زندگینامه سروش رفیعی بازیکن پرسپوپلیس

در این مقاله به بررسی زندگینامه سروش رفیعی، بازیکن پرسپولیس می پردازیم.
سروش رفیعی تل گری در تاریخ چهارم فروردین ماه در سال هزار و سیصد و شصت و نه در شهر شیراز دیده به جهان گشود.. پدر و مادر وی هر دو اصالتا لر هستند و به شهرستان نورآباد ممسنی روستای رازیانه کاری برمیگردند.  تک پسر خانواده ی رفیعی است. دو خواهر دارد که یکی از آنها از سروش بزرگتر، و دیگری از وی کوچکتر می باشد.

سروش رفیعی و فوتبال

سروش رفیعی هم مانند اکثر پسران ایرانی از زمان کودکی به ورزش فوتبال علاقه داشت و این ورزش را از سن  پنج سالگی در مدرسه فوتبال افشین پیروانی آغاز کرد. در خانواده اش کسی فوتبالی نبود. اما او موفق به کسب امتیاز بهترین بازیکن میدان فوتبال، در رده سنی زیر دوازده شد. سروش فوتبال حرفه ای را در سال هزارو سیصد و هشتاد و سه و در زادگاهش شیراز شروع کرد. ابتدا  وارد رده های پایه تیم فجر سپاسی شد. رفیعی  از سال هزارو سیصد و هشتاد و چهار به مدت چهار سال، یعنی تا سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت در تیم جوانان فجر سپاسی شیراز مشغول بود. سپس به مدت دو سال، یعنی ازهزار و سیصدو هشتادو هشت تا نود  در رده بزرگسالان تیم فجر سپاسی پا به توپ شد. سروش طی دو فصل از بازی های فوتبال یعنی چهل بازی در این تیم  تلاش کرد. و ده بار توانست دروازه ی تیم مقابلش را بازکند. او آخرین دوره ی لیگ آزادگان و نخستین دوره لیگ برتر فوتبال را در این تیم گذراند.

زندگی نامه شخصی سروش رفیعی

پسر شیرازی و فوتبال اهوازی

وی در سال نود چهار، به تیم فولاد پیوست. اوج بازی و دیده شده شدن یا به عبارت بهتر، نقطه ی عطف زندگی فوتبالی سروش رفیعی، بازی در این تیم بود. او چهار فصل از لیگ برتر خلیج فارس را در اهواز ماند و برای این تیم بازی کرد. او فصل سیزدهم لیگ را با قهرمانی در این تیم به پایان رساند. اما ورق برگشت و در فصل بعد (فصل چهاردهم لیگ برتر)، خوش شانس نبود. در این زمان بود که گریبان گیر شایعه پخش شده در جامعه شد. در آن سال، به جعلی بودن کارت پایان سربازی این بازیکن، دامن زده شد و درنهایت کارت وی باطل شد و او مجبور به رفتن به سربازی شد. در نتیجه ی این اتفاق، رفیعی این فصل از لیگ(لیگ چهاردهم) را در حالی از دست داد که می توانست همانند سی و نه بازی گذشته خود در این تیم، که توانسته بود گل های به نسبت زیادی یعنی دوازده گل را به ثمر برساند. اما او شانس نیاورد و موضوع سربازی برایش گران تمام شد. در نهایت تمام این فصل را مجبور به ماندن در خانه شد.  ( این شایعه به صورت کامل در پاراگراف بعد توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به پاراگراف بعد از این متن مراجعه فرمایید). تعداد بازی های سروش برای تیم فولاد به

کارت معافیت و دردسر سروش رفیعی

 همان طور که  شایعات گوناگون برای اکثر چهره های مطرح در دنیا و به خصوص فوتبالیست ها، خواننده ها و بازیگران  ساخته شده و در جامعه به راحتی از طریق فضاهای مجازی به آن دامن زده می شود. و افراد بدون دانستن حقیقت آن را گسترش می دهند، در سال های اخیر، موضوع تخلف او در مورد معافیت سربازی شکل گرفت. این موضوع شبه ای در ذهن مردم و مسئولین انداخت. اما سروش از ابتدا صراحتا دلیل معافیت خود را بیان کرده بود. و گفته بود که هیچ تخلفی را در این باره مرتکب نشده است و همه چیز قانونی و دارای سند و مدرک است.  این شایعه با این عنوان که چرا سروش رفیعی با وجود این که تا سال هشتاد و نه، پنج سال در تیم فجر شهید سپاسی مشغول به فعالیت بوده اما به سربازی نرفته است و کارت معافیت را چگونه بدست آورده بر سر زبان ها افتاده بود. اما او توضیح داده بود که در سال هشتاد و نه، به دلیل ابتلای پدرش به بیماری سخت و هم چنین شرایط سخت خانواده اش که سبب شده بود زیر نظر سازمان کمیته امداد  قرار بگیرند،  او کفالت خانواده را بر عهده گرفت. و این کفالت، دلیل معافیت سروش رفیعی از خدمت سربازی بوده است. او پس از گرفتن معافیت در سال هشتاد و نه، یعنی زمانی که بیست سال داشت، یک سال و نیم دیگر از زندگی فوتبالی خود را در تیم زادگاهش یعنی فجر شهید سپاسی شیراز سپری کرد. او از سال هزار و سیصد و نود  شهرخود را ترک کرد، به اهواز رفت و به تیم این شهر یعنی فولاد خوزستان پیوست.

زندگی نامه کامل سروش رفیعی

بازی در تراکتور سازی

سروش رفیعی در نهایت  پس از گذراندن یک فصل از لیگ را در خانه ، درنتیجه در تاریخ  نوزدهم فروردین ماه، سال  نود و چهار  برای گذران دوره سربازی خود در شهر تبریز، به  تیم تراکتورسازی  تبریز ملحق شد.  ابتدای فصل پانزدهم لیگ برتر را دراین تیم پا به توپ شد.. تعداد بازی هایی که رفیعی برای سرخ پوشان این تیم انجام داد ، به سی  ونه بازی حرفه ای می رسد. او توانست استعداد خود را همچنان که در تیم فولاد خوزستان، به عرصه ظهور گذاشته بود، در تیم تراکتور  هم با بازی های ارزشمند خود، استعدادش در بازی فوتبال را به رخ علاقمندان این ورزش بکشد. این توانایی خود را بار زدن پنج گل،در مصاف با دیگر تیم ها در لیگ برتر تکمیل کند. او طی یک و نیم فصل حضور در این تیم، توانست پنج بار دروازه تیم مقابل تراکتورسازی را باز کند.

رفیعی و پرسپولیس

سروش رفیعی بازیکن جوان فوتبال ایران، در نیمه دوم فصل شانزدهم لیگ برتر خلیج فارس، طبق قراردادی شش ماهه به تیم سرخ پوشان پایتخت ملحق شد. درست در فصلی که دو تیم سرخ پوش یعنی تیم تراکتور سازی تبریز و پرسپولیس، هر دو بازی های خوبی از خود ارائه دادند و جزو تیم های مدعی برای قهرمانی این لیگ بودند. اما تیم پرسپولیس از این تیم فاصله گرفت و نهایتا تیم پرسپولیس قهرمان این فصل ( فصل شانزدهم) لیگ برتر  خلیج فارس شد. سروش هم با این قهرمانی، همراه دیگر بازیکنان این تیم کاپ قهرمانی را با افتخار بالای سر گرفتند. درست است که طی چهارده بازی که برای تیم ارزشمند پرسپولیس به میدان رفت، تنها سه بار توانست توپ را وارد دروازه کند اما، او دو پاس گل را در نیمه دوم این فصل از این لیگ درتیم پرسپولیس را درکارنامه فوتبالی خود ثبت کرد. هم چنین در ابتدای لیگ شانزدهم که در تیم تراکتور پا به توپ بود، توانست با چهار پاس گلی که هم تیمان خود داد، به پیروزی این تیم ها کمک کند. که جمعا تا پایان هفته بیست بیست و سوم لیگ شانزدهم، با شش پاس گل، در ردیف برترین پاسورهای گل قرار گرفت. او می تواند لقب برترین پاسور گل را در میان بازیکنان بدست اورد اما  به خاطر محرومیت از بازی با تیم سیاه جامگان مشهد، این شانس را از دست داد.

همه چیز درباره سروش رفیعی

وقتی سروش رفیعی به تیم پرسپولیس آمد، لباس با شماره هفت، که قبل تر به دلیل احترام به ستاره ی بازنشسته ی این تیم، یعنی علی پروین، تا مدت ها بود کنار گذاشته شده بود، به این بازیکن داده شد.

از افتخارات این بازیکن دراین تیم می توان به گل زنی او به در بازی شهرآورد، درسال نود و چهار اشاره کرد.

مجموع  تعداد گل های زده شده این بازیکن در این تیم، چهار تا است.

هواداران تیم پرسپولیس علاقه زیادی به سروش رفیعی نشان دادند و از او حمایت کردند. رفیعی بازیکن کم حاشیه ای بوده و همیشه با صداقت با هواداران و رسانه ها صحبت می کند.

او تا حدی صادق است که در پایان لیگ شانزدهم و در زمان جابجایی بازیکنان، صراحتا اعلام کرد که به دلیل بحث مالی می خواهد به تیم الخور قطر بپیوندد. سرانجام در فصل تابستان سال نود و شش، به این تیم قطری پیوست. او در این تیم نقش هافبک را ایفا کرد. پس از پایان یک فصل بازی در این تیم، مسئولین تیم قطری الخور، بازیکن دیگری را جایگزین رفیعی کردند. درنتیجه او هم قراردادش را تمدید نکرد.

بازگشت به پرسپولیس

سروش رفیعی که در لیگ برتر فصل پانزدهمم در تیم پرسپولیس بود. قول برگشت به این تیم را داده بود. . اما موضوع شکایت باشگاه فولاد خوزستان از او باعث مردد بودن رفیعی شده بود. و هم چنین موضوع محروم شدن تیم سرخ پوشان پایتخت از تعویض بازیکن ها، طبق موافقت نامه ای که بین او و مسئولان تیم پرسپولیس نوشته شد، قرار شد او نیم فصل اول لیگ هجدهم خلیج فارس را در تیم فولاد بازی کند ولی از نیم فصل دوم درزمین تیم پرسپولیس  پا به توپ شود.

درباره سروش رفیعی

در بازی فوتبال همانند دیگر بازی های گروهی، تلاش و همکاری تمام بازیکنان در نتیجه تاثیردارد و نمی توان فقط یک نفر را در پیروزی یا باخت تیم موثر بدانیم. بدیهی است که میزان توانایی و استعداد هر فرد در هر جامعه ای اعم از کوچک و بزرگ با هم متفاوت است. پس در تمام تیم ها در دنیا هم همین موضوع مطرح است که هرفرد درتیم استعداد خاصی دارد. تیم با وجود استعداد های متفاوت افراد مختلف معنا پیدا میکند. چرا که اگر تمام افراد توانایی انجام همه ی کار ها را به نحو احسن داشتند، دیگر دلیلی برای به وجود آمدن تیم ها و گروه های مختلف وجود نداشت. و کارها فردی انجام می گرفت. برای مثال تصور کنید در  هنگام بازی فوتبال، فقط ی نفر در زمین وجود دارد و او به تنهایی باید هم مدافع باشد، هم مهاجم و هم باید در  جلوی دروازه  بایستد و از شکست جلوگیری کند. تصور این وضعیت هم خنده دار است. چرا که آن یک نفر نمی تواند هیچ کدام از این مسئولیت ها را به نحو احسن انجام دهد. پس در بازی های تیمی از جمله بازی فوتبال نباید از تلاش تمام بازیکنان چشم پوشی کرد. هرکس باید مسئولیت و وظیفه خود را طبق نقشه و برنامه ای که مربی و سرمربی تیم در نظر گرفته اند، انجام دهند تا نتیجه ی مطلوب تیم به دست آید. وقتی دربازی فوتبال، گل به ثمر می رسد، اغلب فقط توانایی زننده ی گل را می بینند، که این در کمال بی انصافی است. زیرا اگر مدافعان دروازه بان، نباشند تا از تیم دفاع کنند و هم چنین اگر هافبک ها نباشند تا توپ را به جلو برانند، مهاجمین هرگز نمی توانند به تنهایی خودشان توپ را از جلوی دروازه  تیم خودشان تا دروازه حریف ببرند و خودشان هم توپ را وارد دروازه کنند. پس پاس گل هم همانند زننده ی گل ارزش بالایی دارد و از افتخارات یک بازیکن فوتبال به شمار می رود.

اطلاعات درباره ی سروش رفیعی

بازی در تیم ملی ایران

سروش رفیعی در سال 2014، با دعوت کارلوس کی روش به تیم ملی کشور ایران فراخوانده شد. اولین بازی ملی ملی او بازی ایران در مصاف کره جنوبی می باشد که درهمان سال انجام شد.

هم چنین یک سال بعد او را در میان بازیکنان تیم ملی ایران در بازی های آسیایی میتوان دید.

سروش رفیعی یکی از بازیکنان مطرح تیم ایران می باشد. وی همچنین در میان بازیکنان آسیایی نیز دارای درجه ی بالایی می باشد.  در رده بندی های جام آسیا، او تنها 6 امتیاز با بهترین بازیکن قاره آسیا تفاوت دارد. که این موضوع نمایانگر توانایی و عملکرد خوب سروش رفیعی در تیم ملی کشورش است.

او با شماره پیراهن 17 در تیم ملی بازی کرده است.

سروش رفیعی با177 سانتی متر قد، از جمله بازیکنانی است که در فضای مجازی علاقه خود به خانواده و بالاخص مادر خود را صراحتا اعلام کرد. او در صفحه ی مجازی خود در برنامه اینستاگرام، از مادرش بعنوان عشق زندگی اش یاد کرد.

او از جمله کسانی بود که به آرزوی زمان کودکی خود رسید. از دوران کودکی طبق بیان خودش، علاقه زیادی به بازی در تیم پرسپولیس داشته است. بی شک این آرزوی خیلی از جوانان کشور بوده و هست که در این تیم پرافتخار پا به توپ شوند. سروش با وجود سختی ها و اتفاقات مختلف توانست خودش را به آرزوی کودکی اش برساند. راست پا است و معمولا با این پا درزمین فوتبال شوت میزند.

تیرماه امسال کالدرون با تصمیمی که گرفت تعجب تمام هواداران پرسپولیس را برانگیخت. او تصمیم گرفت  سروش رفیعی و شایان مصلح را از ترکیب پرسپولیس خارج کند. کالدرون معتقد بود که سروش رفیعی عملکرد مناسبی را ازخود نشان نداده ایست و نتوانسته در پیروزی تیم تاثیر زیادی داشته باشد.

تحقیق درباره سروش رفیعی ، 	درباره سروش رفیعی

رفیعی اکنون در تیم شهر خودرو مشغول است و در ورزشگاه این تیم پا به توپ می باشد.


پیشنهاد ویژه :

آلبوم عکس های جذاب سروش رفیعی و خانواده اش


2 نظر

  1. الههالههsays:

    مامان سروش کارمند بود زندگیشون سخت بوده ولی در حد کمیته امداد نبود

  2. الههالههsays:

    مامان سروش کارمند بود زندگیشون سخت بوده ولی در حد کمیته امداد نبود