تعبیر خواب غار

در مورد تعبیر خواب غار چه می دانید؟ ممکن است شما هم در عالم خواب غاری را دیده باشید یا در عالم خواب مشاهده کرده باشید درون یک غار در حال راه رفتن هستید. احتمال دارد غاری که در خواب می بینید تاریک یا روشن باشد. شما در رابطه با تعبیر خواب غار چه فکری می کنید؟ به نظر شما دیدن غار در عالم خواب به چه معنایی می تواند اشاره داشته باشد؟ معبران و تحلیلگران خواب در رابطه با این سوالات پاسخ های مختلفی بیان کرده اند. در این فرصت در نظر داریم تعبیر دیدن غار در خواب را با هم ببینیم. با تعبیر خواب غار همراه ما باشید.

تعبیر خواب غار به روایت محمد بن سیرین

محمد بن سیرین در مورد تعبیر خواب غار می گوید: اگر کسی در خواب ببیند که به داخل یک غار می رود و در آنجا اقامت می کند به معنای آن است که عمرش به پایان رسیده و از دنیا خواهد رفت. اگر کسی در خواب ببیند به داخل غاری می رود و سپس از آن بیرون می آید به این مفهوم است که به یک کار سخت و دشوار گرفتار می شود. اگر کسی در عالم خواب مشاهده کند که به درون یک غار می رود و می بیند که فضای داخل غار روشن شده است بیانگر آن است که به زندان خواهد افتاد. اگر غار در عالم خواب تنگ و تاریک باشد به معنای آن است که بیننده خواب محبوس شده و هلاک می گردد.

تعبیر خواب غار به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی دیدن غار در عالم خواب تعبیر خوب و نیکویی ندارد و از آن بدتر این است که بیننده خواب در عالم رویا مشاهده کند که وارد غار می شود. اگر بیننده خواب ببیند که وارد یک غار می شود و داخل آن مانده و بیرون نمی آید خواب او تعبیر بدتری هم خواهد داشت. اگر کسی در خواب ببیند در راه خود به یک غار بزرگ می رسد نشانگر آن است که در جریان کارها و فعالیت های روزانه زندگی شخصی خود دچار گرفتاری و مخمصه خواهد شد و گره کوری در کارهای او ایجاد می شود و موانع دشواری بر سر راهش قرار می گیرد.

تعبیر خواب غار از دید آنلی بیتون

آنلی بیتون راجع به معنای دیدن غار در خواب می گوید: اگر شما در خواب ببینید که درون یک غار هستید به معنای آن است که ممکن است از نزدیکان و اطرافیان خود فاصله گرفته و از آنها دور شوید. اگر یک زن در خواب مشاهده کند که با همسر خود در یک غار مشغول قدم زدن است نشانه آن است که به دام عشق یک شخص نادرست گرفتار می شود و به علت آن که دوستان وفادار خود را از دست می دهد دچار رنج و ناراحتی می شود.

تعبیر خواب غار از جنبه روانشناسی

بر طبق نظر کارل گوستاو یونگ، اگر کسی در خواب ببیند داخل یک غار است خواب او نشانگر محافظت و پنهان بودن خواهد بود. اگر کسی در عالم خواب مشاهده کند در داخل غاری تاریک راه می رود نشان دهنده کشف ذهن ناخودآگاه خواهد بود. به بیان دیگر دیدن چنین خوابی علامتی از اکتشاف درون خود و خودشناسی برای بیننده خواب می باشد.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

12 نظر

  1. حسناحسناsays:

    سلام و خسته نباشید...خواب دیدم با چند تن از اقوام رفتیم غار..غار سنگ های عجیبی داشت که باید از روی آنها میپریدیم و ۶ دنگ حواسمون جمع بود که لیز نخوریم و نیوفتیم...ناگهان متوجهه شدم خفاش آویزونه از سقف غار ولی کاری به کارمون نداشتن و حمله نمیکردن ما هم کاری به خفاش ها نداشتیم.. تا اینکه رسیدیم به آخر غار و باید دوباره با زحمت زیاد روی سنگ ها میرفتیم و باید مواظب بودیم که نیوفتیم ...اما یهو یه خفاش رو دیدیم که روی زمین بود من و خواهرم رفتیم سمتش و دیدیم به جای مدفوع از بدنش کرم سبز خارج میشه...(توی خاک میگفتیم یه جای مدفوعه) بعد اولش خواهرم میترسید ولی بعد هم به اون کرم ها دست زد هم به خفاش ...خفاش کاری به کارمون نداشت...خواهرم ولش کرد و ما از غار خارج شدیم اگه میشه لطفا تعبیرشو بگید ممنونم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه روبرو شدن با اتفاقات جدیدی در زندگی است

  2. نفیسهنفیسهsays:

    سلام خدمت شما خواب دیدم در حال پیاده روی با کسی هستم که ناگهان یک غار بر روی حجم زیادی سنگ پیدا می کنم و میرم داخلش رو نگاه می کنم که حالت کمد و قفسه داشت و داخلش رو تخته چوب گذاشته بودن بعد اومدم بیرون و با خودم می گفتم ی غار کشف کردم، چه تعبیری داره..

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممنون بیانگر به وجود امدن راههایی جدید در زندگیتان است

  3. مریم باقریمریم باقریsays:

    سلام خواب دیدم درون غار بالای یه کوه یا بلندی هستم. داخلش ایستاده بودم.و بیرون رو نگا میکردم که اسبی بزور میخواست داخلش شه ک متاسفانه فقط دو تا پاش داخل بود داشت میفتاد ولی خودشو محکم گرفته بود. نکته مهم ک غار پایین کوه نبود خیلی بالا بود.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه انجام کارهای سخت و دشوار است

  4. افسانهافسانهsays:

    سلام خواب ديدم كه كل خونواده اومديم غار وخواهرم داشت ظرف ميشست وخواستيم جمع وجور كنيم بريم بيرون كه من از خونواده جداشدم جلوتر رفتم اما داخل غار خيلي لامپ داشت وهمه جا روشن بود ومن باتعجب همه جا رونيگاه ميكردم ديدم يه غار ديگه اونجا بود ويه شير دريايي وچند تا حشره دم درش بود ولي همش تو اين فكر بودم كه ديگه برگردم به نظرتون تعبيرش چيه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام مراقب افراد مکار و حیله گر در اطرافتان باشید تا دچار نارضایتی نشوید

  5. فریبا نادریفریبا نادریsays:

    خواب دیدم توی یه غار خیلی بزرگ با دخترم هستیم انگار که سیل اومده بود زمین مر از اب بود از روی اب ها میشیم همه جا اب بود.ابش تمیز بود سرد بود. قندیل از سقف غار اویزون بود ..

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن است کارها برایتان سخت و دشوار گردد

  6. توسکاتوسکاsays:

    سلام خواب دیدم با خانوادم درون ی غار بودم ک ن روشن بود و ن تاریک بزرگ بود و طنابی بزرگ دستم بود برادر گوچکم انگار میگفت ک این باز تو غار و بیرون نمیاد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن یه دوره ای یه مشکلی برای شما یا خانوادتون پیش بیاد اما بخاطر بودن طناب اون مشکل حل میشه و گشایشی در آن می شود

  7. ط.خط.خsays:

    سلام من خواب دیدم دو تا غار آبی روبروی هم هستن که ظاهرا کاربرد تفریحی داشتن با چندتا از دوستام و خواهرم هربار میرفتیم تو یکیشون و سوار قایق میشدیم داخل غار رودخانه داشت و قایق موتوری گذاشته بودن که سوار میشدیم با سرعت زیاد کل غار رو دور میزدیم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بخاطر وقت تلف کردن و ها خودتون رو در موقعیتی قرار میدین که باعث پسرفت در زندگی تون میشه

  8. ستارهستارهsays:

    سلام خواب دیدم درون یک غار هستم که نوری روشن بود و یک تلوزیون انجا بود درون تلوزیون درباره مذهب اسلام و مسیحیت و... صحبت میکردند و من در مسیر خودشناسی هستم در آخر رسید به مذهبی که خودم دارم و چیزی غیر ازین مذهب هاست و نوعی یوگا و مدیتیشن هست توی تلوزیون گفت این مذهب نادرست هست و شیطانیست در حالی که از نظر من انسان هایی که در این راه هستند انسان های پاک و شریفی هستند و ما رو به روحمون و خدا نزدیک میکنه و از ناپاکی ها دور، نمیدونم علت این خواب و تعبیرش چیست آیا حقیقت رو به من نشان داده؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده ان است که در روزهای اتی ممکن است بانزدیکان و دوستان خود کمی سنگین تر بشوید و بینتان فاصله بیوفتد

  9. حمیدحمیدsays:

    سلام خسته نباشید من خواب دیدم داخل یه غار شدم که مسیر رفتن توش سخت بود اونجا پر الماس بود یه نفر دیگه هم میخواست بیاد الماس هارو بردار که من به الماس ها رسیدم تو غار پر الماس بود به طوری که می درخشید میخواستم ببینم تعبیرش چیه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام سپاس بعد از تلاش و پشت سر گذاشتن سختی ها به موفقیت خواهید رسید

  10. مریممریمsays:

    خواب دیدم که خانوادگی درون یک غاریم و دخترم که اخیرا درگیر یکسری مشکلات خانوادگی هست گریه مزکند و میخوابد من نگاه به اسمان پرستاره بالای سرم میکنم و خیلی غم دارم میتواند تعبیرش مرگ من باشد؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      نه چنین برداشتی نداشته باشین به خدا پناه ببرین و ازش کمک بخواین

  11. vahidvahidsays:

    من خواب دیدم من و پدر و مادرم مثل اصحاب کهف خوابیم توی یه غار و یک ماه و نیم هست که اونجا خوابیم و یکی از مشتری های مغازه ام رو دیدم که اومد و مارو بیدار کرد وقتی بیدار شدم نور خورشید که از بیرون غار میومد چشمامو میزد و نمیتونستم هیچی ببینم انگار که به تاریکی عادت کرده بودیم رفتیم خونه و برادرم چهره اش عوض شده بود گفت شما نزدیک دو ماهه اونجا خواب بودین ازش پرسیدم چه اتفاق هایی افتاده تو این مدت و اصلا چرا ما اونجا خواب بودیم که یهو بیدار شدم

  12. مرضیه رضاییمرضیه رضاییsays:

    خواب دیدم داخل غاری شدم که اونجا پر از طلا بود. هم دیوارش و هم خاکش.. مشتی از خاک را برداشتم که بیارم بیرون. تبری هم تو دستم داشتم و با مار و عقرب میجنگیدم و میکشتم.. بعد از غار اومدم بیرون. غار هم روشن بود. ممنون