چرا گربه ها از خیار وحشت دارند ؟

شاید شما کلیپ های خنده داری که در آن گربه ها از خیار می ترسند را دیده باشید و به این سبک کلیپ ها برای مدت زمان طولانی خندیده باشید که چرا یک گربه باید از خیاری که به او آسیب وارد نمی کند بترسد . در واقع دلایل منطقی برای ترس گربه ها وجود دارد که در این مقاله این دلایل را بررسی کرده ایم.  

گربه ها از خیار می ترسند زیرا ....

در واقع ترس گربه ها نسبت به خیار از جمله واکنش های طبیعی آن ها نسبت به هر چیزی است که به صورت پنهانی و یا بدون صدا حرکت می کند. گربه ها نسبت به چیز هایی که برایشان ناشناخته است احساس ترس یا احتیاط را دارند زیرا این اجسام می توانند نشان دهنده خطر یک شکارچی برای آن ها باشند. در رابطه با خیار باید بگوییم که گربه ها خیار را به صورت یک مار در نظر می گیرند و به همین جهت از آن می ترسند. همانطور که می دانیدگربه ها حیوانات باهوش و تیزی هستند به همین دلیل همیشه در حال نگهبانی بوده و از هوشیاری بالایی برخوردار می باشند. در نهایت هر چیزی که شبیه به مار باشد می تواند پتانسیل شکارچی بودن را برای آن ها داشته باشد و سبب ایجاد ترس برای آن ها شود.

اگر که شما از جمله طرفداران کلیپ ها نیستید و گربه ای را نیز در خانه خود نگهداری نمی کنید ، احتمالا ترس از خیار گربه ها را مشاهده نکرده اید.

فیلم های بسیاری از گربه ها وجود دارد که در این فیلم ها گربه ها  با مشاهده خیار به صورت عجیبی ترسیده و شوکه شده اند . در واقع در بسیاری از این کلیپ ها، گربه ها به واسطه دیدن یک خیار کوچک می ترسند و از ترس خود به صورت ناگهانی می پرند.

چرا گربه از خیار سبز می ترسد

خیار

این میوه کشیده و سبز می تواند از نظر بسیاری از حیوانات کاملا خطرناک به نظر برسد. شاید شما نسبت به واکنش اغراق آمیز گربه ها نسبت به خیار بخندید و نتوانید درک نکنید که یک شیء سبز کاملا بی ضرر می تواند چنین عکس العمل غیر عادی را از سمت گربه ها داشته باشد.

گربه ها از اشیائی که آن ها را آزار می دهد، می ترسند. در واقع این خیار نیست که سبب ترسیدن گربه ها می شود در واقع هر چیزی که به صورت آرام و بدون آنکه گربه متوجه آن شود، وجود داشته باشد می تواند سبب ترسیدن گربه ها شود. همانطور که میدانید گربه ها حیوانات باهوش و تیزی هستند به همین علت معمولا گربه ها گارد خود را در تمامی لحظه ها حفظ کرده و از خود نگهبانی می کنند . در نهایت باید بگوییم که گربه ها از هوشیاری خوبی برخوردار هستند تا بتوانند بقا پیدا نمایند.

اگر شما چنین ویدئو هایی را در رابطه با ترس گربه ها از خیار مشاهده کرده اید ، قطعا متوجه شده اید که گربه ها می توانند همین خیاری که از آن می ترسند را با آرامش به عنوان یکی از وعده های غذایی خود بخورند و از آن لذت ببرند. در واقع ترس گربه ها از خیار به این دلیل است که خیار از ناگهانی ظاهر می شود و آن ها از وجود خیار مطلع نیستند. پس از آن که گربه اطمینان پیدا کند که از سمت خیار تهدید نمی شوند ، شروع به خوردن خیار آن می نماید.

چرا گربه ها از خیار میترسه

گربه ها از ظرف غذا ، غذا می خورند

گربه ها و یا در حقیقت اکثر حیوانات زمانی که مطمئن باشند که در معرض تهدید یا خطری قرار نگرفته اند شروع به خوردن می نمایند. بدین ترتیب زمانی که گربه خیاری را که در پشت او قرار گرفته است را ببیند از آنجایی که انتظارش را ندارد می ترسد. دکتر راجر مگفورد به عنوان یکی از متخصصان رفتار با حیوانات می گوید که :(( فکر می کنم واکنش گربه ها نسبت به این مساله به دلیل تازگی و غیره منتظره بودن وجود شیء غیر معمول در زمانی که آن ها مشغول به خوردن غذا هستند باشد )). در واقع معمولا گربه ها متوجه خیاری که بر روی زمین قرار گرفته است نمی شوند بنابراین دیدن ناگهانی خیار سبب ترسیدن آن ها می شود.

علت ترس گربه از خیار

گربه ها ممکن است خیار را با مار اشتباه بگیرند

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است گربه ها به علت آن از خیار بترسند این است که گربه ها ممکن است خیار را با مار اشتباه بگیرند ، همانطور که می دانید مارها به عنوان شکارچیان کشنده گربه ها به شمار می روند. بر اساس گفته های متخصص رفتارشناسی حیوانات، جیل گلدمن خیار به دلیل شباهت ظاهری که با مار دارد می تواند برای گربه ها ایجاد خطر و ترس نماید.

چرا نباید گربه ها را با خیار بترسانیم ؟

ممکن است که شما بر اثر پریدن یک گربه از دیدن خیار بخندید و سرگرم شوید. این موضوع به هیچ وجه سرگرم کننده نیست . گربه ای که در معرض این تجربه قرار دارد احساس خوبی را تجربه نمی نماید.

گربه از خیار می ترسد

همانطور که قبلا ذکر کردیم گربه ها زمانی که به صورت ناگهانی یک مهاجم سبز رنگ را می بینند می ترسند و این ترسیدن باعث واکنش وحشت زدگی در آن ها می شود و در نهایت این واکنش سبب می شود که آن ها  عمر کمتری نسبت به سایر گربه ها داشته باشند. به منظور آن که گربه بتواند بر روی واکنش وحشت زدگی خود در رابطه با دیدن خیار غلبه نماید ممکن است که چیزی را بشکند یا به دیگران آسیب بزند. گاها پیش می آید که گربه پس از ترسیدن به خودش آسیب می زند. علاوه بر این موضوع ،این تجربه سبب تجربه استرس طولانی مدت در گربه ها می شود.

چرا گربه از خیار می ترسد

گربه از خیار می ترسد

ترساندن گربه با خیار کار مناسبی نیست. نه تنها ترساندن یک گربه به واسطه یک خیار کار درستی نیست بلکه کاملا بی رحمانه است . به همین دلیل اگر می خواهید که گربه شما از خیار نترسد ، بهتر است که به تدریج خیار را به گربه معرفی کنید و تمام تلاش خود را نمایید که در حین معرفی خیار به گربه خود باعث ترسیدن او نشوید.


بیشتر بخوانید :

چرا گربه ها برخی از کارها را انجام می دهند؟


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...