چگونه یک وکیل موفق شویم

وکلا وظیفه دارند تا با مهارت و تاکتیک ، موکلین خود را از طریق سیستم قانونی راهنمایی کنند. یک وکیل خوب می تواند در پرونده موکلش یک تفاوت اساسی ایجاد کند. چندین خصیوصیت مختلف وجود دارد که لازمه موفق شدن در وکالت است. با این وجود ، موفقیت یک وکیل نیز به این بستگی دارد، که فرد برای سنجش موفقیت چه معیارهای را انتخاب کند.

تبدیل شدن به وکیل موفق در پنج گام

بخش اول : دانستن قانون

مراحل تبدیل شدن به یک وکیل موفق

1. اطلاعات خود را بدانید

    اطلاعات خود در مورد قانون و وقایع منطقه به روز نگه دارید. از تحولات جدید آگاه باشید ، زیرا احکام قانون و قوانین اغلب تغییر می کنند و پرونده های جدید بنابر قوانین جدید قضاوت می شوند. در استان ها هر کدام از  قوانین به صورت متفاوتی اجرا می شود. قوانین اساسی نیز به طور جزئی هرزگاهی تغییر می کنند. مثلا قانون سه برادری در سربازی که حذف  شد، یا قانون کنکور که در حال کمرنگ شدن است. این موارد می تواند روی دفاع شما تاثیر بگذارد.

    تحقیق کنید

    2. در صورت لزوم تحقیق کنید.

      اگر یک پرونده غیر روتین دارید، که شامل مواردی است که قبلا در زمینه آنها دفع نکرده اید ، زمانی را برای انجام تحقیقات حقوقی و یافتن پاسخ ها اختصاص دهید. فرض نکنید که شما همه چیز را می دانید، حتی اگر چندین سال در یک زمینه قانونی تجرب کسب کرده باشید. پرونده های و مسائل هر روز تغییر می کنند، و شما باید تحقیقاتی را انجام دهید تا راه حل پرونده خود را پیدا کنید.

      -طی 20 سال گذشته روش های تحقیق حقوقی به طرز چشمگیری تغییر کرده است. اطمینان حاصل کنید، که با جدیدترین روشهای تحقیق الکترونیکی آشنا هستید. اگر اشتراک Lexis-Nexis یا Westlaw که دو شرکت مشهور تحقیق حقوقی آنلاین هستند، را داشته باشید. می توانید، از آموزش های آنان در استفاده از برنامه هایشان استفاده کنید.

      شرکت در دوره های  ادامه تحصیل رشته حقوق

      3. در دوره های ادامه تحصیل رشته حقوق (CLE -continuing legal education) شرکت کنید.

        برای اینکه مجوز قانونی خود را حفظ کنید و رتبه خود را در بین وکلا ارتقا دهید ، لازم است هر سال تعداد مشخصی از ساعت CLE کسب کنید. شما در این سمینارها و دوره های آموزشی دانش حقوقی ارزشمندی کسب می کنید. در این دوره ها اغلب متخصصان حوزه های مربوط به گرایش شما در رشته حقوق تدریس خواهند کرد و تغییراتی را برای شما ایجاد می کند، که شما سوالاتی را که نیاز دارید می توانید، بپرسید. علاوه بر این، شرکت در سمینارهای CLE این امکان را به شما می دهد که با سایر وکلای منطقه خود آشنا شده و شبکه ای برای تبادل اطلاعات ایجاد کنید.

        آزمون بخش اول

        گذشته از حفظ مجوز قانونی ، مزیت اصلی شرکت در دوره های ادامه تحصیل در رشته های حقوقی چیست؟

        - شما با تمام موارد جدید در زمینه گرایش حقوقی خود مطلع خواهید شد.

        -شما می توانید با سایر وکلا ارتباط برقرار کنید.

        - شما قادر به دیدار موکلین خواهید بود.

        -شما می توانید تفاوت های جزئی در قوانین منطقه خود را یاد بگیرید.

        بحش دوم : یادگیری مهارتهای اساسی

        یادگیری مهارتهای اساسی

        1. تفکر انتقادی را تمرین کنید.

           برای اینکه یک وکیل موفق باشید ، باید بتوانید از همه طرف به یک موضوع حقوقی مراجعه کنید تا بهترین راه حل ارائه شود. تجزیه و تحلیل مناسب نه تنها به شما در شناسایی مسئله حقوقی کمک می کند بلکه به شما کمک می کند یک استدلال حقوقی صحیح برای حمایت از موقعیت موکلین خود تهیه کنید. قبل از نتیجه گیری:

          -اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از همه حقایق مرتبط داشته باشید.

          -همیشه به این که موکلتان همه چیز را از پیش بگویید، اعتماد نکنید. موکلین اغلب داوطلبانه اطلاعات لازم را نمی دهند، زیرا آنها نمی دانند چه چیزی مهم است و چه چیزی نیست. سوالاتی را که برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود لازم است، بپرسید.

          توسعه دادن مهارت نوشتن

          2. مهارت نوشتن خود را توسعه دهید.

            وکلا غالباً مهارتهای نوشتاری را که لازمه وکالت موفق هستند ، دست کم می گیرند. واقعیت این است که وکلا بخش زیادی از وقت خود را صرف تشکیل دادخواست و سایر اسناد در دادگاه می کنند. تقریباً همه این اسناد به درجاتی از مهارت نوشتن نیاز دارند. اگر بتوانید به طور مؤثر بنویسید ، احتمالا پرونده موکلتان بهتر پیشرفت می کند. به عنوان یک قاعده کلی ، باید یک استدلال کتبی را به شرح زیر ایجاد کنید:

            -واقعیت های پرونده خود را روشن کنید.

            -مسئله حقوقی را مشخص کنید.

            -قوانین یا مقررات مربوط به پرونده خود را مشخص کنید.

            -قوانین موثر روی پروندتان را در آن اجرا کنید.

            -بر اساس قوانینی که شما در مورد حقایق پرونده خود اعمال کرده اید نتیجه بگیرید.

            کار کردن روی مهارت ارتباط کلامی

            3. روی مهارت های ارتباط کلامی خود کار کنید.

              همه وكلاي موفق مهارتهاي ارتباطي بسيار خوبي دارند. آن ها در صحبت با دادگاه ، ساير وكلا ، هيئت منصفه و يا موكلین به خوبی صحبت می کنند. آنها باید بتوانند موقعیت یک موکل را به دادگاه ارائه دهند ، از یک شاهد به طور موثر سوال کنند ، با یک هیئت منصفه بحث کنند و موکلین را متقاعد کنند که آنها را استخدام کنند.

              -با توجه به موکلین، وكیل باید بتواند بیشتر اطلاعات لازم ، را از موکلینش بدست آورد؛ تا با حساسیت و درایت از آن ها دفاع کند. وكلا باید بتوانند وکلا باید به صورت بالقوه موکلین را متقاعد كنند، كه وكالت پرونده را به آنها واگذار کنند.

              -همچنین وکلا باید بتوانند با سایر وکلا ارتباط برقرار کنند. با انجام این کار ، آنها می توانند ساختمان وکلا تشکیل دهند و با ارائه یک دفاعیه قابل قبول برای همه طرف های درگیر به دفاع از موکلین خود مذاکره موثر انجام دهند.

              -در برخورد با دادگاه، وکلا باید بتوانند مواضع موکل خود را بدون هیچ گونه بی احترامی به طرف مخالف یا دادگاه، که همیشه ممکن است؛ همگام با نفع موکلش نباشد،به طور موثر و مختصر استدلال کنند.

              آشنا شدن با دادگاه هایی که در آنها دفاع میکنید

              4. خود را با دادگاههایی که به طور منظم در آنها دفاع می کنید، آشنا کنید.

                هر دادگاه شیوه های منحصر به فرد خود را دارد. کارمندان دادگاه می توانند در ارائه اطلاعاتی که شما نمی توانید از راه های دیگر کسب کنید، با ارزش باشند. اگرچه شما نمی توانید در مورد پرونده های خاص با قاضیان بحث کنید، اما آنها اغلب مایل به بحث در مورد سناریوهای واقعی مختلف و قوانین هستند نظرات خود را به شما می گویند.

                تکمیل یک سمینار تمرین آموزشی

                5. یک سمینار تمرین آزمایشی را تکمیل کنید.

                  برخی از سازمان های ملی برای آن دسته از وکلا که به صورت مرتب وکالت پرونده های مختلف را در دادگاه به دست می گیرند، آموزش محاکمه ارائه می دهند. در حالی که کلیه قضات و دادگاهها تا حدی متفاوت هستند، تکنیک های آزمایشی خاصی وجود دارد که در هر دادگاه می تواند برای شما ارزشمند باشد. سمینار تمرین آزمایشی می تواند به شما در یادگیری و بهبود مهارت های تمرین آزمایشی کمک کند.

                  پیوستن به کانون وکلا

                  6. به یک کانون وکلا محلی ، استانی یا کشوری بپیوندید.

                    هنگامی که با سایر وکلا هستید ، می توانید از وکلا با تجربه تر یاد بگیرید و به تبادل نظر بپردازید. کانون های وکلا اغلب از سمینارهای CLE و سایر فرصت های یادگیری حمایت می کنند که می تواند برای پیشرفت حرفه ای شما بسیار ارزشمند باشد. شما همچنین در صورت سوال در مورد رسیدگی به پرونده های خاص ، از سایر وکلای مجموعه سوال کنید. همچنین ممکن است شما از طریق کانون وکلا بتوانید در فرصتهای خدمات اجتماعی شرکت کنید.

                    پیدا کردن مربی

                    7. یک مربی پیدا کنید.

                      هر وکیل ، فارغ از چند سال سن و تجربه، به یک وکیل باتجربه تر نیاز دارد که با وی در رابطه با پرونده ها بحث کندو دفاعیه هایش را امتحان کند و به سوالات شما پاسخ دهد. این رابطه به شما فرصتی می دهد، تا دانش خود را بیشتر کنید و عقاید خود را با شخص دیگری امتحان کنید؛ قبل از اینکه آنها را به دادگاه برسانید.

                      آزمون بخش دوم :

                      -می توانید وکیل بهتری شوید در صورتی که با قاضی در مورد...صحبت کنید.

                      - مورد خاص که شما در حال دفاع از آن هستید.

                      -موردی که در گذشته روی آن کار کرده بودند.

                      - سناریوها و نکات مختلف قانون.

                      - موردی که درگیر آن نیستید.

                      بخش سوم : نمایش تمدن به موکلین ، همکاران و قضات

                      نمایش تمدن به موکلین ، همکاران و قضات

                      1. با قضات و کارمندان دادگاه با احترام صحبت کنید.

                        بدون وقفه به آنها گوش دهید. حرفه ای بودن شما به نحوه ارائه خود بستگی دارد. بی ادب بودن نسبت به قضات یا کارمندان به شما یا موکل شما کمک نمی کند.

                        استفاده از تاکتیک و ظرافت در برخورد با مشتری

                        2. هنگام برخورد با مشتری از تاکتیک و ظرافت در کلام استفاده کنید.

                          آنها ممکن است دچار اضطراب شوند، یا چیزی را که شما می خواهید بگویید دوست نداشته باشند؛ اما سعی کنید از دیدگاه آنها وضعیت را بررسی کنید. با این حال ، به مشتریان خود اجازه ندهید که بطور شفاهی از شما سو استفاده کنند، یا خواسته های غیر منطقی را از شما درخواست کنند. لازم نیست از هر موکلی دفاع کنید و احتمالاً نباید اینگونه باشید!

                          گوش دادن به مشتری

                          3. به مشتری خود گوش دهید.

                            هرگز قضاوت نکنید ، فقط گوش دهید و توصیه کنید. حتی اگر مشتری شما تصمیم بدی گرفته است، که بدون شک وی در طی مقطعی ازدفاع شما در برخی موارد انجام خواهد داد ، بفهمید که چگونه به بهترین نحو ممکن اوضاع را اداره کرده و حرکت کنید.

                            صادق بودن با دادگاه همکار و موکلان

                            4. با دادگاه ، همکاران و موکلان خود صادق باشید.

                              ناسپاس بودن شما را به جایی نمی رساند و شما را بدنام می کند. بعلاوه ، مشتریان شما به شما اعتماد نخواهند کرد ، که این امر به معنای کاهش موکلین شما است. در موارد شدید، اگر کمیته انضباطی منطقه شما تشخیص دهد که شما قوانین حرفه ای رفتار را که بر همه وکلا حاکم است را نقض کرده اید و در خلاف قانون حرکت می کنید، ممکن است؛ مجوز قانونی شما در معرض خطر قرار بگیرد.

                              سوال از شهود

                              5. از شهود سوال کنید.

                                هنگام سوال کردن از یک شاهد ، سوالات مناسب مربوط به دادگاه را مطرح کنید. اگر شاهد احساساتی می شود، او را مسخره نکنید، بلکه جایگاه و شخصیت حرفه ای خود را حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که باید مراقبت ویژه ای برای شاهدان خردسال یا قربانی یک جرم خشن انجام شود. یک قاضی و یا هیئت منصفه از طریق رفتار شما با دیگران در طی یک دادخواست در مورد شما قضاوت می کنند.

                                آزمون بخش سوم :

                                درست یا غلط: شما باید با همه شاهدان یکسان رفتار کنید.

                                - درست است.

                                - غلط است.

                                بخش چهارم : حفظ سطح بالای اخلاق

                                حفظ سطح بالای اخلاق

                                1. محرمانه بودن وکالت را حفظ کنید.

                                  پرونده موکل وسیله تجارت شما نیست. این اطلاعات را به دادگاه و وکیل طرف مخالف فقط در حدی که شما مجبور به انجام این کار هستید و برای دفاع موثر از مشتری خود لازم است ، افشا کنید.

                                  دنبال کردن قوانین وکالت حرفه ای در منطقه تان

                                  2. قوانین وکالت حرفه ای در منطقه خود دنبال کنید.

                                    هر منطقه دارای مجموعه ای از قوانین رفتار حرفه ای است که حاکم بر رفتار وکلا است. اگر شما از این قوانین پیروی نکنید ، با خطرات انظباتی رو به رو می شوید، که می تواند منجر به تعلیق یا ابطال مجوز قانونی شود.

                                    مطابق قانون

                                    3. مطابق قانون

                                       اگر مرتکب جرم شوید ، نه تنها از طریق سیستم دادرسی کیفری مجازات خواهید شد ، بلکه از طریق سایر مراجع مربوط به کشور به عنوان یک حرفه ای در رشته حقوق نیز مجازات خواهید شد. بسته به ماهیت جرم و جنایت نیز احتمالا شغل خود را از دست خواهید داد.

                                      آزمون بخش چهارم

                                      -در چه مواردی فقط باید اطلاعات مشتری را فاش کنید؟

                                      -برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با خانواده خود

                                      -برای محافظت از شغل خود

                                      -برای دفاع از آنها در دادگاه

                                      - اگر قاضی به شما دستور داد.

                                      بخش پنجم : ایجاد یک تفاوت

                                      ایجاد یک تفاوت

                                      1. به یاد داشته باشید که موفقیت شما همیشه با دستمزد شما سنجیده نمی شود.

                                        موفقیت به معنای دریافت پاداش بیشتر نیست و تنها مربوط به بردن در دفاع است. بسیاری از وکلا به دست آوردن یک پاداش هنگفت را موفقیت می دانند، در حالی که بسیاری از وکلا که در دفاتر کمک های حقوقی، دفاتر دولتی و سایر مشاغل کم درآمد کار می کنند، کاملاً از شغل خود راضی هستند و تفاوت زیادی در زندگی سایر افراد ایجاد می کنند.

                                        وجود مسیرهای زیاد برای رسیدن به حرفه موفق

                                        2. بدانید که مسیرهای مختلف زیادی برای رسیدن به یک حرفه موفق وجود دارد.

                                          برخی از وکلا وقتی خود را در یک شرکت حقوقی با قدرت بالا شریک می کنند خود را موفق می دانند. برخی دیگر راضی هستند که به صورت انفرادی کار می کنند. هنوز برخی دیگر کار غیردولتی یا منافع عمومی را کلید موفقیت در زندگی خود می دانند. در پایان، موفقیت در یک حرفه مثلا وکالت همان چیزی است، که شما آن را در نظر می گیرید ، نه دیگران.

                                          مدیریت استرس

                                          3. استرس را مدیریت کنید.

                                            وکلا غالبا در ساعات طولانی کار می کنند و به طور روزانه با موقعیت های استرس زا برخورد می کنند. بیاموزید که چگونه استرس را رها کنید و آن را به صورت روزانه مدیریت کنید. این مرحله به شما امکان می دهد واضح تر و آرام تر فکر کنید و در شغل خود موفق تر باشید.

                                            خوشحال بودن از شغلی ک انتخاب می کنید

                                            4. از شغلی که خود انتخاب خوشحال باشید.

                                               لذت بردن یا موفقیت در حرفه ای که از آن لذت نمی برید دشوار است. اگر از شغل خود لذت نمی برید ، شغلی پیدا کنید که مناسب شما باشد و واقعاً بتوانید از آن لذت ببرید.

                                              آزمون بخش پنجم

                                              -مهمترین علامت موفقیت برای یک وکیل چیست؟

                                              -شما قادر به حمایت از خانواده خود هستید.

                                              - شما از کار راضی هستید.

                                              - شما به دیگران کمک می کنید

                                              - شما به سرعت از نردبان موفقیت بالا می روید.


                                              مطلب پیشنهادی :

                                              چگونه موفق شویم؟


                                                4 نظر

                                                1. فرهاد قصریفرهاد قصریsays:

                                                  وکیل پایه 1 دادگستری اصفهان 09130142621

                                                2. محمد حسینمحمد حسینsays:

                                                  خیلی جالب و مفید بود.

                                                3. زیبا تلاشزیبا تلاشsays:

                                                  درود برشما

                                                4. ایرج اوسطی(قزوین)ایرج اوسطی(قزوین)says:

                                                  عالی بود/بنظرم وکیل موفق کسی است که تکیه گاه موکل باشد نه اینکه به موکل به چشم فرصت نگاه کند