نحوه ی برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو

نحوه ی برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو بعد از پیدا کردن علت باید مرحله به مرحله پیش برود؛ با گذشت و مهربانی کردن شروع شود و راهکارهایی مختلف مثل به رخ کشیدن محاسن او، مشورت با همسر، رسمی بودن در ارتباطات، کاهش ارتباط، حذف مواردی که موجب حسادت می شود با صبر و حوصله و رعایت ادب به کار گرفته شود.

یک پیوند فامیلی جدید

ازدواج زیباترین پیوندی است بین یک عروس و داماد خوشبخت که با این پیوند زیبا و دوست داشتنی بین دو نفر غریبه ی آشنا! در حقیقت بین دو خانواده ی آن ها و تک تک اعضای آن خانواده ها نیز یک پیوند فامیلی جدید برقرار می شود، و اگر تمامی ارتباط های این دو مجموعه، صمیمی و بر پایه ی دوستی و مهربانی و البته گذشت باشد به طور قطع نتیجه ای به جز شادمانی و نشاط برای تک تک آن ها نخواهد داشت ولی اگر برعکس شده، به هر دلیلی حتی یک نفر از این مجموعه ی جدید خانوادگی ساز ناکوک بزند و بد اخلاقی کند، متأسفانه در فضای این پیوند فامیلی جدید جای شادی و نشاط را اضطراب و ناآرامی خواهد گرفت و انرژی تمامی اعضای خانواده ها به جای این که در مسیر رشد خانواده ها مصرف شود، برای سر و سامان دادن به درگیری های لفظی و فیزیکی صرف خواهد شد.

خواهرشوهر حسود و پررو

یکی از مسائلی که ممکن است یک تازه عروس با آن مواجه شود، وجود یک خواهر شوهر حسود و پررو در خانواده است که متأسفانه اگر بهترین نحوه ی برخورد با او به کار گرفته نشود می تواند منجر به داشتن یک زندگی پر از کشمکش با همسر و حتی در نهایت باعث طلاق و جدایی شود. حتی اگر زن و شوهر به یکدیگر بسیار علاقه مند هم باشند و تفاهم صد در صدی نیز داشته باشند، باز هم وجود یک چنین شخصی با یک چنین خصوصیات اخلاقی اگر با مدیریت درست زن و شوهر برای نحوه ی صحیح برخورد با او به موقع انجام نگیرد، قطعا آن علاقه ی زیاد و آن تفاهم عالی زن و شوهر هم اثر نخواهد کرد و رفتار غلط چنین خواهرشوهری، زندگی صمیمی آن ها را به جدایی خواهد کشاند.

علت یابی رفتار او

پیش از هر اقدامی برای پیدا کردن نحوه ی برخورد با چنین خواهرشوهری بهتر است به دنبال علت رفتار او بود؛ چراکه با پیدا کردن علت این گونه رفتارهای غیر اخلاقی او می توان به راحتی نحوه ی برخورد درست با او را به دست آورده، با به کار بستن یک راه حل مناسب در بهبود رفتار خواهرشوهر و در نتیجه بهبود روابط قدم های محکم تر و بزرگ تری برداشت.

گاهی با رصد کردن رفتار او در موقعیت های مختلف، و یا بعد از اتفاقات و برخوردهایی که پیش می آید، و سپس با تجزیه و تحلیل آن موقعیت های خاص و اتفاقات پیش آمده، می توان علت حسادت و یا پررویی او را پیدا کرده، به راحتی با تکرار نشدن آن موقعیت ها و اتفاقات، جلوی حسودی کردن و پررویی کردن او را گرفت.

در بعضی از مواقع هر قدر هم که اتفاقات پیش آمده بررسی شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد هیچ علتی برای حسادت و پررویی خواهرشوهر پیدا نخواهد شد، در این صورت بهتر است خیلی رسمی و محترمانه، کاملا مستقیم، بدون کنایه و صریح از خود خواهرشوهر علت رفتارش را پرسید، حتی اگر پاسخ روشنی هم ندهد و همه چیز را انکار کند حتما از بین صحبت هایش می توان به سر نخ هایی در مورد علت کارهایش رسید.

بعضی از اوقات اطرافیان جملات و توضیحاتی را برای دلداری به عروس و آرام کردن او بعد از مشاهده ی رفتارهای حسادت آمیز و گستاخانه ی خواهرشوهر به کار می برند که از لا به لای این صحبت ها نیز شاید بتوان علت رفتار خواهرشوهر را کشف کرد.

نکات مهم در برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو

کنترل خشم

کنترل خشم مهارتی گران بهاست که هر فردی با دارا بودنش توانمند شده، قدرت حل صحیح تمامی مسائل زندگی خود را خواهد داشت؛ بنابراین عروس خانم و البته دوستداران او در تمام لحظه های مواجه شدن با رفتارهای غلط خواهرشوهر باید خشم خود را کنترل نموده، هرگز اجازه ی ورود عصبانیت را به وجود خود ندهد؛ به محض ورود عصبانیت در وجودشان، عنان اختیار آن ها به عصبانیت سپرده خواهد شد و عصبانیت نیز که فاقد منطق می باشد برخوردهای طرفین را شدیدتر و طولانی تر کرده، ارتباطات را خراب تر و خراب تر خواهد نمود.

رعایت ادب

در حین دلخوری هایی که به دلیل حسادت ها و جسارت های خواهرشوهر پیش می آید به هیچ عنوان نباید نه به او و نه به هیچ یک از اعضای خانواده اش توهینی شود. همواره و در هر لحظه باید ادب را رعایت کرد تا مبادا مقصر اصلی در بین توهین های رد و بدل شده گم شود؛ در واقع علاوه بر این که به طور کلی با ادب بودن یک معیار ارزشی برای هر فرد به حساب می آید، با رعایت ادب حین برخوردهایی که با او پیش می آید، دیگران نیز به او تذکر داده، امکان دارد همین تذکرها و نصیحت های سایرین باعث اصلاح رفتار او گردد و یا لااقل به دلیل گوشزدهای اطرافیان رفتارهای آزار دهنده اش را تکرار نکند و آرامش خانواده ها و بخصوص عروس خانواده را بر هم نزند.

داشتن زبان خوش

در تمام موقعیت هایی که پیش روی عروس خانواده در مواجهه با خواهرشوهرش پیش می آید، چه در زمانی که در برابر برخوردهای توهین آمیز و تحقیر آمیز او قرار می گیرد، و چه در فرصتی که می خواهد با او صریح و روشن صحبت کرده، دلیل کارهایش را بداند باید با زبان خوش با او برخورد شود تا هم او را بیش تر از پیش تحریک نکند و هم با بد زبانی های طرفین بین بگو مگوها حرمت ها شکسته نشود.

صبوری

به طور قطع تغییر رفتار یک چنین فردی و یا پایین آمدن سطح بدرفتاری های او به صورت آنی و به شکل یک دفعه ای نخواهد بود و نیاز به صرف زمان دارد، پس برای رسیدن به یک نتیجه ی مطلوب باید حوصله کرد و صبوری به خرج داد و از عجله کردن پرهیز نمود. بیهوده از قدیم نگفته اند که «عجله کار شیطان است».

مظلوم و ذلیل نبودن

کاملا واضح است که در هر شرایطی حفظ شخصیت و اعتبار اشخاص علاوه بر این که بر دیگران واجب است، خود شخص هم باید به این اصل پایبند باشد؛ در رابطه با ارتباط عروس خانواده و خواهرشوهر هم این مسئله صادق است، یعنی به هیچ عنوان عروس خانواده نباید به خیال کنترل خشم، احترام گذاشتن و رعایت ادب، داشتن زبان خوش و صبوری کردن در مقابل ناهنجاری های اخلاقی خواهرشوهر خود مظلوم و بی صدا بوده، با این معضل بزرگ زندگی خود منفعلانه برخورد کرده، به اصطلاح کوتاه بیاید، بلکه باید با رعایت نکات گفته شده در بالا انزجار خود را از این بدرفتاری ها نشان بدهد و راهکارهای مختلف برای نحوه ی برخورد با او را امتحان کند تا پس از کنترل شرایط موجود، بتواند آرامش را برای خود و خانواده اش تأمین نماید.

آنچه که در نحوه ی برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو ممنوع است

انجام یک سری کارها در نحوه ی برخورد با یک چنین خواهرشوهرهایی نه تنها کمکی به حل مسئله نمی کند بلکه اوضاع را خراب تر کرده، مشکل را به یک مصیبت بزرگ و غیر قابل حل تبدیل خواهد نمود.

از کاه کوه ساختن

مهم ترین نکته در هنگام مواجه شدن با هر مسئله ای در زندگی این است که هرگز از کاه، کوه ساخته نشود؛ پس عروس خانم بلافاصله بعد از دیدن یک برخورد یا شنیدن یک حرف از خواهرشوهر خود نباید برای خود از کاه کوه بسازد تا توانایی تجزیه و تحلیل درست رفتارها و برخوردها را داشته باشد و کنترل اوضاع از دستش خارج نشود.

گلایه کردن به همسر ازخواهرشوهر

غرغر کردن و شکایت های پیاپی از خواهرشوهر نزد همسر نه تنها کوچک ترین کمکی به برطرف کردن مشکل نخواهد کرد بلکه باعث کلافگی و خستگی شوهر شده، او را در برزخی آزار دهنده میان خواهر و همسرش قرار می دهد؛ شوهر با قرار گرفتن در این برزخ تمام نشدنی و ابدی کاملا مستأصل می شود و توانایی فکر کردن صحیح را از دست خواهد داد، گاهی با یک جانبداری یک طرفه اوضاع را بدتر از قبل می کند و چه بسا در بعضی از مواقع با جانبداری کردن از همسر خود باعث بیش تر شدن شعله ی حسادت در خواهرش شده، حسادت او و در نتیجه گستاخی های او را تشدید نماید. و یا برعکس با طرفداری کردن های بی دلیل و غیر منطقی از خواهر حسود و بی ادب خود باعث تحریک همسرش شده، او را نیز دچار عارضه ی وحشتناک و مخرب حسادت گرداند.

آیینه شدن مقابل او

این که عروس خانواده هم مثل آینه ای در مقابل رفتارهای خواهرشوهر خود قرار بگیرد و درست و کامل مانند او عمل کند، تنها نتیجه ای که برای هر دوی آن ها و همگی اعضای خانواده های شان به همراه خواهد داشت چیزی جز یک جنگ تمام عیار نخواهد بود؛ جنگی که طرفین آن به طور مداوم و پیگیر در حال نقشه کشیدن برای آزار رساندن به دیگری و شکست دادن او هستند. قاعدتا در چنین جنگی تنها عروس خانواده و خواهرشوهر درگیر نخواهند شد و پای همگی اعضای خانواده های آن ها نیز به میدان جنگ کشیده می شود. یک چنین جنگی حتی اگر تلفات هم ندهد و در آخر به جدایی و طلاق ختم نگردد، قطعا دو خانواده ی بیمار روحی و روانی از خود به جای خواهد گذاشت که نه از در کنار هم بودن لذتی می برند و نه حتی لذتی در تنها بودن شان وجود خواهد داشت؛ چراکه مدام در فکر ضربه زدن به همدیگر هستند و قطعا حتی هیچ فرصتی برای فکر کردن به زندگی و زیبایی های موجود در آن هم نخواهند داشت؛ افرادی عصبی و بی حوصله که فقط در کنار هم زندگی می کنند و جایی در قلب یکدیگر ندارند.

بنابراین خط و نشان کشیدن، به دنبال تلافی یک به یک رفتارهای خواهرشوهر بودن، افتادن در خط بگو مگو کردن، درست مثل او رفتار نمودن و خلاصه مثل او شدن فقط و فقط فاجعه آفرین خواهد بود.

تأکید روی نقطه ضعف های خواهرشوهر

علت های حسادت و گستاخی خواهرشوهر هر آنچه که باشد، به طور حتم یکی از این علت ها احساس کمبود و داشتن ضعف است؛ حسی که در وجود تمامی افراد حسود و پررو موجود است و وجود همین حس باعث می شود که آن ها برای انکار داشتن چنین نقص هایی در خود دست به آزار رساندن دیگران می زنند. پس اگر به منظور تنبیه او نقاط ضعف او را به رخش بکشند، و با تأکید بر عیب های او، چه نقص هایی که در فیزیک او وجود دارند و چه بداخلاقی هایی که در رفتار او حتی به طور واضح برای همگان مشخص شده است، فقط و فقط باعث می شوند که احساس داشتن کمبود در او بیش تر و بیش تر شده، هم بر حسادتش اضافه خواهد شد و هم در گستاخی کردن بی پرواتر از قبل می شود.

به وسط کشیدن پای بقیه در اختلافات

وقتی بین عروس وخواهرشوهر مشکلی پیش می آید، این که عروس خانواده دیگران را هم متهم به سهیم بودن در رفتار زشت خواهرشوهر کند و یا کلا  آن شخص را مسبب رفتار غلط خواهرشوهر خود بداند، به طور حتم دامنه ی برخوردها گسترده تر می شود و کم کم یک به یک اعضای خانواده ها را هم درگیر این رابطه ی بیمار کرده، جز ایجاد کینه بین همگی افراد خانواده ها هیچ حاصلی نخواهد داشت و چه بسا هدف او نیز از انجام تمام کارهایش جز این نباشد!

در برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو مرحله به مرحله عمل شود

برای برخورد با او باید مرحله به مرحله پیش رفت، شاید در مراحل اولیه به جواب رسید و دیگر نیازی به انجام مراحل بعدی وجود نداشته باشد؛ پس چه بهتر که با انجام اولین مراحل از مرحله های زیر نتیجه ی مناسب را به دست آورد و دیگر نیازی به روش های برخوردی پایین تر نباشد.

گذشت، اولین نحوه ی برخورد

در مرحله ی اول از نحوه ی برخورد با او گذشت کردن را می شود مطرح کرد؛ یعنی وقتی اولین برخوردهای اشتباه از طرف خواهرشوهر دیده می شود، می توان نسبت به آن ها چشم پوشی کرد و چیزی به روی او نیاورد، ممکن است همین گذشت عروس خانم او را شرمنده کند و دست از رفتار ناشایست خود بردارد.

مهربانی، دومین نحوه ی برخورد

گذشت کردن از اشتباهات رفتاری خواهرشوهر اگر با مهربانی همراه شود امکان دارد در او اثر کرده، دلش نسبت به عروس نرم و مهربان شود و با این راهکار ارتباط بین این دو بهبود پیدا کند.

به رخ کشیده خوبی ها، سومین نحوه ی برخورد

به همان اندازه که دست گذاشتن بر نقطه ضعف های خواهرشوهر حتما بداخلاقی های او را تشدید خواهد کرد، به همان نسبت نیز بیان خوبی ها و توانایی های او، به رخ کشیدن محاسن هر چند کوچکش دلش را با عروس خانم همراه خواهد کرد و رفتارهای غلطش کم کم از بین می روند.

بدیهی است که هرکس دارای خصوصیات رفتاری خوبی خواهد بود پس فقط کافی است عروس خانم کمی دقت کند و با رصد رفتارهای خواهرشوهرش، نکات خوب موجود در رفتارش را پیدا کند و روی همین نکات خوب اخلاقی او مانور بدهد، فقط ذکر دو نکته در این تعریف و تمجیدها بسیار مهم است و آن دو نکته این است که هرگز در تعریف خود مبالغه نکند و به هیچ وجه نیز تصنعی از خواهرشوهرش تمجید نکند، که با رعایت نکردن این دو نکته به طور قطع دروغین بودن تحسین های عروس خانم باعث آزردگی خواهرشوهر شده، عروس خانم هم به دیگران شخصی چاپلوس و زبان باز معرفی خواهد شد؛ بنابراین خواهرشوهر باید به دلیل محاسنی که دارای آن هاست صادقانه تحسین شود، نه اندکی بیش تر و نه اندکی کم تر.

داشتن ارتباط رسمی، چهارمین نحوه ی برخورد

هم برای این که حرمت ها حفظ شود و هم به این منظور که اطرافیان متوجه رفتار خواهرشوهر شده، به او تذکر بدهند، بهتر است تمامی ارتباط ها تا جای ممکن به صورت رسمی باشد؛ چراکه داشتن ارتباط رسمی با ایجاد حد و مرزهایی مناسب در ارتباطات از بروز بعضی از برخوردها جلوگیری می کند، همچنین ممکن است تذکرهای سایرین در او تأثیر گذاشته، باعث شود تا رفتار خود را کنترل کند.

مشورت با همسر، پنجمین نحوه ی برخورد

اگر با گذشت، مهربانی و به رخ کشیدن خوبی ها نتیجه ای حاصل نشد، فقط به منظور کمک گرفتن و مشورت کردن برای این که اتفاق بدی پیش نیاید و روابط بهبود پیدا کند، خیلی واضح و روشن، بدون کنایه و توهین، به دور از ذره ای غرغر کردن، لازم است رفتار خواهرشوهر برای همسر تشریح شود، چون همسر حتما باید از رفتارهای خواهرش باخبر باشد و در پیدا کردن راهکاری برای برخورد با او به شما کمک کند و همراهی تان نماید.

حتما بایستی به همسر متذکر شد که این صحبت ها فقط برای مشورت خواستن و درخواست کمک در حل این مسئله است و اصلا نیاز به دخالت او نیست.

کاهش ارتباط، ششمین نحوه ی برخورد

در مورد خواهرشوهر که خواهر همسر است و حتما عزیز او، قطع ارتباط به هیچ وجه درست نمی باشد چون قطع ارتباط خواهر و برادر اصلا نه کاری است اخلاقی و نه خداپسندانه، ولی اگر هیچ کدام از راهکارهای پیشین تغییری در رفتار او ایجاد نکرد چاره ای جز کم کردن رفت و آمد با او وجود ندارد.

تنها نشدن با او

همان طور که طبق گفته ی قبل باید ارتباط ها کاهش پیدا کند، تنها بودن با او نیز ممکن است تبعاتی داشته باشد. در صورت تنها بودن با خواهرشوهری با اینچنین خصوصیات اخلاقی به دلیل حسود بودن او امکان دارد به فکر توطئه چینی و حرف درآوردن برای عروس بیفتد و دیگران را علیه عروس بشوراند، پس بهتر این است که با او تنها نه جایی برود و نه در جایی جدای از بقیه تنها بمانند.

عدم نمایش عاشقانه های همسرانه برای او

وقتی عاشقانه های همسران به جای این که به فضای خصوصی زندگی شان محدود شود، در مقابل دیگران مطرح می شود، همین نمایش های بی مورد آن ها در بیش تر مواقع حسادت دیگران ازجمله خواهرشوهر را هم برمی انگیزد و برای همسران مسئله ساز می شود.

توجه به این نکته خیلی مهم است که عاشقانه های همسران فقط مربوط به خود آن هاست، نه برای به نمایش گذاشتن در مقابل چشم های غریب و آشنا.

عدم نمایش خوشی های زندگی برای او

نیازی نیست که خوشی های زندگی هر کس برای دیگران بازگو شود و اطرافیان در جریان خوشبختی های تک تک لحظه های آن ها باشند. بازگو کردن این موقعیت های شاد زندگی امکان حسادت حسودان را فراهم کرده، زمینه ساز نفوذ بداخلاقی های حسودان در زندگی آن ها می شود.

نکته ی آخر در نحوه ی برخورد با خواهرشوهر حسود و پررو

در تمام مراحل زندگی با افراد حسود و پررو، داشتن صداقت و از صمیم قلب مهربان بودن حتی اگر هیچ تغییری هم در یک چنین فردی ایجاد نکند درعوض داشتن آرامش قلبی عروس خانم حتمی است و قطعا آسیب روحی او به صفر خواهد رسید؛ چراکه او با پرورش خصوصیات اخلاقی نیک در خودش، سپری قوی در برابر بداخلاقی های مختلف در وجود خود و در مقابل سایرین ایجاد کرده است.

زندگی تان لبریز از تفاهم و دوستی

نویسنده : محبوبه عباسی

5 نظر

  1. عروسعروسsays:

    من از ابتدای زندگی با این مشکل رو به رو هستم با توجه به اینکه منزل ما هم کنار منزل اونها ست. معمولا سعی می کردم صبور باشم. حدودا یه ده سال تحمل کردم. این خانم یه متن پر از فحش و اهانت خودم و خانواده ام فرستاد. به خاطر درخواست همسرم سکوت کردم. و همسرم از من خواست بیاین از نو شروع کنید. انگار تازه همدیگر رو میشناسید.وهمسرم هم بعد از یه ماه انگار نع انگار، شروع کرد باهاش بگو و بخند. از اون روز روح من اسیب جبران ناپذیری دید. وقتی دیدم من به خاطر دل همسرم، همیشه ادب رو رعایت کردم و اون ازم حمایت نکرد. دلم خیلی شکست. یه تصمیمی گرفتم که اگر ناراحتم کردن این ناراحتی رو به همسرم منتقل کنم.. و باهاش دعوا کنم. من دیگه اون ادم سابق نیستم. چرا فقط من ناراحت بشم. تا اونها هم بفهمن چه ضجری کشیدم اونها هم باید ناراحت بشن. یا همه چیز درست میشه یا می رم برای تباهی.

  2. نرگس ۷۱نرگس ۷۱says:

    به نظرم راهکارهایی که اینجا گفته شد قشنگن ولی فقط در حد حرف!!! چون طرف مورد بحث ما یک مریض روانی هست و این ترفند مال آدم سالم هست نه کسی که روحش رو چرک و عفونت گرفته!!! من ۵ ساله با یه همچین خواهرشوهری دارم کلنجار میرم یک موجود بی نهایت حسود با روحی پر از عقده که در حال انفجاره و تنها آرزوش به هم زدن زندگی برادراش هست ۳۹ سالشه و شکرخدا از کمالات و جمالات یک انسان کمترین بهره ای نداره و مجرد هست و خواستگار درست و حسابی هم نداره و دیگران رو مقصر این پیردختر شدنش میدونه هر بار که اونجا میریم یا یه جا همو میبینیم ، مثل مار نیش میزنه و با رفتارش تا چند روز منو به هم میریزه به نظرم این آدما درست نمیشن و فقط با مرگشون ممکنه مشکلات حل بشه من فقط از خدا میخوام تو همین دنیا به سزای تک تک کاراش برسه من که ازش راضی نیستم، خداهم راضی نباشه ایشالا خیر نبینه فقط به امید اون روز

  3. تنها پناه بی کسیمتنها پناه بی کسیمsays:

    اینا ک اینجا نوشته شده رو من همش رو انجام دادم فقط و فقط روح و جسم خودمو مریض کردم هرکار و رفتاری اونا کردن من ریختم تو دلم من اگه بچه نداشتم جدا میشدم اما بخاطر بچم باید بسوزم و بسازم چون شوهرمم پشت خواهراش هست با این حال ک میدونه مقصر اونا هستن و بعضی مواقع بهم میگه میگی چیکار کنم میفهمم مقصرن میبینم تکیه میپرونن اما تو ببخش 😏 خیلی دلم گرفته بعضی مواقع احساس میکنم خدا منو نمیبینه اصلا خدایی وجود داره؟؟ چرا من اشتباه کردم تو بچگی ازدواج کردم هم بچگیمو هم نوجونی مو هم جوونیمو از دست دادم خیلی دلم برا خودم میسوزه فقط همش میگم خدایا جونمو بگسر راحتم کن بعد ب بچم فکر میکنم میگم این چجوری بزرگ میشه زیز دست کی؟؟ خواهر شوهرام بزرگش کنن ک ی عقده ایی میشه مثه اونا خانواده خودمم اگه میخاستن بزرگ کنن ک منو تو اوج بچگی شوهر نمیدادن 😔😔😔😔 هیییبببییییییی امان از بی کسی😔

  4. تنها پناه بی کسیمتنها پناه بی کسیمsays:

    اینا ک اینجا نوشته شده رو من همش رو انجام دادم فقط و فقط روح و جسم خودمو مریض کردم هرکار و رفتاری اونا کردن من ریختم تو دلم من اگه بچه نداشتم جدا میشدم اما بخاطر بچم باید بسوزم و بسازم چون شوهرمم پشت خواهراش هست با این حال ک میدونه مقصر اونا هستن و بعضی مواقع بهم میگه میگی چیکار کنم میفهمم مقصرن میبینم تکیه میپرونن اما تو ببخش 😏 خیلی دلم گرفته بعضی مواقع احساس میکنم خدا منو نمیبینه اصلا خدایی وجود داره؟؟ چرا من اشتباه کردم تو بچگی ازدواج کردم هم بچگیمو هم نوجونی مو هم جوونیمو از دست دادم خیلی دلم برا خودم میسوزه فقط همش میگم خدایا جونمو بگیر راحتم کن بعد ب بچم فکر میکنم میگم این چجوری بزرگ میشه زیر دست کی؟؟ خواهر شوهرام بزرگش کنن ک ی عقده ایی میشه مثه اونا خانواده خودمم اگه میخاستن بزرگ کنن ک منو تو اوج بچگی شوهر نمیدادن 😔😔😔😔 هیییبببییییییی امان از بی کسی😔

  5. ..........says:

    لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید