آموزش گام به گام نقاشی سگ هاسکی

هاسکی‌ها سگ‌هایی بسیار زیبا، باهوش و وفادار هستند که عموماً در مناطق برفی -به عنوان مثال قطب شمال- بمنظور محافظت از انسان‌ها و همچنین کشیدن سورتمه بر روی برف‌ها به خدمت گرفته می‌شوند، البته امروزه افراد در بسیاری دیگر از نقاط جهان این سگ‌ها را به عنوان حیوان خانگی نزد خود نگه می‌دارند. در ادامه مطالب تهیه شده توسط توپ تاپ، آموزش گام به گام نقاشی هاسکی آورده شده‌است.

هاسکی (نوعی سگ) چگونه حیواناتی هستند؟

هاسکی‌ نوعی سگ می‌باشد که بمنظور کمک به انسان‌ها در انجام برخی امور خاص پرورش داده می‌شوند. هاسکی‌ها برای اولین بار در سیبری پرورش داده شدند تا به عنوان محافظ انسان‌ها و همچنین بمنظور کشیدن سورتمه بر روی برف‌ها خدمت نمایند. امروزه بسیاری از مردم این سگ‌های مهربان، وفادار و باهوش را به عنوان حیوان خانگی نزد خود نگه می‌دارند.

امروزه هاسکی‌ها به دلیل توانایی آن‌ها در کشیدن سورتمه در مناطق برفی -به عنوان مثال قطب شمال- بسیار محبوب هستند، با این توضیح که در حدود 16 هاسکی در دو ردیف به سورتمه بسته می‌شوند و سورتمه را با سرعت بر روی برف‌ها به حرکت در می‌آورند.

هاسکی‌ها امروزه به عنوان بخشی جداناپذیر از فرهنگ عامه محسوب می‌شوند، به عنوان مثال انیمیشن Balto که داستان زندگی سگ‌هایی را روایت می‌کند که دارویی حیاتی را به مناطقی چون نومه و آلاسکا می‌برند، به عنوان مثال دیگر می‌توان به فیلم Iron will اشاره کرد که داستان جوانی را روایت می‌کند که برای تهیه غذا برای خانواده خود به پیروزی در مسابقه‌ای امید دارد، مثال دیگر فیلم کمدی Snow Dogs می‌باشد که داستان زندگی یک دندان‌پزشک را روایت می‌کند.

آیا برای نقاشی یک هاسکی زیبا و باهوش آماده هستید؟ با آموزش تهیه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست نحوه نقاشی یک هاسکی بسیار زیبا را یاد بگیرید، کافی است که تنها مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و مداد رنگی -یا مداد شمعی- داشته باشید که تهیه آن‌ها بسیار ساده است!

سایت توپ تاپ درنظر دارد که در کنار ارائه مطالب بمنظور تقویت اطلاعات عمومی کودکان، آموزش‌های نقاشی را نیز برای سرگرم کردن کودکان و همچنین تقویت قدرت خلاقیت آن‌ها تهیه نماید. در ادامه این بخش، آموزش گام به گام نقاشی هاسکی (نوعی سگ) آورده شده‌است. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی هاسکی همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی هاسکی

آموزش نقاشی سگ هاسکی مرحله اول

قدم 1- کار نقاشی را با ترسیم یک دایره شروع کنید، توجه نمایید که با کمک این دایره سر هاسکی نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی سگ هاسکی مرحله دوم

قدم 2- شکلی شبیه به لوبیا را در زیر دایره کشیده شده در مرحله قبل نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که با کمک این شکل بدن هاسکی به وجود خواهد آمد.

آموزش نقاشی سگ هاسکی مرحله سوم

قدم 3- مطابق شکل خطوط انحنادار و دندانه‌داری را نقاشی کنید تا موهای هاسکی به وجود آید.

نقاشی کودکانه هاسکی مرحله چهارم

قدم 4- جزئیات صورت هاسکی را نقاشی کنید. از محل هر یک از گوش‌های هاسکی یک خط انحناداری را مطابق شکل رسم نمایید، سپس انتهای آن را با یک خط انحنادار دیگر به سر هاسکی وصل کنید تا گوش‌های هاسکی به وجود آید. در سمت چپ صورت هاسکی یک منحنی بزرگ به شکل حرف C نقاشی کنید تا پوزه هاسکی تشکیل شود، سپس از بالای پوزه خطی انحنادار را مطابق شکل به گوش هاسکی وصل نمایید.

نقاشی هاسکی برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- برای هر یک از پاهای جلوی هاسکی، دو خط انحنادار را مطابق شکل نقاشی کنید، به حالت طبیعی زانو و مچ پای هاسکی توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر یک از پاهای هاسکی را با ترسیم منحنی‌های U شکل تکمیل نمایید تا انگشتان پای هاسکی به وجود آیند.

نقاشی آسان سگ هاسکی مرحله ششم

قدم 6- برای ترسیم هر یک از پاهای عقب هاسکی، مجموعه خطوط انحناداری را مطابق شکل نقاشی کنید، به هنگام نقاشی این مجموع خطوط انحنادار به حالت طبیعی ران، زانو و مچ پای هاسکی توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر یک از پاهای هاسکی را با کمک منحنی‌های U شکل تکمیل نمایید تا انگشتان پای هاسکی مشخص گردند.

نقاشی سگ هاسکی مرحله هفتم

قدم 7- خطوط اضافی و کمکی مراحل قبل را پاک کنید تا طرح کلی هاسکی به خوبی مشخص گردد.

آموزش رسم سگ هاسکی مرحله هشتم

قدم 8- جزئیات هاسکی را نقاشی نمایید. یک مثلث کوچک با اضلاع انحنادار را در داخل گوش سمت راست هاسکی نقاشی کنید. خطوط انحنادار و دندانه‌داری را مطابق شکل نقاشی کنید تا قسمت روشن و سیاه بدن هاسکی از یکدیگر تفکیک شوند، درپایان برای نقاشی دم هاسکی از مجموعه خطوط انحناداری که با یکدیگر تلاقی دارند استفاده نمایید.

نقاشی سگ هاسکی مرحله نهم

قدم 9- جزئیات صورت هاسکی را تکمیل نمایید. برای نقاشی هر یک از چشم‌های هاسکی از دو بیضی تو در تو استفاده نمایید، سپس یک دایره کوچک در هر یک از بیضی‌های کوچکتر نقاشی کنید و در نهایت بیضی کوچکتر را رنگ‌آمیزی کنید تا مردمک‌های چشم‌ هاسکی به خوبی مشخص گردند. در بالای هر یک از چشم‌های هاسکی یک خط انحناداری را نقاشی کنید تا ابرو‌های آن به وجود آید. برای ترسیم بینی هاسکی یک مثلث برعکس شده با اضلاع انحنادار را نقاشی کنید و در نهایت مطابق شکل با نقاشی خطوط انحنادار دهان هاسکی را به وجود آورید.

رنگ آمیزی نقاشی سگ هاسکی

قدم 10- حالا می‌توانید هاسکی نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید، در نظر داشته باشید که هاسکی‌ها عمدتاً به رنگ خاکستری و سفید هستند هرچند که به رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه نیز دیده شده‌اند.

دیگر مطالب پیشنهادی :

آموزش گام به گام نقاشی چشم اژدها

آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه

آموزش گام به گام نقاشی طوطی برای کودکان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...