روش های هیجان انگیز برای کاهش چروک صورت

اصول اصلی مراقبت از پوست را تمرین کنید

اگر واقعا تمایل دارید که پوستتان جوان به نظر برسد با ضروریات شروع کنید:

  • از نور خورشید بپرهیزید
  • از ضد آفتاب استفاده کنید
  • سیگار نکشید
  • از مرطوب کننده ی مناسب پوستتان استفاده کنید

به پشت بخوابید

وقتی که شب ها فقط در جهت خاصی بخوابید، در پوست شما خطوط خواب ایجاد می شود که با گذشت زمان هم محو نمی شوند. خوابیدن به یک طرف منجر به ایجاد چین و چروک بر روی گونه‌ها و چانه می‌شود، در حالی که خوابیدن روی صورت باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌ گردد.

ماهی آزاد بیشتری بخورید

سالمون (همراه با دیگر ماهی‌های سرد آبی) غنی از پروتئین و یکی از عوامل موثر در داشتن پوست خوب است. سالمون هم چنین اسید چرب امگا ۳ فراوانی دارد. متخصصان می‌گویند که اسیدهای چرب ضروری، پوست را تغذیه می‌کنند و آن را جوان نگه می‌دارند و این می‌تواند در به حداقل رساندن چین و چروک موثر باشد.

اخم نکنید- عینک مطالعه تهیه کنید

هر حالتی که مکرراً روی صورت خود ایجاد کنید ( مانند اخم کردن) ماهیچه های صورت را منقبض کرده و خطوطی زیر پوست ایجاد می کند، با گذشت زمان این خطوط تبدیل به چین و چروک می شود. اگر نیاز دارید هنگام مطالعه از عینک استفاده کنید و از عینک آفتابی نیز غافل نشوید آنها می توانند از پوست اطراف چشم مراقبت کرده و مانع از اخم کردن شوند.

از آلفا هیدروکسی اسید (AHA) استفاده کنید

این اسید طبیعی پوست را لایه برداری کرده و باعث کاهش منافذ و چین و چروک های سطحی، به خصوص در اطراف چشم می شوند. AHA های قوی تر حتی قادرند کلاژن سازی در پوست را افزایش دهند. این همان پروتئینی است که پوستتان را سفت و محکم می کند. اما از آنجایی که استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها باعث حساس شدن پوست نسبت به آفتاب می شوند، در کنار مصرف آن ها حتما در طول روز ضد آفتاب استفاده کنید.

صورتتان را بیش از اندازه نشویید

روغن ها و مرطوب کننده های طبیعی پوست در مقابل چین و چروک از آن محاظت می کنند. شستن مداوم با آب این محافظ را از بین می برد. سعی کنید از صابون هایی با خاصیت نرم کنندگی یا کرم های پاک کننده ی پوست استفاده کنید.

ویتامین C به پوستتان بزنید

برخی از مطالعات نشان داده اند که کرم های حاوی ویتامین C می توانند کلاژن سازی پوست را افزایش دهند. ویتامین C در مقابل اشعه ی UVA و UVB از پوست محافظت می کند، به کاهش قرمزی پوست، جوش های سر سیاه و ناصافی پوست کمک می کند. شما باید از ویتامین C مناسب پوست استفاده کنید، پس L- ascorbic acid برای رهایی از چروک ها بهترین گزینه است.

سویا برای مراقبت از پوست خوب است

سویا می تواند ظاهر پوست را بهبود ببخشد و از آن محافظت کند. مطالعات نشان می دهد که زدن سویا به پوست یا استفاده از مکمل های آن (نه به عنوان غذا) از پوست در مقابل آفتاب محافظت می کند. سویا همچنین به حفظ ساختار پوست و سفتی آن نیز کمک می کند.

کاکائو را با قهوه جایگزین کنید

این نوشیدنی خوش طعم را امتحان کنید که در عین حال چین .و چروک را نیز کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که کاکائو به دلیل سطح بالای دو آنتی اکسیدان( کاتچین و اپی کتچین) از پوست در مقابل صدمات خورشید محافظت می کند، پوست را شاداب نگه داشته و باعث نرمی آن می شود.

مطلب مرتبط : چرا پوست چروک می شود ؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...