قبل از خرید دستگاه جوجه کشی این مطلب را بخوانید !

دستگاه جوجه کشی تخم مرغ اغلب برای جوجه کشی تخم مرغ به کار می رود اما این دستگاه ، همچنین برای انواع دیگر تخم مرغ مانند اردک یا بوقلمون استفاده می شود. این که آیا شما یک مبتدی هستید و فقط می خواهید مرغ های خود را در خانه تخم گذاری کنند ، یا کشاورز هستید و می خواهید مرغ های تجاری را پرورش دهید نشان می دهد که بسیار مهم است دستگاه جوجه کشی مناسب را انتخاب کنید ، مدلی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های مفید باشد و تخم های سالمی را برای اطمینان تولید کنید.

اگر بودجه شما کم است با دستگاه های جوجه کشی دستی ارزانتر و با امکانات کمتری شروع به کار کنید ، یا برای رسیدن به بالاترین میزان تخم مرغ برای جوجه های خود یک دستگاه جوجه کشی کاملاً اتوماتیک بخرید، البته در صورتی که می خواهید از ابتدا هزینه زیادی را برای کارتان اختصاص دهید از مدل اتوماتیک استفاده کنید.

خریدن دستگاه جوجه کشی

انتخاب انکوباتور مناسب:

برای نوع مرغی که می خواهید تخم ریزی کنید باید از یک نوع خوب دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. برخی از دستگاه های جوجه کشی تخم مرغ به گونه ای طراحی شده اند که فقط یک اندازه تخم را در خود نگه می دارند ، در حالی که سایر دستگاه های جوجه کشی تخم مرغ با اندازه های مختلف سینی قابل تغییر هستند. به این فکر کنید که آیا شما فقط می خواهید از تخم های  یک نوع مرغ را استفاده کنید یا اینکه می خواهید گونه های مختلفی را مورد استفاده قرار دهید. یک دستگاه جوجه کشی تخم مرغ مناسب برای هدف خود انتخاب کنید. انكوباتورهای كوچك معمولاً محدودیت های بیشتری در مورد نوع تخم هایی كه می توانید در آنها تخم بزنید ، دارند. مدل های بزرگتر معمولاً برای هر اندازه و انواع تخم مناسب هستند.

خرید دستگاه جوجه کشی سنتی

اگر بودجه لازم را دارید ، یک دستگاه جوجه کشی دستی خریداری کنید:

دستگاه جوجه کشی دستی با کمترین ویژگی ارائه می شود ، اما اقتصادی ترین گزینه است. لازم است که روزانه 3 بار تخم ها را بچرخانید تا اینکه در مدت 72 ساعت برای جوجه ریزی آماده شوند. به خاطر داشته باشید که انکوباتورهای ارزان تر ممکن است به دلیل عواملی مانند پایین آمدن سطح دریچه در طولانی مدت قیمت آنها گران تر باشد.

خرید دستگاه جوجه کشی اتوماتیک

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک بخرید:

اگر فرصت ندارید تخم مرغ ها را انكوباتور و از نوع دستی استفاده کنید . دستگاه جوجه کشی کاملاً اتوماتیک را خریداری کنید که با چرخاندن تخم ها در زمان های مناسب در طول روز ، تمام کارها را برای شما انجام می دهد. فقط کافی است طبق دستورالعمل سازنده سینی را در دستگاه جوجه کشی دوباره پر کنید و بگذارید دستگاه جوجه کشی اتوماتیک بقیه کار را انجام دهد. باید بدانید دستگاه جوجه کشی دستی سرعت تخم ریزی بالاتری را دارد.

خرید دستگاه جوجه کشی نسبتا بزرگ

دستگاه جوجه کشی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد:

 تعداد جوجه های مورد نظر خود را تخم ریزی کند. به اهداف خود فکر کنید. اگر فقط یک مبتدی هستید و  یا برای سرگرمی این کار را انجام می دهید ، یک دستگاه جوجه کشی کوچک را با ظرفیت تخم مرغ 3-10 را برای شروع کار خود انتخاب کنید انتخاب کنید.

دستگاه جوجه کشی تخم مرغ از قیمت کمتر از 100 دلار برای انکوباتورهای خانگی کوچک تا هزاران دلار برای دستگاههای جوجه کشی با سطح تجاری وجود دارد. هنگام انتخاب یک دستگاه جوجه کشی برای نیازهای خود ، بودجه خود را در نظر بگیرید.

ویژگی های دستگاه جوجه کشی ، راهنمای خرید یک دستگاه جوجه کشی خوب

ویژگی های دستگاه جوجه کشی:

مدلی را انتخاب کنید که دارای کنترل دما و رطوبت الکترونیکی داخلی باشد. دما و رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی برای جوجه کشی جوجه ها، بسیار مهم است. یک دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با کنترل های الکترونیکی بدست آورید که می توانید آنها را به شکل خودکار تنظیم کنید. بسیاری از دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک دارای تنظیمات از پیش تعیین شده برای جوجه ریزی تخم مرغ  ها هستند. می توانید تنظیمات انواع دیگر تخم ها را تغییر دهید. برای تنظیم دما و رطوبت همیشه به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید.

نحوه خرید دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

یک دستگاه جوجه کشی با فشار اجباری بخرید تا هوا ، دما و رطوبت به طور یکنواخت توزیع شود:

انکوباتورهایی با فشار اجباری فن نسبت به انکوباتورهای هوا هنوز برتری دارند زیرا به طور مساوی هوا را در اطراف تخمها گردش می دهند. برای بهبود سطح دریچه جوجه های خود ، یک دستگاه جوجه کشی با فشار هوای اجباری انتخاب کنید.

هنوز دستگاه های جوجه کشی هوا به منافذ تکیه می کنند تا هوا به داخل دستگاه جوجه کشی کمک کند و جریان هوا ، دما و رطوبت را به طور مساوی توزیع کند ، همانطور که دستگاه های جوجه کشی هوای اجباری با فن این کار را انجام می دهد.

خرید دستگاه جوجه کشی که از پلاستیک سخت تهیه شده باشد

برای بهترین کارایی یک دستگاه جوجه کشی را تهیه کنید که از پلاستیک سخت ساخته شده باشد.

به مواد دستگاه جوجه کشی مختلفی که قصد خرید دارید نگاه کنید. مدلی را انتخاب کنید که از پلاستیک باکیفیت  و به جای پلاستیک ارزان قیمت یا استروفیوم استفاده شده ات. انکوباتورهای پلاستیکی ارزان قیمت به خوبی کار نمی کنند، ماندگاری کمتری دارند و تمیز کردن آن نیز سخت تر است.

دستگاه جوجه کشی قابل شستشو و یا تمیز شدن

دستگاه جوجه کشی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد:

به یاد داشته باشید که جوجه ریزی یک پروسه کثیف است و شما مجبور خواهید بود پس از جدا کردن جوجه ها، دستگاه جوجه کشی خود را به صورت دستی تمیز کنید. به ساخت دستگاه های جوجه کشی مورد نظر خود نگاه کنید و یکی از مواردی را انتخاب کنید که تمیز کردن آنها آسان باشد و دستیابی به قلاب دستی ممکن باشد. برای جلوگیری از آلودگی مهم است که هنگام تمیز کردن دستگاه جوجه کشی و دریچه های آن کاملا دقت داشته باشید.

خرید دستگاه جوجه کشی با پوشش شفاف

یک دستگاه جوجه کشی با یک پوشش یا پنجره شفاف خریداری کنید:

هنگامی که یک دستگاه جوجه کشی را باز می کنید تا روی تخم ها را چک کنید ، هیچ پنجره مشاهده ای وجود ندارد ، شما در معرض خطر دخالت دما و رطوبت هستید. این کار اغلب باعث کاهش میزان تخم می شود ، بنابراین می توانید مدلی را خریداری کنید که در صورت تمایل بتوانید تخم مرغ ها را با اطمینان مشاهده کنید.

بسیاری از مدل های کوچکتر با یک پوشش کاملاً شفاف ارائه می شوند. اگر شما به تازگی و برای سرگرمی وارد این کار شده اید، از مدل های کوچکتر استفاده کنید.

تخم مرغ بارور

بدست آوردن تخم مرغ بارور:

هرچه بیشتر مرغ و خروس داشته باشید ، بیشتر تخم ها باید بارور باشند. 1-2 تخم مرغ را باز کنید و به دنبال یک دایره سفید کوچک باشید که به نظر می رسد به طور کامل اطراف زرده باشد برای اینکه تخم مرغ شما بارور باشد، تخم مرغ باید کاملا سالم باشد. اگر فقط یک لکه سفید کوچک مشاهده می کنید ، تخم ها بارور نیستند. سعی کنید فقط از تخم مرغ تمیز برای جوجه کشی استفاده کنید. قبل از جوجه کشی تخم مرغ را تمیز نکنید. از تخم مرغ های خیلی کوچک یا بزرگ استفاده نکنید ، برخی تخم ها دارای پوسته های پوسته شده یا ناهنجاری های دیگری هستند، نباید از آنها استفاده کنید.

نحوه خرید دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

اگر تازه شروع به کار کرده اید تخم های حاصلخیز را از یک پرورش دهنده محلی خریداری کنید:

 تا حد امکان یک کشاورز یا پرورش دهنده مرغ را در نزدیکی خانه خود پیدا کنید و از او تخم مرغ های بارور بخرید. در برخی از فروشگاه های خوراک دام ، تخم های حاصلخیز را نیز در بهار می فروشند. در صورت امکان سعی کنید مرغ هایی را که تخم های حاصلخیز را از آن بدست می آورید را بخرید. بهترین تخم ها برای جوجه کشی از جوجه هایی حاصل می شود که در مناطق آزاد و در محیط های سالم نگهداری می شوند.

نحوه خرید دستگاه جوجه کشی تخم مرغ

تخم های حاصلخیز را از طریق تولید کننده آنلاین سفارش دهید اگر تولید کننده در نزدیکی شما وجود ندارد.

تخم مرغی که به شما ارسال می شود بصورت آنلاین را مورد بررسی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که حمل و نقل تخم مرغ می تواند به برخی از آنها صدمه بزند و باعث شود که آنها تخم ریزی نشوند.

اجازه دهید قبل از اینکه از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید، تخم مرغهایی که برای شما ارسال شده است 24 ساعت استراحت کنند تا محتویات آن مرتب شوند. هرگز تخم مرغ ها را از انواع مختلف پرندگان در کنار هم قرار ندهید. به عنوان مثال ، شما نمی توانید مرغ ها را با اردک ها تخم گذاری کنید.

منبع: wikihow

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...