آموزش نقاشی چهره

نقاشی چهره را چگونه انجام دهیم؟ هر ترسیمی، قاعده ی خاص خود را دارد. بهتر است ابتدا با راههای نقاشی چهره آشنا شوید. در اینجا برای شما آموزش کامل نقاشی چهره زن و مرد را آورده ایم. با دنبال کردن این آموزه ها به راحتی می توانید از پس این کار برایید.

چهره ها بخش اساسی آناتومی انسان هستند و می توانند بخش زیادی از احساسات را به نمایش بگذارند. در یک پرتره یا اثر هنری، نقاشی چهره ها اصلی ترین نقطه کانونی به حساب می آیند ، بنابراین هر حرکت و حالتی، تأثیر قابل توجهی بر نحوه به تصویر درآمدن دارد. طریقه درست نقاشی چهره یک قدم بزرگ در راه هنرمند شدن است. در این مقاله ، تکنیک نقاشی چهره را خواهید دید و یاد خواهید گرفت.

نقاشی چهره زن بزرگسال

نقاشی چهره زن بزرگسال

1 خطوط بیرونی چهره را بکشید. در نقاشی چهره، این را به یاد داشته باشید، که هیچگاه صورت گرد نیست. بلکه بیضی شکل هستند، شبیه یک تخم مرغ. پس بیضی بکشید که در قسمت های پایین، باریک تر می شود.

اضافه کردن خطوط تقسیم بندی

2 خطوط تقسیم بندی را اضافه کنید. آسان ترین راه برای شروع نقاشی چهره این است که خطوط تقسیم بندی را برای درآوردن تناسبات صورت اضافه کنید. اول یک خط را به صورت عمودی از بالا به پایین در بیضی ترسیم کنید. سپس خطی که کشیده اید را اوسط با خط دیگری نصف کنید، اما این بار به صورت افقی!

اضافه کردن بینی

3 بینی را اضافه کن. نیمه پایینی را با خط دیگری تقسیم کن، این بار نیز در جهت افقی. نقطه ای که این خط، خط عمودی که ابتدا کشیدید را قطع می کند، دقیقا جایی است که باید شروع به کشیدن بینی کنید. پایین بینی را نقاشی کنید و سپس سوراخ ها را بکشید.

نقاشی دهان

4 دهان را نقاشی کنید. ربع پایینی را باز هم به دو نیمه تقسیم کنید. خطوط پایینی لب بر روی خطی که ایجاد کرده اید می افتد. خط بین لب بالا و پایین را بکشید، سپس لب بالا را نقاشی کنید. حال ترسیم خود را کامل کنید.

اضافه کردن چشم ها

5 چشم ها را اضافه کنید. بر روی خط افقی که در نقاشی چهره، اول بار کشیدید و بیضی صورت به دو نیمه تقسیم کردید، دو دایره ی بزرگ بکشید. این دو دایره کل کاسه ی چشم هستند. در بالای آن ابروها قرار می گیرد و در قسمت های پایین جایی است که استخوان گونه قرار دارد.

ابرو را در قسمت بالا نقاشی کنید.

اضافه کردن ابروها در قسمت بالا

به این قسمت نقاشی چهره که رسیدید، نیاز دارید که شکل چشم ها را دربیاورید. چشم ها حالتی بادامی دارند، انی را در هنگام نقاشی چشم ها به یاد داشته باشید. (چشم ها در اندازه ها و شکل ها و کشیدگی های مختلف هستند این را باید بدانید) قانون انگشت ها می گوید که فاصله میان دو چشم به اندازه ی یک چشم دیگر است.

نقاشی کردن مردمک چشم

در داخل عنبیه چشم، رنگ داخل چشم، مردمک را نقاشی کنید، که تاریک ترین قسمت می باشد. قسمت زیادی از آن را سیاه کنید و مقدار کمی را سفید باقی بگذارید. با قسمت تخت مداد خود مقداری سایه به آن بدهید. از نیمه روشن تا روشن حالتی سایه مانند به عنبیه بدهید. با خطوط کمرنگ مرز میان عنبیه و مردمک را برجسته کنید. برای دادن یک افکت قوی در نقاشی صورت، حالتی روشن تر در بعضی قسمت ها ایجاد کنید. ابروها را در بالا بکشید. حال خطوط زیر چشم را ترسیم کنید و کامل کنید.

نقاشی پلک ها در بالای چشم

حال، در بالای بادامی چشم ها، پلک ها را نقاشی کنید. محل قرارگیری پلک در بالای عنبیه است و این قسمت را به آرامی و ملایمت پوشش می دهد.

نقاشی پلک ها

سایه زدن زیر چشم ها

6 زیر چشم ها را سایه بندازید. حال قسمت های زیر چشم را سایه بدهید تا آنچه که کاسه ی چشم با بینی برخورد می کند و به هم متصل می شوند. برای نشان دادن یک حالت خسته این خطوط را به سمت پایین مژه ها زاویه دار کنید.

اضافه کردن گوش ها

7 گوش ها را اضافه کنید. پایه ی گوش ها بر روی خط زیر بینی قرار می گیرد. و بالای گوش ها بر روی خط ابروها است. به یاد داشته باشید که گوش ها باید بر روی سطح سر، صاف باشند.

موی سر را نقاشی کنید

8 موی سر را بکشید. مطمئن شوید که موها را در قسمت های جلویی دارید، به خوبی نقاشی می کنید.

گردن را نقاشی کنید

9 گردن را بکشید. گردن ها از آنچه شما تصورش را می کنید را لاغرتر هستند. از پایین ترین خط افقی که ترسیم کرده اید، دو خط را بکشید که به سمت پایین منحنی پیدا کرده اند.

پرداختن به سایر جزئیات

10 به دیگر جزئیات بپردازید. مقداری خطوط و سایه به پایین بینی اضافه کنید و گونه ها را برجسته کنید. خطوط تاکید کننده را به دور دهان ترسیم کنید. گوشه های آن را سایه بزنید. سپس لبه های بیرونی بینی را پرکار کنید. هرچه این قسمت ها را برجسته تر کنید، چهره ی شما پیرتر به نظر خواهد رسید.

هاشور لباس ها

11 شاید مایل باشید که لباس ها را نیز به سبک خاصی مانند هاشور زدن، مشخص کنید.

پاک کردن قسمت های اضافی

12. پاک کنید. بعد از اتمام نقاشی صورت تا این مرحله، یک پاک کن بردارید و قسمت های اضافی را پاک کنید. منظور از قسمت های اضافه، خطوط راهنمایی است که رسم می کردید.

نقاشی صورت زن جوان

نقاشی صورت زن جوان

1 شکل صورت را رسم کنید و آن را به خاطر داشته باشید.

ترسیم خطوط

2 خطوط را برای پیدا کردن مرکز و تعیین پوزیشن چشم ها، ترسیم کنید.

تعیین محل چشم بینی گوش و دهان

3خطوطی را برای مشخص کردن اینکه چه اندازه عریض و بلند باید باشند، رسم کنید، محل چشم ها، بینی، دهان و گوش ها را در نقاشی چهره زن جوان مشخص کنید.

مشخص کردن ظاهر و شکل چشم بینی دهان گوش و ابرو

4ظاهر و شکل چشم ها، بینی، دهان، گوش و ابروها را مشخص کنید.

نقاشی شکل موی سر و گردن

5 شکل موی سر و گردن را نیز نقاشی کنید.

پرداختن به جزئیات با مداد کمرنگ تر

6 از یک مداد یا ابراز کمرنگ تر برای پرداختن به جزئیات اضافه کنید.

ایجاد طرح کلی با خطوط راهنما

7 با استفاده از خطوط راهنما، طرح کلی را ایجاد کنید.

پاک کردن خطوط راهنما

8 خطوط راهنما و علامت هایی که زده اید را پاک کنید و طرح نهایی تمیزی را دربیاورید.

رنگ آمیزی و سایه زدن نقاشی

9 رنگ آمیزی کنید و نقاشی خود را سایه روشن بزنید.

نقاشی چهره مرد

نقاشی چهره مرد

1 یک دایره کمرنگ را ترسیم کنید.

ترسیم خطوط

2 در وسط دایره ی ترسیم شده ی خود یک خط بکشید از بالا به پایین، و آن را با چانه تمام کنید. (طول این خط بستگی به چهره ای دارد که روبروی شماست. آیا صورت کشیده است؟ چقدر کشیده؟

مشخص کردن گونه ها و پیشانی

3 خطوطی را برای مشخص کردن گونه ها و پیشانی اضافه کنید.

پاک کردن خطوط اضافی

4خطوطی را اضافه کنید که مشخص می کنند محل چشم ها، گوش ها و بینی و دهان کجا هستند و چقدر پهن یا بلند هستند.

شکل چشم ها بینی گوش دهان و ابرو را نقاشی کنید

5 ظاهر و شکل چشم ها، بینی، گوش ها، دهان و ابروها را نقاشی کنید.

کامل کردن شکل گردن و موی سر

6 شکل گردن و موی سر را در نقاشی چهره ی خود کامل کنید.

اضافه کردن جزئیات با مداد نرم و کمرنگ

7 یک ابزار یا مداد نرم تر و کمرنگ را برای اضافه کردن جزئیات به کار ببرید.

ایجاد طرح کلی با خطوط راهنما

8 با استفاده از خطوط راهنما، طرح کلی را ایجاد کنید.

پاک کردن خطوط راهنما

9 خطوط راهنما و علامت هایی که زده اید را پاک کنید و طرح نهایی تمیزی را دربیاورید.

رنگ آمیزی نقاشی

10 رنگ آمیزی کنید

سایه روشن کردن در صورت نیاز

اختیاری: اگر نیاز می بینید، سایه روشن به کار خود بدهید.


شاید علاقمند باشید :

چگونه یک دایره نقاشی کنیم

چگونه یک شیر نقاشی کنیم؟

چگونه یک گربه نقاشی کنیم ، رسم گربه + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...