برای طلاق، نیاز به حمایت چه کسانی دارید؟

در طول مدت طلاق، ما باید اطرافمان را با افرادی پر کنیم که می توانند مفید باشند و طی این فرآیند به ما کمک کنند. یک دوست که در و دل های ما را بشنود؛ یک وکیل تا ما را راهنمایی کند و یک مشاور، تا کمک کند از لحاظ روحی آماده این تغییر بزرگ در زندگیمان باشیم.

4 نفر که باید برای حمایت از ما در طی پروسه طلاق، کنارمان باشند.

در این مقاله، لیست افرادی آورده شده است که می توانند در راستای فرآیند طلاق، برایمان مفید باشند. اگر برایتان مقدور است؛ یک تیم تشکیل دهید و لیستی از افرادی که وجودشان برای شما مفید است را وارد این لیست کنید.

دوستان و خانواده

شما به دوستان و خانواده تان نیاز دارید؛ زیرا آن ها شما را به خوبی می شناسند و می توانند منافع شما و خانواده تان را تشخیص دهند. در انتخاب آن ها دقت کنید. افرادی را انتخاب کنید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید. دوستان و خانواده شما، به شما کمک می کنند تا با پایان ازدواجتان دوباره خودتان را پیدا کنید و بار دیگر برای آینده تان برنامه ریزی کنید. خود را از کسانی که شما را عصبانی و ناامید می کنند؛ دور نگاه دارید. اطراف خود را با افرادی پر کنید که به شما عشق می دهند و زمانی که به کمک نیاز داشته باشید؛ بهترین پشتیبانی خود را ارائه دهند.

یک نفر که میان شما و همسرتان میانجی گری کند.

اگر شما خوش شانس باشید؛ می توانید یک نفر را انتخاب کنید که مورد اعتماد شما و همسرتان باشد. این فرد می تواند میان شما و همسرتان وساطت کند و بدون نیاز به هردویتان، برخی از مهمترین جنبه های طلاق را مورد مذاکره قرار دهد و حل کند.

یک وکیل طلاق

شما به یک وکیل طلاق نیاز دارید تا پرونده طلاق را از منظر قانونی به شما نشان دهد و به شما توصیه های قانونی بکند. شما به کمک وکیلتان می توانید مزایا و معایب انتخاب هایتان را بسنجید و سپس تصمیم گیری کنید. شما کسی را می خواهید که بتواند به سوالات شما پاسخ دهد و شما را از حقوق قانونیتان آگاه کند.

مشاور طلاق

داشتن کسی که بتواند شما را از نظر عاطفی حمایت کند؛ باعث می شود تا سریعتر از احساسات منفی که قطعا به سراغتان خواهند آمد؛ رها شوید. هر شخصی پس از طلاق دچار آشفتگی عاطفی می شود. هدایت این احساسات منفی، کاری است که باید برای عبور از این مرحله انجام شود و تنها یک مشاور خوب است که می تواند در این مرحله شما را به درستی راهنمایی کند. متاسفانه، افرادی که طلاق می گیرند سال ها با خشم زندگی می کنند و قادر نیستند زندگیشان را بازسازی کنند و به سمت آینده حرکت کنند. یک مشاور طلاق به شما آموزش می دهد که چگونه با خشم خود مقابله کنید و به زندگی عادی خود بازگردید.

موقعیت ها و شرایط طلاق ها بسیار متفاوت هستند. برخی از افراد، پس از یک ازدواج کوتاه تصمیم به جدایی می گیرند. ولی بعضی از افراد پس از دهه ها زندگی و با دارایی های مشترک بسیار و چند فرزند می خواهند از هم جدا شوند. هرچه طلاق شما پیچیده تر باشد؛ باید افراد بیشتری را به لیست افرادی که به حمایتشان نیاز دارید؛ وارد کنید. سعی کنید اطرافتان را با انتخاب افراد مناسب پر کنید و حتماً مراقب سلامت عاطفی و فیزیکی خودتان باشید.

مطلب پیشنهادی :

اگر همسرتان خواستار طلاق باشد؛ چکار کنید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...