آموزش گام به گام نقاشی عروس دریایی برای کودکان

عروس دریایی چگونه جانوری است؟

عروس‌های دریایی بسیار شگفت‌انگیز هستند و تا به امروز در حدود صدها گونه از آن‌ها در سراسر اقیانوس‌های کره زمین شناسایی شده‌اند. عروس‌های دریایی فاقد مغز، استخوان و همچنین خون می‌باشند، با این وجود آن‌ها قادر هستند که دیگر موجودات را شکار کنند!

عروس‌های دریایی به خاطر شاخک‌های دراز و خطرناکشان معروف هستند، در واقع آن‌ها با کمک شاخک‌هایشان دیگر موجودات را به دام می‌اندازند و یا از خود در برابر شکارچی‌ها -به عنوان مثال لاک پشت- دفاع می‌کنند.

در ادامه قصد داریم به بیان چند نکته درباره عروس‌های دریایی بپردازیم که ممکن است برای شما جالب باشد، این نکات عبارتند از:

در زبان انگلیسی به یک گروه کوچک و بزرگ از عروس‌های دریایی به ترتیب Smack و Bloom گفته می‌شود.

عروس‌های دریایی در بسیاری از کشور‌های آسیایی به عنوان یک غذای لذیذ محسوب می‌گردند، در واقع ابتدا بمنظور جلوگیری از فاسد شدن خشک می‌گردند، سپس پیش از سرو شدن به عنوان یک وعده غذایی به آن‌ها چاشنی زده می‌شود.

برخی از عروس‌های دریایی به قدری کوچک هستند که با چشم غیر‌مسلح نمی‌توان آن‌ها را دید، حال آنکه برخی دیگر از آن‌ها صدها پوند وزن دارند!

بیشتر عروس‌های دریایی کمتر از یک سال عمر می‌کنند و برخی دیگر از آن‌ها عمری در حد چند روز دارند، بهتر است این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که فسیل‌ها نشان می‌دهند که عروس‌های دریایی حتی پیش از دایناسورها نیز بر روی کره زمین وجود داشته‌اند!

    مدت بسیاری است که عروس‌های دریایی بخشی جداناپذیر از فرهنگ عامه محسوب می‌گردند، به عنوان مثال یکی از شخصیت‌های اصلی کارتون "باب اسفنجی" از به دام انداختن عروس‌های دریایی لذت می‌برد که اغلب اوقات نیز توسط عروس‌های دریایی نیش زده می‌شود! مثال دیگر انیمیشن بسیار زیبای "در جستجوی نمو" می‌باشد که در این انیمیشن، ماهی آبی رنگ با نام "دوری" توسط عروس‌های دریایی آسیب می‌بیند و بیهوش می‌شود که پس از مدتی ناگهان بر روی کمر یک لاک پشت به هوش می‌آید!

    آیا دوست دارید که بتوانید یک عروس دریایی بسیار زیبا را نقاشی کنید؟ خبر خوشی برای شما داریم! با کمک آموزش گام به گام توپ تاپ خواهید توانست که یک عروس دریایی بسیار زیبا را نقاشی کنید، کافی است که یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و مداد رنگی -یا مداد شمعی- داشته باشید و البته بایستی آموزش گام به گام ارائه شده را نیز به خوبی یاد بگیرید!

    سایت توپ تاپ در نظر دارد که با ارائه آموزش گام به گام نقاشی یک عروس دریایی قدرت خلاقیت و اطلاعات عمومی کودکان را افزایش دهد و همچنین اوقات خوشی را نیز برای کودکان فراهم آورد. با ما تا انتهای آموزش گام به گام عروس دریایی همراه باشید!

    آموزش گام به گام نقاشی عروس دریایی

    آموزش نقاشی عروس دریایی مرحله اول

    قدم 1- کار را با نقاشی یک دایره شروع کنید، با کمک این دایره سر عروس دریایی نقاشی خواهد شد.

    آموزش نقاشی عروس دریایی مرحله دوم

    قدم 2- از یک طرف دایره یک منحنی موج‌داری را بدون بلند کردن قلم از روی صفحه کاغذ نقاشی کنید تا در نهایت به طرف دیگر دایره برسید.

    آموزش نقاشی عروس دریایی مرحله سوم

    قدم 3- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را مطابق شکل پاک نمایید تا در نهایت طرح کلی عروس دریایی به خوبی مشخص گردد.

    نقاشی کودکانه عروس دریایی مرحله چهارم

    قدم 4- حالا وقت آن رسیده‌است که شاخک‌های دراز عروس دریایی را نقاشی کنید. هر شاخک عروس دریایی را با کمک دو خط انحنادار دراز مطابق شکل نقاشی نمایید تا در نهایت همدیگر را در یک نقطه قطع کنند.

    نقاشی عروس دریایی مرحله پنجم

    قدم 5- دیگر شاخک‌های عروس دریایی را دقیقاً مطابق مرحله قبل نقاشی نمایید.

    نقاشی آسان عروس دریایی مرحله ششم

    قدم 6- باقی شاخک‌های عروس دریایی را نقاشی نمایید، برای این کار هر شاخک را با کمک دو منحنی انحنادار ترسیم کنید، توجه نمایید که هر دو خط انحنادار بایستی همدیگر را در یک نقطه قطع کنند.

    نقاشی کشیدن عروس دریایی مرحله هفتم

    قدم 7- خطوط اضافی موجود در مرحله قبلی را پاک نمایید.

    نقاشی عروس دریایی مرحله هشتم

    قدم 8- جزئیات عروس دریایی را نقاشی کنید، برای این کار دایره و یا بیضی‌هایی را مطابق شکل بر روی سر عروس دریایی نقاشی نمایید.

    نقاشی عروس دریایی مرحله نهم

    قدم 9- یک منحنی موج‌داری را موازی با پایین سر عروس دریایی مطابق شکل نقاشی نمایید، سپس خطوط انحناداری را با اندازه‌های مختلف بر روی سر عروس دریایی نقاشی کنید.

    نقاشی عروسی دریایی مرحله دهم

    قدم 10- حالا وقت آن رسیده‌است که عروس دریایی را رنگ‌آمیزی نمایید، توجه داشته باشید که عروس‌های دریایی به رنگ‌های مختلفی چون سفید، سبز و قرمز وجود دارند. برخی از عروس‌های دریایی که در اعماق اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند مانند رنگین کمان دارای رنگ‌های مختلفی هستند!


    سایر آموزش های آسان و پیشنهادی :

    آموزش گام به گام نقاشی ققنوس برای کودکان

    آموزش گام به گام نقاشی مرغ عشق برای کودکان

    آموزش نقاشی بچه خوک برای کودکان


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...