تحقیق درباره خنده و فواید آن

ممکن است گاهی خندیدن برای انسان آنقدر عادی باشد که از یاد ببریم تا چه حد می تواند شگفت آور باشد. اما با خود فکر کرده اید که لبخند زدن تا چه حد می تواند در واکنش هایی که در بدن رخ می دهد سودمند باشد، با ما همراه باشید تا بدانید که در هنگام خندیدن چه اتفاقاتی در بدن شما رخ می دهد...

خندیدن و اثرات روانی خنده

یکی از فوایدی که خندیدن دارد این است که انرژی از منبع درونی وجود شما به سطح می آید و انرژی به دنبال خنده می آید. اگر دقت کنید متوجه میشوید که اگر از ته دل بخندید به صورت عمیق در حالت مدیتیشن قرار می گیرید در این هنگام است که شما برای لحظاتی عمل فکر کردن را متوقف می کنید و در واقع اسن غیر ممکن است که شما در عین حال هم بخندید و هم فکر کنید و این دو عمل متضاد یکدیگرند.

اگر شما در هنگامی که میخندید فکر کنید باید بدانید که خنده شما واقعی و از ته دل نبوده است تنها در صورتی که شما از ته دل بخندید برای دقایقی خندیدن را متوقف خواهید کرد. خندیدن از بهترین، طبیعی ترین و ساده ترین راه های خلاصی از فکر های آزاردهنده است. این عمل می تواند مقدمه ای شورانگیز برای

اگر واقعاً بخندید، فکر کردن متوقف می‌شود ولی اگر فکر کردن ادامه پیدا کند، خنده، واقعی و از ته دل نخواهد بود. هنگامی‌که شما عمیقاً می‌خندید، ناگهان فکر ناپدید می‌شود. خندیدن یکی از بهترین، ساده‌ترین و طبیعی‌ترین راه‌های خلاصی از شر ناآرامیهای ذهن است. خندیدن می‌تواند مقدمه‌ای شورانگیز برای وارد شدن به مرحله توقف افکار و بی‌ذهنی باشد.‏ برای اینکه روز خوبی داشته باشید بهترین کار ممکن این است که بدنتان را به خوبی کش و قوس دهید و خستگی را که ممکن است بنا به دلایل مختلفی در بدن شما ایجاد شده باشد را از بین ببرید و بعد از ۳ الی ۴ دقیقه بعد با چشمان بسته شروع به خندیدن کنید و معجزه ای را که در بدن شما ایجاد میشوید را ببینید. به مدت ۵ دقیقه بخندید، احتمال اینکه در ابتدا خنده شما واقعی نباشد بسیار زیاد است اما بعد از مدتی همین خنده مصنوعی سبب خواهد شد که شما واقعا بخندید و خود را کاملا رها کنید و ممکن است چند روزی طول بکشد که این حالت واقعا در شما ایجاد شود و شما میتواند بعد از مدتی تاثیر واقعی آن را ببینید و روز شما را کاملا تغییر میدهد.

خندیدن آنقدر می تواند شگفت انگیز است که حتی اگر باعث درمان یک بیماری نشود می تواند به تنهایی باعث این شود که از فشار روحی کاسته شود و هیچ جنبه منفی بر روی بدن ندارد و نگرانی شما را بسیار کم می کند.

خنده ، مقاله کوتاه در مورد خندیدن و فواید آن

لبخند زدن می تواند علاوه بر اینکه سرعت پیشرفت بیماری را کم کند می تواند باعث این شود که سلامتی را تامین کند. بهتر است بدانید که خندیدن در گردهمائی اجتماعی می تواند بهترین راه برای صمیمی شدن جمع و شکستن یخ افراد شود.

بعضی از افراد از این وحشت دارند که خندیدن آنها و یا لبخند آنها باعث شود که افراد آنها را جدی نگیرند که این امری کاملا غلط است زیرا مشکل اصلی جامعه امروزی این نیست که افرادی لبخند بر روی لب دارند آنها با بحران کمبود خنده روبرو هستند. خندیدن زمانی زیبا و به جا است که به شخصیت کسی آسیب نرساند و باعث رنجش کسی نشود و صادقانه باشد و درمان بخش باشد.

اما خنده چیست؟

خنده برنامه است که میتواند سیستم کل بدن را درگیر کند و خندیدن ممکن است بر اثر شنیدن و یا گفتن و دیدن یک مطلب خنده دار باشد، در واقع خنده از عصب شنوائی و یا چشم هایمان شروع شود. جالب است بدانید که خندیدن از ابتدا همراه با انسان بوده است.

خنده و تاثیر آن

خندیدن باعث میشود که افراد شخصیت شما را به عنوان فردی دست و دلباز، اجتماعی و خوش قلب ارزیابی کنند. اگرچه ممکن است بعضی از افراد خندیدن را نشانه سبکسری بدانند و  باعث میشود که جسم تنظیم شود و ذهن شفاف شود و تغییراتی مثبت در بدن انسان ایجاد شود.

 تاثیر خنده بر روی چهره

خندیدن یکی از اصلی ترین راه های زیبایی و غلبه بر پیری است برای اینکه فرد بخندد کافیست که تنها یک عضله به کار گرفته شود در حالی که برای اخم کردن نیاز است که فرد عضلات زیادی را به کار بگیرد.  لبخند باعث می شود که فشار خون در صورت افزایش پیدا کند و شادی خاصی را به فرد می بخشد.

شما میتوانید خنده را از چشم ببینید و اگر شدت خنده آن قدر زیاد باشد که مجاری اشک فعال شود چه در شادی و چه در غم کاهنده فشار و استرس است.

خنده و شکل خروجی آن

به صورت طبیعی دهان ما باز میشود و اجازه خروج صداهای موزون مانند (ها ها) را از هوا میگیرد و طبق آزمایش هایی که بر روی بیماران انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که آنها بعد از دیدن یک کلیپ خنده دار سطح عوامل مقابله کننده با بیماری به نام ایمنوگلوبین افزایش پیدا میکند و عملکرد ایمنی و دفاعی بدن را افزایش می دهد.

خنده و اثرات روانی آن

هیچ وقت هیچ کس به آن اندازه که به نفس کشیدن اهمیت میدهد به خندیدن اهمیت نمیدهد و اما اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند خندیدن می تواند به بهبود شرایط جسم کمک کند.

آنها به این نتیجه رسیده اند که خنده از ته دل انسان بسیار نشاط انگیز است و فایده بسیاری دارد. پژوهش هایی که در سال 1994 در یکی از دانشکده های برزیل انجام گرفت ناشی از آن بود که خنده نشان دهنده خوش بینی است و قوت قلب به فرد و اطرافیان او میدهد. در طی این آزمایش به دانشجویان اسلایدهایی را دادند و از آنها به چهره کسانی که خنده رو بودند و یا نمی خندیدند نمره بدهند، آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که خنده رو بودند دانشجویان به آنها نمره بیشتری دادند. از نظر آنها افراد خنده رو انسان هایی شادتر، آرام تر، منطقی تر، صمیمی تر و با محبت تر و دلسوزتر از افرادی هستند که نمی خندند و یا خیلی سخت می خندند.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...