تحقیق درباره سوره انعام

سوره انعام از جمله سوره های بسیار لطیف و زیبای قران کریم است. این سوره به لحاظ لغوی به معنی احشام و چار پایان بوده و راز و رمز های مهمی در آن نهفته است. تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد این سوره 165 آیه داشته و تعداد کلمات آن 3059 کلمه است. تعداد حرف های سوره انعام 12727 حرف است و به لحاظ ترتیب نزول سوره 55 ام قران کریم است. سوره انعام در مکه نازل شده و نام دیگری ندارد. تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد، ویژگی های مهمی در این سوره وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تحقیق درباره سوره انعام چه ویژگی هایی را در آن نشان می دهد؟

تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد این سوره با تشریفات خاصی نازل شده است. این سوره با مشایعت فرشتگان الهی نازل شده و این نشان دهنده شان و منزلت پیامبر اسلام است. فرشتگان همراه در هنگام نزول سوره انعام تعظیم و تکریم فراوانی به پیامبر اسلام داشته اند و این یکی از ویژگی های مهم این سوره است.

تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد چه موضوعاتی در آن مطرح شده اند؟

تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد، موضوعات مهم و اساسی در این سوره مطرح شده است. از جمله این موضوعات می توان به احکام فقهی در مورد گوشت حیوانات حرام گوشت و حلال گوشت، معرفت و خداشناسی، دعوت و بشارت در مورد اصول سه گانه توحید معاد و نبوت اشاره کرد. هر کدام از این موضوعات در زمان خودش و در زمان حال حاوی رمز و رازهای مهمی بوده و راهگشا برای مشکلات بشریت می باشد البته اگر اهل تفکر و تامل باشیم.

فضیلت های سوره ی انعام

قرائت سوره انعام چه فضیلت هایی دارد؟

قرائت این سوره مانند همه سوره های قران کریم فضیلت های متعددی دارد. این سوره در مکه مکرمه نازل شده و همانطور که اشاره شد 165 آیه دارد. در مورد فضیلت قرائت سوره انعام از پیامبر اسلام نقل شده است: افرادی که این سوره را زیاد می خوانند، هفتاد هزار فرشته در طول شبانه روز به آنان درود و سلام داده و آن را ستایش می کنند. سوره انعام به صورت یکباره بر پیامبر نازل شده و هنگام نزول آن هفتاد هزار فرشته در حال تسبیح خداوند و بیان سبحان الله بوده اند. از دیگر فضیلت های خواندن سوره انعام این است که برای فردی که آن را قرائت می کند به وزن همه چهارپایان عالم جواهر گرانبها در نظر گرفته می شود و به عدد همه این جواهرات هم برای آن شخص حسنه قرار داده خواهد شد. امام صادق هم در مورد این سوره می فرمایند اگر مردم در مورد فضیلت و حسنه این سوره آگاه می شدند هرگز قرائت آن را ترک نمی کردند.

شان نزول سوره انعام چیست؟

تحقیق درباره سوره انعام نشان می دهد شان نزول اعظمی دارد. در این مقاله ما در مورد شان نزول این سوره صحبت می کنیم. برای پر بارتر شدن مقاله درباره سوره انعام بیان شان نزول آن ضروری است. همانطور که در این مقاله درباره سوره انعام اشاره شد این سوره 165 آیه داشته و در مکه نازل شده است و هفتاد هزار فرشته در هنگام نزول، آن را بدرقه می کردند. در این سوره درباره مبارزه با شرک صحبت شده و مردم به توحید دعوت می شوند. در برخی آیات سوره انعام در خصوص برخی خرافات حاکم بر جامعه آن روز توضیح داده شده است. از ویژگی های خاص این سوره ذکر متعدد کلمه قل است که در هیچ سوره دیگری دیده نشده و بدین وسیله به عقاید کفر آمیز و خرافات عرب آن دوره ایراد گرفته شده است.

مطلب مرتبط:

تحقیق درباره سوره حجرات

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...