واقعیت های جالب درباره ی بدن

درباره ی زبان

ماهیچه های کمی در بدن وجود دارند که مانند زبان سخت کار کنند. در طول روز پیچ وتاب می خورد تا موقع صحبت کردن، صداها را ایجاد و موقع خوردن، غذاها را هل دهد. در هنگام خوابیدن نیز بزاق دهان را به سمت نای هدایت می کند.

درباره ی بدن

به سراغ روده ها برویم

به طور متوسط، مجموع طول روده ها 5/7 متر است. طول روده ی کوچک بیش از 1/6 متر و طول روده ی بزرگ در حالی که پهن تر است حدوداً 5/1 متر است

روده ها

کثیفی دهان

قبل از بوسیدن توجه کنید که، تعداد باکتری ها در دهان یک نفر بیش از تعداد کل انسان های کره ی زمین است. مسواک زدن و تمییز کردن دهان فقط کمی آن ها را کنترل می کند. روزانه مقداری از این باکتری ها با 2 لیتر تف که تولید می کنید، از بین می روند، با این مقدار از تف یک بطری نوشابه بزرگ را می شود پر کرد. امّا دهانتان را هرگز نمی شود تمییز در نظر گرفت.

کثیفی دهان

حقایقی درباره ی صورت

هشدار: خواندن این مطلب ممکن است حالتان را بد کند. صورت شما میزبان حشرات بسیار کوچکی است، این کنه های هشت پا روی صورت جفت گیری کرده، تخم گذاری و تولید مثل می کنند. موهای پیشانی، گوشه های چشم و مژه های شما مکانی محبوب برای مخفی شدن این کنه هاست. برخی از آن ها با لایه برداری از بین می روند، امّا اگر از کنترل خارج شوند باعث ایجاد مشکلات پوستی و عفونت چشمی می گردند.

درباره صورت

عرق کردن

وقتی خیلی گرمتان باشد یا کنترل خود را از دست بدهید، اعصاب سیگنال هایی برای باز شدن میلیون ها غده ی عرق ارسال می کنند، و اجازه می دهند تا عرق به جریان بیافتد. سپس زیر بغل، کف دست ها، پاها، سر و بخش های خصوصی بدن شروع به عرق کردن می کنند. میکروب ها هم شنا کردن را دوست دارند پس در آن شیرجه می زنند. عرق به تنهایی بوی بدی ندارد و بویی که مشام می رسد در نتیجه مخلوط شدن میکروب ها با آن است.

عرق کردن

گرد و غبار

از گردگیری خسته شده اید؟ شما باید خودتان را سرزنش کنید. حدود 70% از گرد و غبار خانه ی شما سلول های پوست انسان است. شما سالانه حدودا 5/1 کیلوگرم پوست اندازی می کنید که معادل 5/3 لیوان شکر است.

گرد و غبار

قدرت نشستن

ماهیچه سرینی بزرگ نام لاتین بزرگ‌ترین ماهیچه بدن شماست که در پشت قرار گرفته است. در واقع دوتا از این ماهیچه در بدن وجود دارد، این ماهیچه ‌های قدرتمند هنگام نشستن به عنوان بالش خدمت می‌کنند، امّا زمانی که خم می شوید آن ها در بهترین حالت خود قرار دارند تا شما را سرپا نگه دارند.

نشستن

زیر پوست چه خبر است؟

همه چیز و حتی استخوان بندی زنان و مردان متفاوت است. یک اسکلت نر، چانه‌ای مربعی، پیشانی بزرگ و شیب‌دار دارد. جنس ماده امّا چانه ی تیز و پیشانی کوچک‌تری دارد. و البته او همچنین لگن بزرگتری برای تولد نوزاد دارد.

حقایقی درباره زیر پوست

استخوان ها دروغ نمی گویند

نگاه دقیقی به این تصویر بیاندازید. نه، این یک درخت تازه قطع شده نیست. در درون استخوان های بدن کانال های کوچکی وجود دارند که با رگ های خونی پر شده اند و به آن استئون گفته می شود. آن ها در استخوان همان چیزی را نشان می دهند، که حلقه ها در درخت نشان می دهند. تعداد این کانال ها سن شما را آشکار می کند. جوانان استئون کمتر و بزرگتری نسبت به بزرگسالان دارند.

درباره ی استخوان های بدن

ادرار شگفت انگیز

وقتی از سبزیجات خاصی استفاده می کنید، ممکن است هنگام رفتن به دستشویی متعجب شوید. آیا موقعی که در خوردن چغندر زیاده روی می کنید ادرارتان قرمز می شود؟ یا بعد از مصرف مارچوبه ادرارتان بد بو می شود؟ نگران نباشید: این ها نشان از اتفاق ناگواری برای بدن نیستند و برای برخی از مردم اتفاق می افتد. محققان معتقدند که این قضیه ارثی است.

حقیقتی درباره ادرار

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...