علت تأثیر عالی آب چغندر و هویج در بهبود دیابت چیست؟

عادات بد در زندگی اغلب منجر به بیماری های مختلفی می‌شود که نه تنها در دراز مدت خطرناک هستند، حتّی برخی اوقات هیچ درمانی هم ندارند. دیابت نوعی از بیماری است که در آن گلوکز یا قند خون بیش از حد بالا می‌رود. وقتی بدن به طور طبیعی ساخت هورمون انسولین را متوقف می کند و گلوکز خارج نمی‌شود، دیابت شروع به کار می‌کند و بدن همراه با آن میزبان مسائل دیگری نیز می‌شود.

دیابت می‌تواند به نوع ۱ و نوع ۲ تقسیم شود، که در نوع 1 بدن از انسولین در دسترس استفاده نمی‌کند و در دیابت نوع 2، مطلقاً هیچ تولید هورمون انسولینی وجود ندارد. نوع ۲، که بیشتر یک بیماری ارثی است، بسیار رایج است. در طول زمان، کسانی که از دیابت رنج می‌برند در معرض بیماری‌های مختلفی مثل مشکلات پوستی، بیماری های چشمی، مشکلات قلبی ، کلیه و حتی اختلالات عصبی قرار دارند.

نوع دیابت را به راحتی و با یک آزمایش خون ساده نیز می شود تشخیص داد. اگر فردی از آن رنج می برد یک روتین روزانه شامل ورزش، رژیم غذایی کم شکر، و یک سبک زندگی پر از فعالیت می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند. با اینکه دیابت یک بیماری قابل کنترل است، امّا بسیار مهم است که به طور منظم بر آن نظارت داشته باشید.

رژیم های غذایی متعددی برای بیماران دیابتی وجود دارند. مخلوط آب هویج و چغندر غنی از آهن، پتاسیم و مواد معدنی است که برای تأمین انرژی طبیعی بدن ضروری هستند. مخلوط آن ها همچنین شاخص گلوکز کمی دارد و تأثیر مثبتی بر بدن می گذارد. این آبمیوه همچنین سرشار از بتالائین و نئو بتالائین است که به کاهش سطح گلوکز منجر می شود.

سه مورد از فواید نوشیدن مرتب آب چغندر و هویج

1. افزایش ایمنی بدن

    هم چغندر و هم هویج هر دو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بنابراین ایمنی بدن را در مقابل بیماری ها بالا می برند. این نوشیدنی قوی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را دور نگه داشته، و با باکتری ها و و عفونت های ویروسی که بیماران دیابتی در معرض آن قرار دارند مقابله می کند. هویج و چغندر به هضم و بهبود متابولیسم کمک می‌کنند و همچنین درمانی طبیعی برای یبوست هستند.

    2. کاهش فشار خون

      هویج و چغندر در فرم آبمیوه حاوی مقدار زیادی نیترات هستند که باعث کاهش قابل توجّه فشار خون می گردد. افرادی که از دیابت رنج می‌برند باید واقعاً مراقب فشار خون خود باشند چرا که این بیماری باعث عدم تعادل می‌شود. توصیه می‌کنیم که اگر مشکل اضافه وزن، دیابت یا هر بیماری دیگری دارید، قبل از مصرف این آبمیوه با پزشک خود تماس بگیرید.

      3. کاهش آسیب عصب

        به گفته ی پزشکان، آب هویج و چغندر دارای سطح بالایی اسید لیپوییک است که از سلول های پوست در مقابل پیری محافظت می کند. این مخلوط همچنین آسیب های عصبی را که باعث درد و بی‌حسی در دست‌ ها و پاها می‌شود را کاهش داده و به طور کامل درمان می‌کند.

        تهیه کننده : توپ تاپ

        مطالب مرتبط...

        هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...