نحوه جلوگیری از چین و چروک پیشانی

پیشانی یکی از اصلی‌ترین بخش های است که با افزایش سن، چین و چروک در آن ظاهر میشود. اگر نگران چین و چروک های پوست خود هستید میتوانید برای به حداقل رساندن آن اقداماتی انجام دهید. البته به یا داشته باشید که هیچگونه درمانی بطور کامل از پیدایش چین و چروک جلوگیری نمیکند.

روش اول جلوگیری از چین و چروک _مراقبت از پوست

هر روز صبح و شب مرطوب کننده به پوست خود بمالید. پوست خشک زودتر پیر میشود که میتواند منجر به چین و چروک شود. استفاده از مرطوب کننده به شما کمک می‌کند تا پوست خود را مرطوب نگه دارید و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن پوست را تامین می‌کند. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس مقداری نرم کننده را روز پیشانی و صورت خود بصورت دورانی بمالید . میتوانید به دنبال تهیه مرطوب کننده ای باشید که مخصوص جلوگیری از چین و چروک پوست است_ احتمالا موادی در آن استفاده شده که برای پوست شما مفید است.

جلوگیری از چین و چروک پیشانی

اگر شبها از کرم مرطوب کننده سنگین تری استفاده کنید باعث ایجاد قدرت آبرسانی بیشتری میشود.زمانیکه بیرون میروید از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید. پرتوهای خورشید میتواند در طول زمان باعث آسیب‌های پوستی شود. این آسیب ها خاصیت ارتجاعی پوست کاهش دادن و آن را در معرض چین و چروک قرار میدهند. 

به سبب اینکه پیشانی اکثرا در معرض آفتاب است حتما باید با کرم ضد آفتاب از ان محافظت کرد. حتی می‌توانید از مرطوب کننده های روزانه که حاوی ضد آفتاب است استفاده کنید. اگر قصد دارید تمام روز را بیرون باشید برای محافظت از پیشانی و صورت خود در برابر آفتاب حتما کلاه بپوشید.

جلوگيري از چين و چروك پيشاني

در بیرون عینک آفتابی بپوشید تا مجبور نباشید با چشم نیمه باز به اطراف نگاه کنید. حتی در روزهای ابری هم بخاطر روشنایی زیاد خورشید این اتفاق می‌افتد.  از عینک آفتابی پلاریزه و محافظ اشعه UV استفاده کنید تا از نگاه نیمه باز و در پی آن چین و چروک در امان باشید. در واقع عینک‌های رایگان شرکتی معمولا چشمها را در برابر اشعه UV محافظت نمیکند، بنابراین بهتر است برای عینک آفتابی بهتر هزینه کنید.

راه های جلوگیری از چین و چروک پیشانی

میتوانید در صورت تمایل روزی یک بار از رتینوئیدها استفاده کنید. شب ها قبل از خواب این روش های درمانی را انجام دهید. این درمانها کمک میکند تا پوست کلاژن بیشتری تولید کند. کلاژن چیزی است که به پوست خاصیت ارتجاعی میدهد. این کار میتواند به مرور زمان در کاهش چین و چروکهای صورت موثر باشد. امکان دارد رتینوئید ها پوست شما را خشک کرده و یا باعث تحریک پذیری و خارش شوند بنابراین ابتدا یک شب در میان آنرا روی پوست امتحان کنید. بعد از چند هفته میتوانید میزان آنرا به روزی یک بار افزایش دهید. به دنبال داروهای حاوی رتینول باشید. همچنین با نظر پزشک متخصص پوست داروهای زیبایی مانند ترتینوئین، تازاروتن و آداپالن را استفاده کنید. در حال حاضر برخی از مرطوب کننده ها حاوی رتینوئید هستند بنابراین لیست مواد تشکیل دهنده را چک کنید.  

پیشگیری از چین و چروک پیشانی

برای جلوگیری از چین و چروک درمان بوتاکس را امتحان کنید. این روشها از طریق شل کردن عضلات صورت از پیشرفت خطوط روی پوست جلوگیری می‌کند. شما باید برای این درمانها هر ۶ماه یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید که هزینه آن معمولا ۱۷۵ تا ۵۰۰ دلار در هر جلسه است. از دهه ی بیست سالگی این درمان ها را آغاز کنید تا در آینده چین و چروک کمتری داشته باشید.

روش دوم جلوگیری از چین و چروک _حفظ سلامتی

ترک سیگار و کاهش چین و چروک

برای جلوگیری از پیری زودرس، سیگار را ترک کنید. اگر به فکر ترک سیگار بودید الان زمان خوبی است. استعمال دخانیات نه تنها باعث ایجاد برخی از بیماریها میشود بلکه پوست شما را سریعتر پیر میکند و منجر به ایجاد چین و چروک بیشتر در قسمت‌هایی مثل پیشانی میشود. در مورد ترک سیگار با پزشک خود مشورت کنید. آنها با تجویز برچسب یا قرصهای نیکوتین در ترک سیگار به شما کمک خواهند کرد.

ترک سیگار برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

برای ترک سیگار میتوانید به گروه پشتیبانی که از افرادی با هدف ترک دخانیات تشکیل شده است بپیوندید. زمانیکه نیاز فوری به سیگاردارید آنها به شما کمک می‌کنند که استراتژی‌های مقابله با تحریک دخانیات را پیدا کنید. برای سیگار یک جایگزین پیدا کنید. برای مثال اگر موقع ناهار به سیگار نیاز داشتید به جای آن با همکاران خود وقت بگذرانید یا پیاده‌روی کنید.

از طریق مدیتیشن استرس خود را کم کنید تا از چینو چروکهای پوست خود جلوگیری نمایید. وقتی دچار استرس میشویم چهره ما درهم شکسته میشود. برای شروع چند دقیقه در روز را به مدیتیشن بپردازید. تایمر را روی سه دقیقه تنظیم کنید چشمهایتان را ببندید و روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید. اگر در هنگام مدیتیشن تمرکز خود را از دست دادید نگران نشوید برای همه پیش می آید. مهم این است که متوجه عدم تمرکز خود  شده اید و دوباره تمام توجه خود را به نفس کشیدن بدهید. 

رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات فراوان داشته باشید و از گوشت های فرآوری شده کمتر استفاده کنید. برای سالم نگهداشتن پوست و باقی اعضای بدن هر روزه انواع سبزیجات را مصرف کنید. به جای نان سفید از نان سبوس دار و به جای مواد قندی از شکلات تلخ استفاده کنید. بجای گوشت های فرآوری شده و حاضری مثل همبرگر_ محصولاتی مثل مرغ _ تخم مرغ یا لوبیا را امتحان کنید.

اگر لبنیات مصرف نمی‌کنید_ منابع دیگری که حاوی کلسیم است مانند دانه ها یا مکمل ها را در لیست غذایی خود بگنجانید تا سلامت پوست خود را حفظ کنید. برای حفظ سلامت پوست خود در حد اعتدال نوشیدنی الکلی بنوشید. این مقدار برای خانم ها یک بار در روز و برای آقایان دوبار در روز است. نوشیدنی‌های الکلی بدن را دچار کم آبی کرده و باعث تسریع چین و چروکهای میشود. اگر به الکل اعتیاد دارید در یک گروه پشتیبانی عضو شوید و به دنبال معالجه خود باشید.

روش سوم جلوگیری از چین و چروک_ اصلاح حالت چهره

هر وقت مضطرب میشوید حالت چهره خود را آرام کنید. درهم کشیدن صورت در حین کار یا تماشای تلویزیون به مرور زمان باعث پیدایش چین و چروک میشود_ این خطوط بیشتر از همه در پیشانی مشخص است. حتی شاید شما متوجه این موضوع نشوید. آلارم هشدار را روی هر سی دقیقه یکبار تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که حالت عضلات چهره خود را بررسی کنید. اگر استرس دارید، آگاهانه عضلات خود را شل کنید.

آرام کردن چهره برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

برای کمک به آرامش خود نفس عمیق بکشید یا به آینه نگاه کنید تا مطمئن شوید که کاملا ماهیچه های خود را شل کرده اید. اگر در حین مطالعه یا کار با کامپیوتر چهره شما درهم میرود ، احتمالا باید عینک استفاده کنید یا اگر عینک دارید نوع جدید آنرا تهیه نمایید.

چندین بار در روز نیمه لبخند زدن را تمرین کنید. وانمود کنید که قصد دارید لبخند بزنید یا بخندید اما آن را کامل انجام ندهید. شما باید احساس کنید ابروهایتان کمی بالا کشیده شده و پوست اطراف گوشتان کمی به عقب کشیده شده است. این تمرین جزیی به عضلات شما کمک میکند. ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید کمی استراحت کرده و دوباره این کار را انجام دهید. در طول روز هر چند بار که بخواهید میتوانید این تمرینات را انجام دهید.

تمرین لبخند برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

یوگای صورت را برای چین و چروکهای پیشانی انجام دهید. با دستها در اطراف چشم خود شکلی مانند حرف C  یا دوربین شکاری بسازید. در حالیکه ابروها را بالا میبرید پوست پیشانی خود را با انگشتان اشاره به پایین بکشید. ۲ ثانیه در این حالت بمانید. این تمرینات را مقابل آینه انجام دهید تا مطمئن شوید که آنها را درست انجام میدهید. قبل از انجام تمرینات دست‌های خود را تمیز کنید.

در طول روز از تکیه به دست خود اجتناب کنید‌. هنگامیکه مدتی طولانی صورت یا پیشانی خود را به دست خود تکیه میدهید، به صورت خود فشار آورده و آن را چین  می اندازید. این موضوع به مرور زمان منجر به چین و چروک میشود. اگر صورت خود را به دستان خود تکیه میدهید به خود یادآوری کنید که نباید این کار را انجام دهید.

یوگای صورت

برای رهایی از تنش به نقاط مهم صورت خود ضربه بزنید. این ضربه زدن ها به شما یادآوری می‌کند که انقباض عضلات پایان یابد و چهره‌ای آرامتر داشته باشید. با استفاده از انگشت اشاره خود به هفت نقطه اصلی یعنی بالاترین نقطه سر، بین ابروها، قسمت بیرونی چشم ها، زیر چشم‌ها، زیر بینی، چانه و ترقوه ضربه بزنید. این ضربه زدن میتواند به شما کمک کند تا از تنش های دیگر هم رها شوید.

روش چهارم_ جلوگیری از چین و چروکهای در طول شب

نحوه خواب و کاهش چین و چروک

به پشت بخوابید تا چین و چروکها را کاهش دهید. وقتی صورت شما به بالش فشرده میشود، باعث چین خوردن پوست پیشانی و صورت میگردد. اگر همیشه به این روش بخوابید با گذشت زمان این خطوط تبدیل به چین و چروکهای دایمی خواهد شد. اگر می توانید بهتر است به پشت بخوابید.  

ارتباط خواب با کاهش چین و چروک

از بالش ابریشمی یا ساتن به جای پارچه پنبه ای استفاده کنید. اگر حتی به پهلو یا روی شکم بخوابید و پارچه بالش شما نرم باشد، پوست شما در طول شب زیاد چروک نخواهد شد. روکشهای ساتن یا ابریشمی بالش بهترین گزینه اند زیرا برای پوست صورت شما نرم و مناسب هستند.

استفاده از بالش ابریشمی برای کاهش چین و چروک پیشانی

برای جلوگیری از چین و چروکهای ناشی از اخم از برچسب‌ها ی صورت استفاده کنید. این برچسبها برای صورت ساخته شده است و برای قسمت‌هایی مانند پیشانی، اطراف دهان و کنار گوش که در طول شب مستعد چین و چروک هستند بکار میرود. صورت شما باید تمیز و خشک باشد. ماهیچه های صورت را شل کنید و سپس برچسب‌ها را روی صورت قرار دهید. نباید پوست خود را محکم بکشید فقط باید پوست را به آرامی صاف کنید. این برچسبها را میتوانید از فروشگاه های آرایشی بهداشتی یا بصورت آنلاین تهیه کنید. فقط باید صبح برچسب آنها را جدا کنید.

جلوگیری از چین و چروکها با استفاده از برچسب صورت

لایه ای از ژله روغنی استفاده کنید تا با هزینه کمتر رطوبت رسانی را انجام دهید و خطوط پیشانی را کمرنگ کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و کمی مرطوب کننده استفاده کنید. به اندازه نخود از ژله را با نوک انگشت روز پیشانی بکشید. تا جایی به ماساژ ادامه دهید که حالت چسبناکی از بین برود. همچنین میتوانید به جای آن از روغن نارگیل استفاده کنید که باعث آبرسانی به پوست شما هم میشود.

لایه ی ژله روغنی

خواب کافی و کاهش چین و چروک

برای داشتن پوستی سالم شبها ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. نداشتن خواب کافی برای سلامتی مضر است. اگر بطور مرتب این کار را انجام دهید ممکن است باعث پیری زودرس پوست می‌شود. شب ها زود به رختخواب بروید تا میزان خواب توصیه شده را داشته باشید. اگر با زود خوابیدن مشکل دارید یک ساعت قبل از زمان خواب زنگ هشدار را تنظیم کنید. 

ارتباط خواب کافی با کاهش چین و چروک

با این روش میتوانید وسایل الکترونیکی خود را خاموش کرده و استراحت کنید. اتاق خواب را طوری طراحی کنید که بهترین بهترین زمان خواب و استراحت را در آن بگذرانید. مثلاً مطمئن شوید که با کشیدن پرده ها و استفاده از چشم بند اتاق کاملا تاریک شود. همچنین در صورتی که صداها شما را بیدار نگه میدارد از دستگاههای صدا قطع کن استفاده کنید. همینطور ممکن است حیوانات خانگی را که احتمالا خواب شما را بهم میزنند از اتاق خواب خود بیرون کنید.

منبع : wikihow

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...