طرز تهیه ماسک چای سبز برای صورت

احتمالا می دانید نوشیدن چای سبز برای بدن مفید است. اما آیا می دانید با تهیه ماسک چای سبز چقدر به سلامت پوست خود کمک می کنید؟ شما می توانید توسط این نوع چای، محصولات مخصوص پوست خود را تهیه کرده و آن را به پاک کننده مورد علاقه تان اضافه کنید. با استفاده از تونر چای سبز،ماسک چای سبز، پاک کننده و بخار چای سبز می توانید پوست روشن تر و شفاف تری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه ماسک چای سبز آشنا کنیم تا به تاثیر معجزه آسای این گیاه پی ببرید.

ماسک چای سبز در مدل های مختلف

روش اول : تهیه تونر چای سبز

طرز تهيه ماسك چاي سبز

یک پارچ یا کتری آب را گذاشته تا تقریبا جوش بیاید. برای شروع آب را روی حرارت زیاد گرم کنید تا ببینید حباب از پایین شروع به افزایش می کند. سپس آب را از روی حرارت بردارید.

 -نیازی به آب خیلی جوش نیست. اگر شروع به جوشیدن کرد، خوب است. ناگفته نماند که اگر از آب بسیار جوش استفاده کنید، دم کردن و خنک شدن چای شما بیشتر طول خواهد کشید.

روش تهیه ماسک چای سبز

یک کیسه چای سبز را در لیوان قرار دهید. برای تهیه چای سبز از یک لیوان 240 تا 350 میلی لیتر استفاده کنید تا یک تونر خوب عمل آید. چای کیسه ای را  کف لیوان قرار دهید.

 -اگر فکر میکنید برای تهیه ماسک چای سبز یا تونرها، تاثیر چای باز بیشتر است، حدود 1-2 قاشق غذاخوری کافی است. چای سبز باز را درون یک صاف کننده بگذارید، سپس آن را داخل لیوان بگذارید.

نحوه تهیه ماسک چای سبز

آب گرم را روی کیسه چای بریزید. بخار آب بسیار داغ است در نتیجه برای ریختن آب گرم از حوله استفاده کنید. بعد از آن هنگامی که لیوان پر شد، پارچ آب گرم یا کتری را روی گاز یا زیر قابلمه ای بگذارید. سپس، کیسه چای خود را به آرامی در داخل فنجان قرار دهید تا تاثیر چای سبز ایجاد شود.

-بعد از قرار دادن چای سبز داخل لیوان، آب جوش باید سریع به رنگ سبز گل آلود تبدیل شود.

طرز تهیه ماسک چای سبز برای صورت

5 تا 10 دقیقه طول می کشد، چای دم بکشد. برای اینکه سریع تر دم بکشد می توانید در یا طرفی صاف را روی لیوان بگذارید. سپس یک تایمر را به مدت 5-10 دقیقه تنظیم کنید و بگذارید چای شما دم بکشد. هنگامی که تایمر خاموش شد، کیسه چای را برداشته و آن را دور ریخته یا برگ های چای را برای کارهای درمانی دیگر ذخیره کنید.

-می توانید با استفاده از برگ های اضافه ماسک چای سبز درست کنید. دستور زیر را در بخش مربوط به ماسک ها مشاهده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

حدود 30 دقیقه صبر کنید تا چای سبز خنک شود. چای سبز داغ را به هیچ وجه روی صورت خود قرار ندهید. در عوض، یک تایمر را به مدت 30 دقیقه تنظیم کرده و لیوان را بگذارید تا خنک شود.

-بعد از خاموش شدن تایمر، چای را با نوک انگشتان تست کنید تا مطمئن شوید کاملاً خنک شده است. اگر یک مقدار ولرم بود اشکالی ندارد.

نکته: برای سریع ترین راه تاثیر ماسک چای سبز، کیسه چای سبز سرد شده را روی صورت تمیز مالش دهید. بگذارید چای روی پوست شما خشک شود. زیرا این کار می تواند قرمزی را کاهش داده و چهره شما را روشن تر کند. همچنین به درمان آکنه نیز کمک خواهد کرد.

تهیه ماسک چای سبز

اگر محلول روغنی درخت چای دارید، 5-10 قطره روغن را به چای سبز اضافه کنید. این موضوع می تواند به درمان پوست های چرب و مستعد آکنه کمک کند و اثر چای سبز را دو برابر کند. کافی است بطری روغن درخت چای خود را روی چای سبز نگه دارید و 5-10 قطره را درون چای دم کرده آغشته کنید. این ترکیب را به آرامی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند.

-شما می توانید روغن درخت چای را در فروشگاه های مواد غذایی محلی یا به صورت آنلاین تهیه کنید.

ساخت ماسک چای سبز

چای سرد شده را درون یک بطری تمیز بریزید. برای نگه داشتن تونر خود از یک بطری اسپری یا ظرفی با درب محکم استفاده کنید. ظرف خود را روی سینک گذاشته و سپس به آرامی تونر را از لیوان درون ظرف بریزید. در آخر، درب اسپری را محکم ببندید.

نکته: اگر قیف دارید، از آن برای انتقال تونر به داخل بطری استفاده کنید تا مایع به بیرون ریخته نشود. برای اینکه ماسک چای سبز روی پوست شما اثر بهتری داشته باشد؛ لازم است تمام موارد را مو به مو انجام دهید.

روش تهیه ماسک چای سبز

از انگشتان دست خود استفاده کنید و محلول پاکسازی تونر را روی پوست خود بمالید. کمی تونر را درون دست خود بریزید، سپس با استفاده از انگشتان آغشته به تونر، روی صورت خود مالش دهید. در صورت لزوم تونر بیشتری را روی پوست خود بمالید تا تمام صورت شما را بپوشاند.

-اگر از بطری اسپری استفاده کرده اید، می توانید تونر را روی صورت خود اسپری کنید.

- یک یا دوبار در روز، تونر را روی صورت تمیز و بدون آرایش اسپری کنید.

روش دوم : بخور چای سبز برای صورت

تهیه بخور چای سبز برای صورت

در قدم اول آب را در یک قابلمه به نقطه جوش برسانید. سپس آب را از روی حرارت بردارید و آن را درون یک کاسه ضد حرارت بریزید. به یاد داشته باشید هرگز قابلمه یا کاسه ضد حرارت را روی میز یا فرش قرار ندهید. زیرا امکان سوختن آنها زیاد است. در نتیجه از حوله یا پارچه برای زیر آن استفاده کنید.

-مراقب آب گرم باشید زیرا بسیار داغ و چسبان است.

بخور چاي سبز

یک کیسه چای سبز را برش داده و برگ ها و محتویات آن را درون آب جوش بریزید. از یک جفت قیچی استفاده کنید تا کیسه چای را باز کنید یا آن را با انگشتان خود پاره کنید. سپس برگ های چای سبز را روی آب جوش بپاشید. آنها بلافاصله شروع به تغییر شکل می کنند.

-همیشه از تمام محتویات داخل کیسه چای برای ماسک چای سبز یا بخور پوست بهره ببرید.

نکته: اگر از این روش خیلی خوشتان نمی آید. باید کیسه چای سبز را بدون باز کردن درون آب جوش قرار دهید. اما لازم است بدانید این روش اثر چای سبز را کم کرده و چای سبز به طور مساوی در اطراف کاسه پخش نمی شود.

بهترین ماسک های چای سبز

بگذارید چای سبز 1 تا 2 دقیقه در ظرف بماند تا کاملا مواد چای در آن حل شود. به علاوه، این باعث می شود تا آب کمی خنک شود تا پوست شما آسیب نبیند. اگر لازم است از تایمر استفاده کنید تا زمان را از دست ندهید.

-بعد از اینکه آب گرم تغییر رنگ داد و بوی چای سبز را به خود گرفت، می توانید از آن استفاده کنید.

اثر چای سبز بر پوست

یک حوله را روی سر خود بکشید و سر خود را روی کاسه قرار دهید. اثر چای سبز بر پوست کم نیست در نتیجه یک حوله بزرگ حمام را روی قسمت پشت سر و شانه های خود قرار دهید. سپس، صورت خود را به سمت بخار کاسه قرار داده تا بخار آب مستقیما به صورتتان برخورد کند. حوله باعث شده بخار کاملا به صورت شده و اثر آن بیشتر شود.

 -حتما حوله را از هر طرف در اطراف کاسه قرار دهید تا بخار کامل به دام بیفتد. اگر خیلی گرم شد حوله را بلند کنید تا مقداری بخار آزاد شود.

- طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

صورت خود را به مدت 5-10 دقیقه در معرض بخار قرار دهید. صورت خود را تا 10 دقیقه روی کاسه نگه دارید. عمیق نفس بکشید و سعی کنید آرامش داشته باشید تا یک تجربه ناب ایجاد کنید. هر چه زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهید، باعث می شود پوست شما از ناخالصی ها پاک شود.

-اگر احساس گرما کردید، اشکالی ندارد که زودتر درمان را متوقف کنید.

-بهتر است 5-10 دقیقه زمان بگذارید تا اثربخشی ماسک چای سبز بر پوست مشخص شود.

چگونه با چای سبز بخور بگیریم

صورت خود را با آب خنک بشویید تا ناخالصی ها از بین بروند. بعد از بخار، به سمت سینک بروید و آب سرد را باز کنید. سپس آب خنک را بر روی صورت بزنید تا هرگونه عرق و آلودگی هایی که بخار چای سبز بیرون کشیده است از بین برود.

-در صورت تمایل می توانید صورت خود را نیز با یک پاک کننده بشویید. با این حال، پاک کننده ضروری نخواهد بود.

روش استفاده از چای سبز برای بخور

صورت خود را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. از حوله حمام یا حوله دستی استفاده کنید تا به آرامی صورتتان خشک شود. سپس، می توانید به روال معمول مراقبت از صورت را ادامه دهید.

-این درمان را هر چند هفته یکبار تکرار کنید. طرز تهیه ماسک چای سبز را در قسمت بعدی مشاهده کنید.

روش سوم : ساخت ماسک چای سبز

ساخت ماسک چای سبز

برگ های چای سبز کیسه ای را با عسل ترکیب کنید تا یک ماسک جالب داشته باشید. یک فنجان چای سبز دم کرده و سپس کیسه چای را برداشته و بگذارید خنک شود. کیسه چای را برش داده و برگهای چای مرطوب را درون یک کاسه ریخته و میل کنید. حدود 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) عسل را به برگ های چای اضافه کنید و آنها را ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت تمیز بمالید و 15 دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند.

-بعد از شست و شو، از مرطوب کننده مورد علاقه تان استفاده کنید. اینگونه تاثیر ماسک چای سبز افزایش می یابد.

-این ماسک می تواند آلودگی های پوست شما را از بین ببرد، قرمزی را کاهش داده و آکنه را درمان کند.

-هر هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک چای سبز

برای روشن تر کردن پوست چای سبز، روغن نارگیل، عسل و آبلیمو را مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز، 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک کاسه اضافه کنید. از یک قاشق برای ترکیب مواد استفاده کنید تا یکدست شوند. ماسک را با انگشتان به صورت بمالید، سپس 5-10 دقیقه استراحت دهید. در آخر، ماسک چای سبز را با آب گرم بشویید. با یادگیری تهیه ماسک صورت با چای سبز، پوستی سالم و جذاب خواهید داشت.

-بعد از شستشوی ماسک، از مرطوب کننده استفاده کنید.

-این ماسک می تواند پوست شما را مرطوب کرده و هنگام استرس یا آفتاب سوختگی مورد مناسبی است.

-هر هفته یک یا دو بار ماسک را به صورت خود بزنید.

ماسک چای سبز برای صورت

با استفاده از چای سبز و کاغذ برنج یک ماسک ورقه ای درست کنید. یک فنجان چای سبز دم کرده و سپس آن را درون ظرف یا سینی کوچک بریزید. کاغذ برنج خود را روی چای سبز بگذارید. اجازه دهید کاغذ برنج درون ظرف خیس شود. سپس ورقه های برنج را از چای سبز بیرون آورید. کاغذ برنج را روی صورت خود قرار دهید و 10-15 دقیقه قبل از جدا کردن ورق، استراحت کنید.

-این نوع ماسک چای سبز ضمن مرطوب کردن پوست باعث از بین رفتن التهاب و پیری می شود. بنابراین تاثیر آن روی پوست صورت بیشتر از هر چیزی است.

-هفته ای یک یا دو بار از این ماسک چای سبز استفاده کنید.

درست کردن ماسک چای سبز + عکس

ماسک چای سبز و ماست درست کنید تا پوست خود را لایه برداری و تغذیه کند. چای سبز و ماست یکی از بهترین ماسک های چای سبز به حساب می آید. یک کیسه چای سبز را حدود 5 دقیقه دم کنید. سپس حدود 1 قاشق غذاخوری (2 گرم) برگ چای مرطوب را درون یک کاسه بگذارید. 1 قاشق غذاخوری ماست پرچرب را به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا ترکیب شوند. از انگشتان دست خود استفاده کنید تا ماسک را روی صورت تمیز بمالید و تا 30 دقیقه باید روی پوست بماند. در آخر، ماسک چای سبز را با آب گرم بشویید.

-بعد از شستشوی صورت، مرطوب کننده مورد علاقه خود را استفاده کنید.

-فقط یکبار در هفته ماسک را به پوست بزنید.

اضافه کردن چای سبز به پاک کننده صورت

روش های مختلف تهیه ماسک چای سبز

یک کیسه چای سبز را درون یک کاسه کوچک خالی کنید. در این مرحله برای پاک کننده صورت چای سبز، لازم نیست قبل از استفاده چای را دم کنید. کافی است یک کیسه چای سبز را برش داده یا پاره کنید، بعد آن را درون کاسه بریزید.

-همچنین می توانید از چای سبز باز استفاده کنید. حدود 1-2 قاشق غذاخوری چای سبز باز را درون کاسه خود بریزید.

چگونه ماسک چای سبز بسازیم

حدود 1 قاشق غذاخوری از یک پاک کننده کرم صورت را به کاسه اضافه کنید. می توانید از هر نوع پاک کننده کرم صورت با چای سبز استفاده کنید. برای اندازه گیری پاک کننده از یک قاشق اندازه گیری استفاده کنید و آن را به کاسه خود اضافه کنید.

-بهتر است از پاک کننده های معطر استفاده کنید. زیرا چای سبز عطر و بوی کمتری به پاک کننده شما می بخشد و ماسک چای سبز یا پاک کننده را باکیفیت تر می کند.

- طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

چای سبز را درون مواد پاک کننده هم بزنید تا مخلوط شوند. برای مخلوط کردن چای و پاک کننده از یک قاشق یا انگشت خود استفاده کنید. وقتی پوسته های برگ چای سبز به طور مساوی در پاک کننده پراکنده شود؛ محلول شما آماده است.

مالش ماسک چای سبز روی صورت

از انگشتان دست خود برای پخش کردن پاک کننده استفاده کنید. چای سبز را روی انگشتان خود بریزید و آن را روی پوست خود بمالید. با انجام حرکات دایره ای با انگشتان، صورت را به آرامی ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که صورت خود را کاملا با یک لایه پاک کننده یکنواخت پوشانده اید.

-با این روش پوست شما کاملا تمیز شده  تاثیر چای سبز به خوبی انجام می شود.

اثر چای سبز بر پوست

بگذارید 5 دقیقه لایه بردار روی صورت شما بماند. اجازه دهید پاک کننده مانند ماسک چای سبز به ترشح سلول های مرده پوست کمک کند. این ماسک سلول های مرده پوست را نرم می کند، و در آخر اثر چای سبز را بیشتر می کند.

-اگر 5 دقیقه وقت ندارید، صورت خود را بشویید. با این وجود، منتظر ماندن مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت.

طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

پاک کننده را با آب گرم شسته و آن را از پوست پاک کنید. با حرکت دایره ای و دورانی انگشتان دست، ماسک را تمیز کنید. برای از بین بردن تمام ماسک، پوست خود را با آب گرم بشویید.

-در صورت تمایل می توانید از چای سبز در پاک کننده های خود استفاده کنید. فقط بگذارید 5 دقیقه روی پوست بماند.

نتیجه گیری

در این مقاله با طرز تهیه چندین نوع ماسک چای سبز و مراقبت های پوستی با چای سبز آشنا شدید. ماسک چای سبز در بلند مدت پوستی شفاف و درخشان ایجاد کرده و دیگر لازم به استفاده کرم های گران قیمت نخواهد بود. شما می توانید بسته به نوع پوست خود، هر کدام از آنها را استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...