طریقه ی مصرف چای سبز برای داشتن موهای سالم

همه ی انسان ها تمایل به داشتن موهای سالم دارند و هزینه های زیادی را برای آن صرف می کنند، اما فقط تعداد کمی می دانند مواد خوراکی که مصرف می کنیم تا چه اندازه نقش مهمی در کیفیت موهای ما دارند. چای سبز جز نوشیدنی هایی است که می‌تواند نقش بزرگی در سلامت موهای ما بازی کند. اول باید بدانیم چرا چای سبز برای مو مفید است؟

فواید چای سبز برای مو


فواید چای سبز برای مو عمدتاً به دلیل وجود مواد مغذی و آنتی اکسیدان در آن است. یکی از این مواد مغذی ویتامین B (پلی فنول) است که برای سلامت مو مفید بوده و مانع از موخوره می شود، مو را نرم کرده و ریشه‌های مو را تقویت می‌کند. نوشیدن چای سبز همانند استعمال مستقیم چای سبز روی موها باعث جذب ویتامین B می شود. پلی فنول موجود در چای سبز در شامپو ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چای سبز همچنین حاوی تیانین است، تیانین آمینو اسید منحصربفردیست که همراه با پلی فنول به تقویت موها کمک می کند. علاوه بر ویتامین B، کاتچین EGCG موجود در این چای باعث بهبود رشد مو می شود و نقش مهمی در بلند شدن موها دارد. خواص ضد التهابی آن از ریزش موها جلوگیری کرده و به احیا موها کمک می کند،همچنین در از بین بردن شوره سر مفید است. کافئین موجود در جای سبز با مسدود کردن هورمون DHT (Dihydrotestosterone) که عامل اصلی تاسی است، مانع از کچلی می گردد، البته آنتی اکسیدانها نیز در این زمینه نقش ایفا می کنند. پلی فنول و ویتامین C چای سبز نیز به براقیت و نرمی موها کمک می کنند.

نحوه ی استفاده از چای سبز برای موها:

بهترین راه استفاده از چای سبز برای موها، آب کشیدن مو با آن است. این محلول به همان طریقه ی دم کردن برگ چای سبز یا چای کیسه ای آماده می شود، فقط باید آن را سرد کنید. محلول چای سبز باید روی موهای مرطوب و تمییز استفاده شود و باید اجازه دهید حداقل 10 دقیقه روی موهایتان بماند. برای درخشش بیشتر می توانید بعد از آبکشی، چای سبز را داخل بطری ریخته و روی موها اسپری کنید. شما می توانید اینکار را دو یا سه بار در هفته و به مدت دوماه انجام دهید. اینکار همچنین باعث از بین رفته شوره سر می شود و خاصیت پاک کنندگی نیز دارد.

ماسک چای سبز و آلوئه ورا

آلوئه ورا ماده ی طبیعی دیگریست که خاصیت فوق العاده ای برای موها دارد و استفاده از آن در کنار چای سبز نتیجه ی بهتری برای موهایتان به همراه دارد. برای تهیه ماسک ابتدا آلوئه ورا و محلول چای سبز را مخلوط کنید، سپس ریشه مو تا انتهای ساقه مو ها را با آن ماساژ دهید برای اینکه نتیجه شگفت انگیز این ماسک را ببینید کل موها را با آن بپوشانید و اجازه دهید که این ماسک به مدت 10 دقیقه روی موهای شما بماند و در نهایت آبکشی کنید.

ماسک چای سبز با روغن نارگیل

شما می‌توانید روغن نارگیل را با چای سبز مخلوط کرده و موها و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک حداقل نیم ساعت بماند تا به درستی جذب شود. ماسک چای سبز با روغن نارگیل مانع از ریزش مو و باعث تقویت آن می شود.برای نتیجه ی بهتر هفته ای دوبار اینکار را انجام دهید.

ماسک چای سبز با لیمو

برای درمان شوره سر می توانید عصاره چای سبز را با لیمو و روغن نارگیل مخلوط کنید. این کار شوره سر را درمان کرده و رشد مو ها را تحریک می‌کند. از ماسک لیمو و چای سبز دوبار در ماه می توانید استفاده کنید.

ماسک چای سبز و عسل

عسل یکی از بهترین آبرسان های طبیعی محسوب می شود که موها را براق می کند. بنابراین مخلوط کردن عسل، روغن نارگیل و چای سبز بهترین نتیجه را به شما خواهد داد. این ماسک علاوه بر براق کردن موها از ریزش موهای شما جلوگیری خواهد کرد.

نوشیدن چای سبز:

نوشیدن چای سبز به طور منظم یک روش دیگر برای تضمین سلامت موهایتان است. پس آن را جز برنامه ی روزانه ی خود قرار دهیدو برای چند ماه به طور منظم بنوشید تا تغییرات مهم و مزایای چای سبز را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی این بخش :

6 مورد از مهمترین فواید چای سبز برای پوست

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...