تعبیر خواب کافور امیدوار کننده و خوش یمن است

کافور چیست:

کافور به عطر هایی از قبیل مشک، عود، عنبر و غیره گویند که از آن ها برای مرده استفاده می نمایند. قبل از گفتن تعبیر خواب کافور لازم است به سوالی رایج در میان عوام پاسخ داد که آیا تعبیر خواب دارای صحت می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بلی تعبیر خواب دارای صحت است همان گونه که از تعبیر خواب در قرآن و احادیث علی الخصوص در سوره ی یوسف اشاره شده است. 

اما بایستی بدانید که هر کسی تعبیر خواب نمی داند و این که هر خوابی نیز دارای تعبیر نمی باشد. از نظر برخی از تعبیرگران مثل ابن سیرین بایستی هر شخصی که خواب می بیند، خواب خود را برای عالمی تعریف کند تا اگر خواب خوبی بود از آن بهره ببرد و اگر خواب بدی بود با دادن صدقه از شر آن خواب و تعبیر بدش خلاصی یابد.

نقل است از شخصی به نام ابراهیم کرمانی که می فرماید اگر خواب ببینی که کافور معطر در دست داری این خواب به معنای این است که از جانب مردم و جامعه تحسین می گردی. البته برخی از معبران می گویند که به معنای نیک نامی خانواده در میان مردم می باشد.

در حالت کلی میتوان بر اساس آن چه از نظرات و نوشته های معبران به جای مانده است ، تعبیر خواب کافور را امیدوار کننده و خوش یمن دانست ، در واقع دیدن چنین رویایی چه برای مردان و چه برای زنان میتواند همراه با برخی از منفعت های مادی باشد ، امید ، انگیزه ، پیدا کرده اراده ی قوی و همچنین از بین رفتن تدریجی کسالت های روحی و یا حتی جسمی برخی از معانی این مورد است

در تعبیری دیگر از ابن سیرین نقل شده است که دیدن کافور به خواب در صورتی که کافور را به صورت بیننده خواب بریزند، یعنی فرد بیننده در نزد خدای متعال توبه کرده و پرهیز کار می شود. و اگر آن شخص خود پرهیزکار باشد به معنی این است که به زودی از تمام بیم و ترس های خود رهایی می یابد. و معنای رسیدن به نتایج عالی و رهایی از غم هم می باشد.

تعبیر خواب خوردن کافور:

دیدن کافور در خواب به طور کلی به معنای رهایی از اندوه و برطرف شدن غم است. بنابراین اگر شخصی خواب ببیند که کافور می خورد یعنی از غم رهایی می یابد و اندوهش رفع می شود. از نظر شخصی به نام خالد بن علی بن محد العنبری، دیدن کافور به خواب به معنای که شخص بیننده دارای کردار نیکی خواهد شد که تحسین همه ی اطرافیانش را بر می گزیند.

تعبیر خواب بوی کافور:

در رابطه با تعبیر خواب بوی کافور اکثر معبران یک نظر دارند و آن نظر این است که اگر شخصی بخوابد و در خواب ببیند که بوی خوش کافور را استشمام می کند به این معنی است که یک موقعیت بی نظیر در پیش روی او است که اصلا انتظار این موقعیت عالی را نداشته است.

معمولا دیدن بوی خوش و نیک در خواب دلالت بر سخن نا صواب و نکوهش است، بعضی از معبران مانند محمد ابن سیرین عقیده دارند که اگر کسی بیند که در خواب بوی کافور بسیار استشمام می کند دلیل است که شخص در نزدیکی مرگ است چرا که در حین مرگ صورت و بدن مرده را با کافور معطر می سازند.

ابراهیم کرمانی می گوید که دیدن بوی خوش کافور در خواب به معنی آن است که در دنیا شخص بیننده را ستایش کنند و او را بسیار ثنا گویند.

جابر مغربی می گوید که اگر کسی در خواب دید که کافور در شیشه دارد به این معنی است که مریض شود.

علی بن محمد العنبری می گوید که اگر فردی در خواب دید که بوی کافور را استشمام می نماید به این معنی است که آن شخص از کسی به نیکویی یاد می کند و بر او سخن خوب و نیک می زند. اگر شخص بیننده مریض باشد به این معنا است که عجلش نزدیک گزدیده است.

اسماعیل بن اشعث می گوید که دیدن استشمام بوی خوب کافور در خواب به معنای آن است که شخص صاحب فرزندی نیکو و درست کار می گردد. که هر چه بوی آن به مشامش خوش تر آید فرزند نیکو تر است.

به طور کلی دیدن بوی خوب در خواب دلالت بر آرامش و نیک بودن شخص بیننده آن است.


دیگر مطلب های پیشنهادی :

تعبیر خواب شستن مرده در غسالخانه

تعبیر دیدن مرده در خواب | توپ تاپ


6 نظر

  1. پریساپریساsays:

    سلام من خواب دود کردن عود دیدم.چیزی تو سایتتون درمورد عود پیدا نکردم خواب دیدم تو یه مکان رسمی هستم.یه اتاق مثل دادگاه بود.که داخل یک ظرف کلی عود روشن شده بودو خاکسترش مونده بود.من وقتی رفتم نزدیک دوتاش درحال سوختن بود.بوش رو هم احساس کردم توخواب .عطر زیادی داشت سرفه کردم. نمیدونم واسه چی رفته بودم.اما انگار نیاز بود سریعا حساب بانکی باز کنیم برای موضوعی .که نفعی به کسی برسه.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خبر خوبی می شنوین

  2. پریپریsays:

    با سلام من خواب دیدم شبانه به زور برای دفن یکی از آشناها من و چند نفر میبرن من با زور رفتم چون می ترسیدم شبانه به گورستان برم از موقعی که رفتم فقط چشمهایم را بستم ذکر بسم الله و بسم الله الرحمن و الرحیم می گفتم، بعد که برگشتم وارد خانه همسایه شدیم درشان باز بود شوهر همسایه مون چند سال مرده دیدم حیاط و ایستاده ب من میگه بوی کافور می دهی منظورش این بود که رفتی گورستان بو کافور میدهی من خودم هیچ بوی حس نمیکردم ، لطفا تعبیر خوابم را بگید ؟؟ ممنون میشم

  3. Yalda.yaldaYalda.yaldasays:

    با سلام من خواب دیدم مادرم ب تازگی مرده شور شده بود و دستاش بوی کافور گرفته بود ،البته من بوی کافور را نشنیدم ، اما ب شدت از مادرم و دستاش میترسیدم ، لطف میکنین اگ تعبیرشو بگین چون دیشب سقط جنین ناخواسته داشتم همش نگران اینم ک بمیرم چون الان هم درد شکمی دارم

  4. FatemeFatemesays:

    سلام من خواب دیدم که یک بویی زیبا می آید و در خواب از مامانم پرسیدم که بوی چیه و مامانم گفت بوی کافور هست که قراره به بدنش بریزن. میشه بگید تعبییرش چیه؟

  5. FatemeFatemesays:

    سلام من خواب دیدم که یک بویی زیبا می آید و در خواب از مامانم پرسیدم که بوی چیه و مامانم گفت بوی کافور هست که قراره به بدنش بریزن. میشه بگید تعبییرش چیه؟

  6. MahsaMahsasays:

    سلام چند وقت قبل خواب دیدم پدرم که سالها پیش مرده رو از قبرش به درخواست آخوندی بیرون آوردیم تا جاش رو عوض کنیم. بدن پرم سالم و کفنش سفید و تمیز بود. بعد از ۱۶ روز خواب دیدم جنازه پدم تو آمبولانس با کفن خیلی تمیز و سفید دم در خونمه و ما همه مشغول کار خودمونیم و قراره برای خاکسپاری ببریمش( می تونستیم که سالها قبل فوت شدن) و تو این مدت بوی کافور تو خواب خیلی حالم رو بد می کرد ممکنه تعبیر کنید؟