چگونه جنسیت یک بچه‌گربه را تشخیص دهیم؟

تشخیص جنسیت بچه‌گربه نسبت به انواع گربه‌های بالغ کار دشوارتری است. با این حال با انجام دستورالعمل‌های مناسب، این کار نیز می‌تواند ممکن باشد. می‌توانید از نظر یک دامپزشک استفاده کنید، اما اولین راه برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه این است که او را در محیطی گرم نگه داشته و دم او را برای بررسی اندام تناسلی بالا نگه دارید.

روش‌های تشخیص جنسیت بچه‌گربه

آیا مطمئن نیستید که جنسیت بچه‌گربه شما دختر است یا پسر؟ تفاوت بارز میان دستگاه تناسلی بچه‌گربه‌ها، می‌تواند نامحسوس‌تر از گربه‌های بزرگ‌تر بالغ باشد. وقتی بدانید که باید برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه دنبال چه چیزی باشید، این تشخیص نباید کار چندان مشکلی باشد. نظر یک دامپزشک می‌تواند احساس اطمینان بیشتری به شما بدهد؛ اگرچه حتی دامپزشکان نیز می‌توانند گاه و بی‌گاه در تشخیص جنسیت بچه‌گربه دچار اشتباه شوند.

چگونه جنسیت یک بچه‌گربه را تشخیص دهیم؟

روش اول

تشخیص جنسیت بچه‌گربه به کمک ویژگی‌های دستگاه تناسلی

1-برای تعیین جنسیت بچه‌گربه ابتدا اطمینان حاصل کنید که بچه‌گربه در یک محیط گرم و ایمن قرار دارد. اگرچه ممکن است چندان آشکار نباشد، اما بچه‌گربه‌ها در برابر سرما بسیار آسیب‌پذیر هستند. آن‌ها تا زمانیکه بتوانند خودشان را به تنهایی گرم کنند، برای گرم‌ کردن خود، به گرمای بدن مادر تکیه می‌کنند. جداکردن یک بچه‌گربه از مادرش می‌تواند به سلامتی او آسیب بزند. برای جلوگیری از تأثیر نامطلوب بر سلامتی، هنگام دست‌زدن برای تعیین جنسیت بچه‌گربه، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

_ بچه‌گربه را در یک فضای داخلی و گرم معاینه کنید.

_ بچه‌گربه‌ها را بیشتر از 5-10 دقیقه از مادرشان جدا نکنید.

_بچه‌گربه‌ها را بر روی سطوحی مانند میزهای سنگ‌مرمری، یا کف‌پوش‌های چوبی که گرما را از بدن او خارج می‌کنند، قرار ندهید.

شرایط مناسب برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه

تعیین جنسیت بچه گربه


2­_ برای تعیین جنسیت بچه‌گربه، دم او را به آرامی بلند کنید. بررسی اندام تناسلی بچه‌گربه، مستقیم‌ترین راه برای تعیین جنسیت آن است. احتمالاً بچه‌گربه تمایلی به بلندکردن دم خود و در معرض نمایش‌گذاشتن اندام تناسلی‌اش در مقابل شما نخواهد داشت؛ که قابل درک است. همیشه آرام رفتار کنید. دست‌زدن به بچه‌گربه برای تعیین جنسیت بچه‌گربه یا استفاده از حرکات اجباری می‌تواند باعث ایجاد درد شده و بچه‌گربه برای دفاع از خود به شما ضربه بزند. از نگه‌داشتن گربه با دمش، که بسیار ضعیف است، خودداری کنید.

-برای تعیین جنسیت بچه‌گربه او را در حوله‌ی نرم، گرم و تمیز قرار دهید و اگر بچه‌گربه مقاومت نشان داد، او را به مادرش برگردانید.

- گربه را در حالت ایستاده و در حالیکه سرش به طور مستقیم به سمت شماست، قرار دهید.

- دم را بلند کنید و آن را نکشید.

- اگر بچه‌گربه تمایلی به معاینه‌ی زیر دمش ندارد، از یک نفر دیگر کمک بگیرید. این فرد می‌تواند در حالیکه شما به آرامی دم گربه را بلند می‌کنید، او را به آرامی در آغوش بگیرد.

- همچنین می‌توانید با خاراندن پشت او باعث شوید که بچه‌گربه داوطلبانه دم خود را بلند کند.

- بچه‌گربه باید دو دهانه در پشت داشته باشد؛ بالاترین دهنه، معقد بوده و دهانه‌ی پایینی دستگاه تناسلی مردانه یا زنانه است.

بررسی شکل دهنه‌ها برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه

روش تشخیص جنسیت بچه گربه


3- شکل دهنه‌ی پایین را برای جنسیت بچه‌گربه بررسی کنید. اگر بیشتر از یک بچه‌گربه دارید، می‌توانید هر دو را در کنار هم مقایسه کنید، به این شکل تشخیص نر از ماده آسان‌تر خواهد بود.

دهنه‌ی اندام تناسلی بچه‌گربه ماده، مانند یک شکاف ریز عمودی است. در بچه‌گربه ماده، شکل معقد و اندام تناسلی با همدیگر شبیه یک i خواهد بود. شکل اندام تناسلی بچه‌گربه نر شبیه یک سوراخ دایره‌ای کوچک خواهد بود. همچنین معقد و اندام تناسلی در او مانند یک دو نقطه‌ی نقل‌قول می‌شود.

تشخیص جنسیت نوزاد گربه

4- فاصله‌ی بین دهانه‌ها را برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه بررسی کنید.

-دستگاه تناسلی بچه‌گربه ماده، بالاتر، یعنی نزدیک‌تر به معقد قرار دارد.

- دستگاه تناسلی یک بچه‌گربه نر، با فاصله‌ی بیشتری از معقد قرار گرفته است.

چگونه جنسیت بچه گربه را تشخیص دهیم

5- روش دیگر بررسی جنسیت بچه‌گربه بررسی بیضه‌ها است. بیضه‌های موجود در جنس نر همیشه مشخص نیست، با این حال می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. اما هرگز به اجبار، دستگاه تناسلی را دستکاری نکنید. آلت نرینگی گربه می‌تواند در مقابل تلاش‌های اجباری برای کشیدن آلت حساس بوده و منجر به صدمات پایداری شود. به فضای بین دهانه‌ی اندام تناسلی و معقد نگاه کنید. اگر یک برآمدگی یا کیسه‌ی کوچک مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد کیسه بیضه بوده و جنسیت بچه‌گربه، نر است. اگر نمی‌توانید این کیسه را واضح ببینید، می‌توانید آن را در بچه‌گربه‌هایی که حداقل یک یا دو ماه سن دارند، با دست احساس کنید. برای حس‌کردن بیضه، ناحیه‌ی بین مقعد و دهانه تناسلی را به آرامی به کمک دست لمس کنید، در این حالت به احتمال زیاد یک یا دو توده به اندازه نخود را احساس خواهید کرد. این نکته را فراموش نکنید که بچه‌گربه‌های نر، که کمتر از یک یا دو ماه سن دارند، ممکن است دارای بیضه‌هایی باشند که در کانال اینگواینال عقب‌نشینی کرده و قابل احساس با دست نباشند.

روش دوم

تشخیص جنسیت بچه‌گربه با کمک ویژگی‌هایی به جز اندام تناسلی

شناخت جنسیت بچه گربه


1- به دنبال رنگ پوست‌های مخصوص به هر جنسیت باشید. رنگ پوست می‌تواند برای تعیین جنسیت بچه‌گربه سرنخی باشد. برخی رنگ‌ها مانند کالیکو یعنی تکه‌های مشکی، سفید و نارنجی و مشکی مرمری، نارنجی-قهوه‌ای و گاهی اوقات سفید، بر روی کروموزمX حمل می‌شوند و برای نمایان‌شدن به دو کروموزمX نیاز دارند. بنابراین از آن جایی که تنها جنس ماده دارای دو کروموزمX است، جنس نر نمی‌تواند این رنگ‌ها را داشته باشد؛ مگر در مواردی که یک اختلال نادر ژنتیکی وجود داشته باشد. گربه‌های راه‌راه نارنجی به احتمال زیاد نر هستند.

چگونه جنسیت بچه گربه را بفهمیم

2- برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه، به دنبال علائم چرخه گرما یعنی دوره استروس یا فحلی باشید. پس از حدود 6-10 ماه (و در مورد برخی نژادها در اوایل 4 ماه)، بیشتر بچه‌گربه‌‌های ماده که عقیم نشده‌اند، شروع به نشان‌دادن علائم گرما می‌کنند. یک گربه ماده ممکن است بین 2 تا 19 روز در گرما باشد. میانگین چرخه برای گربه ماده‌ای که جفت‌گیری نمی‌کند حدود 8 روز است، اما این چرخه اغلب برای گربه‌هایی که با هم جفت‌گیری می‌کنند، کوتاه‌تر است؛ زیرا جفت‌گیری باعث تخمک‌گذاری می‌شود. گربه در گرما رفتارهای خاصی را نشان می‌دهد، که در صورت بروز، ممکن است نشانگر ماده‌بودن گربه باشد. برای مثال؛

-میوکردن با صدای بلند، تند و مکرر. این صدا با گذشت زمان شدت یافته و ممکن است تبدیل به زوزه شود.

-اشتیاق شدید به بیرون‌رفتن از خانه.

-بسیار خون‌گرم و با محبت می‌شوند؛ حتی نسبت به اشیاء بی‌جان.

نشان‌دادن رفتار خودنمایی؛ در حالیکه بیش از حد پشت خود را می‌کشند، دم و انتهای خود را در هوا بلند کرده و بر روی پاهای جلو خود قرار می‌گیرند.

-اسپری‌کردن ادرار.

تشخیص جنسیت بچه‌گربه نر

عکس جنسیت بچه گربه


3-هنگامی که گربه نر، از نظر جنسی بالغ می‌شود، اغلب عادت به سمپاشی ادرار با بوی قوی دارد. برای تشخیص جنسیت بچه‌گربه بدانید که گربه نر ممکن است با وجود آموزش، شروع به پاشیدن ادرار در خارج از محل خود کند. این ادرار بوی قوی و غیرقابل توصیفی خواهد داشت که بیشتر اوقات ناخوشایند است.

تعیین جنسیت بچه گربه

4- ویژگی‌های ساختار و صورت را برای جنسیت بچه‌گربه ارزیابی کنید. تا زمانیکه گربه از نظر جنسی بالغ نباشد، نمی‌توانید تفاوت‌های قابل توجه‌ای را در ویژگی‌های جسمی او تشخیص دهید. در غیر این صورت، می‌توانید ویژگی‌های خاصی را جستجو کنید. گربه نر اخته نشده، لاغر و عضلانی با استخوان‌های ضخیم در جمجمه و فک است. این نوع از گربه‌ها غالباً دارای دمی به نام دم گل‌میخی هستند. مجموعه‌ای از غدد در پایه‌ی دم وجود دارد که مقدار زیادی از ماده‌ای روغنی به نام سِبوم را ترشح می‌کند. این ترشح می‌تواند اثرات قابل ملاحظه‌ای در نزدیک پایه‌ی دم به وجود آورد؛ از جمله موهای چرب یا حصیری، موهای نازک و تکه‌تکه، عفونت پوستی و جوش‌های عادی یا سرسیاه و همچنین ایجاد بوی ناپسند.

مطلب پیشنهادی :

چگونگی تعیین جنسیت سگ

2 نظر

  1. داودداودsays:

    متشکر از وقتی که برای اطلاع رسانی گذاشتید عالی بود.

  2. ستارهستارهsays:

    ممنونم منم بچه گربه ها هر دو توسی سفید هستن یکی حالت خال خالی یکی خطی ....اون خال خالی صورت لاغر استخونی و گوش های بلند ک فک کنم ماده ست و خطی نر