تاریخ روز دختر سال 98

جهانی در روز جهانی دختر (11 اکتبر) فراخوانی برای اقدام برای تحول بنیادین اجتماعی و سیاسی برای از بین بردن موانع تبعیض و تعصب است که همچنان منجر به عقب نگه داشتن دختران شده است.

از ایالات متحده تا تایلند صدها دختر برای روزی خواستار قدرت مساوی ، آزادی و نماینده ی دختران و زنان جوان می شوند.

دختران فضاهایی را اشغال می کنند که به ندرت دیده می شوند یا شنیده می شوند و این امر را روشن می کنند که حق دارند بدون سکوت یا نادیده گرفتن در آنجا باشند.امسال ، دختران در فیلم و سرگرمی ، کتاب های درسی ، تبلیغات ، بازی های ویدئویی و از طریق همه شکل های ارتباطی خواستار تغییر اساسی در تصویرگری دختران و زنان جوان هستند.زیرا آنها می خواهند داستانهای واقعی از قدرت و پتانسیل های رهبریشان به اشتراک گذاشته شوند ، نه محتوایی که حقوق و گزینه های آنها را بیشتر محدود می کند.اینگونه دختران برابر می شوند.

تاریخ روز دختر در سال 98 ، تاریخ روز دختر در ایران

روز دختر در ایران

در ایران سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در تقویم روز «دختران» نامگذاری شده‌است‎‎ که طبق تقویم شمسی در روز 13 تیرماه سال 1398 می باشد، نامگذاری‌ای که در ازدواج نکردن آن حضرت و مجرد بودنشان ریشه دارد و باطنش نیز در پی معرفی الگویی فاخر برای دختران مسلمان نسل امروز و به‌ ویژه شیعه اهل بیت است. هر ساله در سراسر جهان اسلام روز اول ماه ذی القعده سالروز تولد کریمه اهل بیت و روز دختر جشن گرفته می‌شود.

مناسبت های روز دختر در دنیا

رهبران جهانی ، تأثیر گذاران و فعالان جوان در سراسر جهان برای مقابله با بزرگترین چالش های پیش روی دختران و زنان جوان در روز دختر در سراسر جهان گرد هم می آیند.همه مسائل مربوط به حقوق دختران ، هنجارها ، نگرشها و رفتارهای اجتماعی در روز دختر مورد بررسی قرار می گیرد. ما باید این هنجارهای جنسیتی را تغییر دهیم و به این کلیشه ها پایان دهیم تا به برابری جنسیتی و تغییر در مقیاس بزرگ برای همه دختران ، در همه جا ، برسیم.این رویداد دختران و زنان جوان را به عنوان محرکهای تغییر ، با متحدین خود ، برای به چالش کشیدن ایده ها ، کلیشه ها و نگرش هایی که دختران را عقب نگه می دارد ، گرد هم آورده است.

تاریخ روز دختر سال 1398

سال گذشته چه اتفاقی افتاده است؟

مدیرعامل هواپیمایی اتیوپی ، نخست وزیر تیمور لست ، معاون رئیس جمهور اوگاندا ، مجلس ملی اکوادور ، پارلمان سنگال و بسیاری دیگر!

11 اکتبر یک لحظه کلیدی جهانی برای بزرگداشت قدرت دختران و برجسته کردن موانع پیش روی آنها از زمان سازمان ملل متحد آن را به عنوان روز دختر در دسامبر 2011 تصویب کرده است.

در حالی که مدتهاست که یک روز جهانی زن و یک روز جهانی کودک وجود دارد ، هیچ یک از این روزها موقعیت منحصر به فرد دخترانی را که صرفاً به دلیل جوان بودن و زن بودن مورد تبعیض قرار می گیرند ، تشخیص نمی دهند.

ما با دخترانی کار کردیم که معتقد بودند یک روز بین المللی می تواند زمینه ای برای اقدامات جهانی در مورد حقوق دختران باشد. از طریق داستان ها ، ایده ها و دیدگاه هایشان مشخص بود که یک روز بین المللی برای دختران ، تمرکز جهانی بر عدم حضور آنها در برنامه توسعه جهانی است.

نزدیک به 25 سال پیش ، حدود 30،000 زن و مرد از نزدیک به 200 کشور جهان برای چهارمین کنفرانس جهانی زنان ، به پکن ، چین رسیدند ، که مصمم است حقوق زنان و دختران را به عنوان حقوق بشر به رسمیت بشناسد. این کنفرانس با تصویب اعلامیه پکن و بستر اقدام به اوج خود رسید: جامع ترین دستور کار سیاست گذاری برای توانمندسازی زنان.

در سالهای بعد ، زنان این دستورالعمل را به جلو سوق دادند ، و جنبش های جهانی را درمورد موضوعات اعم از حقوق بهداشت جنسی و تولید مثل تا حقوق برابر دریافت کردند.

امروز ، این حرکات گسترش یافته است. آنها توسط دختران و نوجوانان سازماندهی می شوند و برای حل مسائلی مانند ازدواج کودک ، نابرابری در تحصیلات ، خشونت بر اساس جنسیت ، عزت نفس و حقوق دختران برای ورود به  فضاهای عمومی در دوران قاعدگی اقدام می کنند.

تاریخ روز دختر سال 98

"از آنجا که من به اندازه کافی شجاع بودم که والدینم را متقاعد کنم که به جای ازدواج مجدد به من اجازه دهند به مدرسه بروم ، من می توانم آنچه را که دوست دارم بیشتر انجام دهم - مطالعه!" جاناکی ساه ، 14 ساله ، از نپال.

هر ساله در 11 اکتبر ، روز جهانی دختران ، یونیسف با دختران همکاری می کند تا بتوانند صدایشان را تقویت کنند و از حقوق خود دفاع کنند.

در حدود 25 سال ، شاهد بودیم که دختران بیشتری از رویای تا رسیدن به برابری حرکت می کنند. امروزه تعداد بیشتری از دختران در حال شرکت در مدرسه و تکمیل مدرسه هستند ، تعداد معدودی از آنها در حالی که هنوز فرزندان هستند ازدواج کرده یا مادر می شوند و تعداد بیشتری از آنها مهارتهای لازم را برای برتری در دنیای آینده کار کسب می کنند.

دختران مرزها و موانعی را که توسط کلیشه ها و محرومیت ها ایجاد می شود ، از جمله مواردی که به کودکان معلول و کسانی که در جوامع حاشیه نشین زندگی می کنند ، می شکنند. به عنوان کارآفرینان ، مبتکران و مبتکران جنبش های جهانی ، دختران دنیایی را ایجاد می کنند که برای آنها و نسل های آینده مرتبط باشد.

مادربزرگ ها هنگام تولد ، به عروسک و کیمونو به نوه ها هدیه می دهند و از آن عکس گرفته می شود. سفره یا محراب همچنین ممکن است شامل مواردی مانند فن و گل باشد. محراب های پیچیده می توانند تا هفت یا چند ردیف با عروسک هایی داشته باشند که نشان از امپراتور و ملکه در بالا دارد. عروسک های حاشیه ای ، سیاستمداران ، موسیقیدانان و یاران یا سامورایی عروسک های نزولی را نگه می دارند. ردیف های پایین می توانند موارد ریز و درشت پیچیده ای مانند واگن کشیده گاو ، ابزار ، وسایل مراسم چای و موارد دیگر را در خود جای دهند! نمایشگرها را می توان در مشاغل و اماکن عمومی مانند ایستگاه های قطار ، در سرتاسر ژاپن مشاهده كرد.

تاريخ روز دختر

تاریخچه پیدایش روز دختر در چین

تعطیلات بدون غذا به چه شکل خواهد بود؟ غذاهای سنتی در سوم مارس ، آخرین روز جشن غذا می شود و ممکن است شامل غذاهای خوشمزه مانند مخلوط ماهی و سبزیجات خام برنج ، کراکر شیرین و شور ، نوشیدنی بنام شیروزاکی و موشی باشد. دیدن این تخته های موشی در محل کار شخص در این مدت غیر معمول نیست. تا روز جمعه متوقف شوید تا یک عکسبرداری جالب داشته باشید و درباره روز دختر بیشتر بدانید.

در ژاپن ، هر سال در تاریخ 3 مارس ، یک جشن سنتی برگزار می شود که به عنوان مادر-بدون سکو به درستی شناخته می شود اما گاه به گاه بیشتر به زبان انگلیسی به عنوان روز دختر گفته می شود. مناسب است زیرا تعطیلات روی امید خانواده متمرکز است که دختر یا نوه آنها از نظر سلامتی ، خوشبختی و موفقیت بزرگ می شوند. بخش مهمی از عروسک های دخترانه هستند و یک روز بیشتر نیست زیرا گفته می شود عروسک ها در 4 مارس در خارج از خانه خارج می شوند و احتمال دختر در ازدواج را به تأخیر می اندازند.

اگرچه به عنوان یک پدر جدید که نمی توانم فکر روز دختر را نکنم، قصد دارم تا حداقل ماه آوریل از ما خارج شود! اگرچه خرافات روزهای گذشته عمدتاً از بین رفته است ، این سنت از این باور قدیمی ناشی می شود که عروسک ها می توانند حاوی روحیه بد و شانس تاسف بار باشند. عروسک های ژاپن باستان (حدود 1000 سال پیش) از نی و کاغذ ساخته شده بودند و روی رودخانه ها شناور می شدند تا این بخت بد را از آن دور کنند. برای هر یک از طرفداران گیبلی نیز گفته می شود که این منشا عروسک های کاغذی است که در Spirited Away جلوه ای کوتاه نشان می دهد. 

برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس سفر در ژاپن در ماه فوریه هستند - تقریباً هر روز آفتابی است ، آسمان صاف است و سایت های گردشگر کمتر از هر زمان دیگری از سال شلوغ هستند - مجموعه های بزرگی از عروسک های حینا را می توان در سراسر کشور در رستوران ها یافت ، مغازه ها ، خانه ها و حتی در ایستگاه های قطار. این عکس در سمت چپ در یک مغازه مشغول الکترونیک در مرکز توکیو گرفته شده است ، احتمالاً آخرین جایی که انتظار می رود چنین نمایشگر سنتی و زیبایی را مشاهده کند. همانطور که انتظار می رود ، هر یک از عروسک های مختلف از موقعیت ویژه ای برخوردار هستند. 

روز دختر 98 ، روز دختر چه تاریخیه

این دو در بالای نماینده Emperor و Empress هستند ، در ردیف دوم سه خانم دربار ، سوم دارای پنج نوازنده مرد با سازهای مختلف خود ، سکوی چهارم دارای دو وزیر روی آن است اما همچنین معمولاً در روز دختر با میزهای کوچک و غرفه های برنج تزئین شده است. کیک ، در سکوی پنجم - و به طور کلی نهایی - سه محافظ Emperor و Empress (یک غمگین ، یکی عصبانی و دیگری با روحیه خوب) هستند. برای غرفه های استادانه هینا عروسک می توان هفت لایه داشت و دو لایه زیرین در این مورد برای مبلمان مینیاتوری یا کالاهای مسافرتی جهان قدیمی مانند یک تله کوچک استفاده می شود. 

جای تعجب نیست که مجموعه فوق برای یک خانه متوسط ​​کمی پیچیده است ، البته نه گران بودن آن. این عروسک ها چیزهایی صرفا ​​بازی شما نیستند. صنعتگران و زنان ماهها در ساخت هر تکه عروسک با دست می گذرانند. کیمونوهای ابریشمی 12 لایه که زینت بخش امپراطور و ملکه است ، یادآور کسانی است که در مراسم عروسی در دوره های هایان در دوره هایان (794 - 1185) که توسط خانواده سلطنتی پوشیده می شود و هنوز هم توسط خانواده امپریال برای عروسی های رسمی پوشیده می شوند. آخرین باری که در سال 1993 بود که شاهزاده ماساکو CrownHina Bears Prince را ازدواج کرد.

دوره هیان همچنین دوره ای است که از آن روز دختر گرفته می شود. غالباً تکه های لاک الکل و چراغ کار و درختان و گل های ساخته شده از پارچه و ابریشم وجود دارد. طرفداران و شمشیرها به صورت جداگانه ساخته شده اند و عبارات عروسک برای سلیقه ها و ترجیحات هر صنعتگر بی نظیر است.

این عروسک ها به درستی به عنوان آثار هنری در نظر گرفته می شوند. بر این اساس ، مجموعه های کامل می توانند بیش از 10،000 دلار آمریکا هزینه کنند! حتی مجموعه هایی از امپراتور و امپراتور - که انتخاب بسیار محبوب و دور از دسترس خانواده های مدرن ژاپن است - اغلب هزاران دلار (دلار) هزینه دارد. به همین دلیل بسیاری از سازندگان و شرکت های سازنده عروسک در حال خلاقیت و پیدا کردن مصالحه ای مناسب هستند که به فرد عادی اجازه می دهد بدون نیاز به گرفتن وام ، تولد دختر جدید را جشن بگیرند. 

تاریخ روز دختر 98

شخصیت های دیزنی ، قهرمانان انیمیشن، عروسک های حک شده با چوب و حتی خرس های عروسکی (مانند عکس های موجود در اینجا) گزینه های سرگرم کننده و آسان ای شده اند. در تعطیلات واقعی ، سوم مارس ، خانواده با غذای سنتی و یک مهمانی کوچک در خانه جشن می گیرند. اگرچه اختلافات منطقه ای وجود دارد ، یک غذای معمولی که روی Hina Matsuri سرو می شود chirashizushi است ، یک دستور غذای خوشمزه سوشی که در آن یک تخت برنج سرکه با ماهی تازه و سایر مواد تشکیل دهنده در صدر قرار دارد. همچنین یک نوشیدنی برنج تخمیر شده به نام شیروزاک و کیک های برنجی سه رنگی به شکل الماس به نام hishimochi معروف است. سبز برای سلامتی طولانی مدت ، قرمز برای ثروت خوب و سفید برای خلوص.

اگرچه من سالها در ژاپن زندگی می کنم ، من مشتاقانه منتظر هستم که اولین مارس هینا ماتسوری را با دخترم در ماه مارس جشن بگیرم. ما تصمیم گرفتیم توپ های سوشی گرد درست کنیم زیرا هم سنتی است و هم بسیار زیبا و مناسب برای روز دختر!


مطالب پیشنهادی :

زیباترین متن های روز دختر در سال 98 سری (2)

متن و عکس تبریک روز دختر


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...