8 ماده ی غذایی که باعث افزایش التهاب بدنتان در بیماری ورم مفاصل می شوند

وقتی مبتلا به ورم مفاصل هستید، بدن شما در حالت التهاب به سر می‌برد. چیزهایی که می‌خورید ممکن است نه تنها التهاب را افزایش دهند، بلکه می‌توانند بدن شما را برای دیگر بیماری‌های مزمن نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی و دیابت مستعد کنند. در اینجا 8 ماده غذایی را معرفی می کنیم که ممکن است باعث التهاب بیشتر بدن شما شوند.

1. شکر

    مقاومت در برابر دسرهای شیرین، شیرینی، شکلات، سودای شیرین، و حتی آب ‌میوه دشوار است. با این حال، American Journal of Clinical Nutrition هشدار می‌دهد که شکرهای فرآوری شده، ترشح پیام رسان  های درد به نام سیتوکینها را تحریک می‌کنند. شکرها نام های بسیاری دارند، پس در برچسب مواد غذایی به کلماتی که با ose"" تمام می شوند دقت کنید، مثل fructose  یا sucrose  .

    2. چربی های اشباع شده

      مطالعات متعددی نشان داده‌اند که چربی‌های اشباع‌شده، التهاب بافت چربی را تحریک می‌کنند، که نه تنها شاخصی برای بیماری‌های قلبی است، بلکه ورم مفاصل را شدیدتر می‌کند. طبق گفته موسسه سرطان ملی، پیتزا و پنیر، بزرگ‌ترین منابع چربی‌های اشباع ‌شده در رژیم غذایی هستند. سایر موارد عبارتند از فراورده‌های گوشتی (به ویژه گوشت قرمز)، محصولات لبنی پر چرب، پاستا و دسرهای مختلف.

      3. چربی‌های ترانس

        دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در اوایل دهه ۱۹۹۰ شروع به هشدار در مورد چربی ترانس کرد. چربی های ترانس به عنوان تحریک کننده التهاب در ورم مفاصل مشهورند و آن ها را می توان در فست فودها و محصولات سرخ‌شده، اسنک ، محصولات صبحانه منجمد، شیرینی‌ ها، دونات و روغن ماگارین یافت. در نتیجه از مصرف مواد غذایی که روی برچسب آن ها روغن‌های هیدروژنه وجود دارد، اجتناب کنید.

        4. کربوهیدرات خالص

          محصولات آرد سفید (نان، نان رول، کراکر)، برنج سفید، سیب‌زمینی (پوره سیب زمینی فوری یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده) و بسیاری از غلات، کربوهیدرات خالص هستند. طبق گفته دانشمندان علمی آمریکایی، کربوهیدرات فرآیند شده، چربی‌های اشباع‌شده را به عنوان محرک اصلی افزایش وزن ، مغلوب می کنند. این غذاها با شاخص گلیکولیک بالا باعث سوخت ترکیبات گلیکوزیله نهایی می شوند و در نهایت به ایجاد التهاب دامن می زنند.

          5. گلوتامات مونو سدیم (MSG)

            گلوتامات مونو سدیم یک افزودنی غذایی است که معمولاً در غذاهای آسیایی آماده‌ و سس سویا دیده می‌شود، اما همچنین می‌تواند به فست فودها، سوپ های آماده ترکیب‌های سوپ، سس سالاد و گوشت گو ساله اضافه شود. این ماده شیمیایی منجر به افزایش التهاب مزمن می شود و بر سلامت کبد تاثیر می گذارد.

            6. گلوتن وکیسین (یکی از مواد اصلی شیر است)

              افرادی که درد مفاصل دارند و نسبت به گلوتن حساس هستند، ممکن است با اجتناب از مصرف آن‌ها تسکین پیدا کنند. گلوتن در گندم، جو و چاودار، و کیسین در محصولات لبنی یافت می‌شود. در افراد مبتلا به بیماری سلیاک (بیماری مربوط به بطن) گلوتن یک واکنش خود ایمنی انجام میدهد و موجب آسیب رسانی به روده کوچک می شود و برخی اوقات باعث درد مفاصل می‌شود، ممکن است وقتی رژیم عاری از گلوتن داشته باشید، تسکین پیدا کنند.

              7.  اسپرتیم (شیرین ساز مصنوعی و کم کالری C14H18N2O5 که دویست مرتبه از قند طبیعی شیرین تر است)

                آیا میخواهید رژیمی عاری از قند داشته باشید؟ اسپرتیم یک شیرین کننده ی مصنوعی قوی هست که در سراسر جهان در بیش از 4000 محصول یافت می شود. در حالی که توسط FDA  تایید شده,  مطالعات روی اثرات آن ادامه دارد و تاثیر آن بر روی افراد با بیماری خود ایمنی ناشناخته است. اگر به این ماده شیمیایی حساس هستید، سیستم ایمنی شما ممکن است با حمله به آن واکنش نشان دهد و در عوض منجر به پاسخ التهابی می‌شود.

                8.  الکل

                  الکل باری برای کبد است. استفاده بیش از حد از آن، عملکرد کبد را تضعیف می‌کند و تعاملات چند عضو دیگر را مختل می‌کند و می‌تواند باعث التهاب شود. بهتر است مصرف آن را به کل قطع و یا تعدیل کنید.

                  غذاهایی را که باعث ایجاد التهاب می شوند را قطع و میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید، این کار باعث ایجاد پروتئین اصلی شما و افزایش امگا ۳ می‌شود و می‌تواند تفاوت بزرگی در علائم ورم مفاصل شما ایجاد کند. می‌خواهید بدانید که چه چیزی را در رژیم غذاییتان قرار دهید، مقاله "12 نوع از بهترین غذاها برای افراد مبتلا به آرتروز و رماتیسم مفصلی"مطالعه بفرمائید.

                  ترجمه و تهیه : توپ تاپ

                  مطالب مرتبط...


                  هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...