چگونه گل کلم به بهبود سلامت ما کمک می کند؟

چگونه گل کلم به بهبود سلامت ما کمک می کند؟ برای پاسخ به این سوال و یادگیری روش های استفاده از گل کلم در غذاها، دسر ها، پودینگ ها و انواع شیرینی ها با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گل کلم اغلب به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده برای بهبود سلامت شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف این ماده غذایی موثر می تواند به بهبود عملکرد حافظه و مغز و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی کمک کند. علاوه بر این، گل کلم از سبزیجات کم کالری و دارای ریزمغذی هایی مانند ویتامین B، آنتی اکسیدان ها و فیبر است که می تواند شما را سالم نگه دارد. برای بهبود سلامت خود با استفاده از این ماده، می توانید آن را در ظرف خوراکی قرار داده و جایگزین مواد غذایی با کالری بالاتری مانند برنج کنید.

چگونه گل کلم به بهبود سلامت ما کمک می کند؟

• خوردن گل کلم به عنوان یک غذای جانبی

1. بخارپز کردن: بخارپز کردن روش خوبی برای خوردن گل‌کلم است. تا زمانی که به اندازه کافی نرم نشده است، باید آن را بخارپز کنید. البته نیازی نیست برای از بین رفتن خواص آن نگران باشید! بخارپز کردن خواص گیاه را حفظ می کند. شما می توانید برای این کار با قرار دادن یک آبکش فلزی درون یک قابلمه به طور برعکس، گل ها را روی آن قرار دهید. چند لیوان آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. سپس به مدت ده تا بیست دقیقه، اجازه دهید تا به وسیله بخار گل کلم ها پخته شوند.

کلم به راحتی با کمی روغن زیتون، سرکه بالزامیک و یا سبزیجات تازه مانند سیر، رزماری و آویشن نیز می تواند بخارپز شود. این ترکیب مزه خوبی هم دارد. نصف فنجان از آن را می توانید به عنوان بخشی از یک وعده غذایی متعادل در نظر بگیرید تا به این طریق قسمتی از مواد مغذی مانند ویتامین C که برای سلامت بدن نیاز دارید را دریافت کنید.

2. خرد کردن: گل کلم خورد شده یا خمیر شده می تواند برای داشتن قلبی سالم عالی باشد. این ترکیب جایگزین کم کالری برای یک غذا مانند پوره سیب زمینی خواهد بود. یک گل از کلم ها و پنج حبه سیر را به مدت 15 دقیقه بخارپز کنید، سپس با مقدار کمی نمک دریا در یک آسیاب برقی خورد کنید. همچنین می توانید به این ترکیب، یک چهارم فنجان سبزیجات تازه رزماری اضافه کنید. برای عطر و طعم بهتر نیز، روغن زیتون گزینه خوبی است. نصف فنجان از این ترکیب را به همراه غذای حاوی فیبر اضافی در هر وعده مصرف کنید و از ترکیبات مغذی آن مانند فولات و ویتامین B6 استفاده کنید.

3. کمک به گوارش با کلم گریل شده: گل کلم را بردارید و با ترکیب چند قاشق غذاخوری روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل بشویید و سر آن را به طور کامل در فویل قرار دهید. سپستا زمانی که نرم شود در گرمای بالا گریل کنید.

شما همچنین می توانید گل های کلم را در استیک بریزید و روی یک گریل بریان کنید، دقیقا مانند یک برش گوشت.گل کلم گریل شده می تواند با اضافه کردن فیبر و دانه های مغذی ضروری به پخت و پز در وعده ای غذایی، کمک شایانی به دستگاه گوارش شما بکند.به این ماده غذایی به عنوان جایگزینی برای غذاهای سنگین تر نگاه کنید که کالری، چربی و کربوهیدرات زیادی دارند اما فاقد مواد مغذی هستند.

استفاده از گل کلم به عنوان یک جایگزین

• استفاده از گل کلم به عنوان یک جایگزین

1. از گل کلم به عنوان جایگزین برنج استفاده کنید: بهبود سلامت خود را با جایگزینی این ماده مفید با غذاهای با کالری بالا و کربوهیدرات بالا تضمین کنید. شما می توانید برنج گلم کلم پیش آماده شده را خریداری کنید و یا می توانید خودتان با تهیه کلم زنده، آن را با آسیاب خورد کرده و با خشک کردن آن تبدیل به جایگزین برنج کنید. برای پختن برنج کلم باید در حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه ای براق در بیاید، آن را روی حرارت شعله متوسط نگه دارید. شما می توانید برنج کلم قهوه ای شده را در تمامی وعده ها جایگزین کنید. گیاهان، ادویه جات و سایر طعم دهنده ها نیز می توانند دقیقا مشابه با برنج معمولی، برای تهیه برنج کلم به کار برده شوند.

2. یک پیتزای سالم درست کنید: استفاده از کلم برای پختن پیتزایی که کالری را کاهش می دهد و ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را به سایر مواد غذایی اضافه می کند. دستورالعمل هایی برای تهیه پیتزا گل کلم وجود دارد. اضافه کردن مزایای تغذیه ای به پیتزا با ساخت سس خانگی و مواد غذایی سالم مانند سبزیجات تازه به پیتزا می تواند یک پیتزای سالم و مفید برای شما بسازد. پیتزا گل کلم به راحتی در یخچال نگهداری می شود به طوری که می توانید حتی آن را در کنار سایر غذاها رد یخچال نگه دارید.با جایگزینی گل های کلم با کربوهیدرات های قندی مخصوصا برای افرادی که در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار دارند؛ ترکیبات گل کلم، خطر ابتلا به دیابت را به میزان 62 درصد کاهش دهد.

• افزودن گل کلم به دسرها

1. پودینگ گل کلم را تهیه کنید: پوره کلم یا برنج کلم را به راحتی می توان به یک دسر پودینگ سالم با کربوهیدرات کم، با مقدار کمی از یک شیرین کننده طبیعی و طعم دهنده هایی مانند کاکائو و وانیل ساخت.

2. پخت با کلم: دستور العمل هایی وجود دارد که در آن ها از گل کلم به عنوان جایگزین برای آرد و سایر مواد تشکیل دهنده در محصولات پختنی سنتی استفاده می شود. این دستورالعمل ها در کتاب های آشپزی موجود است و می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

3. از گل کلم به عنوان برنج برای پودینگ برنج استفاده کنید: برنج گل کلم را با شیر، دارچین، شکر و ادویه جات مخلوط کنید تا پودینگ برنجی شیرین و چسبناک ایجاد کنید که می تواند افراد شیرینی دوست را تحریک کند. حال شما می توانید این پودینگ را به عنوان یک جایگزین سالم و ویژه برای سایر پودینگ ها انتخاب کنید. ضمن اینکه باید بدانید این ترکیب نه تنها دارای حداقل ضرر است بلکه با ترکیبات مفیدی که دارد برای بهبود سلامت شما بسیار موثر است.

مطلب پیشنهادی این بخش :

زردچوبه چگونه به بهبود سلامت ما کمک می کند؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...