آیا خواب زن حیض تعبیر دارد ؟

آیا ته به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا یک شب رویاهای لذت بخش می بینید و شبی دیگر کابوس های وحشتناک ؟ حتما شنیده اید که اتفاقاتی که در طول روز برای شما می افتد و غذایی که قبل از رفتن به رختخواب خورده اید ، روی محتوای خواب و رویای شما تاثیرگذار است . تحقیقات نشان داده که هورمون ها در چرخه ماهانه شما نیز چنین تاثیری روی خوابتان دارند .در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم هورمون ها چگونه روی خواب شما تاثیر می گذارند و بر اساس آن شما می توانید با دقت به الگو ها توجه کنید و بدانید چه انتظاری باید داشته باشید .

تاثیر هورمون ها بر خواب زن حیض در نیمه اول عادت ماهانه

اگر شما در نیمه اول چرخه ماهانه خود هستید – هفته اول و دوم که با قاعدگی شما شروع و با تخمک گذاری پایان می یابد – احتمالا خواب های شاد و عاطفی خواهید دید . برای مثال ممکن است راجع به یک مصاحبه کاری ، یک قرار ملاقات عاشقانه یا سفر کوتاه سرگرم کننده ای رویا ببینید .

تعبیر خواب زنانی که حیض هستند

شما می توانید از افزایش استروژن و کمی تستسترون در انتهای هفته دوم خود برای این تصورات شبانه دل پذیر متشکر باشید . چنان که سطح هورمون ها افزایش می یابد ، روی مزاج شما نیز تاثیر گذار می شوند و این مساله به زندگی و خواب شما نیز نفوذ می کند .اما این به معنای آن نیست که شما هیچ خواب پر از استرس یا کابوسی در طول نیمه اول چرخه ماهانه خود نخواهید دید اما شانس تجربه کردن خواب های شاد بیشتر می شود .

تاثیر هورمون ها بر خواب زن حیض در نیمه دوم عادت ماهانه

حالا درباره نیمه دوم چرخه شما صحبت کنیم . در طول هفته سوم و چهارم دوره ماهانه – که روز بعد از تخمک گذاری شروع می شود و یک روز قبل از آغاز پریود پایان می یابد – احتمال دیدن خواب های سخت و ترسناک بیشتر می شود . برای مثال شما خواب هایی هم چون از دست دادن شغل ، سقوط آسانسور یا مقابله با فردی در زندگی تان را خواهید دید .

تغییرات در هورمون پروژسترون باعث تغییر دمای بدن شده و باعث می شود مغز سناریو های ترسناکی را فرمان بدهد . همان طور که در قسمت قبلی ذکر کردیم ، این مساله به آن معنا نیست که شما در نیمه دوم دوره ماهانه خود فستیوالی از خواب های ترسناک می بینید و با فیلم های هیجان آور هالیوودی رقابت خواهید کرد بلکه شانس به تصویر در آمدن سناریو های استرس زا بیشتر است .

آیا خواب زنی که عادت شده یا حیض است تعبیر دارد؟

تعبیر خواب زن حیض

حالا که این اطلاعات را کسب کردید اگر باز هم شنیدید که خواب زن حیض تعبیر ندارد ناراحت نشوید . همان طور که می دانید عوامل مختلفی روی خواب تاثیر گذار هستند . زمان ، غذا ، دارو ، حالت خوابیدن و حالات فیزیولوژیکی بدن از جمله این عوامل هستند . فلذا هنگامی که بدن زن حیض تحت تاثیر ترشح هورمون ها قرار می گیرد ، هم چون زمانی است که داروی خاصی مصرف می کند و حالت فیزیولوژیکی بدن از حالت عادی تغییر می کند . مشابه این اتفاق در دوران بارداری نیز می افتد و مسائل فیزیکی از این دست از عواملی هستند که بر دیدن رویاهای شفاف یا صادقه نیز تاثیر گذار هستند .

وقتی بدن و مغز از حالت عادی خارج شوند امکان رخ دادن اتفاقات غیر طبیعی در بدن نیز بیشتر است پس خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست . بهترین حالت برای این که بدانید خواب زن حیض تعبیر دارد یا نه این است که ببینید او در زمانی این خواب را دیده که دچار تغییرات هورمونی و شیمیایی و به تبع آن تغییرات فیزیولوژیکی شده یا خیر و این مساله را کسی بیشتر و بهتر از خود بیننده خواب نمی تواند تشخیص بدهد .


بیشتر بخوانید :

آیا خواب بعد از اذان صبح تعبیر دارد ؟


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...