چگونه گلاب را برای پوست صورت استفاده کنیم؟

گلاب خاصیت ضد التهاب و همچنین ضد باکتری دارد، و یک افزودنی عالی برای مراقبت از پوست صورت شما است. به طور معمول، گلاب را در اسپری ها می یابید، اگرچه در این مورد اولویت شما می‌توانید بطری‌های کوچک اسپری نیز باشد. بعد از شستن صورت خود سعی کنید صبح از گلاب استفاده کنید تا روشی برای بیدار کردن پوست باشد یا در طول روز آن را خیس کنید تا پوست صورت خود را تازه کرده و سوزش را تسکین دهید. در این مقاله به عناوین زیر خواهیم پرداخت.

اضافه کردن گلاب به برنامه صبح

 اضافه کردن گلاب به برنامه  صبح خود

    برای داشتن گلاب در برنامه صبح خود، پوست صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. شما نمی خواهید پوست صورت خود را از روغنهای طبیعی آن محروم کنید، بنابراین از یک ماده پاک کننده که پوست صورت شما را مرطوب می‌کند، استفاده کنید. پوست صورت خود را با آب گرم مرطوب کنید، سپس با استفاده از نوک انگشتان تمیز کننده خود را با حرکات دایره ای نرم اعمال کنید. پاک کننده را کاملاً بشویید. 

    اگر حتی شب قبل کاملاً تمیز کرده باشید، حتی لازم نیست که پوست صورت خود را بشویید. 

    اسپری را با حفظ فاصله از پوست صورت خود نگاه دارید

    اسپری را در حدود 6 اینچ (15 سانتی متر) از پوست صورت خود دور نگه دارید. نباید خیلی نزدیک باشد، زیرا به شما یک پوشش یکنواخت نمی دهد. در عوض، اسپری را کمی از پوست صورت خود دور نگه دارید تا بتوانید به راحتی با چند بار اسپری کردن تمام پوست صورت خود را اسپری کنید.

    مرطوب کردن تمام پوست صورت با اسپری

    تمام پوست صورت خود را با اسپری مرطوب کنید. چشمان خود را ببندید، و سپس نازل روی اسپری چند بار فشار دهید، و آن را در دور صورت خود حرکت دهید. سعی کنید تمام پوست صورت خود را با اسپری به طور یکنواخت اسپری کنید تا وقتی که با آب گلاب کمی مرطوب شود. 

    بگذارید گلاب روی صورتتان خشک شود و روز خود را با آن سپری کنید! بعد از استفاده از گلاب آرایش کنید، نه قبل از آن.

    استفاده از گلاب در طول روز برای پوست صورت

     استفاده از گلاب در طول روز برای پوست صورت

      صورت خود را با گلاب اسپری کنید تا در طول روز احساس خوبی داشته باشید. هر زمان احساس گرما کردید، دوباره صورت خود را با گلاب اسپری کنید. این امر باعث روشنی پوست صورت شما خواهد شد و احساس تازه ای به شما می بخشد، و همچنین عطر و بویی سبک و تازه به پوست صورت شما اضافه می کند. 

      یک بطری کوچک به میزان استفاده خود در طول روز نگه دارید.

      استفاده از گلاب در زمانی که پوست صورت قرمز و ملتهب است

        گلاب را هنگامی که پوست صورت شما قرمز یا ملتهب است استفاده کنید. زیرا برای تحریک عالی است زیرا ضد التهاب است. هم به آکنه و هم روزاسه کمک می کند. اگر پوست صورت شما تحریک شده است، بیشتر از اسپری خود استفاده کنید تا به تسکین آن کمک کنید. 

        لازم نیست از اسپری استفاده کنید. یک بطری گلاب بگیرید و کمی روی یک پنبه آغشته کنید، سپس آن را روی صورت خود قرار دهید.

        استفاده از گلاب در پایان روز برای پاک کردن آرایش

        گلاب را در پایان روز برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. یک لایه نازک روی پوست صورت خود بمالید یا آن را با یک پنبه آغشته کنید. بگذارید یک یا دو دقیقه بماند، سپس از یک پد پنبه ای آغشته به گلاب استفاده کنید تا آرایش پاک شود. این روند باعث می شود پوست صورت شما در حین آبرسانی تمیز شود. 

        همچنین می توانید از دستمال مرطوب صورت حاوی گلاب استفاده کنید.

        استفاده از گلاب به عنوان تونر

        بعد از شستن صورت خود گلاب را به عنوان یک تونر استفاده کنید. حتی اگر نمی خواهید آرایش خود را با گلاب پاک کنید، می توانید از آن به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود در پایان روز استفاده کنید. پوست صورت خود را با پاک کننده معمولی بشویید، سپس پوست صورت خود را با گلاب مرطوب کنید. 

        گلاب به شما کمک می کند تا روغن ها و مواد زائد را از منافذ خود خارج کنید و پوست صورت خود را قبل از خواب آرام کنید.

        درست کردن ماسک پوست صورت با گلاب

        یک ماسک و تسکین دهنده پوست صورت درست کنید. سهم مساوی آرد نخود، زردچوبه و پودر چوب صندل را در یک کاسه مخلوط کنید. فقط گلاب را به اندازه کافی به مخلوط اضافه کنید تا خمیری غلیظ شود و آن را روی صورت خود بمالید، به مدت 5-10 دقیقه بگذارید و سپس آن را بشویید. 

        می توانید زردچوبه، آرد نخود و پودر صندل را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف کوچک قرار دهید. فقط آنچه را که برای یک ماسک احتیاج دارید، درست کنید. با جایگزینی نیمی از گلاب با سرکه سیب ، این ماده را به سفت کننده تبدیل کنید.


        در ادامه ببینید :

        نحوه استفاده از گلاب برای داشتن پوست صورت زیبا


        هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...