چگونگی پرورش قناری

با این که نگهداری از قناری‌ها کار ساده‌ای است؛ اما پرورش دادن آن‌ها کار چندان راحتی نخواهد بود. پرورش قناری به برنامه ریزی پیشرفته، تجهیزات تخصصی، مواد غذایی مخصوص و البته، شانس نیاز دارد. در این راه به وسایلی مانند قفس بزرگ برای پرورش، مواد لازم برای ساخت لانه و مواد غذایی مخصوص برای قناری نیاز دارید.

قناری‌ها پرندگان شگفت انگیزی برای نگهداری در خانه هستند؛ چرا که مراقبت از آن‌ها کار راحتی است و تقریباً می‌توان این کار را به تنهایی انجام داد. با این حال یک مسئله درباره‌ی قناری‌ها کار ساده‌ای نیست؛ و آن پرورش قناری است. پرورش قناری به برنامه ریزی پیشرفته، تجهیزات تخصصی، مواد غذایی مخصوص و البته، شانس نیاز دارد. پرورش قناری از راه مناسب بسیار مهم است زیرا از این طریق یک محیط زندگی بدون استرس برای آن‌ها و همچنین احتمالی بیشتر برای تولید فرزندان آنان را فراهم و تضمین می کند. اگر قصد پرورش قناری دارید، این کار را انجام دهید و اگر لانه‌ای پیدا نکردند، مراقب جوجه‌های حاصل از آن‌ها نیز باشید.

بخش 1

آماده کردن قناری‌ها برای پرورش

نحوه پرورش قناری


خرید لوازم پرورش قناری. علاوه بر لوازم اولیه‌ای که باید از قبل برای پرندگان خود تهیه می کردید، به یک قفس بزرگ برای پرورش قناری نیاز خواهید داشت. یک لانه برای قناری ماده، که تخم‌ها را در آن نگهداری کند و مواد لازم برای لانه سازی که  قناری ماده از آن‌ها برای ساخت لانه استفاده کند. اگر محیط شما کمتر از 14 ساعت در روز، نور خوشید را دریافت می کند، احتمالاً به یک چراغ برای روشن نگهداشتن قفس هم نیاز خواهید داشت.

قفس‌هایی مخصوص پرورش قناری وجود دارند که ابتدا اجازه می دهد تا قناری نر و ماده بدون تماس، به یکدیگر عادت کنند. این قفس‌ها یک تقسیم کننده در وسط داشته که زمانی که شما آماده هستید تا قناری‌ها جفت گیری کنند، قابلیت جدا شدن از قفس را دارد.

لانه برای پرورش قناری نیز از طرف ارائه دهندگان خدمات ویژه حیوانات اهلی موجود می باشد. اگر لانه‌ی از پیش ساخته شده خریداری کرده‌اید، باید مقداری از مواد لانه سازی را نیز تهیه کنید تا قناری‌ها، خود، آن را به لانه‌ی آماده از قبل اضافه کنند.

چگونگی پرورش و نگهداری قناری

    تا زمان پرورش قناری، آن‌ها را از هم دور نگه دارید. قناری‌ها باید جداگانه از هم نگهداری شوند؛ مگر تا زمان انجام تولید مثل. قناری نر تمایل به نبرد دارد و اگر آماده برای انجام تولید مثل نباشد، این امکان وجود دارد که قناری ماده را بکشد. با این حال قفس‌های آن‌ها می تواند در یک مکان نگهداری شود.

    پرورش قناری

    به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان دهد قناری‌ها در وضعیت مناسب یا آماده‌ی پرورش قرار دارند. پرورش قناری معمولاً در فصل بهار اتفاق می افتد. قناری‌ها دوست دارند که وقتی دما در حدود 70 درجه و حدود 14 ساعت نور وجود دارد، نژاد خود را پرورش دهند. به منظور ترویج پرورش قناری، این شرایط می تواند در محیط داخلی مثلاً خانه انجام شود. قناری‌های نر و ماده هنگام آماده شدن برای پرورش، متفاوت عمل می کنند.

    معمولاً قناری‌های نر زودتر از ماده‌ها برای این شرایط آماده می شوند. نشانه‌های آمادگی آن‌ها شامل، انداختن بال‌ها هنگام خواندن و آوازهای بلند و خشن‌تر است. همچنین ممکن است که آن‌ها بر روی محل خود شروع به رقصیدن کنند و زمانی که سایر نرها نزدیک هستند، نسبت به محدوده‌ی خود حساس باشند.

    قناری ماده نیز اغلب شروع به پاره کردن کاغذ می کند، گویی لانه آماده است. با این حال مشخص‌ترین نشانه‌ی آمادگی آن‌ها و پرورش قناری زمانی است که منفذ هوای آن‌ها قرمز و متورم می شود. همچنین ممکن است که در این زمان دم خود را بالا برده و هنگام نزدیکی به نر چمباتمه بزنند.

    اطلاعاتی درباره ی پرورش قناری

      قناری نر و ماده را در کنار یکدیگر و نه در قفس‌های مشترک، قرار دهید. قفس‌های آن‌ها را در کنار هم بگذارید و یا از قفس‌هایی با تقسیم کننده‌ی مرکزی استفاده کنید. این حرکت باعث می شود تا پرندگان به یکدگیر عادت کنند و رفتار آن‌ها با یکدیگر به شما بگوید که آنها آماده‌ی جفت گیری هستند.

      پرورش قناری در خانه

      یک لانه را درون قفس و در قسمت قناری ماده قرار دهید. اگر از قفس‌های جداگانه برای پرورش قناری استفاده می کنید، به سادگی لانه را درون قفس ماده قرار دهید. هنگامی که ماده شروع به اضافه کردن مواد ساخت لانه به لانه‌ی از پیش ساخته کرد، این نشانه‌ی آن است که او در حال آماده شدن برای جفت گیری است.

      چطور قناری پرورش دهیم

      تغذیه قناری با یک رژیم غذایی مناسب. قناری‌هایی که لانه دارند، باید چند هفته قبل از شروع جفت‌گیری تا پایان زمانی که جوجه‌ها را غذا می دهند، از طریق یک رژیم غذایی مناسب تغذیه بشوند که شامل مواد غذایی خورد شده، دانه‌های غنی شده، مواد غذایی نرم و کلسیم اضافی می باشد. توصیه می شود که یک استخوان برشته یا خرده سنگ (شن) کلسیم اضافی را برای تولید تخم‌های سالم به ماده می دهد. این مواد غذایی خاص را می توانید از شرکت‌های خدمات حیوانات خانگی تهیه کنید.

      بخش 2

      پرورش قناری‌های‌ شما

      چگونگی پرورش قناری

      زمانی که نشانه‌ها حاکی از آن است که قناری‌های شما آماده‌ی پرورش هستند، آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. نشانه‌ی پرورش قناری می تواند با بوسیدن قناری‌ها مشخص شود و یا اینکه قناری ماده شروع به اضافه کردن مواد به لانه کند. اگر هر دو در شرایط مناسب باشند، قناری نر و ماده‌ی شما شروع به بوسیدن از میان میله‌های قفس، از طریق لمس منقارها می کنند. بوسیدن می تواند بلافاصله اتفاق بیفتد یا از زمانی که قناری‌ها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، چند روزی طول بکشد. زمانی که آن‌ها برای تولید مثل آماده باشند، آن‌ها را در یک قفس مشترک قرار دهید.

      مراقب هر گونه جنگ و دعوا هنگام پرورش قناری باشید. اگر شروع به دعوا کردند، آن‌ها را فوراً از هم جدا کنید و به دنبال شرایطی باشید که نشان دهد آن‌ها همچنان در وضعیت مناسب پرورش هستند. با این حال عمل جفت گیری می تواند نسبتاً وحشیانه باشد، بنابراین مطمئن شوید که به جای یک دعوای عادی، شاهد پرورش و جفت گیری نیستید.

      تولید مثل قناری

        توجه به رفتارهای پرورش و تولید مثل. این رفتارها با معاشقه گری نر با قناری ماده شروع می شود. زمانی که ماده آماده باشد، قوز می کند و سیگنال‌های اشتیاق خود را نشان می دهد. سپس قناری نر به مدت کوتاه بر روی قناری ماده می رود و عمل جفت گیری پی در پی انجام خواهد شد.

        چگونگی پرورش قناری

        جستجو برای تخم‌ها در لانه. قناری ماده می تواند در هر جایی بین 2 تا 6 تخم بگذارد. ماده معمولاً یک بار در روز و هنگام صبح، تخم را خارج می کند به طور معمول 14روز طول می کشد تا جوجه‌های قناری از تخم خارج شوند. آن‌ها باید بدون هیچ کمکی این کار را انجام دهند.

        پرورش قناری

        تا زمانی که جوجه‌ها به تنهایی شروع به غذا خوردن بکنند، آن‌ها را همراه با قناری نر و ماده نگهدارید. این اتفاق معمولاً زمانی که جوجه‌ها نزدیک به سه هفته هستند، رخ می دهد. ابتدا قناری مادر تمام وقت در کنار جوجه‌ها می ماند و پدر غذای مادر را می آورد. سپس، به تدریج، پدر تغذیه جوجه‌ها را بر عهده می گیرد و مطمئن می‌شود که آن‌ها به اندازه‌ی کافی غذا می خورند. زمانی که جوجه‌ها خودشان شروع به غذا خوردن بکنند و کاملاً پرپشت شوند، به این معنی است که پرهای بال آن‌ها به اندازه‌ی کافی برای پرواز رشد کرده‌اند. اکنون می توانید آن‌ها را به قفس خود منتقل کنید تا برای پرورش قناری آماده شوند.

        در این مرحله شما می توانید والدین آن‌ها را نیز جدا کنید.


        مطلب پیشنهادی :

        چکار کنیم که قناری آواز بخواند


          هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...