تعبیر خواب گز

گز یکی از شیرینی‌های سنتی خوشمزه و لذیذ و جزو سوغاتی‌های شهر اصفهان است. این شیرینی با ترکیب موادی چون شکر، سفیده تخم‌مرغ و مغز پسته یا مغز بادام تهیه می‌شود و نزدیک به چند قرن است که این محصول را در ایران تولید می‌کنند. با اینکه در تهیه گز از هیچ نوع مواد افزودنی و اسانس استفاده نمی‌شود اما ماندگاری بالایی دارد.

 گز از جمله محصولاتی است که برای اولین بار در زمان آقا محمد خان قاجار به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شد. این شیرینی با استفاده از گزانگبین تهیه می‌شود و در گروه مواد غذایی شیرینی‌ها قرار می‌گیرد. اگر شما گز را در خواب دیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را به دقت بخوانید و از تعبیر خواب گز مطلع شوید.

بنابراین تعبیر خواب گز می‌تواند تعبیر یکسانی با تعبیر خواب شیرینی داشته باشد. البته ممکن است شما گز را بدون‌مغز ، با مغز پسته و یا مغز بادام در خواب ببینید که تعبیر هریک با دیگری متفاوت است. همچنین مقدار مغز بادام و پسته‌ای که داخل گز وجود دارد می‌تواند در تعبیر خواب گز موثر باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعبیر خواب گز و شیرینی را از زبان معبرانی چون "امام صادق (علیه السلام)"، "حضرت یوسف (علیه السلام)"، "ابن سیرین" و "منوچهر مطیعی تهرانی" به تفصیل برای شما بیان کنیم.

تعبیر خواب شیرینی ها و گز

تعبیر خواب شیرینی‌ها چیست؟

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: دیدن شیرینی در خواب می‌تواند شش تعبیر مختلف داشته باشد که همگی از نیکی و خوشی این خواب روایت دارند.

تعبیر اول، کسب مال حلال و رزق و روزی پاک است.

تعبیر دوم، رسیدن خیر و منفعت به بیننده خواب است. این منفعت می‌تواند از جانب دیگری و یا ثمره‌ی زحمت و تلاش خودتان باشد.

تعبیر سوم، نشان از کسب علم و حکمت دارد.

تعبیر چهارم، نشانه فرهنگ برای شخص بیننده خواب است.

تعبیر پنجم ، ثنا و مدح نیکو است. یعنی کسی شما را مورد ستایش قرار داده و از خصلت‌های خوب شما تعریف می‌کند.

تعبیر ششم، کنیزکی خوبرو است که منظور از آن می‌تواند یک زنی با چهره زیبا باشد.

حضرت یوسف (علیه السلام) نیز، شیرینی را به زن تعبیر می‌کنند.

محمد بن سیرین می‌گوید: دیدن شیرینی در خواب دلیل شادکامی و رزق و روزی حلال است. اگر هم ببینید کسی شیرینی به شما تعارف کرد، آسایش و راحتی نصیب شما خواهد شد. 

تعبیر خواب گز چیست؟
"منوچهر مطیعی تهرانی" می‌گوید به طور کلی دیدن گز در خواب تعبیر خوبی دارد و نشان از مال و ثروتی دارد که با زحمت و کوشش فراوان به دست می‌آید.
خوردن گز در خواب چه معنا و مفهومی دارد؟
بنابر گفته‌های منوچهر مطیعی تهرانی، اگر کسی در خواب ببیند که در حال خوردن گز است، و آن گز هیچ مغز بادام و یا مغز پسته نداشته باشد، نشانه آن است که معیشت فرد بیننده خواب تامین خواهد شد و به فراخ بالی می‌رسد. بنابراین تعبیر خواب گز به معنای این است که کامش شیرین گشته و اتفاقات خوب و خوشی برای او رقم خواهد خورد.
تعبیر خواب تعارف کردن گز چیست؟
منوچهر مطیعی تهرانی تعارف کردن گز را در دو حالت تعبیر می‌کند. یکی اینکه کسی به شما گز بدون‌مغز تعارف کند و یا اینکه داخل گز مغز بادام و پسته داشته باشد. تعبیر خواب گز در این دو حالت کاملا متفاوت است که هر یک را در ادامه با ارائه توضیحات کامل بیان خواهیم کرد. 

تعبیر خواب گز مغز دار و بدون مغز ، تعبیر خواب تعارف کردن گز

تعبیر خواب تعارف کردن گز بدون‌مغز
دیدن خواب گز بدون‌مغز تعبیر خوبی دارد و اگر در خواب دیدید کسی در حال تعارف کردن گز بدون‌مغز (مثل پسته و بادام) به شما است، از طرف او خیری به شما خواهد رسید. پس تعبیر خواب گز بدون‌مغز باعث خوشحالی و شادمانی شما می‌شود.

تعبیر خواب تعارف کردن گز مغزدار

تعبیر خواب گز در صورتی که دارای مغز بادام و پسته باشد از فریب نیرنگ حکایت دارد. در صورتی که این گز را دریافت کنید، در واقع خدمتی خائنانه را پذیرفته اید. مقدار پسته و بادام داخل گز، هرچه بیشتر باشد، به معنای آن است که شما دچار نیرنگ بیشتری خواهید شد.

در صورتی که خواب ببینید کسی گز مغزدار (مثل مغز پسته یا مغز بادام) به شما تعارف می‌کند، نشانه این است که اگر کسی کاری را برای خوشحالی شما انجام می‌دهد. هیچ صداقتی در آن کار وجود ندارد و به زبان عامیانه می‌توان گفت آن شخص در حال چاپلوسی برای شما است. پس تعبیر خواب گز مغزدار نشانه‌ای است تا بیشتر مراقب خود و اطرافیانتان باشید.

تعبیر خواب خریدن گز چیست؟

منوچهر مطیعی تهرانی معتقد است که خریدن گز در خواب خوب است و به مال حلالی تعبیر می‌شود که با رنج و مشقت به دست می‌آید. پس اگر در خواب ببینید در حال خریدن گز هستید باید خوشحال باشید چرا که تعبیر خواب گز در حالتی که قصد خرید آن را دارید، نشان از مال طیب‌و‌طاهر دارد.

به طور کلی می‌توان گفت دیدن گز در خواب بسیار خوب است و نشان از کسب مال حلال برای بیننده خواب دارد. تعبیر خواب گز، چه خوردن آن و چه خریدن آن، در صورتی که هیچ مغزی از جمله مغز بادام و پسته نداشته باشد، بسیار عالی است. این خواب  به این معناست که شما با وجود رنج و مشقت‌های فراوانی که در مسیر کسب رزق و روزی دارید، اما در حال کسب مالی پاکیزه و طاهر هستید. و یا اینکه در آینده دست به کاری خواهید زد که به کسب روزی حلال منجر خواهد شد.

تعبیر خواب خریدن گز

اما در صورتی که در خواب گزی با مغز پسته و یا بادام و یا هر مغز دیگری ببینید، تعبیر خوشایندی ندارد و هشداری برای شماست تا کمی با دقت بیشتر به اطرافیانتان توجه کنید و مراقب باشید تا کسی قصد چاپلوسی و به نوعی حقه زدن به شما را نداشته باشد. چه بسا که چاپلوسی یک فرد بتواند برای شما جلب توجه کرده باشد و شما به اشتباه در مورد او برداشت مثبت و موجّه‌ی داشته باشید. نهایتا اعتماد شما به شخص جلب شده و ممکن است اتفاقی که نباید برای شما بیفتد و وقتی که از اعتماد خود پشیمان شدید، دیگر کار از کار گذشته باشد. به این ترتیب در تعبیر خواب گز اگر مقدار مغز موجود در داخل گز کمتر باشد بهتر است زیرا گز مغزدار به معنای دورویی و چاپلوسی اطرافیان شما است. 

چکیده ی مطلب : 

دیدن گز در خواب خوب است و نشان از کسب مال حلال برای بیننده خواب دارد. تعبیر خواب گز، چه خوردن آن و چه خریدن آن، در صورتی که هیچ مغزی از جمله مغز بادام و پسته نداشته باشد، تعبیر خوبی دارد است. این خواب  به این معناست که شما با وجود رنج و مشقت‌های فراوان در مسیر کسب رزق و روزی، در حال کسب مالی پاکیزه و طاهر هستید.

تهیه کننده : توپ تاپ

    مطالب مرتبط...

    5 نظر

    1. vafavafasays:

      خواب!دیدم!درجمعی اززنان نشسته بودم برادرعشقم گزتعارف میکردبه من که تعارف کردمن تشکرکردم وگفتم نمیخورم

      • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

        این رویا بر رسیدن خیر و منفعت به بیننده خواب است. این منفعت می‌تواند از جانب دیگری و یا ثمره‌ی زحمت و تلاش خودتان باشد.

    2. ا لا لsays:

      سلام وقت بخیر دیشب خواب دیدم داییم (که باهم رابطه نداریم و بد هستیم )آمد خونمون و برامون گز آورد ممنون میشم تعبیرشو لطف کنید

      • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

        سلام سپاس اختلاف بینتون حل میشه

    3. سسsays:

      سلام من خواب دیده مهمون آمده منزل ما و در کمدم تعداد زیادی جعبه گز بود و می ریختم در گز خوری برای شان ببرم تعبیرش چیه

    4. پارميس پناهيپارميس پناهيsays:

      سلام ديسب خواب ديدم من و خواهرم در خياطي بزرگ هستيم و ميخواهيم بخواهيم كه برايمان گز و خرماي خيرات درگذشتگان تعارف كردند و ما برداشتيم و يك بشقاب قورمه سبزي به من دادند و گفتند شما دخمت بكش اينو تقسيم كن

    5. ZahraZahrasays:

      سلام .من دو بار پشت سر هم خواب دیدم یکی عمم ویکی مادر بزرگم بهم گز و شکلات میدن روی گزهای به صورت جدا مغز گردو سفید بود ولی یادم نمیاد گردوها مغز دار بودن یا نه .ومادر بزرگم تو خواب منو میبوسید تعبیرش چیه ؟