چگونه سریع‌تر باردار شویم

چطور می‌توان زمان باردار شدن را تنظیم و به جلو انداخت؟

پدر و مادر شدن برای هر زوجی یک آرزو و یکی از اهداف ازدواج است. البته اینکه چه زمانی به این هدف برسند در ابتدا بستگی به تصمیم خودشان و در نهایت بستگی به شرایط بدنی آنها دارد. طبق آمار 68 درصد از زوج‌هایی که در 3 ماه ابتدایی زندگی خود اقدامات لازم برای باردار شدن را انجام داده اند، بعد از یک سال 92 درصد آنها باردار بوده‌اند.

البته باید به این نکته توجه کنید که نکات گفته شده در ادامه مقاله، برای همه پاسخگو نخواهد بود. چراکه متأسفانه بارداری چیزی نیست که بتوان به طور دقیق برای آن برنامه‌ریزی کرد و از زمان دقیق آن مطلع شد؛ اما اگر شما مشکل بارداری دارید نگران نباشید و خود را سرزنش نکنید. از بین هر 10 زوج، یک زوج مشکل ناباروری را دارد. ولی علم پزشکی در این زمینه بسیار پیشرفت کرده و شما نیز می‌توانید پدر یا مادر شوید.

چه دلایلی وجود دارد که یک زوج بخواهند سریع‌تر باردار شوند؟

_به دلایل مختلفی یک زوج تصمیم می‌گیرند که خیلی زود و یا در یک زمان خاص بچه‌دار شوند. از جمله:

_تمایل دارند فرزندشان در یک فصل خاص به دنیا بیاید.

_شاید زوجین به دلیل مسائل کاری همیشه در کنار هم نباشند مانند ارتش یا ملوان کشتی و ...

_پدر و مادر شدن برای آنها بسیار مهم است و دوست دارند زود بچه‌دار شوند

_مشکل بیولوژیکی وجود دارد و اگر تعلل کنند ممکن است شانس بچه‌دار شدن را از دست بدهند.

_و هر دلیل دیگری

    راهکارهای بارداری سریع

    1. روش های جلوگیری از بارداری را کنار بگذارید.

      اگر دارویی برای این منظور استفاده می‌کنید پس لازم است آن را کنار بگذارید. تا بتوانید شانسی برای بارداری داشته باشید.

      نکته مهم اینجاست که با کنار گذاشتن این موارد احتمال دارد مدتی طول بکشد تا آثار آن از بدن شما خارج شود و بدن شما به چرخه طبیعی خود برگردد تا شما بتوانید باردار شوید. البته این احتمال نیز وجود دارد که در همان ابتدا بتوانید باردار شوید.

      اگر از روش IUD استفاده کرده اید پس به پزشک خود مراجعه کنید و برای برداشتن آن اقدام کنید. همچنین ممکن است پس از این کار تا چند ماه نتوانید باردار شوید پس از پزشک خود بخواهید تا زمان تقریبی باروری شما را تخمین بزند.

      2. رابطه‌ی جنسی زیادی داشته باشید.

        داشتن رابطه جنسی حتی در کل روزهای ماه، بدون مشکل است اما این امر ممکن است باعث فرسودگی و خستگی شما بشود چرا که توان زیادی از شما می گیرد. به همین منظور توصیه شده که در هفته 3 الی 4 مرتبه رابطه داشته باشید.

        همچنین اگر به طور هدفمند بخواهید عمل کنید با شناسایی سیکل ماهانه و زمان تخمک‌گذاری می‌توانید در آن مقطع به صورت یک روز در میان عمل کنید تا شانس بارداری شما بیشتر شود.طبق تحقیقات انجام شده، نزدیکی مداوم سلامت اسپرم را نیز بهبود می‌بخشد.

        3. رابطه جنسی خود را بهینه کنید.

          اگر رابطه جنسی خود را بهینه کنید قادر خواهید بود سریعتر باردار شوید. پس به این موضوع توجه کنید.

          برخی از زوجها عادت دارند در هنگام رابطه جنسی از روان کننده‌ها استفاده کنند. بسیاری از این روان کننده‌ها بر کیفیت اسپرم تاثیر منفی می‌گذارد و بهتر است از آنها استفاده نشود. بهترین روان کننده همان ترشحات زنانه است که هیچ ضرری با خود به همراه ندارد اما اگر اصرار دارید که از یک روان کننده استفاده کنید می‌توانید از موارد زیر بهره ببرید.

          _روغن معدنی

          _روغن کانولا

          _روان کننده‌های مبتنی بر هیدروکسی اتیل سلولز

            موضوع مهم بعدی حالت بعد از رابطه‌ی جنسی است. نظر انجمن پزشکی باروری آمریکا این است که دراز کشیدن بعد از رابطه، تاثیری در باروری ندارد. با این حال تحقیقات کمیته IUI در درمان ناباروری نشان داده که این مورد میتواند هر چند کوچک ولی تاثیر گذار باشد.

            در نتیجه سعی کنید چند دقیقه (10 تا 30 دقیقه) بعد از رابطه‌ی جنسی در حالت درازکش باقی بمانید و استراحت کنید. همچنین اگر یک بالش زیر خود قرار دهید تا واژن شما بالاتر از سطح بدنتان باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

            داشتن یک رابطه‌ی پرشور تا حد زیادی بر کیفیت اسپرم تاثیر گذار است. همچنین ارگاسم زن هم می‌تواند کمک کننده خوبی باشد. در نتیجه سعی کنید یک رابطه عاشقانه و لذت بخش و به خصوص بدون استرس را تجربه کنید.

            4. کیت تخمک‌گذاری

              هر چند روش هایی وجود دارد که می‌توان حدس زد زمان تخمک‌گذاری چه موقع می‌باشد اما با استفاده از کیت تخمک‌گذاری به راحتی و با دقت بالاتر می‌توان به این موضوع پی برد. دانستن زمان تخمک‌گذاری بسیار کمک می‌کند تا بتوانید رابطه‌های هدفمندتری با احتمال بالاتر بارداری را داشته باشید.

              همچنین می‌توانید از مانیتورهای تخمک‌گذاری استفاده کنید که قطعاً دقت بالاتری دارند اما به دلیل هزینه‌های بالا نسبت به کیت، چندان پیشنهاد نمی‌شود.

              5. مراقب سلامت بارداری خود باشید

                کارهایی وجود دارد که یک زن در کوتاه مدت و زمانی که قصد بارداری دارد، می‌تواند انجام دهد تا از لحاظ سلامت بارداری خود مطمئن و شانس بارداری را بالا ببرد.

                کارهایی که باید انجام شود:

                به اندازه کافی خوابیدن

                  چرخه خواب و بیداری به طرز عجیب و غریبی می‌تواند چرخه قاعدگی را به هم بریزد. البته بعید به نظر می‌رسد که باعث ناباروری شود اما می‌تواند بارداری را به تعویق اندازد.

                  رژیم متعادل غذایی و نوشیدن آب زیاد

                    در این دوران از رژیم های سخت غذایی به شدت پرهیز کنید. بدن شما باید سلامت باشد تا بتواند تحمل بارداری را داشته باشد.

                    نوشیدنی‌های گازدار ممنوع

                      بحث ما این نیست که نوشیدنی‌های گازدار بر ناباروری تاثیر دارد یا خیر. بلکه منظور ما این است که اگر می‌خواهید سریع‌تر باردار شوید پس بهتر است هر احتمالی را در نظر بگیریم.

                      کارهایی که نباید انجام دهید:

                      استرس بیش از حد نداشته باشید

                        اینکه استرس می‌تواند باعث ناباروری شود یا خیر هنوز به طور صد در صد تایید نشده است؛ اما استرس می‌تواند چرخه ماهانه زن را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما می‌خواهید خیلی زود باردار شوید پس حتی از دست دادن یک چرخه برای شما هم باید مهم باشد.

                        دوش گرفتن

                          وقتی بلافاصله بعد از رابطه، به حمام بروی و دوش بگیرید، PH طبیعی واژن مختل می‌شود. همچنین مخاط دهانه رحم که اسپرم را در حرکت نگه می دارد را شستشو می‌دهید و نیز باکتریهای خوب را تا حدی از بین می‌برید.مورد آخر خطر ابتلا به عفونت واژن و سوزش واژن را افزایش خواهد داد که احتمالاً روزهای بدی برای شخص رقم بزند.

                          مردان چه باید بکنند؟

                          مهم ترین کاری که یک مرد باید انجام دهد، حفظ سلامت اسپرم است. برای این کار باید تا حد امکان از وان آب داغ دوری کند. از قرار دادن لپ تاپ برای مدت طولانی روی شکم اجتناب کند. نشستن‌های طولانی به طوری که پاها در کنار هم قرار گرفته باشد نیز اصلاً توصیه نمی‌شود.

                          به طور کلی کارهایی که باعث می‌شود حرارت کیسه بیضه افزایش پیدا کنند را باید کنترل کرد.

                          همچنین کارهای زیر توسط مرد و زن باید ترک شوند:

                          _ترک سیگار

                          _کاهش نوشیدنی‌های الکلی

                          _رعایت نکردن بهداشت شخصی

                            موارد دیگری که کمک می‌کند تا باروری بهتر و سریعتری داشته باشید این است که زنان باید قبل از هر اقدامی به وزن ایده آل برسند. اضافه وزن یکی از عامل‌هایی است که در کاهش باروری تاثیر دارد.

                            در مردان نیز چاقی مفرط می‌تواند در باروری تاثیر منفی داشته باشد.

                            یکی دیگر از کارهایی که همه زن‌ها باید به آن توجه کنند این است که اطمینان حاصل کنند که به اندازه‌ی کافی اسید فولیک دریافت می‌کنند. اسید فولیک برای داشتن یک فرزند سالم بسیار ضروری است؛ و در حل مشکل بارداری هم می‌تواند تا حدودی کمک کننده باشد.

                            6. تست بارداری بگیرید

                              تست بارداری به هیچ وجه کمکی به سرعت بارداری نمی‌کند؛ اما این کار می‌تواند نشان دهنده اشتیاق شما برای بارداری باشد و به گونه ای به خود یادآور شوید که باید مراقب خود باشید تا به یک بارداری موفق باشید.سعی کنید تست بارداری زمانی انجام دهید که حداقل دو روز از زمان پریود شما گذشته باشد.انتظار برای دیدن تست بارداری مثبت اصلاً کار آسانی نیست. در نتیجه قبل از تست خود را برای هر احتمالی آماده کنید حتی بیشتر برای دیدن جواب منفی آماده باشید تا از لحاظ روانی به هم نریزید.

                              7. در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید

                                اگر در مدت شش ماه (برای زنان بالای 35 سال) یا در طی یک سال (برای زنان زیر 35 سال) باردار نشدید، تعلل نکنید و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.به یاد داشته باشید کمک گرفتن به معنی تسلیم شدن نیست. بلکه به این معنی است که شما به اندازه‌ی کافی شجاع هستید که بفهمید مشکل شما چیست و چه اقداماتی برای حل آن باید انجام داد.

                                همچنین دقت کنید برخی از علل ناباروری با گذشت زمان حتی بدتر هم خواهد شد و پزشک به شما کمک می‌کند با درمان مشکلتان سریعتر باردار شوید.پس هدفتان را بزرگ بدانید و برای رسیدن به آن بر ترس و خجالت خود غلبه کنید. مطمئن باشید به زودی خواهید توانست طعم شیرین بچه دار شدن را بچشید . نگران نباشید چراکه امروزه علم در این زمینه بسیار پیشرفت کرده است.

                                مطلب پیشنهادی :

                                چگونه می توان بچه دوقلو به دنیا آورد؟

                                هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...