تعبیر خواب زردچوبه

زردچوبه یا زرچوبه یکی از شناخته شده ترین ادویه های آسیایی است که خواص مفید بیشماری دارد. این ادویه زردرنگ پرخاصیت در طی هزاران سال در کشور هند به عنوان یکی از گیاهان دارویی مورد استفاده بوده است. گیاه زردچوبه از خانواده زنجبیل بوده و طبع آن گرم و خشک است. زردچوبه خواص متعددی داشته و انواع ویتامین ها و مواد معدنی در آن موجود است. زردچوبه را می توان به شکل تازه و یا به صورت پودر زردچوبه مورد استفاده قرار داد.

اگر در خواب زردچوبه دیده اید و کنجکاو شده اید که از تعبیر خواب خود مطلع شوید در این مجال با تعبیر خواب زردچوبه همراه ما باشید.

تعبیر خواب زردچوبه به روایت محمد بن سیرین

محمد بن سیرین در مورد تعبیر خواب زردچوبه می گوید: دیدن زردچوبه در عالم خواب به معنی رنج و بیماری است. اگر کسی در خواب ببیند مقدار زیادی زردچوبه دارد نشان دهنده آن است که دچار ضرر و زیان خواهد شد.

تعبیر خواب زردچوبه به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

طبق نظر منوچهر مطیعی تهرانی در رابطه با معنای دیدن زردچوبه در خواب، دیدن زردچوبه در عالم رویا تعبیر خوب و خوشی برای بیننده خواب ندارد. در روزگاران گذشته از زردچوبه تنها به منظور رنگرزی استفاده می کردند و رنگ زرد نخ ها و خامه های قالی بافی را به وسیله زردچوبه تهیه می کردند. اما در قرن های اخیر زردچوبه استفاده غذایی هم پیدا کرده است . به همین دلیل در نوشته های معبران قدیمی اسمی از زردچوبه مشاهده نمی شود. 

دیدن زردچوبه در عالم خواب از نظر علم تعبیر خواب و به عقیده معبران به دلیل مشخصات و ویژگی هایی که دارد خوب و نیکو نیست و به همین خاطر از دیدن آن در عالم رویا به درد و رنج و بیماری و غم و غصه تعبیر می شود. اگر شما در خواب مشاهده کنید به غذا چیزی اضافه کردید که خود شما آن را به عنوان زردچوبه می شناسید اما رنگ زردی ندارد تعبیر چنین خوابی بد نیست اما اگر رنگ زرد آن را در خواب ببینید تعبیر خوبی به دنبال ندارد.

تعبیر خواب زردچوبه ریختن در غذا

اگر شما در خواب ببینید به غذا زردچوبه می ریزید و این کار باعث بد شدن طعم و مزه غذا می شود نشانگر آن است که دچار غم و غصه و ناراحتی می شوید و سبب ناراحتی و اندوه دیگران نیز می شوید. اگر در خواب ببینید غذا به رنگ سرخ درآمد تعبیر آن خوب و نیکو است. اگر شما در خواب ببینید دست ها و لباس های شما با زردچوبه رنگی شده است بیانگر آن است که از سخنان دیگران ناراحت و آزرده خاطر می شوید.

اگر شما در خواب ببینید با زردچوبه لباس کسی را رنگی کردید نشانه آن است که به او تهمت می زنید و ناراحتش می کنید. اگر شما در عالم خواب مشاهده کنید که زردچوبه را روی زمین ریختید و قادر نبودید آن را از روی زمین پاک کنید و اثر آن بر زمین باقی ماند به این مفهوم می باشد که کار بد و ناپسندی از ناحیه شما صورت می گیرد که اثر آن باقی می ماند و دیگران همیشه راجع به آن صحبت می کنند.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

5 نظر

  1. فرزانفرزانsays:

    سلام. وقتتون به خیر من خواب دیدم که رفتم حرم امام رضا و قراره اونجا غذا درست کنم و با خودم دارم زردچوبه می برم. می‌شه راهنمایی‌م کنین که این چه تعبیری می تونه داشته باشه؟

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      این خواب از شما می خواهد تا برای رسیدن به اهدافتان، از خودگذشتگی لازم را نیز بپذیرید.

  2. س.نس.نsays:

    سلام...من دیدم دستمو صورتم زردچوبه ابه البته پیشانیم زردچوبه ای کامل نبود بقیه صورتم فقط احساس مبکنم کامل زرد بود...و ایکه درحال شستنش بودم. موهامم که دیدم عینه بچه هایی که کوچیکنو موی نرمو لطیفو کم رنگی دارن بود آخه موی خودم قهوه ای کاملا تیرس ولی تو خواب جلوموهام از رنگه اصلیم روشن تر بودو لطیفتر

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      باسلام تعبیر خوابتان نشانه اتفاقاتی است که میتواند موجب ناراحتیتان شود

  3. نفس شلیمینفس شلیمیsays:

    دیدم داخل ی لگن بزرگ زردچوبه است با این که نمیخاستم بهش اب بخوره اب ریخت داخل لگن و تمام زرد چوبه خیس شد منم با دستم کاملا اب و زرد چوبه رو قاطی کردم

  4. نفس شلیمینفس شلیمیsays:

    دیدم داخل ی لگن بزرگ زردچوبه است با این که نمیخاستم بهش اب بخوره اب ریخت داخل لگن و تمام زرد چوبه خیس شد منم با دستم کاملا اب و زرد چوبه رو قاطی کردم

  5. نفس سلیمینفس سلیمیsays:

    دیدم داخل ی لگن بزرگ زردچوبه است با این که نمیخاستم بهش اب بخوره اب ریخت داخل لگن و تمام زرد چوبه خیس شد منم با دستم کاملا اب و زرد چوبه رو قاطی کردم