چگونگی بهبود سلامت قلب خانواده شما

چگونگی بهبود سلامت قلب خانواده شما یک سوال مهم و بسیار موثر است که می تواند به سلامت و پویایی بیشتر خانواده شما کمک کند. در این مقاله ما مهم ترین روش ها برای بهبود سلامت قلب شما و خانواده تان را بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.

پزشکان و متخصصان تغذیه می توانند به شما و خانواده شما در مورد چگونگی بهبود سلامت قلب و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی برای شما و فرزندانتان کمک کنند. البتهشما به تنهایی نیز می توانید گام های موثری به تنهایی در این زمینه بردارید. در حقیقت رفتار و شیوه زندگی شما هنگامی که خانواده دارید، بسیار مهم است، زیرا فرزندان شما احتمالا به سابقه شما در دوران کودکی تعلق دارند. در حقیقت رفتار و شیوه زندگی شما در محیط خانواده بسیار مهم است، زیرا فرزندان شما در دوران کودکی خود، رفتار های شما را تقلید می کنند. به خصوص، نوع عادات غذایی، فعالیت های ورزشی و آداب معاشرت شما بیشتر مورد توجه فرزندانتان قرار می گیرد. در همین موارد نیز راهکارهای ساده ای برای بهبود سلامت قلب شما و خانواده تان وجود دارد.

سلامت قلب

راهکارهایی برای بهبود سلامت قلب خانواده شما

• ترویج رفتارهای تغذیه ای سالم و اصلاح بعضی رفتارها

1. میوه و سبزیجات بیشتری در خانه داشته باشید: میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی سالم و مغذی هستند. آنها نه تنها مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تامین می کنند بلکه به بهبود سلامت قلب شما کمک می کنند. از آنجا که میوه ها و سبزیجات دارای فیبر فراوان و کم کالری هستند و دارای طعم خوبی نیز هستند؛ بهتر است از آن ها برای وعده های بزرگ تر غذایی استفاده کنید.

سبزیجات را ترجیحا با سرکه و نمک بشویید سپس برش دهید و در یخچال خود برای یک میان وعده سریع و آسان نگه دارید. می توانید برای میان وعده با سبزیجات پنیر تازه کم نمک نیز مصرف کنید.

میوه ها را همیشه در دسترس نگه دارید. با این کار آن ها می توانند توجه افرادی از خانواده که دائما به دنبال خوردن وعده غذایی سبک و سریع هستند را جلب کنند. می توانید روی میوه هایی مانند موز، شکل های بچگانه یا خنده دار رسم کنید تا آن ها توجه کودکان شما را بیشتر جلب کنند.

اگر گزینه های بسته بندی شده مانند کمپوت یا آبمیوه را در نظر دارید، مطمئن شوید که محصولات کم نمک و کم شکر را انتخاب کرده اید.

2. استفاده کمتر از گوشت قرمز در وعده های غذایی: آماده سازی و خوردن وعده های غذایی سالم در خانه یکی از ساده ترین راه های کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی است. با این حال، بسیاری از مردم برای پخت و پز از گوشت قرمز به عنوان یک غذای اصلی در خانواده استفاده می کنند که اصلا گزینه خوبی برای بهبود سلامت قلب شما و خانواده تان نیست.

سبزیجات، تخم مرغ و حبوبات باید به طور فراوان در وعده های غذایی خانگی مورد استفاده قرار گیرند. حبوبات حاوی مقادیر زیادی پروتئین و فیبر با چربی کمتری هستند و جایگزین خوبی برای گوشت قرمز می باشند.

به عنوان مثال، بشقاب سبزیجات و حبوبات یا سبزیجات سرخ کرده همراه با سس های طبیعی ماست و سرکه، می تواند از سالم ترین وعده های غذایی جایگزین گوشت قرمز باشد.

3. استفاده از نان جو و کربوهیدرات سالم: می توان گفت نان و ماکارونی جزئی جدایی ناپذیر از آشپزی های خانوادگی است. شما باید به صورت کلی به منظور بهبود سلامت قلب خود و خانواده تان، غذاهای با فیبر بالاتر را بیشتر مصرف کنید. به طور خاص، می توانید از نان گندم و نان جو در سفره های خود استفاده کنید.

4. نمک مصرفی خود و خانواده را به شدت کنترل کنید! یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های قلبی، مصرف بی رویه نمک است. مصرف نمک می تواند فشار خون را افزایش دهد و به بروز انواع سکته قلبی منجر شود.

توجه داشته باشید که شما نباید بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز بخورید. این مقدار در حدود یک قاشق چای خوری نمک وجود دارد. پس بهتر است برای بهبود سلامت قلب خود و فرزندانتان مصرف نمک را به حداقل برسانید.

5. فشار خون خود را کنترل کنید: فشار خون خانواده شما به طور مرتب به منظور حفظ سلامت قلب باید کنترل شود. شما می توانید از یک ایستگاه مانیتورینگ فشار خون در یک فروشگاه استفاده کنید یا فشار خون خود را در دفتر دکتر خود چک کنید. شما حتی می توانید دستگاه سنجش فشار خون را برای استفاده در خانه خریداری کنید.

6. سیگار نکشید: سیگار کشیدن برای قلب شما بسیار مضر است و می تواند به عوارض جدی نظیر حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود. سیگار می تواند به ساختارهای قلب شما آسیب برساند و عملکرد رگ های خونی شما را دچار اختلال کند. اگر سیگار مصرف می کنید و برای بهبود سلامت قلب خود مصمم هستید؛ با پزشک خود صحبت کنید تا راه های ترک سیگار را امتحان کنید.

• شیوه زندگی فعال در خانواده شما و احتیاطات پزشکی

1. فعالیت های بدنی و ورزشی به صورت دسته جمعی و خانوادگی انجام دهید: فعالیت های فیزیکی به خصوص ورزش هایی مانند شنا و دو، می توانند به بهبود سلامت قلب شما و خانواده کمک کنند.

2. محدود کردن زمان تماشای صفحه نمایش! بسیاری از خانواده ها از گزینه های مدرن مانند تلویزیون های هوشمند یا لپ تاپ و انواع کنسول های بازی استفاده می کنند. اگر افراد خانواده شما وقت زیادی را با تلویزیون، اینترنت و یا بازی های ویدئویی صرف می کنند؛ باید زمان تماشای این وسایل را محدود کنید. زیرا این شیوه زندگی به شدت ناسالم است و می تواند قلب را در معرض خطر قرار می دهد.

3. تشویق اعضای خانواده برای رسیدگی به مشکلات وزنی: افرادی که دارای اضافه وزن هستند، در بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به سکته های قلبی، فشار خون و... هستند. اگر کسی در خانواده تان دارای اضافه وزن هست، او را تشویق کنید که شرایط فیزیکی خود را با رژیم غذایی و ورزش، اصلاح کند. برای بهبود سلامت قلب، کنترل وزن در محدوده سالم یک ضرورت است.

4. یکی از مهمترین عوامل مهم در سلامت قلب شما، ژنتیک است. بسیار مهم و ضروری است که بدانید که آیا خانواده شما دارای سابقه بیماری های قلبی است؟ در صورتی که جواب این سوال بله باشد، شما برای حفظ سلامت قلب خود و خانواده تان باید همیشه تحت نظر یک متخصص قلب باشید.

5. کودکان باید تا حداقل 1 سال بعد از تولد، از شیر مادر تغذیه کنند: سلامت قلب و عروق کودکان شما می تواند با تغذیه با شیر مادر در سال های اولیه تقویت شود. کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند؛ 30 تا 50 درصد کمتر از بقیه احتمال ابتلا به نارسایی ها و بیماری های قلبی دارند.

مطلب پیشنهادی این بخش :

چرا هر زنی باید درباره ی قلب خود بداند؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...