تعبیر خواب آرامگاه بزرگان

آیا برای شما هم تجربه خواب دیدن آرامگاه بزرگان پیش آمده است؟

 مطلب زیر مطالبی را در این خصوص با شما در میان می گذارد، نویسنده متن حاضر در ابتدای این نوشتار، به قلت آگاهی خویش در باب علم و مهارت تعبیر خواب و به گستردگی و توسعه شاخه های تعبیر خواب اذعان نموده و صرفا از باب علاقه مندی آن را ارائه می نماید .

اصولا تعبیر خواب چیست؟ آیا به آن اعتنا کنیم؟

علم و یا مهارتی که می تواند محتوای خواب اشخاص را مکشوف کرده و آن را معنا نماید، یا بعبارتی معنادهی به رویاها، تعبیر خواب گفته می شود .

از دیر باز در همه جوامع، مسئله خواب دیدن و سپس به اصطلاح تعبیر کردن (معنی کردن) آن دغدغه ای مهم بحساب می آمده و حتی در برخی مواقع تعبیر خواب بزرگان، چنان مهم و تاثیر گذار می شده که از وقوع جنگی جلو گیری و یا بالعکس موجب شروع جنگ می شده است.

از جمله خواب های مشهوری که در متون تاریخی و دینی و حتی قرآن کریم آمده می توان به تعبیر خواب هایی که توسط حضرت یوسف، بویژه خواب فرعون پیرامون وقوع فراوانی و خشکسالی و قحطی گسترده پس از آن در مصر اشاره نمود، که تعبیر صحیح خواب موجب ذخیره سازی به موقع و پر کردن انبارهای بزرگ گندم برای عبور از دوران خشکسالی گردید . و یا خواب حضرت یعقوب که 11 پسر و خودش را در قالب ماع و ستاره و تعظیم بر خورشید که همان فرزندش یوسف بود اشاره کرد .

پس می توان به این نتیجه رسید که برخی از رویا ها صادقه بوده و به اراده خداوند پیش آگاهی از وقوع رویدادی خیر یا شر و خوشایند و یا ناخوشایند که در آینده اتفاق خواهد افتاد، می دهند . البته مسلم هست بخش اعظمی از خواب ها که خواب توسط همه انسان ها در هر زمان و هر مکاتی، دیده می شوند لزوما صادقه نیستند و تنها یخش کوچکی از آنها جنبه و ارزش اعتباری و تعبیر کردن را دارند .

تعبیر خواب آرامگاه بزرگان

منابع تعبیر خواب و خواب گذاران

منابع و ابزار قابل استفاده برای تعبیر خواب ها متنوع و بعضا عجیب و غریب توام با خرافه و اوهام و مسائل روانشناسانه در ذهن هستند که توسط افرادی خاص و خبره که معبرین یا خواب گذاران نامیده می شوند، با توجه به اوضاع و احوال و ابزاری که در اختیار دارند خواب ها را رمز گشایی می نمایند . آنها از علم نجوم و ستاره شناسی گرفته تا کتب مخصوص و ابزارآلات خاص و حتی تجارب شخصی شان و .. بهره می گیرند و لذا جای تعجب ندارد که در اکثر مواقع، نتایج تعبیر خواب ها برای یک خواب مشابه بسیار متغیر و حتی متناقض می شود.

در اینجا کاری به صحت و سقم و اعتقاد داشتن و عدم اعتقاد به تعبیر خواب نداریم، بلکه می خواهیم ببینیم در مورد نوع خاصی از خواب آن هم تعبیر خواب آرامگاه بزرگان، مثلا تعبیر خواب آرامگاه حافظ و یا تعبیر خواب آرامگاه سیز مطالبی در حد بضاعت ارائه نماییم .

تعبیر خواب دیدن آرامگاه یا گور

خیلی از معبران دیدن آرامگاه و قبور را در خواب، تعبیر به زندان و دیدن اینکه او را در قبر می گدارند نشانه تنگی در رزق و روزی تعبیر کرده اند، حتی تعبیر خواب سنگ قبر گذاشتن و یا دیدن ساختن آرامگاه در بام خانه، نتایج تعبیر خواب را از هم متفاوت می کند پس کیفیت و جزییات خواب در تعبیر آن بسیار حائز اهمیت می باشد و نباید غیر کارشناسانه و با اندک تشابهات خواب ها با یکدیگر نتیجه یکسان از آن گرفت .

تعبیر خواب بزرگان، تعبیر خواب آرامگاه بزرگان

معمولا رفتار و کردار و شیوه زندگی بزرگان دینی، علمی، هنری، سیاسی و خلاصه مشهورین هر قومی با توجه به نسبت شهرت و اثر گذاریشان در جوامع بشری، حتی در بعضی مواقع پس از مرگ و آثار بجا مانده، برای مردمان دیگر مهم و الهام بخش بوده و روایات و نقل قول ها و مرور آثار و زندگیشان از جمله اصول فرهنگ اقوام را شکل می دهد هر چقدر آن بزرگان مشهورتر و معروف تر باشند به همان مقدار اثرشان بر زندگی سایرین افزایش می یابد .

تعبیر خواب آرامگاه افراد بزرگ و سرشناس

در این میان در خواب دیدن بزرگان و یا حتی خواب دیدن آرامگاه آنان، معبران را بر آن داشته که با توجه به شیوه زندگی آن بزرگان، اقدام به تعبیر خواب و معنا بخشی به آنها نمایند .

بطور کلی چنانچه بزرگانیکه انسان های وارسته و خوبی بوده اند، خواب دیدن آنها و یا آثار و آرامگاه شان، از سوی معبران هم تعبیر به نیک اقبالی و خوش یمنی برای شخص خواب دیده شده و هر جا آن فرد مشهور شخص منفوری بوده، خواب دیدنشان هم معمولا با کراهت و نحوست همراه بوده، مثلا تعبیر خواب آرامگاه بزرگان دین و عرفا و شعرا نظیر تعبیر خواب آرامگاه حافظ و یا تعبیر خواب آرامگاه سبز مسلما برای خواب دیده دارای شگون و خوش اقبالی است و باعث افزایش امید و روحیه خواهد گردید، که اگر چه آنها را در زمان حیاتشان ندیده اند حداقل توانسته اند از انفاس آنها در زمان ممات برده و آرامگاه شان را زیارت و توشه برچینند .

نتیجه گیری

خواب و تعبیر خواب جزو لاینفک زندگی نوع بشر بوده و تعابیر متعدد و حتی متناقضی از نتیجه خواب ها بدست آمده، با توجه به اهمیت تعبیر خواب ها که در سرنوشت فردی و بعضا یک جامعه از خود بجا می گذارد اصلح است که تعبیر خواب ها به معبران و خواب گذاران خبره و با تجربه سپرده شود تا بتوان از نتایج تعابیر در اصلاح و بهبود زندگی استفاده کرد ولی بایستی بیاد داشت که نباید در این گونه اقدامات افراط کرد و زندگی را که می شود با همت و کوشش و توکل به جلو برد به خواب و خیال و اوهام گره زد .

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

3 نظر

  1. زهرا لزهرا لsays:

    سلام خواهرم خواب دیده رفته آرامگاه کورش کبیر.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بیانگر درگیری ذهن است

  2. سلامسلامsays:

    سلام با تشکر از زحمت تعبیر خواب، خواب دیدم رفتم مشهد حرم امام رضا علیه‌السلام و در یکی از قسمت ها پیش آرامگاه یکی از بزرگان مدفون در حرم هستم که نماز بخوانم و بعد می روم جایی نوشته مزار علما و منظور دانشمندان مدفون در حرم بود همه پیش هم بودند.

  3. براتیبراتیsays:

    سلام و عرض ادب من در شهر اراک زندگی میکنم و دراراک امامزاده ای وجود دارد دریک روستا به اسم مشهد میقان و خواب دیدم رفتم به آن امامزاده و درحال گشتن در صحن یهو وارد صحن دیگری شدم که ارامگاه سعدی را دیدم و تعجب کردم میخوام لطفا تعبیر این خواب را به من بگویید ممنون