روش های افزایش نوشیدن

نوشیدن آب بیشتر برای سلامتی کلی شما یک هدف عالی است. زیرا بدن شما برای عملکرد صحیح نیاز به آب دارد. آب همچنین یک جایگزین بدون کالری برای سایر مایعات است، بنابراین نوشیدن آب بیشتر می تواند به شما در کاهش وزن یا حفظ وزن سالم کمک کند. به دنبال راه‌هایی باشید که به شما یادآوری کنند که آب بیشتری بنوشید. همچنین می‌توانید با بهبود طعم آن انگیزه خود را برای نوشیدن آب بیشتر افزایش دهید. برای اینکه خود را در مسیر نگه دارید، اهداف خود را تعیین کنید که هر روز آب بیشتری بنوشید.

در این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازیم:

یادآوری نوشیدن آب

بهبود طعم آب

تعیین اهداف برای مصرف آب

خلاصه مقاله

سوال ها و جواب ها

مقالات مرتبط

یادآوری نوشیدن آب

یادآوری نوشیدن آب

 هر کجا که می‌روید، یک بطری آب با خود حمل کنید. همیشه داشتن آب در دست، یادآوری نوشیدن آن را آسانتر می‌کند. یک بطری آب قابل استفاده مجدد را درون کیف پول، کیف ورزشی، کوله پشتی، کشو میز یا ماشین خود بگذارید و مرتباً آن را دوباره پر کنید. از سر کشیدن یک باره بطری آب خودداری کنید. درعوض، در طول روز جرعه‌های کوچک مصرف کنید. 

بطری های آب در هر اندازه، نوع و موادی عرضه می شوند. حتی می توانید بطری های آب را با فیلترهای آب داخلی تهیه کنید تا آب طعم بهتری پیدا کند.

نوشیدن آب بعد از تمرین

بعد از تمرین در هوای گرم یک لیوان آب ضروری است. نوشیدن آب هر زمان که عرق کرده اید مهم است ، مانند زمانی که ورزش می کنید یا بعد از گذراندن وقت در یک محیط گرم. همیشه یک بطری آب را در دست خود نگه دارید و در هنگام گرما یا عرق کردن ، غالباً از آن استفاده کنید. 

نوشیدن آب قبل و در طول وعده های غذایی

قبل و در طول وعده های غذایی یک لیوان آب میل کنید تا اشتهای شما کاهش یابد. نوشیدن آب قبل از غذا و در حالی که غذا می خورید می‌تواند به کاهش اشتهای شما کمک کند زیرا تشنگی اغلب با گرسنگی اشتباه گرفته می شود. نوشیدنی معمولی خود را قبل و در طول وعده های غذایی با آب جایگزین کنید، یا حداقل آب آن را در کنار آن بنوشید. این باعث صرفه جویی در مصرف پول هنگام صرف غذا در رستوران می‌شود و به کاهش کالری کمک می کند. 

 هنگام تهیه شام ​​یا در حالی که منتظر رسیدن غذا  از رستوران هستید، یک لیوان آب بنوشید.

    نکته: هنگامی که بیرون غذا می خورید، با یک تکه لیمو در آن آب بخورید. این به بهتر شدن طعم آب کمک می کند.

    جایگزین آب در مهمانی ها بین مایعات

    بین مایعات الکلی در مهمانی ها، کافه ها یا وعده های غذایی آب جایگزین کنید. الکل آب شما را کم می کند، بنابراین نوشیدن آب به همراه سایر مشروبات الکلی که مصرف می کنید مهم است. سعی کنید بعد از نوشیدن مشروبات الکلی یک لیوان آب بخورید تا آبرسانی شود. 

     اعتدال در هنگام نوشیدن الکل بهترین حالت است. اگر مرد هستید و یا اگر روزانه 2 نوشیدنی در روز می‌نوشید، سعی کنید از 1 نوشیدنی در روز تجاوز نکنید. یک نوشیدنی دارای 12 اونس مایع (350 میلی لیتر) آبجو ، 5 اونس مایع (150 میلی لیتر) شراب یا 5/1 اونس مایع (44 میلی لیتر) از نوشابه است.

    تنظیم زنگ تلفن برای یادآوری نوشیدن آب

     زنگ تلفن را برای یادآوری نوشیدن آب خود تنظیم کنید. هشدارها یا یادآوری های رایانه ای را تنظیم کنید که به شما بگوید یک بار در ساعت آب بنوشید، یا در مورد چند "محرک" شخصی برای نوشیدن آب تصمیم بگیرید. محرک های نوشیدن آب می تواند فعالیت های روزمره ای باشد که شما همواره انجام می دهید ، مانند: 

    برقراری یا دریافت تماس تلفنی

     حرکات کششی در حالی که در محل کار یا مدرسه هستید

     وقتی کسی اسم تان را صدا می‌زند

    ایمیل خود را بررسی می کنید

    کشیدن خطوط روی بطری آب

    خطوطی را روی بطری آب بکشید. اگر یک بطری بزرگ آب دارید و فکر نمی کنید آن را علامت گذاری کنید، از یک نشانگر دائمی استفاده کنید و چند خط به دور بطری به عنوان یادآوری بکشید. سپس، زمان‌هایی که مطابق با خطوط هستند را بنویسید، مانند 9:00 صبح 1/4 خط پایین بطری، ساعت 11:00 نیمه خط بطری ، و 1:00 بعد از ظهر 3/4 از خط پایین بطری. 

      اگر بیشتر از یک بار در روز نیاز به پر کردن بطری آب خود دارید، می توانید بارهای اضافی را در طول این خطوط مانند ساعت 10 صبح  یا 2بعدازظهر در نیمه خط بنویسید.

      بارگیری برنامه نوشیدن آب

       یک برنامه نوشیدن آب بارگیری کنید. برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند میزان مصرف آب خود را ردیابی کنید، از جمله My Water Balance ، Daily Water و Hydrate Daily. همچنین می توانید میزان مصرف آب خود را در برنامه های ردیاب مواد غذایی، مانند My Fitness Pal ، Fat Secret و YAZIO پیگیری کنید. هر بار که بطری یا یک لیوان آب مصرف کردید، میزان مصرف خود را ضبط کنید. 

      شما همچنین می توانید یک بطری آب را که با یک برنامه به تلفن شما متصل شده است خریداری کنید و تا به شما بگوید چه زمانی در روز خود به هدف خود رسیده اید. این بطری ها ممکن است گران باشند، اما اگر مشکلات عدیده در بخاطر آوردن نوشیدن آب دارید یا فقط طرفدار وسایل مدرن هستید، این گزینه خوبی است!

        بهبود طعم آب

        بهبود طعم آب

        میوه، گیاهان یا سبزیجات را به آب اضافه کنید. اضافه کردن عطر و طعم به آب یک روش ساده برای خوش طعم تر کردن آن است. سعی کنید یک بطری آب یا پارچ آب را پر کنید و چند برش میوه ای ساده یا سبزیجات یا یک سبزی از گیاهان تازه اضافه کنید. سپس، آب در مدت یك 1-2 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم این افزودنی ها را به خود بگیرد. برخی از موادی که می توانید برای طعم دادن به آب خود اضافه کنید عبارتند از: 

        برش های میوه مرکبات مانند پرتقال ، لیمو ، لیموترش یا گریپ فروت

         انواع توت های تازه مانند زغال اخته ، توت فرنگی ، تمشک یا تمشک

        خلال خیار

        برش های زنجبیل

         جوانه های گیاهان تازه مانند نعنا ، ریحان یا رزماری

        جایگزین آب گاز دار برای آب معمولی

         آب گازدار یک جایگزین مناسب برای آب معمولی است. اگر طرفدار مایعات مضر مانند نوشابه یا آبجو هستید، این گزینه عالی است. آب گازدار تمام مزایای یک آب معمولی را فراهم می کند. شما می توانید با استفاده از برش های لیمو ، توت و خیار آب معطر و طعم دار خود را به آب گازدار اضافه کنید. 

         اطمینان حاصل کنید که به آب گازدار خریداری شده قند و شیرین کننده مصنوعی اضافه نشده است.

        اگر آب سرد دوست دارید یخ را به آن اضافه کنید

         اگر دوست دارید آب سرد باشد یخ را اضافه کنید یا آن را در دمای اتاق بگذارید. نوشیدن آب سرد ممکن است فواید بسیارکمی برای متابولیسم شما داشته باشد، اما اگر لذت نبرید، نوشیدن آب سرد ارزش آن را ندارد. اگر آب سرد را ترجیح می دهیدچند قطعه یخ بیاندازید، یا اگر ترجیح می دهید آب معمولی باشد آن را در دمای اتاق بنوشید. 

        اگر دوست دارید آب شما سرد باشد، می توانید یک بطری آب را حدود 2/3 پر از آب پر کنید و سپس آن را یک شب در فریزر قرار دهید. آب منجمد می شود و فردای آن روز آب سردی خواهید داشت.

        یک یا دوبار در روز یک فنجان چای شیرین دم کنید

          یک یا دو بار در روز یک فنجان چای شیرین یا قهوه دم کنید. نوشیدن چای و قهوه نیز به میزان مصرف مایعات روزانه شما خواهد بود، بنابراین اگر دوست دارید آب گرم یا داغ  باشد، این گزینه عالی است. سعی کنید با صبحانه خود یک فنجان قهوه یا چای بخورید تا در راستای اهداف مصرف روزانه آب خود تلاش کنید. 

           از نوشیدن زیاد مایعات خود از چای و قهوه جلوگیری کنید، به خصوص اگر کافئین دار باشد. کافئین خاصیت ادرار آور دارد.

            نکته: همچنین می توانید آب خود را به صورت میوه و سبزیجات با محتوای آب زیاد میل کنید! سعی کنید چند برش هندوانه یا طالبی را به همراه صبحانه، سالاد خیار با ناهار و یک کاسه گل کلم بخارپز همراه با شام میل کنید تا مقداری مایعات اضافی در رژیم غذایی خود داشته باشید.

            تعیین اهداف برای نوشیدن آب

            تعیین اهداف برای نوشیدن آب

             میزان نوشیدن آب را هر روز ردیابی کنید. تعداد لیوان یا بطری آب را که هر روز مصرف می‌کنید یادداشت کنید. این امر به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چه مقدار آب می نوشید و تشخیص دهید که آیا نیاز به افزایش میزان مصرف خود دارید یا نه. 

              نکته: معیاری است که شما باید هر روز هشت اونس مایع (240 میلی لیتر) آب بنوشید. بایستی یادآور شد که هیچ مقدار "صحیحی" از آب برای نوشیدن افراد وجود ندارد. میزان آب مورد نیاز شما به وزن، جنس، سطح فعالیت ، محیط و سایر عوامل بستگی دارد. 

              تعیین هدف برای نوشیدن روزانه آب

               برای اینکه چقدر آب می خواهید روزانه بنوشید، هدفی را تعیین کنید. این هدف به شما بستگی دارد زیرا اینکه هر روز چه مقدار آب برای نوشیدن ضروری است وجود خارجی ندارد. در نظر بگیرید میزان مایعات روزانه شما چقدر آب است و مشخص کنید که چه مقدار از آن را دوست دارید آب باشد. 

               به عنوان مثال ، اگر شما هر روز 48 اونس مایع (1400 میلی لیتر) آب بنوشید و دوست دارید میزان مصرف خود را به 70 اونس مایع (2،100 میلی لیتر) افزایش دهید، این هدف را انجام دهید.

              افزایش تدریجی میزان نوشیدن آب

                برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخوشایند ، میزان نوشیدن آب را به آرامی افزایش دهید. افزایش سریع نوشیدن آب ممکن است به معنای آن باشد که باید بیشتر از حد معمول ادرار خواهید کرد، که می تواند ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. فقط در هفته 8 لیتر اضافی (240 میلی لیتر) بنوشید. 

                به عنوان مثال، اگر هدف شما از نوشیدن 70 اونس مایع (2،100 میلی لیتر) در هفته است و در حال حاضر 48 اونس مایع (1400 میلی لیتر) در هفته می نوشید ، نوشیدن خود از56 اونس مایع (1700 میلی لیتر) در هفته شروع کنید، سپس 64 اونس مایع (1900 میلی لیتر) در هفته و بعد از آن 70 اونس مایع (2،100 میلی لیتر) در هفته.

                  سوال ها و جواب ها

                  سوال

                  چرا نوشیدن آب زیادی باعث می شود احساس استفراغ شود و باعث نفخ شدن من شود؟

                  پاسخ انجمن

                  این بدان دلیل است که شما به احتمال زیاد آب زیادی را به یکباره وارد بدن خود می کنید. به طور معمول عضله معده شما شل می شود ، اما مقدار زیادی غذا یا آب در مدت زمان کمی مصرف می شود که باعث کشش آن می شود و در نتیجه نفخ ایجاد می شود. اگر بیش از حد آب بنوشید حالت استفراغ به شما دست خواهد داد، به این دلیل که بدن شما می داند که بیش از حد آب وارد می شود و می خواهد زود آن را بیرون بیاورد، زیرا آب اضافی می تواند ماهیچه ها و اعصاب را تضعیف کند. اولین جایی که آب در بدن شما جذب می شود معده است، به همین دلیل می تواند نسبت به مقدار زیادی آب که مصرف می شود حساس باشد.

                  سوال

                  آیا نوشیدن آب در واقع به ایجاد پوست شفاف تر و یکنواختی کمک می کند؟

                  پاسخ انجمن

                  آره! نوشیدن آب، حتی برای فقط یک هفته یا حتی بیشتر ، حتی پوست شما را از خشکی بیرون آورده و آن را شفاف تر و سالم تر می کند. همچنین پوست شما را روشن تر کرده و چروک را کاهش می دهد.

                  آیا می توانید هر وقت بخورید آب بنوشید؟

                  پاسخ انجمن

                  به طور کلی نوشیدن آب در هر زمان بد نیست. قبل از خواب ، نوشیدن آب ممکن است بهینه تر باشد، و شما نباید بیش از حد آب بنوشید ، اما اساساً اگر تشنه هستید یا احساس می کنید که به اندازه کافی آب نداشته اید، زمان بدی برای نوشیدن آن وجود ندارد.

                  سوال

                  اگر زیاد آب بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

                  پاسخ انجمن

                  اگر هنگام نوشیدن سردرد یا حالت تهوع دارید، دیگر نوشیدن آب را متوقف کنید. آب بیش از حد در واقع می تواند کشنده باشد، اما برای کشنده بودن گالن ها آب نیاز است. با این وجود، اگر بیمار یا ناخوش هستید، فوراً نوشیدن آب را قطع کنید و چیزی شور بخورید.

                  سوال

                  سعی می کنم آب بیشتری بنوشم ، اما بعضی اوقات نوشیدن مقادیر زیادی آب برای من دشوار است - آیا باید مقادیر کمی آب مصرف کنم؟

                  پاسخ انجمن

                  شما معمولاً نباید مقدار زیادی آب را در مدت زمان کمی بنوشید، و درعوض مقدار روزانه مورد نیاز خود را در طول روز بنوشید. در وعده های غذایی و بعد از بیدار شدن، به طور کلی ایده خوبی است که حداقل یک فنجان آب بنوشید، اما حتی این می تواند در طول صبح / وعده غذایی شما پخش شود. اگر بعد از آبرسانی احساس نفخ می کنید ، ممکن است بیش از حد انجام دهید.

                  سوال

                  چرا آب مهم است؟

                  پاسخ انجمن

                  تمام سلول های بدن شما برای انجام مراحل اصلی به آب احتیاج دارند. بدون آب ، سلول های شما نمی توانند کار کنند.

                  سوال

                  چرا هر وقت آب می نوشم سردرد دارم؟

                  پاسخ انجمن

                  شما به احتمال زیاد بیش از حد آب می نوشید، خیلی سریع می نوشید، یا هر دوی آنها. کاهش سرعت را امتحان کنید.

                  نوشیدن آب برای از بین رفتن چربی و بالا نگه داشتن انرژی برای سلامتی شما بسیار مهم است. این امر به ارتقاء خواب خوب و زیبایی چشم کمک می کند.

                  نکات

                  هر روز صبح قبل از اینکه مسواک بزنید ، کمی آب بنوشید تا با طراوت روز خود را شروع کنید.

                   میزان مصرف روزانه آب خود را در هوای گرم، زمان سپری شده در ارتفاعات یا در دوره هایی که فعالیت بدنی دارید افزایش دهید.

                   قبل از اینکه هر شب به رختخواب بروید، تعداد بطری های آبی را که می خواهید روز بعد بنوشید در یخچال قرار دهید. آنها سرد می شوند و وقتی از خواب بیدار می شوند منتظر شما هستند.

                   از خوردن یکهو و بلع آب امتناع کنید زیرا این احتمال احساس نفخ وجود دارد. به جای آن، جرعه های کوچک بخورید. 

                    هشدار

                     افزایش میزان مصرف آب یا مایعات در اواخر عصر ممکن است باعث شود که مجبور شوید نیمه شب برای دستشویی بیدار شوید. برای جلوگیری از این امر ، شاید بخواهید مصرف مایعات خود را بعد از صرف شام محدود کنید.

                     عوارض نوشیدن آب زیاد بسیار نادر است اما می تواند باعث هیپوناترمی شود، عدم تعادل الکترولیت، که می تواند عواقب منفی جدی بر سلامتی، از جمله مرگ داشته باشد. برای جلوگیری از این امر، بگذارید تشنگی شما راهنمای شما باشد. در هنگام تشنگی و از انواع منابع غذایی و آشامیدنی، آب مصرف کنید. توصیه های یک متخصص بهداشت را برای سلامتی یا فعالیت بدنی شدید دنبال کنید.

                    تهیه کننده : توپ تاپ

                      هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...