مجموعه جملات آرام کننده اعصاب و روان

گاهی اوقات اعصاب و روان تان به خاطر مسائل روزمره زندگی به هم میریزد و دوست دارید متن هایی بخوانید که به شما آرامش می دهند. سعی کنید در این هنگام به خواندن متن هایی مشغول شوید که واقعا اثربخش هستند و علاوه بر خوب کردن حالتان، به شما کلیدی برای رسیدن به خوشبختی می دهند.

گاهی بعضی از جملات اعصاب و روان ما را آرام خواهند کرد و به ما در کنترل کردن احساسات مان کمک خواهند نمود. در ادامه این مطلب ما انواع متن های زیبا و آرامش بخش را آورده ایم که می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. اگر این جمله ها را واقعا درک کنید، به یک زندگی شاد و کم دغدغه خواهید رسید.

جملات آرام کننده اعصاب و روان در رابطه با بی ارزشی دنیا

مگر دنیا چقدر ارزشش را دارد که خود را این همه به آب و آتش میزنی؟ لحظه ای صبر کن و با خود بیندیش. تو لایق یک زندگی هستی. زندگی ای که از آن لذت ببری. مهم نیست که چقدر دارای داریی یا اموالت چقدر است! مهم احساسی است که در وجود تو شکل گرفته و این احساس باید خوب و عالی باشد.

*******************************

باور کن که دو روز دنیا ارزش هیچ ناراحتی و غمی را ندارد. به سرگذشت گذشتگان نگاهی بینداز. آنها همواره در حرص و طمع بودند. اکنون چه نصیبشان شده؟ خرمن ها خاک که رویشان ریخته شده. مطمئن باشه که این اتفاق برای تو خواهد افتاد. پس به جای طمع های بی مورد و حرص زدن های بی نتیجه، سعی کن زندگی کنی و لذت ببری.

*******************************

دنیا آنقدر مهم نیست که می پنداری. این دنیا به هیچ کس وفا نکرده، تو چرا خود را به پای آن میسوزانی؟ سعی کن زندگی را به معنای واقعی زندگی کنی و به هیچ چیز و هیچکس در این دنیا اجازه ندهی که حال خوبت را خراب کند.


مطلب پیشنهادی :

گلچین جملات زیبا برای آرامش روح


این دنیا ارزشش را ندارد که حالت را بد کنی. همه چیز در این دنیا گذراست. عاملی وجود دارد که اتفاقات منفی را از بین خواهد برد و آن هم زمان است. اگر اتفاق بدی برای تو افتاده، به خودت زمان بده و خودت را سرزنش نکن. باور کن سرزنش کردن خود، فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

*******************************

تا حالا میلیون ها انسان متولد شده اند و مرده اند! آیا فکر میکنی که واقعا با آنها فرق داری؟ این را نمی گویم که حالت را بد کنم. این را می خواهم بگویم که تو چه بخواهی و چه نخواهی روزی از این دنیا خواهی رفت! پس سعی کن از آن لذت ببری و شاد باشی. به مشکلات دنیا بخند تا این خنده از ارزش آنها بکاهد.

*******************************

اگر فقط یک چیز در این دنیا مهم باشد و ارزشش را داشته باشد که وقتت را برای آن تلف کنی، مطمئن باش آن چیز زندگی خودت است. وقتت را برای زندگی ات بگذار و سعی کن که لذت ببری. لذت بردن از زندگی هیچ ربطی به رابطه عاطفی، جایگاه و مقام مالی و اجتماعی، ارتباطات با دیگران و ... ندارد. تنها به خود بستگی دارد. سعی کن از زندگی لذت ببری.

*******************************

هر بار که دنیا خواست با مشکلاتش غرور تو را بشکند، تو با خنده ای بلند مانع این کارش بشو. چه اشکالی دارد؟ اگر خجالت میکشی، وارد یک اتاق خالی شو و در آنجا بلند بلند بخند. به مشکلاتت لبخند بزن تا به خود اجازه ندهند تو را از عرش به فرش برسانند. تو ارزشت بیش از اینهاست.

جملات آرام کننده اعصاب و روان در رابطه با خدا

هر بار که ناراحتی داشتی و یا به قول معروف اعصابت خراب بود، به خدا فکر کن. خدا منشا همه ی خوبی ها و زیبایی هاست. اگر بتوانی خدا را در زندگیت بیابی و راه او را در پیش بگیری، هیچ وقت اینقدر ناراحت نخواهیم شد که عقب بکشی و دیگر ادامه ندهی.

*******************************

راز موفقیت در این دنیا فقط یک چیز است و آن هم چنگ زدن به ریسمان الهیست. چرا میخواهی خودت را جلوی دیگران کوچک کنی؟ چرا به جز خدا به شخص دیگری متصل می شوی؟ یک بار به سمت خدا روی برگردان و فقط از او طلب کن تا برای همیشه مشکل پیش رویت را از بین ببرد.


در ادامه ببینید :

متن های زیبا در مورد طبیعت


می گویند که پادشاهی در زمان تباهی اش که در دریایی بود، از یکی از پیامبران سه بار درخواست کمک کرد. دفعه ی اول را کمک خواست و پیامبر قبول نکرد، دفعه ی دوم تا کمر به آب رفته و کمک خواست و باز هم پیامبر قبول نکرد. دفعه ی آخر که داشت کاملا به زیر آب میرفت، باز هم کمک خواست و پیامبر نپذیرفت که به او کمک کند. خداوند در این هنگام به پیامبر فرمود که این همه از تو درخواست کرد و فقط یک بار از خدایش که من باشم، کمکی نخواست. آری در زمان مشکلات هرچقدر هم که در سختی و تنگنا باشی، به جز خدا روی هیچکس حساب باز نکن! در غیر اینصورت غرق می شوی.

*******************************

خدا تاس نمی اندازند که بگوید فلان بنده ی من بدبخت باشد و فلان بنده ی من خوشبخت. همه چیز را خود ما به واسطه ی احساسات و تصمیم هایمان به وجود می آوریم. اگر اکنون زندگی بدی داری، بدان که به خاطر تصمیم های خودت بوده. اما نگران نباش؛ تو می توانی این زندگی را تغییر دهی. فقط کافیست که حال و احساست را خوب کنی و شروع به گرفتن تصمیم های درست در زندگیت نمایی. آن موقع میبینی که چطور زندگی ات تغییر می کند.

*******************************

خدا همراه توست، پس از چه نگران هستی. خودش اینطور در قرآن میگوید که هر کس که مرا اجابت کند، او را اجابت خواهم کرد. خدایت را اجابت کن تا تو را اجابت کند. فراموش نکن که این خدا نیست که تو را فراموش کرده؛ بلکه این تو هستی که او را از یاده برده ای!

*******************************

خدا همواره همراه توست. این را بپذیر و باور کن. باورهای تو زندگی ات را خلق می کنند و هر چقدر که باورهایت به خدا نزدیکتر باشد، تو زندگی شادتر و بهتری را تجربه خواهی نمود. از ته دلت خدا را بخوان. آن موقع میبینی که چطور مشکلاتت همگی حل می شوند.

*******************************

انسان با مشکلاتش زندگی می کند. اما چه خوب که نام آنها را مشکل نگذاریم و به آنها نام چالش را بدهیم. به نظرت خدا این چالش ها را برایت انتخاب می کند؟ هرگز! خدا هیچوقت زندگی بندگانش را تغییر نمی دهد، بلکه آنها خود هستند که موجب بد شدن حالشان و در نهایت زندگیشان می شوند. پس روی تصمیم هایی که میگیری و احساس که داری خوب فکر کن که مبادا چالش های سختی وارد زندگیت شوند.

جملات آرام کننده اعصاب و روان در رابطه با احساسات

فکر میکنی چرا اتفاقات بد فقط برای تو می افتد؟ اگر رازش را به تو بگویم، ممکن است کمی حالت بد شود! اما باور کن که واقعیت است. تو خودت این اتفاقات را به وجود می آوری. تو یک سیستم به وجود آورنده اتفاقات در خودت داری به نام احساسات. به چیزهایی فکر کن که احساست را خوب کنند تا در نهایت اتفاقات خوب هم برایت بیفتند.

*******************************

اگر می خواهی ذهنت آرام شود، احساساتت را بروز بده. هیچوقت نگذار که احساسی در وجود تو بماند و آن را نادیده بگیری. اگر احساسات انسان نادیده گرفته شوند، ممکن است که او به سمت راه نادرست روانه شود. پس تا هنوز در مسیر درست هستی، احساست را با منطق بسنج و اگر درست بود، به آن پاسخ مثبت بده.

*******************************

هیچوقت نگذار که احساساتت منفی شوند. این دنیا قانونی دارد به نام اتفاقات خوبی مساوی است با احساسات خوب و اتفاقات بد برابر است با احساسات بد. اگر تو احساس خوبی نداشته باشی، پس باید منتظر اتفاقات منفی هم باشی! اتفاقاتی که منجر به از بین رفتن آرامشت خواهند شد. برای وجودت ارزش قائل شو و فقط به چیزهایی فکر کن که حالت را بهتر می کنند.


همچنین ببینید :

متن های زیبا درباره رها شدن


اگر احساس میکنی که زندگی ات آنطور که میخواهی نیست، پس برای تغییرش اقدام کن؛ اگر احساس می کنی که رابطه ی عاطفی تو آنقدر که می خواهی خوب نیست، پس برای تغییرش اقدام کن؛ اگر احساست نسبت به شغلی که دارد مثبت نیست، پس شغلت را هم عوض کن! چرا بخواهی به خودت سختی بدهی، زمانی که می توانی در شادی و آرامش زندگی کنی؟ باور کن سختی ها را تو فقط در ذهنت می سازی. اگر اقدام کنی و دست به عمل بزنی، خواهی دید که با اراده و باورهایت، جهان هم به تو پاسخ خواهد داد.

*******************************

در هر لحظه سعی کن که به چیزی بیندیشی که احساست را بهتر می کند. به قانون هایی که انسان ها وضع کرده اند توجه نکن. آنها همیشه دلیلی دارند که تو احساست بد شود. به قانون اصلی جهان توجه کن که می گوید اگر اتفاقات مثبت و شیرینی را در زندگی ات می خواهی، پس احساست را خوب کن. حتی در بدترین اتفاقات هم سعی کن که به مثبت ترین چیزها توجه کنی.

*******************************

کسی که احساسش نسبت به دنیای اطرافش خوب است، کمتر در اتفاقات منفی غرق می شود. این را باور کن و بپذیر که احساس توست که زندگی ات را شکل می دهد. اگر سعی کنی که نسبت به وقایع و اتفاقات اطرافت احساست را خوب کنی، می توانی یک زندگی آرام و سرشار از لذت و خوشبختی را به خودت هدیه بدهی.

*******************************

به احساساتت توجه کن. آنها را نادیده نگیر. گاهی انسان نیاز دارد که احساسات خود را بروز دهد. سعی نکن که با افکار منطقی ات مدام آنها را رد کنی یا جدی نگیری. اگر این کار را بکنی، عقده هایی در وجودت شکل می گیرد که دیگر نمی توانی پُرشان کنی. به همه ی احساساتت پاسخ رد نده و گاهی با آغوش باز از آنها استقبال کن.

*******************************

یک زندگی شیرین و سرشار از خوشبختی، زندگی ای است که در آن علاوه بر منطق به احساسات هم توجه می شود. زندگی طوری نیست که مدام بخواهی به آن به دید منطقی نگاه کنی. گاهی خودت را رها کن و درگیر احساساتت بشو. انسانی برنده است که بتواند هم منطق و هم احساسش را کنترل کند. پس سعی کن که این انسان برنده، خود تو باشی.

جملات آرام کننده اعصاب و روان در رابطه با حال خوب

حال خوب خودت را به هیچ کسی گره نزن. هیچ کس آنقدر ارزش ندارد که بخواهی برایش حال خوب خودت را از بین ببری و هیچ کس آنقدر ماندگار نیست که بخواهی حال خوبت را به او وابسته کنی. سعی کن که از ته دل شاد باشی و پر انرژی. آن موقع است که می توانی به یک زندگی خوب برسی.

*******************************

فکر میکنی کسانی که دم از خوشبختی می زنند و خود را انسان های موفقی می دانند، چه فرقی با تو دارند؟ آنها فقط یاد گرفته اند که در هر شرایطی، حالشان را خوب کنند. آنها منتظر نیستند که شخص دیگری برای یاری آنها بیاید و خودشان می توانند به تنهایی یک زندگی سرشار از خوشبختی بسازند. آنها ها یاد گرفته اند که حال دلشان را فارغ از شرایط بیرونی خوب کنند. این است فرق بین آنها و تویی که احساس شکست می کنی.

*******************************

احساس خوب هیچ چیزی که در پی نداشته باشد، آرامشی بزرگ برایت به همراه خواهد داشت. به این توجه نکن که چقدر قرض داری، چقدر بدهکار هستی، چقدر اقساط عقب مانده داری و ...! بلکه توجه ات را روی این متمرکز کن که حال دلت خوب باشد. به هر شکلی که می توانی سعی کن که احساست را خوب کنی. آن موقع می بینی که شرایط هم کم کم تغییر خواهند کرد و تو به همان چیزی می رسی که خواهانش بودی.

*******************************

می دانی رمز موفقیت چیست؟ احساس خوب. احساس خوب تو را به قله زندگی خواهد رساند و احساس بد تو را به دره زندگی می برد. در هر صورت تو به یکی از این مسیرها هدایت می شوی! پس چه خوب که به سمتی بروی که قله است و خودت را به موفقیت های زیادی برسانی.

*******************************

رمز شاد زیستن، در احساس خوب توست. خیلی از آدمها مال و ثروت زیادی دارند، خیلی ها روابط عاطفی فوق العاده ای دارند، خیلی ها روابط اجتماعی بی نظیری دارند، اما با این حال، هرگز احساس خوشبختی نمی کنند و خود را انسان های شادی نمی دانند. می دانی دلیلی چیست؟ دلیلش این است که آنها یاد نگرفته اند که احساسشان را خوب کنند. تو مانند آنها نباش و سعی کن با هر آنچه که داری، حالت را خوب کنی.

شرایط تو به شرطی تغییر می کنند که احساسات خوب بشود. هر چیزی هزینه ای دارد و اگر بخواهی آن را به دست بیاوری، باید هزینه اش را پرداخت کنی. هزینه ی خوشبختی در این دنیا هم احساس خوبی است که باید واقعا آن را در خود بوجود آوری.

تهیه کننده : توپ تاپ

2 نظر

  1. سعید تقی زادهسعید تقی زادهsays:

    سلام واقعا بی نظیر بود جملات ناب و زیبا ممنونم از شما عزیزان زحمت کشیدید با جملات احساسی و زیبای که به وجود آوردی. خدا یا شکرت

  2. ز عابدز عابدsays:

    متن ها زیبا بود اما خیلی هاش واقعی نبود. اینکه ما خودمون خواستیم و اشتباه از ما بوده که زندگی مان خوش نیست رو اصلا قبول ندارم. در بعضی مواقع بله اینطوریه. ولی همیشه اینطور نیست. مثلا دست یه نفره که گرفتار آدم های دیوانه که باهمه درگیر هستن شده؟الان اشتباه از اون فرد بوده؟