5 احساسی که زوج ها در رابطه عاشقانه تجربه می کنند

 زوج هایی که در یک رابطه عاشقانه عمیق هستند، همیشه احساس عشق نسبت به یکدیگر ندارند. البته؛ اگر همیشه احساس عشق و محبت داشته باشند، غیر طبیعی است. بودن در یک رابطه خوب با شخصی دیگر به این معنی است که هر دوی شما احساساتی را همراه با شریک مورد اعتمادتان تجربه می کنید. طیف احساساتی که شما به عنوان یک زوج تجربه می کنید، گسترده است( از احساس شادمانی بخاطر یک ترفیع گرفته، تا احساس ناراحتی برای از دست دادن کسی که دوستش دارید!). در کنار هم بودن در زمان های ناراحتی و شادی است که رابطه را قوی تر می کند. و رابطه عاشقانه درواقع، درک همین نکته است.

5 احساسی که زوج ها در رابطه عاشقانه تجربه می کنند:

1. اعتماد

 احساس اعتماد، شاید مهمترین نکته برای زوج ها، در یک رابطه عاشقانه است. زوج های عاشق، احساس می کنند می توانند به همسر خود تکیه کنند و نه تنها با صداقت باشند، بلکه یک محیط ایمن را برای هم فراهم کنند، از احساسات همدیگر محافظت کنند، قابل اعتماد باشند و یک پیوند عاطفی عمیق و عاشقانه ایجاد کنند. اعتماد، کلید زندگی جنسی سالم است. و راهی است که زوج ها می توانند از طریق فیزیکی و احساسی باهم رابطه داشته باشند.

2. نگرانی

 زمانی که یک شریک آسیب می بیند، نیمه دیگر رابطه، اغلب برای او ناراحت است. این نگرانی برای شریک زندگیتان، بخشی از پیوند عاشقانه شماست. معنای احساس نگرانی این است که زوج های عاشق با شریک زندگیشان احساس همدلی می کنند و به آن ها اهمیت می دهند. زوج های عاشق، استرس را باهم احساس می کنند. چون رابطه، یک نوع مشارکت است. آن ها با هم تلاش می کنند تا مشکلات را حل کنند. همسر عاشق، وقتی شریک زندگیش با یک بیماری دست و پنجه نرم می کند، نیز نگران است.

3. احساس ناامیدی

 عصبانیت چیزی است، که معمولا بیشتر زوج ها احساس می کنند. اغلب زوج ها در برابر سو تفاهم احساس نا امیدی می کنند. خستگی و احساس ناامیدی معمولا نتیجه انتظارات یک شریک است که برآورده نمی شود. یا همسر شما نمی داند که انتظار چه چیزی را دارید و یا اینکه می داند و عمل نمی کند! اگر شخصی به همسرش بگوید: "من نمی توانم ذهن تو را بخوانم!" شاید به این دلیل باشد که زوج ها در انتقال نیازهای خود خوب عمل نمی کنند. زوج های عاشق، معمولا این تجربه را دارند و در ارتباط با نیازهای خود با شریک زندگیشان کاملا شفاف صحبت می کنند.

4. امید

 زوج های عاشق از امیدها و آرزوهای مشترک خود حمایت می کنند. آن ها آینده ای طولانی در پیش دارند و دیدگاه مثبتی نسبت به آینده دارند. آن ها می دانند از زندگیشان چه می خواهند و امید دارند به آن دست یابند. زوج های عاشق، بهترین ها را برای خود انتظار دارند. اما، برای بدترین اتفاقات هم برنامه ریزی می کنند. انعکاس الگوهای منفی و جایگزینی آن ها با تمرکز مثبت و امید است، که به زوج ها نشان می دهد چگونه به یکدیگر ارزش بدهند.

5. از خود گذشتگی

 زوج های عاشق نسبت به یکدیگر احساس عشق رمانتیک دارند. زوج هایی که نسبت به شریک زندگیشان حس از خود گذشتگی دارند، وفادار و مهربان هستند. زوج های از خود گذشته، از تصمیمات همسر خود حمایت می کنند و در زمان های سختی و شادی در کنارشان خواهند بود. زوج های عاشقی که حس ازخود گذشتگی دارند، نسبت به همسرشان عمیقا متعهد و وفادار هستند. آن ها نه تنها خیانت نمی کنند، بلکه 50 سال آینده را با همسرشان تصور می کنند. این مشخصه عمیق و واقعی عشق است که زوج های عاشق آن را احساس می کنند.

مطالب پیشنهادی دیگر:

وقتی در ازدواجتان ناراحت هستید، چکار کنید؟

آیا با شخص درستی در رابطه عاشقانه هستید؟

10 چیزی که در رابطه تان سزاوارش هستید!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...