تعبیر خواب زیرزمین

دیدن زیرزمین در خواب می تواند با خود احساس ترس به همراه داشته باشد. فروید معتقد بود خواب زیرزمین ریشه در تمایلات جنسی دارد و سرکوب عمیق ضمیر نا خودآگاه را بیان می کند. در این مورد نظریه های بحث بر انگیزی وجود دارد اما اغلب، زیرزمین می تواند دلالت بر زوایای پنهان و عمق ناخودآگاه ما داشته باشد که از آن ها غافل مانده ایم  و به این معناست که ماهیت خود را نادیده گرفته یا دفن کرده ایم.

همچنین دیدن خود در زیرزمین به هنگام خواب سمبل جستجوی انسان برای الوهیت و قدرت معنوی او می باشد. این رویا می تواند یک هشدار برای شما باشد به این معنی که فکر خود را تغییر دهید. بنابراین به آنچه که در خواب می گذرد توجه کنید و  ببینید نسبت به آن چه احساسی دارید، این خواب می تواند بیانگر افکار و احساساتی باشد که هم اکنون در ذهن ناخودآگاه شما جریان دارد و شما قبل از شروع سفر معنوی خود باید نا خود آگاه را کشف کنید. 

ما معمولاً نمی توانیم در بیداری و زندگی واقعی به ناخودآگاه خود دسترسی پیدا کنیم مگر آن که مراقبه یا تکنیک دیگری را تمرین کنیم بنابراین همگی این فرصت را داریم تا از طریق خواب هایی که می بینیم، اعماق پنهان خود را کشف کنیم و دیدن زیرزمین در خواب به ما این امکان را می دهد تا به روشی آسان با ناخودآگاه خود کنار بیاییم. همین طور حفر کردن زیرزمین می تواند سمبل تلاش شما برای کشف سیگنال های ضمیر نا خودآگاه و دریافت هدایای معنوی یا خصوصیات مثبت باشد. 

تعبیر خواب زیرزمین رفتن

رفتن به  زیرزمین نشان دهنده­ی سفر شما به عمق ضمیر ناخودآگاه است. آشنایی با فرآیندهای روانی و فیزیولوژیکی و همچنین شناخت امیال، احساسات و نیازهای کودکی که اکنون در بزرگسالی نیز در شما وجود دارند. این رویا بیانگر کشف استعدادها و پتانسیل هایی است که تاکنون در شما ناشناخته مانده بودند و اکنون می خواهند سر بر آورند. اگر هنگام رفتن به زیرزمین مسیری را طی می کنید تا به آن برسید، مسیر ها، احساس شما را نسبت به آنچه که از شما انتظار می رود نشان می دهند.

رفتن به زیرزمین همچنین به این معنی است که ترس از دست دادن کنترل زندگی خود را دارید و نگران شکست هستید. این خواب دلیلی بر سرسختی و اخلاق کاری شماست و این مفهوم را دارد که شما در حال رشد هستید. این خواب همچنین نشانه­ی نا امیدی در عشق است و وضعیتی را نشان می دهد که احساس می کنید ناتوان هستید. شما در حال ایجاد فضای رمز آلود و پر رمز و راز در زندگی خود هستید.

تعبیر زیرزمین خانه

زیرزمین خانه در خواب به مفهوم خانه و خانواده است به عنوان مثال اگر زیرزمین خانه محل انبار و ذخیره­ی غذا  باشد می تواند مادر دلسوزی را نشان دهد که غذای فرزندان خود را تأمین می کند یا پیشنهادی را نشان می دهد که دربردارنده­ی سود است. اگر زیرزمین خانه تخریب شده باشد یا پر از گرد و خاک باشد نشان دهنده­ی مادری است که در اثر بیماری می میرد یا نشان دهنده­ی زن بارداری است که به زودی فارغ می شود. همچنین گرد و غبار زیرزمین خانه می تواند نشانگر پول و ثروت باشد. ثروتی که روی تمام جنبه های زندگی تأثیر می گذارد. زیرزمین خانه نماد پناهگاه است و اضطراب و نگرانی شما را از یک فعالیت غیر معمول نشان می دهد و به کشف احساسات دردناک اشاره دارد که دلالت بر این دارد فردی که خواب دیده آماده­ی کشف و شهود است. زیرزمین خانه همچنین نماد گناهی است که احساس می کنید. شما باید در مورد بعضی موقعیت ها دید وسیع تری کسب نمایید.

تعبیر خواب دیدن زیرزمین خانه

خانه به طور کلی افکار و احساسات را نشان می دهد. اگر خواب دیده اید که در زیرزمین خانه زندگی می کنید این خواب می تواند نشانگر از دست دادن ثروت و خوشبختی یا شهرت و محبوبیت و حتی اشتیاق برای شما باشد. در معرض خطر از دست دادن اعتبار و آبروی خود هستید و تمایل به امنیت و آرامش خاطر بیشتر دارید و افکار و مسائل زندگی خود را به ضمیر ناخودآگاه وارد می کنید.  زیرزمین خانه همچنین نشان دهنده­ی فریب است و به این معنی است که شخصی به خانه­ی شما و اسرار آن دسترسی دارد.  همچنین به شما نشان می دهد که اگر به دنبال پیدا کردن چیزی هستید، باید عمیق تر و به شدت آن را جستجو کنید. 

اگر خواب ببینید در خانه ای زندگی می کنید که در زیرزمین قرار دارد می تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد بنابراین باید به دقت تجزیه و تحلیل شود. اما معمولاً اولین معنی ای که دارد این است که در صورت تغییر ندادن برخی از جنبه های زندگی روزمره، احتمال از دست دادن مال و ثروت وجود دارد. این خواب حاکی از برخی رازهای پنهان است و نشان می دهد شما در حال آماده شدن برای یک چالش هستید. این خواب، نشانه ای از رابطه یا موقعیت در حال پیشرفت است. شما باید اطراف خود را با دقت بیشتری بررسی نمایید.

تعبیر خواب زیرزمین بزرگ

همان طور که گفته شد زیرزمین اغلب در رویاها به معنای ضمیر نا خودآگاه و احساسات سرکوب شده است. ابعاد زیرزمین، حجم این احساسات و امیال را نشان می دهد و بیانگر احساسات عمیق تر، خلاقیت و شهود بیشتر شماست. این خواب همچنین می تواند نیاز شما به استراحت و بهبودی و تمایل شما به امنیت بیشتر را بیان کند. خواب زیرزمین بزرگ نمایانگر همه­ی جنبه های زندگی است که از دید ما پنهان مانده اند. باید نگاه کنید چه چیزهایی در زیرزمین دیده اید. آن ها می توانند نمادی از چیزی باشند که شما آن ها را سرکوب کرده اید یا حتی از خودتان مخفی نموده اید. این خواب همچنین مدرکی برای تشویق شماست که نشان می دهد بر موانع و مشکلات غلبه کرده اید و خواب شما نماد محافظت، شانس، ثمر بخشی و باروری است.

تعبیر خواب زیرزمین ابن سیرین

ابن سیرین به طور کلی زیرزمین و خاک را نماد خیر و برکت می داند به طوری که اگر در زیرزمین برکت و فراوانی و نعمت بود نشان دهنده­ی فرزانگی و ثواب است و اگر زیرزمین خالی و متروکه بود بیانگر سفری دور و دراز است. گرد و خاک نشان دهنده­ی مال و ثروت و وفور نعمت است.

تعبیر خواب خانه دیگران

خانه نشان دهنده­ی احساسات است و بیانگر این است که شما تمایل دارید احساسات واقعی خود را پنهان کنید. دیدن زیرزمین خانه­ی دیگران در خواب، بعضی گمانه زنی های عجیب و غریب را پیش بینی می کند که باعث پریشانی و اضطراب شما می شوند. این خواب شخصی را در زندگی شما نشان می دهد که متقلب و زیرک است. شما باید کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و مسیر متفاوتی را در زندگی خود در پیش گیرید و آن را طی نمایید. این رویا نشان دهنده­ی استعداد های پنهان و توانایی های بالقوه­ی شماست که باید با تلاش خود آن ها را به صورت بالفعل در بیاورید. شما باید عواقب اقدامات خود را بپذیرید.

خواب زیرزمین دیدن

خواب زیرزمین دیدن می تواند به نوعی یادآور احساس پنهان، اعمال و رازهایی باشد و می تواند اندوه را در زندگی شما نشان دهد. خواب زیرزمین دیدن می تواند نوعی ترس را نشان دهد که ممکن است منجر به مرگ احتمالی شود. این مرگ ممکن است جسمانی نباشد بلکه نشان دهنده­ی مرگ ایده آل های قدیمی باشد که دیگر به کار شما نمی آیند. این خواب همچنین می تواند نمادی از میزان استرس شما و یا مسائل عاطفی باشد. ممکن است شما از بسیاری از موارد زندگی واقعی خود ناراضی بوده و استرس داشته باشید.

باید یاد بگیرید با جریان زندگی پیش روید و روی آنچه مهم است متمرکز شوید. همچنین به این معنی است که آماده­ی رها شدن از افکار و احساسات منفی خود هستید و می خواهید از دست آن ها خلاص شوید و یا می خواهید رابطه­ی عاطفی را که قبلاً ایجاد کرده اید سر و سامان بخشید یا در آن بازنگری کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

27 نظر

  1. نفیسهنفیسهsays:

    سلام و ممنون از وقتی که می ذارین، دیشب خواب دیدم یک زیر زمین هست انگار زیر مدرسه بود و ما باید از این زیر زمین رد می شدیم زیر زمین به اون صورت تاریک نبود اما جرات عبور ازش رو نداشتیم انگار یک سری سایه هایی اونجا بودن و رفت و آمد می کردن مثل یک بازی بود و من و یک تعذاد دوست اونجا بودیم خواستم بدونم تعبیری داره اصلا؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نماد پناهگاه است و اضطراب و نگرانی شمارا در زمینه های زندگی نشان میدهد

  2. زهرازهراsays:

    سلام خواب دیدم همسرم تو یه زیرزمین نشسته من و دخترم هم اونجا بودیم ولی میخواستیم بیایم بیرون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه اتفاقات عالم بیداری است

  3. زهرازهراsays:

    صبح به خیر، خواب دیدم توی حیاط خونه قبلیمون دراز شده بودم یهو دیدم از بالا پشت بوم همسایه روبروییمون ی اقایی با عجله وارد حیاط ما شد، خاستم تذکر بدم بهش، که دیدم در اصل ناجی بود، زیر زمین خونمون اتیش گرفته بود و در واقع برای کمک اومده بود، بعد که رفتیم زیر زمین نه اثری از اتیش بود نه وسیله، همه چی سوخته بود، دیدم زیر زمین‌مون چقد بزرگه و میشه توش کار تجاری انجام داد...

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      بیانگر ان است که باید برای کشف استعدادهای پنهانی خود تلاش و کوشش خود را بیشتر کنید

  4. M SadeghiM Sadeghisays:

    با سلام. شب گذشته در خواب دیدم که جایی تونل مانند یا غار مانند وجود دارد که البته بزرگ وپرنور است . جایی که عده ای مانند پیاده روی اربعین در آن پیاده روی می کنند. من به همراه مادرم در حال طی مسیر بودیم. به موانعی می رسیدیم اما به راحتی ان را طی می کردیم. زیر زمین روشن ومرنور بود وبا روی زمین فرقی نداشت. به انتها که رسیدیم از ان خارج شدیم . این خواب چه تعبیری می تواند داشته باشد؟ تشکر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان از پشت سر گذاشتن سختی ها در زندگیتان است و به زودی روز های خوبی به زندگیتان وارد میشود

  5. کوثرکوثرsays:

    سلام، خواب دیدم یه زیر زمین تاریک تو خونمون بود ولی دایره ای شکل و کاملا ب شکل چاه بود.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در موقعیتی قرار می گیرین که باعث سرگردانی و نگرانیتون میشه

  6. حامد دیواندریحامد دیواندریsays:

    من دیشب خواب دیدم با خانومم تو زیر زمین خانه پدریم هستیم‌ بعدش یهو تو خواب دیدم طبقه سوم‌ منزل پدرم رو که توش در حال حاضر زندگی می کنم رو خریدم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام تغییراتی در زندگیتون ایجاد میشه

  7. حامد دیواندریحامد دیواندریsays:

    سلام من خواب دیدم که رفتم نانوایی محل دیدم زن نانوا یه نانوایی زده بعدشم داره نون از تنور در میاره، بعدش رفتم از اون خانم نون خریدم البته نون لواش درست میکرد بعد خواستم بردارم دیدم دارم نون تافتون بر میدارم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خیر و برکتی بهتون میرسه

  8. یونس برزگریونس برزگرsays:

    سلام دیشب منو خانوادم تو زیر زمین نشستیمو بگو بخند میکنیم که وقتی میخاییم بیاییم بیرون من زودتر از همه میرم که ناخداگاه میبینم قلوه سنگ های عظیم از روی سرویس بهداشتی که تو حیاط خونمون سرازیر شدن یکی اروم افتاد رو زمین یکی خورد در خونمون یکی هم به شدت خورد راه زیر زمین که من قبلش هشدار بهشون میدم اونا میرن عقب اما دوباره که چشم باز میکنم اثری از سنگها نبود.گفتم شاید کمکتون کنه

  9. مهدی پژوممهدی پژومsays:

    سلام من دیشب خواب دیدم که در یک زیر زمینی متروکه رفتم درو باز کردم و با یک ماری شبیح اژدها بود جنگیدم این خواب رو دور بار دیده بودم دفعه اول نتونستم شکستش بدم ولی دیشب تونستم اونو بکشم و رفتم کولر روشن کنم ار داخل کولر یه عالمه خاک و سه تا سنگ افتاد بعد نگاه در اتاق کردم که قفل بود و یه صدای یه پیرزنی اومد که تو خواب فک میکردم جن هست و جن بود خیلی ترسناک بود اومد داخل گفت چیشده من گفتم که شکستش دادم ولی هنوز به جیزی نرسیدم بعد گفت من کمکت میکنم برسی و از خواب بیدار شدم

  10. عسل #paceعسل #pacesays:

    سلام . من جند بار هست که خواب میبینم توی کلیسا هستم . توی اون کلیسا چند تا اتاق های درس وجود داره . وسط کلیسا یه زیر زمین ترسناک وجود داره . چن بار تو خواب سعی کردم به اون زیر زمینه برم ولی از ترس اینکه اگه تونجا برم دیگه نمیتونم بیام بالا نرفتم . ولی یه حسی میگف که اگه به اون زیر زمینه برم یه چیزی کشف خواهم کرد . چن بار هم توی جاهای دیگه ای توی خوابم . مثلا توی یه مدرسه خواب زیر زمین دیدم که میخاستم برم اونجا ولی اونجا یه جور دیگه بود توی کلیسا زیر زمین تاریک بود ولی توی مدرسه زیر زمین مثل زندان بود با چراغ های مهتابی که هی روشن خاموش میشدن . لطفا تعبیر این خواب رو بگید خیلی ممنون میشم❤️🙂

  11. مینامیناsays:

    سلام . مادرم خواب دیده که ما زیر زمین بزرگی داریم ویک خروس که حرف میزنه و من برای خروس گندم طلایی و جنس خوب میریزم که بخوره.

  12. آذرآذرsays:

    سلام من چندین بار خواب زیر زمین دیدم یه بار خواب دیدم حموممون توی زیر زمینه ومن حموم میکردم زیر زمینمونم پله داشت یه بار خواب دیدم داخل یه زیر زمین روی صندلی نشستم (صندلیش یه چیزی شبیه تِرَن برقی بودوحرکت میکرد)ومنو به بیرون زیرزمین میبرد منم پشتم به سمت خروجی بود یه ترس تو دلم بودوصلوات میدادم دیشبم خواب دیدم بالای پله های زیر زمین ایستادم وداخل زیر زمین شلنگ آب باز بودکف زیر زمین آب بود

  13. سعیدسعیدsays:

    سلام من صندلی عقب اتومبیل سواری نشسته بودم و راننده مرد ناشناسی بود و در یک خیابان ناشناس شروع به حرکت کرد به ساختمانی مشابه کتاب فروشی رسیدیم که زیرزمین داشت, مرد راننده ناشناس به سمت زیرزمین رانندگی کرد و راه زیرزمین پهن بود و ما به سمت پایین رفتیم.

  14. علیعلیsays:

    زیرخانه ما وخانه همسایه خالی شده بود و بصورت یه غار دراومده بود و خانه همسایه مان را سست کرده بود به طوری که همسایه مان داخل کوچه غمگین وپریشان نشسته بودن و منتظر خراب شدن خانه شان ومن هم در زیر ساختمان دنبال آثار خرابی میگشتم که به صورت غاری دراومده بود ولی درخواب خراب شدن خانه ای ندیدم

  15. علیعلیsays:

    زیرخانه ما وخانه همسایه خالی شده بود و بصورت یه غار دراومده بود و خانه همسایه مان را سست کرده بود به طوری که همسایه مان داخل کوچه غمگین وپریشان نشسته بودن و منتظر خراب شدن خانه شان ومن هم در زیر ساختمان دنبال آثار خرابی میگشتم که به صورت غاری دراومده بود ولی درخواب خراب شدن خانه ای ندیدم

  16. مایدهمایدهsays:

    سلام من خواب دیدم یه در بود روی زمین که هی باز میشد و بسته میشد وقتی باز میشد ادمایی که روش وایساده بودن میرفتن پایین و اونجا یه فضای مستطیل شکل عمیق بود که روی دیوارش دوتا در بود بیشتر مردم میرفتن تو در سمت چپ انگار از یه سرسره سر میخوردن و یه عده کم از در سمت راست سر میخوردن ولی من نمیدیدم کجا میرن ولی به من اجازه نمیدادن از جام حرکت بکنم و برم روی در وایسم یه کوله ام رو دوشم بود که خیلی خالی و سبک بود همشم نگران بودم که با خیلیا خداحافظی نکردم

  17. مسعود اشکیمسعود اشکیsays:

    درود بر شما ، چند وقتی هست دارم روی باور هام در واقعیت کار میکنم ، اما نزدیگ صبح خواب دیدم در زیر زمین منزل قدیم که داشتیم بودم و یک فیل به زور میخواهد وارد زیر زمین بشه و من درب آهنی زیر زمین را بروش بستم و هر لحظه ممکن بود درب آهنی ازجاش کنده بشه و فیل وارد بشه حتی پایه های درب تخریب شده بودن و گرد و خاک تخریب داشت روی من میریخت ، ممنون میشم تعبیر و مفهوم خواب را بفر مایید .

  18. سامهسامهsays:

    خواب دیدم دوست دختر قدیم (۱۷ سال پیش) توی زیر زمین خونمون خوابیده و یواشکی رفتم سراغش تا بکنمش، اونم خودش رو به خواب زد و پا داد

  19. BoosehBoosehsays:

    سلام خسته نباشید من چندین شبه پشت سرهم خواب میبینم که یه خونه زیر زمینی گرفتیم گردوغبار داشته تمیزش کردیم وداخلش زندگی کردیم میشه خواهشا جواب بدین خیلی آشفته وپریشانم

  20. Maryam MajidiMaryam Majidisays:

    سلام. من خواب دیدم رفتم به زیر زمین تاریک. البته برا رفتن به زیر زمین، از پله استفاده نکردم بلکه از میله حفاظ پله ها به یکباره آویزان شدم و رفتم پایین، اناری که نصفه بود و دونه هاش مشخص بود رو بردم تو سطل زباله کوچک زرد رنگی انداختم و بعد با استفاده از پله آمدم بالا.

  21. هوتنهوتنsays:

    سلام . خواب دیدم نزدیک خونه مادرمم و یک شهری که دفینه بودش رو پیدا کردم معنیش چی هست

  22. MohadeseMohadesesays:

    خواب دیدم که یک خونه جدید خریدیم خیلی خوشگله و به زیر زمینش رفتیم که پر از نوره و پر از ماشین های لوکس وقتی داشتیم از پله ها برمیگشتیم بالا فهمیدیم زیرزمینمون یه سوله بزرگه

  23. مژگانمژگانsays:

    سلام من خواب دیدم داخل یه زیر زمین هستم ک کفش خاکی هست و من دارم جارو میکنم یه چیزایی توی زیر زمین بود ک با پارچه قهوه ای روش رو پوشانده بودن همچنان ک جارو میکردم صدای موش ها رو میشنیدم ولی نمیترسیدم. وسط زیرزمین یه اجاق گاز بود یه عالمه کاسه و قابلمه کوچک ک توشون برنج داشت روی گاز بودن و در حال گرم شدن بودن تو خواب فک میکردم اونجا آشپزخونه ست . عمه م و پدربزرگم هم داخل زیر زمین بودن انگار زیرزمین خونه ی اونا بود.

  24. تارا اشرفتارا اشرفsays:

    دیشب خواب دیدم باغچه ی خونه ی مامانم را با شلنگ آب میدادم ی طرف باغچه فرو ریخت ب شوهرم گفتم ببین آب تو زیر زمین نمیره (خونه ی مامانم زیر زمین نداره) شوهر رفت توی زیر زمین خاکی بود و پر از سنگ و خاک دیدم چندتا از لحاف هام توی زیر زمینه ولی تمیز بودن گفتم دوتاش را بده ب من اونا را تا کردم با چندتا دونه لباس و حوله هم بود دیدم این زیر زمین درش توی خونه ی مامانم هست ولی زیر خونه ی مادر شوهرمه (خونه ی مادر شوهرم کنار خونه ی مامانم هست)

  25. آرسینآرسینsays:

    سلام ممنون ازجوابتون دیشب خواب دیدم منو بچم دوسالشه یه مرد کچل هیکلی گروگان گرفته توزیرزمین هستیم وزیرزیرزمین یه زیرزمین دیگه هست هرچی جسد هست میندازه اونجا ازیه لوله بزرگ که راه داره وتواونزیرزمین پرآب فاضلابه همراه باکثافت درمیاد بالاازلولش لباس جنازه هارومیندازه اونجا وقتی پسرم تنگ نفس شد بهش التماس کردم ماروببر بیرون یه چهارپایه بلند اوردبریم بالا رفتیم بالااونم اومدپشت سرمون یهوچهارپایه افتادداشتیم سکوت میکردیم که پام به تاخچه گیرکردممنون میشم تابیرشو بگین

  26. سینا فرزندیسینا فرزندیsays:

    من در خواب دیدم زیر خانه ام دریچه ای باز شد وارد انجا شدم دیدم در آنجا قابلمه زیادی وجود دارد و آنجا آب هم وجود دارد

  27. آشناآشناsays:

    سلام خواب زیر زمین خانه پدرم رو دیدم پدرم رو مدتیه از دست دادیم کمی خاکی و خالی از وسایلی که الان هست بود و تنقلات و خوراکی های زیاد هم بود لطفا تعبیرش رو بفرمایید