مسئولیت شما در تعبیر خواب وزن کردن (2)

وزن کردن در خواب می تواند نشان دهنده افکار شما در زندگی باشد. اگر ترازو در رویا اضافه وزن را نشان دهد، به این معناست که بایستی کمی از مسئولیت های خود بکاهید. اما در صورتی که وزن شما بسیار پایین آمده باشد، بهتر است کمی بیشتر به فکر سلامتی خود باشید.   

کلیات تعبیر خواب وزن کردن

تعبیر خواب وزن کردن اغلب به این معناست که شما بار سنگینی را در زندگی بر دوش کشیده اید و این برای شما دشوار و عذاب آور است. این خواب نشان دهنده مسئولیت ها و تعهدات شما در زندگی است. علاوه بر این تعبیر خواب وزن کردن ممکن است  به معنای ارزش ها، اعتماد به نفس، میزان نفوذ، جذابیت و روابط اجتماعی شما با دیگران باشد. زمانی که شما در رویا خود را در حال وزن کردن میبیند، احتمالا وقت آن رسیده است که خودتان را بیشتر از قبل درک کنید. اما در نگاه ساده تر این خواب ممکن است نشان دهنده این موضوع باشد که شما در بیداری بیش از حد به وزن و تناسب اندام خود فکر می کنید. البته این همیشه به معنای لاغر کردن نیست. 

تعبير خواب وزن كردن خود

شاید شما در صدد افزایش وزن هستید و یا به هر نحوی از شکل اندام خود رضایت ندارید و این موضوع در ناخودآگاه شما باعث ایجاد چنین خواب هایی می شود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اگر در رویا خود را بر روی ترازو مشاهده کردید و ترازو کاهش وزن را برایتان نشان داد، احتمالا در بیداری نیز از برخی مسئولیت های خود رهایی خواهید یافت و به اصطلاح بارتان سبک تر می شود. دیگر آن خستگی قبل را نخواهید داشت و زندگی تا حدودی بهتر رقم خواهد خورد. شاید همکاری در اداره به شما ملحق می شود که اندکی از وظایف شما را بر دوش می کشد و یا در منزل همسرتان سعی خواهد کرد به شما در انجام وظایفتان کمک کند. اما در صورتی که در رویا اضافه وزن داشته باشید، در این حالت تعبیر خواب وزن کردن به این معناست که شما مسئولیت های زیادی را قبول کرده اید و این امر دیر یا زود شما را از پا در می آورد.

تعبیر خواب وزن کردن در علم روانشناسی

تعبیر خواب وزن کردن در این دیدگاه معمولا نماد ارزش شخص یا چیزی در بیداری است. زمانی که شما در رویا خود را وزن می کنید بدین معنیست که شما در تلاش برای رسیدن به عمق یک موضوع هستید تا بتوانید تصمیم عاقلانه تری در خصوص آن بگیرید. شما در شرایط خاصی قرار گرفته اید و یا سعی دارید از واقعیت امری یا ارزش چیزی با خبر شوید. براساس این دیدگاه تعبیر خواب وزن کردن و کاهش وزن در رویا نشان می دهد که شما واقعا در وضعیت سختی قرار دارید و به شدت می خواهید که این وضعیت به اتمام برسد.

شما برای رسیدن به اهداف خود در زندگی سخت تلاش می کنید و شکست برای شما غیر ممکن است. اما تعبیر خواب وزن کردن و افزایش وزن بدین معنی است که شما قدرت و نفوذ دارید و مردم نیز باید این قدرت شما را درک کرده و آن را بپذیرند. این خواب نشان می دهد که شما نباید قدرت خود را از دست بدهید. اگر در رویا خود را در حال کاهش وزن دیدید، به این معناست که شما برای تحقق بخشیدن به آرزوهای خود نیاز به کمک دیگران دارید. به خصوص اگر این کاهش وزن باعث ناراحتی و آزردگی خاطر شما شود، می توان استنباط کرد که تنهایی ادامه دادن کار به جایی نخواهد برد. شما زمانی خوشحال خواهید بود که از تنهایی نجات یابید.

احساساتی که ممکن است در پی تعبیر خواب وزن کردن با آن ها روبرو شوید:

عصبی شدن، ترس، هیجان، خستگی، شادی، اضطراب.

ترازو و تعبیر خواب وزن کردن

تعبیر خواب وزن کردن بر روی ترازو اگر به شکلی ببینید که رقم های روز ترازو پشت سر هم بالا می رود و بی دلیل به وزن شما اضافه می شود، از دیدگاه معبرین شرقی به معنای دستاوردهای مالی است. پولی که به راحتی نصیب شما می شود و می توانید آینده بهتری با آن بسازید. یا وامی که منتظرش بودید و یا میراثی که مدت ها به فراموشی سپرده شده بود از جمله این موارد می باشد. اما اگر اعداد روی ترازو به همین شکل کمتر شده و یا حتی وزن شما را صفر نشان دهد، به این معناست که مرگ شما نزدیک شده و یا در حال از دست دادن جسم خود هستید. این ممکن است نشانه یک بیماری نیز باشد. 

تعبیر خواب وزن کردن با ترازو

بنابراین در صورت دیدن چنین رویایی بهتر است با یک پزشک مشورت کرده و یا توجه بیشتری به سلامتی خود داشته باشید. ترازو در رویا به نگرانی های ما نسبت به اضافه وزن و تناسب اندام نیز مربوط می شود. بهتر است کمی از این افکار فاصله گرفته و یا راه های بهتری مانند ورزش کردن را برای سلامتی انتخاب کنید. تناسب اندام با نگرانی و فقط غذا نخوردن حاصل نخواهد شد. بنابراین تعبیر خواب وزن کردن این هشدار را به شما می دهد که سبک زندگی خود را تغییر داده و یا نسبت به تناسب اندام خود تا حدی بی تفاوت باشید. با فکر زیاد در این مورد، به قسمت های دیگر وجودی خود نیز آسیب می زنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

9 نظر

  1. ZaraZarasays:

    سلام خواب گذار عزیز خواب دیدم که توآشپزخونه اشپزی میکنم قیمه درست میکردم رفتم روی ترازو اما هی وزن من رو کمتر نشون میداد منم هی ترازو رو جابجا میکردم تا دقیق بشه چون باور نمیکردم که انقد لاغر شدم و ازین بابت خوشحال بودم!! در ادامه خوابم چون مرتبط با جن هست لطفا خواب رو تعبیر کنید گفتم داشتم اشپزی میکردم دو سه تا قابلمه روی گاز بود که یکیش برنج بود داشت میپخت یکیش هم خورشت قیمه که درب قابلمه رو من نذاشته بودم که جوش بیاد اما درحالیکه هواسم رفته بود به وزن کردن خودم یهو دیدم درب قابلمه روی قابلمه هس!! گفتم کی درب رو گذاشته؟؟؟ مامانم و خواهرم گفتن کار ما نبوده منم گفتم باز کار اجنه هاس چون زیاد ازین کارا بامن میکنن ممنونم از تعبیر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خواب شما اشاره به اتفاقات روزمره زندگیتان دارد

  2. فاطمهفاطمهsays:

    سلام‌خواب دیدم که من روی یک وزنه رفتم و یک عدد۱۰۷ نشون داد و من گفتم الان من ده کیلوئم؟و یک زن ک اونور بود گفت نه شما صد و هفت کیلویید!!!تعبیرش چیه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام در زندگی واقع نگرتر باشید

  3. اینازاینازsays:

    سلام خواب دیدم که من در یک مکان بودم و روی یک جیزی یک کاغذ دیدم که قد و وزن رو مینوشتن و وقتی مال خودمو دیدم قدم رو ۱۳۰ زدن که از واقعیتم کوتاه تره و‌من راضی بودم ولی به وزنم که رسیدم تنها یازده کیلو بودم و خیلی ناراحت شدم...تعبیرش چیه

  4. نازگلنازگلsays:

    سلام خواب دیدم رفتم رو ترازو وزنم شده ۳۳ ولی در واقعیت وزنم بیشتراز ۳۳ هس تعبیر چیه؟

  5. سهیلاسهیلاsays:

    خواب دیدم یه کتونی های مشکیه نویی ب پا داشتم بعد رفتم روی ترازو و ترلزو عدد 100 رو نشون داد تعجب کردم گفتم من ک 60 کیلو بودم بعد یکی بهم گفت کفشات 40 کیلون. من کفشامو در اوردم یه نگاه بهشون انداختم و گفتم جالبه من اصلا سنگینیشو حس نکردم و پوشیدمشون ب پامو و گفتم من ک خیلی حس راحتی باهاشون دارم و به نظر خیلی سبکن. تعبیر خواب من چی میشه؟ میشه لطفا بگید؟

  6. شاپرک آسمانیشاپرک آسمانیsays:

    سلام صبح خواب دیدم که رفتم به پرورشگاه ماهی و کلی تشت با ماهی های متنوع و زنده بود. در خواب با مانانم دنبال ماهی خاصی بودم. که در آخر مامانم دلفین شکار شده خیلی بزرگو اوردو روی ترازو گذاشتو وزن کرد و منم جا خوردم گفتم اخه دلفین. فروشنده هم گفت بهترینشه چاره نیس. گفتم حلاله. گفت از خرچنگو هشت پا که بهتره. در خواب در تشت ها ماهی فرشته پرنده هم بود یا ماهی مار ماهی یا ماهی سرخی که شبیه مارماهی بود. عجیب بود خوابم. تعبیرشو بگید لطفا.

  7. ناشناسناشناسsays:

    سلام من ۱۴ سالمه خواب دیدم رفتم رو وزنه تقریبا ۱۳۵ کلیپ بودم ممنون میشم بگید معنیش چیه؟

  8. ناشناسناشناسsays:

    سلام خواب دیدم چندتا از فامیلامون دارن وزن میگیرن منم وقتی اونا رفتن، رفتم وزن گرفتم دیدم وزنم تقریبا۲۰ کیلو از اون چیزی که هست بیشتره تعجب کردم بعد یهو یه عروسک ترسناک که دراز کشیده بود جلوم دیدم و رفتم به یکی از آقایون فامیل گفتم و اونم رفت تو اون اتاق و بعد صدای داد اومد لطفا بگید تعبیرش چیه؟!

  9. ارسلان تواناارسلان تواناsays:

    خواب دیدم در مکانی ناشناس مادرم ترازو سفید نسبتا کوچکی از زیر قفسه ای بیرون کشید و این وزنه سفید رنگ متمایل به راست بود و من روی ترازو رفتم و عقربه وسط ایستاد و وزن نود و پنج کیلو را نشان می‌داد در حالی که وزن من حدود نود کیلو و بعد مردی کچل و چاق و عینکی با قدی کوتاه آمد و ترازو را به سرجایش برگرداند