تفاوت سگ های ژرمن نر و ماده

سگ های ژرمن نر و سگ های ژرمن ماده از جمله سگ هایی هستند که دارای محبوبیت زیادی در آمریکا می باشند البته تفاوت هایی از نظر صفات خلقی و رفتاری ، قدرت بدنی و ظاهری در سگ های نر و ماده وجود دارد که به بررسی اجمالی این صفات می پردازیم.

سگ های ژرمن از محبوب ترین نژاد ها

امروزه ، سگ های ژرمن از محبوب ترین نژادهای سگ در آمریکا هستند. این سگ باهوش و توانا دارای فداکاری و شجاعت است که با یک نژاد دیگر مطابقت ندارد. اگر به فکر آوردن این سگ به خانه هستید، مهم است که به جنسیت نیز توجه کنید. اگر می خواهید حیوان خانگی آینده تان مطابق شیوه زندگی خود تصمیم گیری کند ، این یک تصمیم مهم است. قبل از اینکه توله سگ جدید را به خانه بیاورید ، بسیار مهم است که در مورد نژاد بیشتر بدانید.

نژاد سگ های ژرمن از کجا آمده است؟

در مقایسه با سایر نژادها ، نژاد سگ های ژرمن جدیدتر است که فقط در سال 1899 به وجود آمد. این سگ هوشمند و دوست داشتنی وجود خود را مدیون یک کاپیتان حرفه ای در آلمان به نام کاپیتان ماکس فون استفانیتز است. قرن ها قبل از ایجاد نژاد سگ ، کشاورزان برای رانندگی و محافظت از گله های خود باید به سگها اعتماد می کردند . در حالی که برخی از سگها به دلیل مهارت خود به خوبی آموزش دیده و افسانه ای بودند ، استفانیتز خاطرنشان کرد: هیچ کس در منطقه از این فرصت استفاده نکرد که پرورش سگ های خود را به یک نژاد جداگانه توسعه دهد.

تفاوت سگ های ژرمن نر و ماده


در طول زندگی حرفه ای خود ، کاپیتان ماکس فون استفانیتز با بسیاری از سگ ها که قادر ، باهوش و ورزشکار بودند روبرو شد. آنچه استفانیتس را متحیر کرد این بود که او نتوانست نژاد سگ پیدا کند که شامل همه این صفات باشد. وی سپس به سختی تلاش کرد تا سگی بسازد که تمام خصوصیات مطلوب یک سگ گله دار را داشته باشد. به آرامی سگ های ژرمن نه تنها برای گله گوسفندان بلکه به عنوان سگ های راهنما و پلیس استفاده می شدند.

بررسی اجمالی سگ های ژرمن

این نژاد استعدادهای مختلفی دارد و شغل های مختلفی دارد ، از تعقیب مجرمان ، تا بازی در فیلم. آموزش سگ باهوش آسان است و همیشه برای یک چالش آماده است. در حالی که سگ های ژرمن دارای صفات زیادی است که ممکن است این نژاد انتخاب مناسبی برای همه نباشد. خلق و خوی کلی سگ به عوامل مختلفی از جمله ژن ، جنسیت و اجتماعی شدن بستگی دارد.

خلق و خوی سگ های ژرمن

به طور کلی ، ژرمن نر بسیار شیرین و دوستانه است ژرمن های نر تمایل به انجام کارهای مختلف دارند بسیار باهوش تر هستند. سگهای ژرمن ماده تمایل دارند نسبت به مالکان و مردم به طور کلی ملایم و دوستانه تر باشند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که خلق و خوی سگ شما به مهارت های اجتماعی شدن او بستگی دارد. بنابراین شما می توانید حیوان خانگی یا توله سگ خود را در سنین جوانی در معرض افراد و اطرافیان جدید قرار دهید تا بزرگ شوند تا سگهای منظمی شوند.

صاحبان سگ ممکن است اقدام به ثبت نام سگ خود در کلاس های مهد کودک توله سگ کنند. بیرون کشیدن سگ خود برای پیاده روی های منظم در پارک و معرفی نژاد به افراد جدید و حیوانات خانگی نیز مهارت های اجتماعی شدن آنها را بهبود می بخشد. به طور معمول ، سگهای ژرمن را نمی توان پرخاشگر توصیف کرد.آنها بسیار سرزنده و بازیگوش هستند اما ممکن است نشانه هایی از تمایل به نمایش بگذارند. در حالی که این امر باعث می شود نژاد سگ به عنوان یک نگهبان عالی باشد به دلیل هوشمندی و کنجکاوی برای یادگیری ، سگ های ژرمن در مقایسه با سایر سگ ها راحت تر آموزش می گیرند.

بررسی مشخصات سگ های ژرمن نر و ماده

سگ های ژرمن نر مانند اکثر سگ های نر از زنان مسلط تر هستند ، به طور معمول زنان نسبت به خانواده ها و افراد خارجی خود نرم تر و دوستانه تر هستند. اکثریت عظیمی از خلق و خوی سگ در مورد نحوه پرورش آنها ثابت نمی باشد هر توله سگ ، نر یا ماده ، که به طور مرتب در معرض سایر افراد و حیوانات قرار می گیرد و مرتباً معاشرت می شود ، در اطراف آنها آرامش بیشتری خواهد داشت.

صاحبان اظهار داشته اند که سگ های ژرمن نر نسبت به ماده تمایل بیشتری به نشان دادن خود هستند ، اما هنوز هم به همان اندازه کنجکاو و علاقه مند به بازی و یادگیری هستند.از آنجا که سگهای نر معمولاً بزرگتر از ماده هستند ، برای سالم ماندن آنها به مواد غذایی بیشتری احتیاج است البته ، تغذیه نیز به میزان زیادی در مورد سبک زندگی به گردش در می آید و همچنین غذای با کیفیت مناسب نیز می تواند تفاوت زیادی در سلامت عمومی و شادی ایجاد کند.

سگ های ژرمن نر و ماده و کودکان

برخی افراد ترس دارند که معرفی یک سگ های ژرمن به خانه در اطراف کودکان ، به ویژه کودکان خردسال ، می تواند یک پیشنهاد خطرناک باشد.

اگر شما بتوانید سگ های ژرمن را به درستی آموزش دهید و بعد از آن به فرزندانتان معرفی کنید جنبه های محافظ و فداکارانه شخصیت سگ های ژرمن شکوفا می شود. و عجیب نیست شنیدن داستان هایی از سگ های ژرمن که در تمام طول شب در کنار گهواره نوزاد تازه متولد شده است ، صرفاً برای اطمینان از اینکه حال او خوب است.

صفات سگ های ژرمن نر

صفات سگ های ژرمن نر

در ابتدا این مورد بسیار بدیهی می باشد که سگ های ژرمن نر بزرگتر، قوی تر و عضلانی تر از سگ های ژرمن ماده می باشند.

سگ های ژرمن نر تمایل دارند چیزهای بسیار بیشتری از نظر اسباب بازی و مناطق خواب را در اختیارشان قرار دهند.

سگ ژرمن جایگاه خود را در خانواده می داند و خود را مسئول انجام وظایف خود می داند.باید به سگ خود حس رهبریتان را القا کنید بنابراین زمانی که یک سگ ژرمن نر می بیند که شما فاقد رهبری هستید می تواند بر شما تسلط بیشتری داشته باشد بنابراین شما می توانید با آموزش درست به سگ ژرمن این مسئله را می توانید شفاف سازی کنید با آموزش غلط شما اجازه می دهید هر چیزی که می خواهد اجرا کند و این مسئله همیشه با مشکل مواجه می شود.

سگ های ژرمن نر تمایل دارند به طور خاص با یک شخص پیوند برقرار کنند و نسبت به آن فرد تمایل بیشتری داشته باشند. البته ، یک سگ ژرمن نر بقیه خانواده را دوست خواهد داشت ، اما تعجب نکنید اگر همه بخواهید پیوند ویژه ای را که سگ ژرمن شما با "شخص خود" دارد درک کنید . معمولاً سگ های ژرمن نر از نظر محافظت شخصی بهتر هستند ، زیرا از نظر اندازه و گرایش آنها به پیوند با یک نفر بیشتر است.

صفات سگ های ژرمن ماده

باز هم ، سگ های ژرمن ماده معمولاً از نرها كوچكتر و از نظر عضلانی كمتر هستند. این البته نسبی است. نرها و ماده های بزرگ همیشه وجود خواهد داشت ، و به هر حال سگ های ژرمن ماده به طور کلی سگ های بزرگ هستند.

سگ های ژرمن ماده نسبت به سگ های ژرمن نر موارد و اثرات شخصی کمتری دارند و احتمالاً با یک فرد به شدت پیوند برقرار می کنند. درعوض ، سگ ژرمن ماده تمایل دارند كه همه را دوست داشته باشند و به طور برابر با خانواده خود رفتار كنند ، مگر آنكه به طور واضح كسی باشد که آنها را تغذیه ، مدیریت و آموزش دهد.

صفات سگ های ژرمن ماده


آموزش سگ ژرمن ماده راحت تر و حساس تر از سگ ژرمن نر است ، و اندازه کوچکتر ، چابکی بیشتر و خلق و خوی آنها به معنای انتخاب بهتر برای آموزش است. همچنین سگ ژرمن ماده سریعتر از سگ ژرمن نر می شوند و این امر باعث می شود آموزش آنها راحت تر شود. به طور کلی سگ ژرمن ماده نیز نسبت به غریبه ها و کودکان تحمل بیشتری دارند. سگهای ماده معمولاً سالی دو بار تمایل به جفت گیری دارند ، این به طور معمول دو یا سه هفته طول می کشد و در این مدت ترشحات واژن آنها سگهای نر را جذب می کند .

سگ های ژرمن ماده در مقابل سگ های ژرمن نر

همیشه به یاد داشته باشید که خلق و خوی فردی و نحوه پرورش یک سگ به مراتب بیشتر از خصوصیات ژنتیکی و جنسی است. همانطور که سگهای باهوش و فداکار ، هر سگ ، سگ ژرمن نر یا ماده که به خوبی پرورش یافته است ، علاوه بر این برای هر خانواده ای فوق العاده خواهد بود.

نکته مهم این قاعده این است که شما قبلاً هرگز سگی نداشته اید و تصوری دارید که چگونه یک سگ را به طور صحیح آموزش دهید و در شهر خود هیچ منبعی برای کمک به آموزش سگ خود ندارید.

در این صورت ، توصیه می شود که یک سگ ماده را انتخاب کنید ، زیرا به دلیل مسائلی مسلط بر سگ نر است که عدم وجود ساختار قدرت و رهبری مؤثر در خانه را می شناسد.

خواه یک سگ ژرمن ماده در مقابل سگ ژرمن نر داشته باشید ، مادامی که آنها را به درستی پرورش دهید ، می توانید یک دوست عاشق داشته باشید که تا آخر عمر و زندگی آنها را مراقبت کند.


مطلب پیشنهادی :

معرفی مشخصات توله سگ ژرمن شپرد اصیل


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...