10 توصیه از پدر و مادرها که بهتر است فراموشش کنید!

والدین ما کسانی هستند که فکرهای خوب و سازنده ای برای ما می کنند. پدر و مادر های ما نیروی هدایت کننده زندگی ما هستند تا به سن معینی برسیم. اما اگر روش تربیتی آن ها معیوب باشد و درباره چیزی اشتباه فکر کنند؛ چکار کنیم؟ چطور باید به پدر و مادرمان بگوییم که اشتباه می کنند؟

افراد زیادی وجود دارند که درس های اشتباهی از پدر و مادرشان گرفته اند و با این قضیه مشکلی ندارند. باید این واقعیت را بپذیریم که والدین ما نیز، انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند. در این مقاله، برخی از اعترافات افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است و به شما کمک می کند بدانید چه توصیه هایی از پدر و مادرتان را جدی نگیرید!

1.مطالعه شما را کامل می کند: مطاله کردن، شما را به فرد بهتری تبدیل می کند؛ در این جمله هیچ شکی نیست. اما به یاد داشته باشید اگر شما ندانید چطور درست مطالعه کنید؛ این کار به شما کمکی نخواهد کرد.

2. مدرک تحصیلی، مهمترین مسئله در زندگیتان است: در تمام عمرمان به ما یاد داده اند که مدرک تحصیلی مهمترین مسئله در زندگیمان است. ولی چیزهای مهم دیگری در زندگی هر شخص ممکن است اتفاق بیفتد که برای زندگی و آینده اش بهتر باشد.

3. این خواسته خودخواهانه است: این قضیه را مادربزرگم مطرح کرده بود و حالا که بزرگتر شده ام باز هم در این باره با من صحبت می کند. او فکر می کند وسائلی که با پول خودم می خرم؛ خواسته های خودخاهانه ای هستند. فقط به این دلیل که خریدهای من با لیستی که او از اولویت هایش دارد؛ مطابقت ندارند. بعضی خواسته ها ممکن است خودخواهانه باشند ولی همیشه اینطور نیست.

4. سکوت کنید وحرف نزنید: والدین ما توصیه می کنند زمانی که مردم با ما ناعادلانه و غیر منصفانه رفتار می کنند؛ ساکت باشیم و با آن ها مقابله نکنیم؛ ولی ما باید یاد بگیریم از حقوقمان دفاع کنیم.

5. همیشه پدر و مادرتان را دوست داشته باشید؛ حتی اگر مستحق عشق شما نباشند: اینکه پدر و مادر خود را دوست داشته باشید؛ چون شما را به دنیا آورده اند و بزرگ کرده اند؛ بدون توجه به اینکه کاری کرده اند که تحسین و اعتماد شما راجلب کنند ایده جالبی نیست. بعضی از پدر و مادر ها فقط به این دلیل صاحب فرزند می شوند تا در دوره کهنسالی خود، کسی را داشته باشند که از آن ها نگهداری کند. در واقع فرزندشان را فقط برای پرستاری خودشان می خواهند. بدون اینکه در نظر بگیرند فرزندشان آرزوها و خواسته هایی دارد و حتما دلش می خواهد برای رسیدن به آن ها تلاش کند.

6. به مردها اعتماد نکنید: مادرم نسبت به پدرم و به طور کلی تمام مردها، این عقیده را داشت. من با این اعتقاد بزرگ شدم و مردها را مثل ربات های بی احساسی می دیدم که از زنان سوء استفاده می کنند. اما وقتی با واقعیت های جامعه روبرو شدم؛ متوجه شدم که تصورات من از مردها متفاوت تر از چیزی است که واقعا هستند.

7.  تمیز کردن یک کار روزمره و عادی نیست: هر وقت کار بدی می کردیم؛ به ما می گفتند که خانه را تمیز کنیم. و یا اگر کار ما خیلی اشتباه بود؛ تنبیه ما این بود که حیاط را تمیز کنیم. به همین دلیل طبیعتا همه ما از تمیز کاری متنفر بودیم.

سال ها طول کشید تا بفهمم که داشتن یک خانه تمیز باعث می شود احساس بهتری داشته باشم و تمیزکاری جزء تنبیه ها محسوب نمی شود.

8. دختران به تحصیلات عالیه نیازی ندارند: بعضی از والدین معتقدند که دختران نیاز ندارند که مدارک عالیه کسب کنند. آن ها فقط باید با یک مرد پولدار ازدواج کنند. در حالی که تصمیم درباره این قضیه، فقط به خود شخص بستگی دارد.

9. همیشه به افراد سالخورده احترام بگذارید: والدین ما انتظار دارند حتی اگر فرد سالخورده ای کار اشتباهی انجام دهد و یا شخص کاملا نادانی باشد؛ به آن ها احترام بگذاریم. این ایده جالبی نیست. باید شخصیت افراد باعث شود به آن ها احترام بگذاریم و نه سن آن ها!

10. افراد بزرگتر از شما، همیشه باهوش تر هستند: اینکه افراد بزرگسال تر، باهوش تر باشند؛ حرف درستی نیست و حقیقت ندارد.

این توصیه ها ذهن و دوران کودکی و زندگی بچه ها را  تباه می کند؛ تا زمانی که بچه ها بزرگ شوند و حقیقت را دریابند و مسیر زندگیشان را هر طور که می خواهند پیش ببرند؛ باید پدر و مادرها از آن ها حمایت کنند و توصیه های اشتباه را به آن ها یاد ندهند.

نویسنده : سعید شکری

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...