تحقیق درباره محرم و نا محرم

در این مبحث قصد داریم تا با نگاهی به فلسفه محرم و نا محرم شما را با این مقوله مهم بیشتر آشنا نماییم. فلسفه ای عمیق و دینی که بدون شک یکی از مهم ترین اصول شرعی و احکام تکلیفی پس از رسیدن به سن بلوغ می باشد. مبحثی که اولین و ابتدایی ترین گام در محدودیت های دختران و پسران پس از رسیدن به سن تکلیف می باشد.

تحقیق درباره محرم و نا محرم

در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی جامع و مو شکافانه به مبحث محرم و نا محرم، شما را در تهیه و گردآوری تحقیقی جامع و کامل از این مبحث همراهی نماییم. زیرا همان طوری که می دانید امروزه تحقیق درباره محرم و نا محرم یکی دیگر از تحقیق های رایج در میان دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دبیران آن ها می باشد. از این رو ما در این مقاله تا با نگاهی همه جانبه به مبحث محرم و نا محرم و فلسفه آن نه تنها شما را در انجام تحقیقی جامع و همه جانبه همراهی نماییم، بلکه شما را بیشتر با این اصول شرعی و احکام دینی و تکلیفی مرتبط آن آشنا نماییم.

از این رو همراه ما باشید!

فلسفه محرم و نا محرم چیست؟

محرم و نا محرم از جمله اصول اولیه و مهمی می باشد که رعایت آن در احکام اسلامی و دینی از جایگاه ویژه و والایی برخوردار می باشد.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که اهمیت محرم و نا محرم و رعایت آن از زمانی آغاز می شود که دختران و پسران نوجوان در آستانه بلوغ فکری و جنسی و یا به اصطلاح سن تکلیف قرار می گیرند. دوره ای جدید که آغاز گر محدودیت ها و تفکیک هایی جنسیتی برای آن ها می باشد. دوره ای که اولین گام در رعایت آن، پوشاندن موی سر و یا به اصطلاح رعایت حجاب در میان دختران می باشد.

در واقع جالب است بدانید که مقوله محرم و نا محرم در شمار دیگر احکام تکلیفی و دینی قرار می گیرد. مجموعه ای از باید ها و نباید ها که رعایت آن بر عموم، به خصوص مسلمانان واجب و لازم می باشد. تکالیفی الهی و آسمانی که با نگاهی بر کتب دینی و الهی، به خصوص قرآن پی به اهمیت و جایگاه والا آن ها خواهید برد. دستوری عالمانه و حکیمانه که نه تنها بیانگر شأن و منزلت مسلمانان می باشد، بلکه ارج و قربی ویژه نیز به آن ها می بخشد.

محرم و نامحرم ، مقاله کوتاه راجع به محرم و نامحرم ، معنی محرم و نامحرم چیست؟

اما آنچه که سبب محبوبیت بیش از پیش محرم و نا محرم و رعایت این اصول دینی و اسلامی می باشد، فلسفه عمیق و بی بدیل این حکم دینی می باشد. در واقع لازم است بدانید که اگر چه شمار بسیار زیادی از افراد رعایت این امر را کاری بی اهمیت و بعضا دست و پا گیر می دانند، اما مفهوم این امر فراتر از باور های آن ها می باشد. باور هایی که تنها در پوشاندن موی سر و به طور کلی رعایت حجاب در میان بانوان، خلاصه می شود. اما در واقع فلسفه محرم و نا محرم فراتر از این مسائل می باشد. فلسفه ای که در ادامه به شرح جامع تری از آن خواهیم پرداخت.

بدون شک مهم ترین و اصلی ترین فاکتور در پی بردن به فلسفه محرم و نا محرم، شناخت صحیح و جامع این اصل می باشد. شناختی صحیح و ارزیابی شده که از نقشی اساسی در تربیت کودکان و فرزندان برخوردار می باشد. زیرا فلسفه و دیدگاه محرم و نا محرم صرفا دیدگاهی سطحی نمی باشد و مطلوب است از همان دوران طفولیت و کودکی، به فرزندان آموزش داده شود. اصولی که بدون شک موثر ترین عامل در شکل گیری کودکان و آماده سازی آن ها برای پذیرش نقش خودشان در آینده، در جامعه می شود. نقشی که یکی از شرط های موثر برای دستیابی به موفقیت در آن، تربیت کودکان در سنین پایین و کودکی به شیوه ای اعتقادی می باشد. شیوه ای که آن ها را به افراد متدین و معتمد تبدیل می نماید.

بدون شک حالا بهتر می توانید به اهمیت و جایگاه والا محرم و نا محرم پی ببرید.

اما آیا تا کنون این سوال برایتان مطرح شده است که منظور از محرم و نا محرم چه می باشد؟

همراه ما باشید! زیرا قصد داریم تا در ادامه شما را برای یافتن پاسخی مناسب برای این سوال همراهی نماییم.

منظور از محرم و نا محرم چیست؟

در واقع جالب است بدانید که منظور از محرم و نا محرم افرادی هستند که بنا بر موقعیت و نوع خویشاوندی آن ها با شما، در شمار افراد محرم و یا نا محرم قرار می گیرند. به بیانی دیگر منظور از افراد محرم، افرادی می باشند که ازدواج با آن ها نه تنها ممنوع می باشد، بلکه حرام نیز است. این در حالی است که امکان ازدواج و تشکیل خانواده در میان افراد نا محرم، ممکن می باشد.

همچنین لازم است بدانید آنچه که اسباب محرمیت را فراهم می سازد، عبارتند از:

  • شیر دادن
  • همزاد بودن
  • ازدواج

برای درک بهتر این مسئله قصد داریم به تعدادی از محارم خانم ها اشاره نماییم. از جمله محارم بانوان می توان به پدر، پدر بزرگ، برادر، دایی، عمو و پدر شوهر اشاره کرد. افرادی که رعایت حجاب در میان آن ها از جانب خانم ها واجب نمی باشد و می توانند با پوششی مناسب و راحت در کنار آن ها حاضر شوند.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...