها را در زندگی خود به سمت قبول شدن پیش می برند، آن ها با تمام بزرگی خود، قدم به قدم به اندازه ی فرزندان خود کوچک می شوند تا فرزندان شان از همراهی با آن ها لذت ببرند و کم کم بزرگ شوند.

متن مجری برای پایان برنامه روز مادر

1- برای مهربانی های مادر پایانی نیست، آن چنان که انگار خداوند بزرگ، مهربانی بی نظیر خود را در وجود مادران گرامی قرار داده است و مادران نیز چه سخاوتمندانه و بی ریا این مهر و محبت بی حد و اندازه ی خود را نثار لحظه لحظه های زندگی فرزندان خود نموده اند.

انتهایی برای از خودگذشتگی های مادران وجود ندارد؛ چراکه مادران منتهای خوبی کردن هستند و تمام وجودشان را وقف فرزندان شان نموده اند.

خداوند مهربان و بخشنده نگهدار وجود پر از مهربانی و پاکی آن ها باشد که به ما زندگی بخشیده اند و مهربانی آموخته اند.

خداوند بزرگ و قدرتمند نگهدار شما خوبان باشد که همواره همراه مادران هستید، چشم و دل آن ها را با خوب بودن تان نور می بخشید و این عزیزان را با احترامی فراوان عزیزشان می دارید.

پروردگار بی همتا حافظ تمام شما و مادران بزرگوارتان باشد و از او می خواهیم تا مادران پر کشیده به سرزمین ابدیت را به لطف بی نهایت خودش در نهایت آرامش قرار دهد، در آخر برنامه، همگی با هم مادران عزیز مسافر سفر آخرت را به یک صلوات و فاتحه میهمان می کنیم.

2- همان طور که عشق را پایانی نیست، قصه ی مادر و فرزندی نیز پایانی نخواهد داشت. همان گونه که مادران بی آن که ذره ای از محبت خود در حق فرزندان را مطالبه کنند، انتهایی برای محبت های شان وجود ندارد، فرزندان نیز بایستی بال و پر مادران باشند و سبب دلگرمی و شادی آن ها تا مهرآفرینی در دنیا به انتها نرسد.

خدا حافظ مادران پر مهرتان باشد و نگهدار شما خوبان. خدانگهدار

مادران را قدر بدانیم به محبتی بی انتها

نویسنده : محبوبه عباسی

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...