تعبیر خواب تدریس در کلاس و رشته های مختلف از نظر معبران

تعبیر خواب نعمت و استعداد خاصی است که خداوند باری تعالی به برخی از بندگان خاص خود بخشیده است. حضرت یوسف(ع)، ابن سیرین، امام جعفر صادق(ع) و سایر ائمه از جمله کسانی هستند که در این زمینه صاحب کرامات و تواناییهای ویژه ای در تعبیر خواب و تفسیر آن هستند که سایر افراد از این ویژگی محروم هستند. هر چند به طور کلی خوابیدن باید در شرایط خاصی صورت گیرد و تحت فشار یا مشکلات روانی و یا دغدغه ها و استرس های روزانه نباشد. 

در واقع از این طریق می توان به تعبیر خواب واقعی از بین خواب های فرد دست پیدا کرد. با این همه بسیاری از افراد با توجه به تجربیات خود می توانند بین خوابهایی که در شرایط غیر عادی می بینند با خوابهایی که در وضعیت های مناسبی می بینند تفاوت قائل شوند. هر آدم در هر شرایطی می تواند خواب هایی در موقعیت هایی مختلف ببیند و این یکی از پیچیده ترین رازهای عالم است. در این مطلب به طور خاص سعی کرده ایم تا تعبیر خواب معلمی و تدریس در کلاس را از نگاه بزرگان و معبرین برجسته و ممتاز در این زمینه برای شما بازگو نماییم.

تعبیر خواب تدریس

شنیده اید که می گویند معلمی شغل انبیاست. بنابراین همواره به این نکته توجه داشته باشید که به طور کلی دیدن خواب معلمی وجه محسنات آن بر وجه معایب آن برتری دارد. یعنی معلمی و تدریس در مدرسه و کلاس از جمله مضامین ظریفی به شمار می رود که می تواند تعابیر مختلفی را در پی داشته باشد.

تعبیر خواب تدریس از دیدگاه ابن سیرین

از نظر ابن سیرین معبر معروف که تعبیر خواب وی از جمله معتبرترین مراجع در زمینه تعبیر و تفسیر خواب به شمار می رود تدریس و تعلیم توسط شخصی می تواند بر دو وجه عزتمندی و بزرگواری می باشد. یعنی فردی که خواب تدریس در کلاس و مدرسه می بیند به مقام و اعتباری شرافتمندانه دست پیدا می کند.

تعبیر خواب تدریس کردن از دیدگاه امام جعفر صادق(ع)

از دیدگاه امام صادق(ع) نیز معلمی و تدریس با تعابیر کاملا برجسته ای از قبیل دست یافتن به منافع، رسیدن به مقام و صدارت، بهبود معیشت، داوری کردن، دستیابی به ثروت و مال و همچنین رسیدن به مقامات عالیه تعریف می شود. بنابراین از دیدگاه امام صادق(ع) تعبیر خواب تدریس دارای وجه خوشایند و مطلوبی برای فرد است.

تعبیر خواب تدریس در مدرسه یا کلاس از نظر معبرین معاصر

معبرین معاصر در تعبیر و تفسیر خواب بر جنبه های روانی و موقعیت هایی که خواب های فرد را تحت الشعاع خود قرار داده است تکیه دارند. ولی آنها نیز در این زمینه متفق القول هستند که برای دستیابی به یک تعبیر خواب جامع باید شرایط فرد مهیا بوده و خواب در شرایط طبیعی انجام شود. به عنوان مثال برخی از معبرین معاصر تعبیر خواب تدریس در کلاس را به عنوان تسلط بر رفتار فرد و کنترل نفس بر می شمارند. عده دیگری نیز معتقد هستند که دیدن خواب تدریس در مدرسه یا رشته های مختلف می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد که به دشواری درس مربوطه نیز مربوط می شود. 

تعبیر خواب تدریس قرآن

قرآن کتاب آسمانی ما مسلمان ها می باشد. آیات و کلمات مقدس حضرت حق در قرآن از جانب حضرت ختمی مرتبت(ص) برای ما به ارمغان آورده شده است. بر همین اساس معلم قرآن بودن در خواب و تعبیر خواب تدریس قرآن می تواند جنبه های عالی زندگی فرد را نشان دهد. رسیدن به مدارج و مناصب مختلف و سعادتمندی دنیوی و اخروی می تواند به عنوان بارزترین جنبه های تعبیر تدریس قرآن مطرح شود.

تعبیر خواب تدریس ریاضی

اگر فردی ببیند که معلم ریاضی شده است و یا برای دیگران در کلاس درس ریاضی و مسائل آن را توضیح و تشریح می کند بیانگر این نکته است که به تحول و دگرگونیهای قابل توجه و موثری در زندگی شخصیش دست می زند. درس فیزیک یا فلسفه نیز از جمله درس هایی است که با توجه به اهمیت و تاثیرگذار بودن آنان از نگاه معبران دور نمانده و معبران معاصر معتقد هستند که تعبیر خواب تدریس فیزیک یا تعبیر خواب تدریس فلسفه نیز می تواند در زمره این تعابیر قرار گیرد.

تعبیر خواب تدریس برای زنان و مردان

معبران کنونی که بیشتر با تکیه بر استدلالات علم روانشناسی به تعبیر خواب می پردازند معتقد هستند که جنسیت بیننده یکی از عواملی است که در کیفیت تعبیر خواب می تواند موثر باشد. از نظر آنان تعبیر خواب تدریس برای مردان یعنی خبردار شدن و آگاهی یافتن از اطلاعات و معلوماتی است که می تواند برای آنها مشکلات و مخاطراتی را به وجود بیاورد. همچنین تعبیر خواب تدریس به طور کلی برای زنان می تواند نشانه ای از وقوع رفتارهای نامناسب اطرافیان و دوستان بیننده خواب باشد.

تعبیر خواب تدریس در دانشگاه

معبران معاصر معتقد هستند که اگر کسی در خواب ببیند که استاد دانشگاه شده و در دانشگاه درس می دهد اگر بیننده خواب مرد باشد در روابط خانوادگی و عاطفی دچار مشکلات و شکست های مختلفی می شود. همچنین آنها معتقد هستند که تعبیر تدریس در دانشگاه اگر بیننده خواب زن باشد می تواند نشانه ای از بیماری و یا امراض گوناگونی باشد که در انتظار فرد است.

سایر تعابیر

همچنین در تعبیر خواب جدید تدریس در کلاس به طور کلی بیانگر خوشبختی فرد بیننده می باشد. بدین معنی که خصوصیات اخلاقی و بارز او زمینه ساز سعادت او می شود. هر چند تعابیر دیگری نیز از تدریس کردن اشاره شده است مثلا تدریس اگر برای خردسالان و کودکان باشد می تواند نشانه ای از یک رفیق و دوست صادق باشد. همچنین تعبیر خواب تدریس در کلاس هایی خارج از اوقات معمول از قبیل کلاس های شبانه نیز می تواند از تحولات و تغییرات بزرگی در زندگی بیننده خواب  خبر دهد.

سایر مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب معلم شدن

تعبیر خواب استاد دانشگاه شدن

20 نظر

  1. الالsays:

    سلام خواب دیدم معلم کودکان شده بودم، دانش آموزان من هم پسربچه بودن و هم دختر بچه. از هر کدوم ۲۰ الی ۳۰ تا داشتم، و به صورت مجزا بهشون درس می دادم یعنی یه روز به دخترا و یه روز به پسرا. یه روز بعد از تدریس داشتم می رفتم خونمون از کوچه که رد می شدم دانش آموزامو دیدم وقتی رسیدم خونه خواهرم خونه رو پر از تنقلات مثل تی تاب، کیک، یه عالمه پفک ، چیپس و ..‌ کرده بود. خونه پر از قفسه های تنقلات بود . و شبیه مغازه بقالی شده بود و حالا حالاها موادغذایی داشتیم. ممنون از شما

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه کسب تجربه های جدید است

  2. حجت رضاییحجت رضاییsays:

    دیدم با یکی از همکارن سابقم که رابطه خوبی باهاش نداشتم دارم میرم و بهش گفتم جایی سراغ داری برم بشینم کمی زبان بخونم و اونم برد منو تو یه خونه خالی و کمی کثیف و گفت اول یکمی بمن زبان یاد بده و منم که دیدم کتاب با خودم نیاوردم بخونم حداقل کمی به این فرد زبان یاد بدم و شروع به اموزش زبان کردم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان نشانه بهبود روابط دوستانه است

  3. یاسیاسsays:

    سلام خواب دیدم یه جایی مشغول تدریس به خانم ها و آقایون بودم و انگار از من بزرگتر بودن چیزی هم که تعلیم میدادم در مورد موضوعات دینی بود و درباره امام حسین و زینب (س) صحبت میکردم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بیانگر علاقه شما نسبت به پیشرفت در زمینه های مختلف است

  4. سارا فیروزسارا فیروزsays:

    سلام خواهش میکنم زودتر جوابم رو بدید یکی از خواهرم خواب دیده که من دارم به پدرم درس میدهم (پدرم فوت شده ) یکی از خواهرم وارد میشه پدرم با با دست اشاره میکنه که از اینجا برو بیرون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام برای ارامش روحشان سوره ملک رابخوانید

  5. علیعلیsays:

    سلام دیشب خواب دیدم که به انگلیس مهاجرت کردم و تو یه کلاسی در حال تدریس یک نرم افزار تخصصی هستم و بعد قصد میکنم به خانوادم تو ایران زنگ بزنم که یادم میفته با ایران اختلاف ساعت داریم. در واقعیت من در حال یادگیری اون نرم افزار هستم ولی قصدی برای مهاجرت ندارم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام موفقیت هایی را ممکن است کسب کنید

  6. shaylinshaylinsays:

    سلام وقت بخیر من‌خواب دیدم که گویا استاد دانشگاه هستم و باید ریاضی تدریس کنم و کلی استرس داشتم دانشگاه محل تحصیل یکی از دوستای من بود و ایشونم سرکلاس بودن به همراه چند نفر دیگه مجموعه۶نفری بودن و من احساس میکردم که طوری دارم نگام میکنه وحسادت میکنه(در واقعیت هم من احساس میکنم که نسبت بهم حسادت داره_هردومربی مهد هستیم درحال حاضر) و من داشتم فکر میکردم که برم بگم شوخی کردم و واقعا استاد نشدم(و خودمم شک داشتم که واقعی هست یانه) دانشجوها میگفتن مباحث سخته و اینا و من میگفتم اجازه بدید درس بدم اگه متوجه نشدید یه فکری میکنیم درس ندادم و تایم کلاس تموم شد و من گفتم احتمالا جای من یه نفر دیگه بیاد چون من خودمم ریاضی علاقه ندارم وشاید خوب نتونم توضیح بدم و خانم مدیر مهدمون وسط کلاس اومد و داخل دبه نذری به من داد و به همکارم گفت توام برا خودت بردار(که نمیدونم نذری چی بود شبیه دوغ بود)

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است موفقیت هایی در زندگی برای خود کسب کنید

  7. شکریه رسولیشکریه رسولیsays:

    سلام بعد از نماز و سحری خواب دیدم اسباب کشی کردم رفتم تو یه خونه خیلی کهنه و اصلا میل دلم هم نیست اون خونه توخواب هم میگم اصلا تواین خونه راحت نیستم دیوارهای خونه همش رنگ ش ریخته میرم داخل خونه میبینم زیر سقف خونه ما یه فامیل دگه هم است یعنی قراره زیر یه سقف دو فامیل زندگی کنیم. همینطوری که وسایل رو باز میکنم شوهرم میگه وقت وظیفه ته آدرس بهم میده میرم نزدیکی ما یه مدرسه است من اونجا منحیث آموزگار انتخاب شده ام وظیفه انجام میدم بعد میبینم دوستان دوره مدرسه خودم اونجاست همش پسرها هستند خیلی باهم گرم و صمیمی استیم .یکی از دوستام باهام شوخی میکنه اصلا من حس کراهت دارم ولی به روم نمیارم میشه لطفا تعبیرشو بگید.ممنون میشم.

  8. زهره فراهانیزهره فراهانیsays:

    سلام من خواب دیدم ک قرار بود چند روز دیگه برم مدرسه نگران لباس فرمم بودم . بعد وارد اتاق خوابم شدم دیدم لباس فرم مدرسه اتو کشیده و مرتب آویز بود و یک مقنعه مشکی خیلی تمیز و اتوکشیده بود هم کنارشون بود خیالم راحت شد و از خدا تشکر کردم دوباره چند روز بعد خواب دیدم تو یک خیابونی هستم ک نمیدونم کجاست بعد دیدم لباس فرم مدرسه تنم هست و مقنعه ام سورمه ای رنگ بود و مقنعه ام یکمی گشاد بود .و مامانم هم خواب دیده ک من پشت یک میز بزرگ نشسته بودم و وقتی مامانم رو دیدم با خوشحالی گفتم مامان من معلم شدم

  9. سارا نظریسارا نظریsays:

    سلام تو خواب دیدم که تو کلاس هستم وبه سه تا دانش آموز فارسی یاد میدادم شاگردام دختر بودن بعد کلاس خاله ام دیدم زنگ زد و گفت چطوری معلم شدی بگو پسرم هم بره درس بده ببخشید تعبیرش چی میتونه باشه ؟؟؟؟

  10. نداانتظارینداانتظاریsays:

    باسلام درخواب دیدم برای پسران دانشجودرس عربی تدریس میکنم نشانه چیست ممنونم

  11. ساراساراsays:

    سلام من خواب دیدم که داشتم تدریس میکردم و اینکه بچه ها هی شوخی اذیت میکردن و من از دستشان ناراحت میشدم تعبیر این خواب چی هست

  12. رامین ایمانیرامین ایمانیsays:

    سلام من خواب دیدم تو کلاس درسم و اکثر ادما دوستا و اشنا های منن و حتی پدرمم اونجاس و معلمی که تدریس میکنه همکارمنه و من تو کلاس درس ازش تعریف میکنم و ازش خوشم میاد و بهش پیشنهاد میدم تو کلاس هم اواز گروهی میخونیم

  13. الی تاجیالی تاجیsays:

    سلام وقتتون بخیر من یک و سال نیم سردرد دارم و خوب نمیشم یه شب مامانم به نیتم خوابید و خواب دید که با یکی از دوستاش که الان در قید حیات نیستند رفته پست بندی‌ چون مامانم معلمه بعد بهش چند ساعتی درس های خودشو رو دادن و چند ساعتی درس های درباره ائمه که مامانم میگفت داشتم با خود می گفتم من اصلا بلد نیستم کارشون کنم تا الان درس به اسم درس های ائمه درس ندادم البته بگم مامانم شب خیلی امام رضا رو قسم داده بود که مشکلم رو حل کنه

  14. سمیه جسمیه جsays:

    سلام من دیشب خواب دیدم که تو خونه مادر بزرگم مرحومم. بودم ، البته الان اون خونه دیگه به فروش رفته . خواب دیدم اونجا بودم فامیلامون کن یه پسر متاهل دو تا بچه داره خونش تهران ، اونجا بود منم رفتم بعد من میخواستم برای او تدریس کنم . چیه کم تدریس کردم اما اون گفت خسته هستم بزار چند روز دیگه . بعد چند تا از فامیلامون اومدن اونجا عسل داشتن به منم دادن و خوردم . و بعد برنج بود آوردن یه بشقاب منم خوردم .‌‌لطفاتعبیرش کنید

  15. ساغرساغرsays:

    سلام من شغل قبلیم حسابداری بود ولی هیچوقت خوابی در رابطه با شغلم نمیدیدم مسیرم عوض شد الان کارآموز رشته معلمی هستم در پیش دبستانی و بیشتر شبها خواب تدریس و مدرسه رو میبینم چه تعبیری داره ؟

  16. ساغرساغرsays:

    سلام من شغل قبلیم حسابداری بود ولی هیچوقت خوابی در رابطه با شغلم نمیدیدم مسیرم عوض شد الان کارآموز رشته معلمی هستم در پیش دبستانی و بیشتر شبها خواب تدریس و مدرسه رو میبینم چه تعبیری داره ؟

  17. زهراسیارزهراسیارsays:

    سبام خواب دیدم دارم تو کلاس آلمانی درس میدم شاگردامم زن و مرد قاتی بودن اما هیچکدوم بادقت به درسام گوش نمیدادن و زیاد راضی نبودن از تدریسم، خودمم تسلط کافی برای درس دادن نداشتم، اما بااین وجود به اومدنشون به کلاس ادامه دادن تعبیرش چی میشه؟ اخه چندروز دیگه یه ازمون دارم شاید مربوط به اون باشه

  18. Jawid WahabzadaJawid Wahabzadasays:

    سلام امید است که خوب باشید من در خواب خود دیدم در دانشگاه هستم دختر ها هم هستند و من سمینار به زبان انگلیسی تقدیم میکنم بفرمایید بگویید که تعبیرش چیست؟

  19. سیناسیناsays:

    سلام خوبید من خواب دیدم معلم ما سوال های کتاب رو پای تخته مینویسه که انگار داره درس میده تعبیرش چیه

  20. محمد امیرنژادمحمد امیرنژادsays:

    خواب دیدم برای فامیل های هم خونم، درس عرفان و معرفت و خودشناسی میدهم. زمان خواب بعد از اذان صبح بود.