هزینه ایمپلنت دندان در سال ۹۸

ایمپلنت

ایمپلنت یکی از روشهای کاشت دندان بوده که همواره یکی از سوالات افراد بوده است. حتما برای شما اتفاق افتاده است که به مرور زمان و بر اثر پوسیدگی دندان شما دچار مشکل شده است. در مواردی که نتوان دندان را با روشهایی مانند پر کردن و عصب کشی احیا نمود، آخرین راه حل برای رهایی از درد دندان و پوسیدگی و عوارض آن کشیدن دندان است. نداشتن دندان و جای خالی آن یکی از مشکلاتی است که افراد با آن دست به گربیان هستند. جای خالی دندان در دهان علاوه بر ایجاد مشکلات گوارشی ناشی از جویده نشدن کامل غذا، موجب از دست دادن اعتماد به نفس می گردد.

ایمپلنت دندان یک روش دائمی و کارآمد برای کاشت دندان است. در این روش کاشت دندان بدلیل کار تخصصی و استفاده از مواد و متریال گران قیمت، هزیت ایمپلنت بالا است، ولیکن این را در نظر بگیرید که کاشت دندان با روش ایمپلنت یک روش کارآمد و دائمی بوده و شما دارای دندان طبیعی با کارایی مادام العمر خواهید بود. از اینرو هزینه با در نظر گرفتن کلیه موارد یک هزینه معقول و منطقی بشمار می رود. در ادامه به توصیف روش ایمپلنت دندان و هزینه های آن می پردازیم.

روش ایمپلنت دندان

روش ایمپلنت دندان

روش ایمپلنت دندان بدین صورت است که پیچی از جنس تیتانیوم در محل کاشت دندان به استخوان فک متصل می گردد. تیتانیوم فلزی سازگار با بدن بوده و مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. پس از اینکه جای ایمپلنت در فک ثابت و مستحکم گردید و به اصطلاح توسط بافت استخوانی پوشانده شد، با استفاده از تاج که بر روی آن قرار می گیرد و روکش عمل کاشت پایان می پذیرد. تمام افراد می توانند از ایمپلنت دندان به عنوان روشی دائمی برای کاشت دندان استفاده کنند و محدودیتی وجود ندارد که این مهم هزینه آن را منطقی می نماید. تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که افراد نباید در مرحله رشد استخوانی قرار داشته باشند. از اینرو خانمها از سن ۱۵ سالگی به بعد و آقایان از سن ۱۸ سالگی به بعد می توانند از این روش استفاده کنند. ایمپلنت دندان در صورت رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان و برخی نکات دیگر هنگام کاشت و تا مرحله جوش خوردن آن در فک می توانند تا سالها همانند دندان دائمی برای شما کار کنند. ظاهر دندانهای کاشت شده به این روش همانند دندانهای طبیعی بوده و دیگران متوجه آن نخواهد شد.

شاید به جرات بتوان گفت که تنها عیب عمده کاشت دندان به این روش این است که هزینه ایمپلنت نسبت به سایر روشهای کاشت دندان بالاتر و مدت زمان جلسات آن طولانی تر است. البته این نکته را فراموش نکنید که مدت زمان کاشت دندان به این روش کاملا به شرایط جسمانی فرد، تراکم استخوان، وضعیت استخوان فک و لثه و مراقبتهای بعد از آن است. گاه در یک جلسه افراد کار کاشت دندان را به پایان رسانیده و روکش موقت نیز تا لحظه جایگزین کردن با روکش دائمی بر روی پایه قرار می دهند. هزینه ایمپلنت دندان بطور کلی به چندین عامل بستگی دارد که با تشریح آن مطلب را ادامه می دهیم.

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان به چندین عامل بستگی دارد. بطور کلی هزینه ایمپلنت دندان به سه دسته تقسیم می گردد:

  • - فیکسچر یا بخش مربوط به کاشت ایمپلنت در فک است. این بخش مربوط به پیچ از جنس تیتانیوم و محکم نمودن آن در فک می شود.
  • - قطعات پروتزی که شامل اباتمنت اصلی و در برخی موارد اباتمنت موقت و اصلی، پیچ اباتمنت که بر روی ایمپلنت نصب می گردد، می شود.
  • - هزینه لابراتواری مشتمل بر روکش، دستمزد متخصص و تجهیزات مورد استفاده و مواد مصرفی است.

نوع اباتمنت مصرفی متفاوت است. می توان از اباتمنت مستقیم و یا زاویه دار استفاه نمود. این مرحله توسط نرم افزار و به روش کامپیوتری و دیجیتال بر اساس وضعیت دندانها و طراحی فک شبیه سازی و ساخته می شود.

جنس روکش مورد استفاده نیز در هزینه ایمپلنت تاثیر مستقیم دارد. برخی روکش ها از جنس فلز و برخی زیرکونیا و ... است.جنس ایمپلنت بکار رفته نیز در هزینه کاشت تاثیر دارد. اینکه ایمپلنت کره ای، آمریکائی، چینی، سوئیسی و یا پاکستانی باشد، هرکدام هزینه متفاوتی با یکدیگر دارند.

نکته قابل توجه در هزینه های دندانپزشکی و از جمله کاشت دندان و هزینه ایمپلنت این است که قسمت زیادی از هزینه های دریافتی بابت مواد مصرفی، خرید متریال و مواد بکار رفته در ساخت دندان صرف می گردد. با توجه به اینکه کار دندانپزشکی کاری تخصصی است، از اینرو وسایل و تجهیزات و مواد بکار رفته در آن گران قیمت هستند. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که کار تخصصی نیاز به متخصص داشته که هزینه دستمزد آن نیز بالا است.

هزینه ایمپلنت دندان در ایران

هزینه ایمپلنت دندان در ایران

هزینه ایمپلنت دندان در ایران از کشورهای دیگر پائین تر است. این واقعیتی است که اغلب دندانپزشکان و افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند به آن واقف هستند. حتی بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور جهت انجام خدمات دندانپزشکی به ایران مراجعه می کنند. بطور کلی متوسط هزینه های دندانپزشکی در ایران کمتر از نصف هزینه های دندان پزشکی در خارج از کشور است. حتی به افرادی که قصد مهاجرت از ایران را دارند توصیه می شود که دندانهای خود را قبل از مهاجرت در ایران ترمیم نموده و سپس مهاجرت نمایند. 

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله جنس ایمپلنت بکار رفته،‌ تعداد جلسات مورد نیاز جهت کاشت دندان، وضعیت جسمانی فرد، شرایط استخوانی و محل کاشت دندان، سرعت ترمیم استخوان فک، عدم عفونت و نیاز به ترمیم مجدد، نوع و جنس روکش بکار رفته، نوع دندان کاشت شده به این معنی که دندان جلویی بوده و یا دندانهای کناری و در نهایت هزینه مواد مصرفی، مواد استریلیزه، هزینه لابراتوار و دستمزد متخصص مربوطه مرتبط است.

هزینه ایمپلنت دندان در سال ۹۸ با توجه به افزایش قیمت مواد مصرفی و خریداری شده دارای افزایش قیمت نسبت به سال گذشته است. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان در سال ۹۸ به وب سایت مراجعه و یا با مسئول مربوطه تماس حاصل نمائید. اعلام نظر قطعی در مورد قیمت و هزینه کاشت دندان پس از بررسی و معاینه متخصص اعلام خواهد گردید.

هزینه ایمپلنت کامل دندانها

هزینه ایمپلنت کامل دندانها

هزینه ایمپلنت کامل دندانها، همانطور که گفته شد به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد. ایمپلنت کامل دندان در واقع بهترین نوع کاشت دندان بشمار می رود. این روش چنانچه توسط دندانپزشک متخصص و ماهر انجام گرفته و نکات بعد از کاشت توسط بیمار رعایت گردد، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و شما دارای یک دندان دائمی و زیبا خواهید بود. دندانهای کاشت شده با این روش زیبایی دندانهای طبیعی را داشته و مشکلاتی مانند پوشیدگی نخواهند داشت. البته این نکته را در نظر بگیرید که بهداشت این نوع دندانها نیز همانند سایر دندانهای طبیعی باید رعایت گردد. مواردی مانند مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان و دهان شویه ضروری است. در برخی موارد کاشت دندان به روش ایمپلنت بطور کامل صورت نمی پذیرد. به عنوان مثال دندان دارای ریشه بوده و بر روی آن کاشت صورت می گیرد. در این گونه موارد پس از مدتی ممکن است ریشه دچار عوارضی مانند پوسیدگی شده و نیاز به ترمیم و یا کشیدن داشته باشد. از اینرو کاشت ایمپلنت کامل یکی از بهترین روشهای کاشت دندان بوده و هزینه ایمپلنت کامل دندانها بیش از سایرین است.

نکته مهم دیگر این است که ایمپلنت کامل دندانها جایگزین بسیار مناسبی برای دندانهای مصنوعی و با هزینه معقول است. همانطور که می دانید دندان مصنوعی مشکلات زیادی داشته و افراد بطور مداوم با آن در مشکل هستند. مشکلاتی از قبیل لقی، اشکال در صحبت کردن، درآمدن دندان، گیر کردن تکه های غذا زیر آن و تحلیل تدریجی لثه از عوارض استفاده از دندان مصنوعی است. در برخی موارد در زیر دندان مصنوعی از پایه های محکم کننده استفاده می شود که کارایی لازم را نداشته و موجب بروز مشکلاتی می گردد. اگر می خواهید جایگزین مناسبی برای دندانهای طبیعی خود داشته باشید می توانید از روش ایمپلنت کامل دندانها استفاده کنید. در این روش کلیه دندانهای شما طبق قبل بر روی فک شما کاشته می شوند و شما احساس می کنید که همان دندانهای طبیعی خود را دارید. جهت اطلاع از هزینه ایمپلنت کامل دندانها با مرکز تماس بگیرید.

هزینه ایمپلنت دیجیتال

هزینه ایمپلنت دیجیتال

هزینه ایمپلنت دیجیتال به عنوان یکی از روشهای نوین و پیشرفته در انجام کاشت دندان با توجه به مزایای بسیار زیاد آن مقرون به صرفه است. در ایمپلنت دیجیتال با اسکن دهان بیمار و تهیه عکس CBCT اطلاعات کاملی از فک بیمار و محل قرارگیری دندان بدست می آید. در این روش عمل جراحی در مدت زمان کوتاه انجام گرفته و اباتمنت در همان زمان جراحی آماده تحویل می گردد. افزایش دقت، صرفه جویی در تعداد جلسات و کاهش استرس افراد از مزایای این روش بشمار می رود. هزینه ایمپلنت دیجیتال را می توانید با مراجعه و بررسی متخصص از وضعیت دهان و دندان استعلام نمائید. هزینه ایمپلنت دندان به استفاده از روشهای عکسبرداری مدرن و شبیه سازی دیجیتال دندان و فک شما بر می گردد. از آنجائیکه تکنولوژي بکار رفته در این روش پیشرفته بوده از اینرو دارای درصد خطای بسیار کم و احتمال موفقیت بسیار بالاست. طبیعی است که هزینه ایمپلنت دیجیتال کمی بالاتر از سایر روشها باشد.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...