دعا جهت سقط نشدن جنین

سقط نشدن جنین واژه امید بخشی است. در واقع تمام خانمها و مادران باردار در طول دوره حاملگی خود به این نکته می اندیشند. تمام آمال و آرزوهایی که با بدنیا آوردن فرزند در تصورات پدر و مادر است با کلمه سقط جنین رنگ می بازند. امروزه با توجه به مشکلات نازایی که بسیاری از خانمهای جوان با آن دست بگریبانند، فرزند دار شدن جزو یکی از موارد سخت و مشکل گردیده است. در واقع در اطراف ما و محیطی که زندگی می کنیم عوامل نازایی و سقط جنین زیادی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن برخی اصول ممکن است این اتفاق ناگوار برای مادر حامله بیافتد. 

عواملی مانند سن بالای زن هنگام بارداری، اختلالات هورمونی، داشتن ناهنجاریهای رحمی، رحم ضعیف، برخی بیماریها مانند دیابت کنترل نشده و کم کاری تیروئید، مصرف برخی داروها مانند ایبوبروفن، استفاده از مشروبات الکلی و سیگار، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض سمومی مانند سرب و آرسنیک، مواد شیمیائی مانند بنزین و اشعه رادیولوژی موجب تشدید علائم سقط جنین می گردد. البته برخی عوامل ژنتیکی مانند اختلالات وراثتی و نقص های خود ایمنی مانند سندروم آنتی فسفولیپید نیز در این کار نقش دارند.

روشهای سقط نشدن جنین + معرفی دعا

نکته جالب توجه این است که شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی پدر نیز در سقط نشدن جنین تاثیر زیادی دارد. اگر پدر در محیط آلوده به سرب، مواد شیمیائی و جیوه بوده و یا دارای سن بالایی باشد می تواند تشدید کننده سقط جنین باشد.یکی از علائم سقط جنین لک دیدن یا خونریزی است، البته این نشانه ها در صورت وقوع به معنی سقط جنین حتمی نبوده ولی می تواند یکی از نشانه های آن باشد. این نشانه ها در صورتیکه خونریزی همراه با درد و یا انقباضات شکمی باشد خطرناک است.

با توجه به موارد فوق توجه به راهها و روشهای موثر در سقط نشدن جنین از اهمیت زیادی برخوردار است.

روشهای سقط نشدن جنین

روشهای سقط نشدن جنین به رعایت برخی موارد بهداشتی و همچنین اجتناب از برخی کارها مربوط می شود. مادران باردار باید کلیه آزمایشات مربوطه را انجام داده و تحت نظر پزشک متخصص و یا مامای خود آنرا کنترل کنند. کاهش فعالیتهای بدنی بخصوص در ماههای اول بارداری اهمیت زیادی دارد. در ماههای اول و معمولا سه ماه اول بارداری که به اصطلاح جنین در حال شکل گیری و محکم کردن خود در داخل رحم است باید از فعالیتهای بدنی کاسته شود. یکی دیگر از موارد جهت سقط نشدن جنین دوری از مکانهای شلوغ و همچنین افراد مریض و دارای سرماخوردگی است. مصرف برخی قرصها مانند اسید فولیک جهت سقط نشدن جنین مفید است.

البته سقط جنین در بسیاری موارد به علت وجود اختلالات ژنتیکی و وراثتی در جنین صورت می گیرد و لذا قابل کنترل نیست، ولیکن برخی عوامل بیرونی در تشدید آن موثر است. معمولا سقط جنین در سه ماهه اول بارداری شایع است و ۸۰ درصد سقط جنین در این دوره اتفاق می افتد. سقط نشدن جنین در سه ماهه اول شانس وقوع آنرا در هفته های بعدی کم می کند. در واقع از هفته بیستم بارداری به بعد شانس سقط نشدن جنین افزایش می یابد. جهت داشتن جنین سالم و جلوگیری از سقط جنین مادران باردار باید یکسری نکات و اصول را رعایت کنند. در بخش بعدی به معرفی اصول مهم برای سقط نشدن جنین می پردازیم.

رعایت اصول مهم برای سقط نشدن جنین

رعایت اصول مهم برای سقط نشدن جنین در دوران بارداری الزامی است. حتی اگر جزو آندسته از مادران بارداری که پرخطر بشمار می روند نیستید، رعایت برخی اصول مهم می تواند به بدنیا آوردن فرزند سالم کمک نماید.

- تغذیه سالم: یکی از اصول مهم در دوران بارداری که کمک به سقط نشدن جنین می نماید تغذیه سالم است. مصرف میوه ها و سبزیجات، پروتئین و لبنیات، لوبیا، نخود و خرما درصد جذب ویتامینهای گروه B، A، D و اسد فولیک را زیاد کرده و موجب سقط نشدن جنین می گردد. مصرف آب بجای سایر نوشیدنیها نیز توصیه می شود.

- استراحت کافی: یکی دیگر از عوامل مهم در جلوگیری از سقط جنین استراحت کافی، اجتناب از فعالیت بدنی زیاد و استرس می باشد.

- مصرف دارو تحت نظر پزشک: مادران باردار باید برخی داروهای مفید را مصرف کرده و از مصرف داروهای خودسرانه پرهیز کنند.

در مطالب فوق به علل سقط جنین، علائم تشدید کننده آن و روشهای جلوگیری از سقط اشاره نمودیم. در واقع موارد فوق به عوامل جسمانی و محیطی اشاره می نماید. بعد دیگری جلوگیری از سقط جنین بعد معنوی آن است. نیروی معنوی و اعتقادات افراد در برخی موارد بسیار بیشتر از شرایط جسمانی و محیطی است. قدرت نیروی معنوی تا حدی است که افراد زیادی با استفاده از آن بر مشکلات و بیماریهای خود فائق آمده اند. یکی از جنبه های معنوی سقط نشدن جنین به انواع دعا و ذکرهایی مرتبط است که در کتب دینی هم به آنها اشاره گردیده است. حال به تشریح انواع دعا و ذکر برای سقط نشدن جنین می پردازیم.

دعا برای سقط نشدن جنین

انواع دعا جهت سقط نشدن جنین

انواع دعا جهت سقط نشدن جنین و حفظ سلامتی جنین در کتب و احادیث آورده شده است. نیروی معنوی که خواندن دعا و انواع ذکرهای روزانه دارد قابل توصیف نیست. همانا انسانها با یاد خدا و ذکر او همواره بر سختی ها و مصایب روزگار فائق خواهند آمد. انواع دعا جهت سقط نشدن جنین و انواع ذکرهای مختلف موجود است که مادران باردار با انجام آنها می توانند علاوه بر سقط نشدن جنین و حفظ سلامتی وی دارای فزرندی صالح و زیباروی شوند. از جمله انواع دعا برای سقط نشدن بچه و زیبایی و سلامتی می توان موارد ذیل را بیان نمود:

- خواندن سوره توحید در دوران بارداری و در دو ماه اول تاثیر بسزایی در زیبایی جنین دارد. همچنین خواندن نماز شب مادر باردار در زیبایی جنین توصیه شده است.

- خواندن صلوات حضرت فاطمه (س) موجب حفظ سلامت جنین و سقط نشدن جنین می شود. صلوات حضرت فاطمه (س) را مادر باردار به مدت سه روز و رو به قبله و با خلوص نیت بخواند. (اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ)

- نوشتن آیه های بیست و پنج و بیست و ششم سوره کهف بر کاغذی و نگهداری آن به همراه مادر باردار به عنوان دعایی برای سقط نشدن بچه توصیه شده است.

- اگر از شما پرسیدند که چه دعایی بخونیم بچه سقط نشه، شما خواندن سوره حجرات و قلم را به مادر باردار توصیه نمائید.

- از دیگر سوره های روایت شده در کتب دینی و احادیث برای سقط نشدن جنین و زیبارویی و سلامتی بچه، خواندن سوره های محمد (ص)، فتح، فجر و واقعه است.

- برای پاکدامنی فرزند دختر خواندن سوره نور توصیه شده است.

دعا برای سقط نشدن جنین

دعا برای سقط نشدن جنین و سلامتی بچه خواندن سوره قرآن توصیه شده است. همچنین انواع ذکر و دعا برای سقط نشدن بچه روایت شده است که به آنها اشاره می شود.

از انواع ذکرهای توصیه شده برای حفظ سلامتی جنین و سقط نشدن جنین می توان به ذکر توکلت علی الله اشاره نمود که توصیه شده است به تعداد ۱۰۲۳ مرتبه توسط مادر باردار ذکر شود. همچنین ذکر بسم الله الرحمن الرحیم به تعداد ۱۰۶ مرتبه بر کاغذی نوشته شده و همراه مادر باردار باشد. ذکر روزانه ۱۴۰ صلوات نیز از دیگر توصیه ها جهت سقط نشدن جنین است. سوره یاسین در روز و سوره های واقعه و توحید شبها حداقل ۱۰ مرتبه روزانه خوانده شود. از دیگر انواع ذکر توصیه شده و دعایی برای سقط نشدن بچه می توان به ۴۰ روز زیارت عاشورا، چهل بار دعای توسل، ۴۰ روز آل یاسین و ۴۹ مرتبه زیارت جمعه به همراه ۴۰ مرتبه دعای سمات و دعای ندبه در ۴۰ جمعه می توان نام برد. در روایت دیگری ذکر ۱۴۰ مرتبه صلوات بعد از هر بار نماز خواندن جهت سلامتی جنین توصیه می گردد.

دعای مجرب برای سقط نشدن جنین

دعای مجرب برای سقط نشدن جنین

دعای مجرب برای سقط نشدن جنین از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است. اگر شخصی از شما بپرسد که چه دعایی بخونیم بچه سقط نشه، طبق روایتی از حضرت رسول (ص) خواندن سوره حجرات را توصیه نمائید که بسیار موثر است. همچنین برای حاجت روا شدن و دعا برای سقط نشدن بچه صلوات حضرت فاطمه (س) را به مدت سه روز متوالی و هر بار هفت مرتبه قرائت نمائید.

همچنین در روایت دیگری آمده است دعای مجرب برای سقط نشدن جنین، خواندن هفت مرتبه آیه های ۳۵ تا ۳۷ سوره آل عمران و با هر بار خواندن گره ای بر نخ ابریشمی زده شود. پس از پایان گره هفتم این نخ به کمر مادر باردار بسته شود.

موارد دیگری نیز به عنوان دعای مجرب برای سقط نشدن جنین در کتب و احادیث دینی آمده است. خواندن سوره مبارکه یس و صافات در ماه اول بارداری، خواندن سوره ملک در ماه دوم و سوره آل عمران در ماه سوم بارداری و در روزهای پنج شنبه و جمعه توصیه شده است.

در روایت دیگری به عنوان دعایی برای سقط نشدن بچه روایت شده است که آیات ۱۲۷ و ۱۲۸ سوره نحل را خوانده و پس از هر بار خواندن گره ای بر نخ ابریشمی زده شود و پس از مرتبه هفتم نخ را به کمر مادر باردار ببندند.با توجه به قدرت و تاثیر زیاد ذکر و دعا در زندگی و سلامت روحی، توصیه می شود که موارد فوق را با خلوص نیت و میل باطنی انجام داده و از سلامتی و سقط نشدن جنین خود اطمینان حاصل نمائید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. مادر محمد صادقمادر محمد صادقsays:

    خیلی خوبه