خلاصه زندگینامه حضرت عیسی (ع)

یکی از پیامبران اولوالعزم که در زندگی ایشان حوادث آموزنده و شنیدنی بسیار زیادی اتفاق افتاده است حضرت عیسی مسیح می باشد که فرزند حضرت مریم می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر زندگی نامه حضرت عیسی (ع) را برای دانش آموزان به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

زندگی نامه حضرت عیسی (ع) بسیار شنیدنی می باشد و در طول زندگی ایشان حوادث آموزنده بسیار زیادی اتفاق افتاده است. حضرت عیسی (ع) یکی از پیامبران اولوالعزم می باشد که دارای معجزات مختلف می باشد همچنین ایشان صاحب کتاب انجیل بودند. امروزه اکثر دبیران دین و زندگی به دانش آموزان برای گرفتن نمره بیشتر تحقیق در رابطه با زندگی نامه پیامبران و امامان معصوم را می سپارند از این رو برای کمک به این دانش آموزان قصد داریم در این مقاله زندگی نامه حضرت عیسی (ع) که فرزند حضرت مریم می باشند را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

مختصری از زندگی نامه حضرت عیسی (ع) و ولادت ایشان

حدود 500 سال قبل از اینکه پیامبر اکرم (ص) متولد شوند حضرت عیسی (ع) در شهر کوفه و در کنار رود فرات به دنیا آمدند. مادر ایشان حضرت مریم می باشند و پدربزرگ ایشان عمران (ع) بودند نام مادر حضرت عیسی (ع) در 34 سوره قرآن و حدود 12 بار در کتاب قرآن به صراحت یاد شده است. پدر حضرت مریم زمانی که ایشان تنها یک جنین در شکم مادرشان بودند از دنیا رفتند و سرپرستی حضرت مریم به عهده زکریا قرار داده شد، بر اساس نذر حضرت مریم ایشان به بیت المقدس خدمت می کردند. ایشان تمام روزها را روزه می گرفتند و شب ها به عبادت مشغول می شدند همین امر باعث شد حضرت مریم در بین قوم بنی اسرائیل به مقام والایی دست یافته بود وقتی که حضرت مریم تنها 13 سال سن داشتند یکی از فرشتگان خداوند متعال بر ایشان نازل شد و با دمیدن در ایشان حضرت عیسی (ع) در بطن حضرت مریم قرار گرفت.

آشنایی با زندگی نامه حضرت عیسی ع

زندگی نامه حضرت عیسی (ع) و دوران رسالت ایشان

حضرت عیسی (ع) در سن 30 سالگی به پیامبری مبعوث شدند و رسالت خود را بین مردم اعلام کردند و آن ها را به پیروی از خود دعوت کردند. ایشان تمام تلاش خود را کردند تا یهودیان را از انحراف و گمراهی بازدارند و تمامی موارد حلال و حرام را برای ایشان بیان کنند. قبل از آمدن حضرت عیسی (ع) بر اساس بشارت های داده شده توسط حضرت موسی (ع) و پیش گویی ایشان مردم منتظر ظهور حضرت عیسی (ع) بودند امام از آنجا که پس از ظهور حضرت عیسی (ع) برخی از افراد ستمگر و منحرف قوم بنی اسرائیل منافع خود را در خطر می دیدند تنها عده بسیار کمی از حضرت عیسی (ع) حمایت و پیروی کردند.

پس از این که حضرت عیسی (ع) دعوت خود را انجام دادند دریافتند که برخی از افراد که از قوم بنی اسرائیل بودند بر انجام گناه پایداری می کنند از این رو در بین قوم اعلام کرد که چه کسی حاضر است مرا در راه خدا کمک کند و تنها پاسخ 12 نفر را دریافت کرد. این 12 نفر افرادی بسیار مؤمن بودند که خداوند متعال آن ها را حواریون نامیده است.

آشنایی با مختصری از زندگی نامه حضرت عیسی (ع) و معجزه های ایشان

حضرت عیسی (ع) در طول زندگی خود دشمنان زیادی پیدا کردند، این دشمنان همان بزرگان آیین یهود بودند که سعی در تکذیب حضرت عیسی (ع) داشتند از این رو از ایشان خواستند برای اثبات خود معجزه هایی رو کند. ایشان در جواب فرمودند: از طرف پروردگار برای شما نشانه ای آورده ام و آن این است که از گل چیزی شبیه پرنده خواهم ساخت و در آن می دمم به اذن خداوند آن شی به پرنده واقعی تبدیل خواهد شد، یکی دیگر از معجزات حضرت عیسی (ع) این بود که می توانستند افراد کور مادرزاد، افراد مبتلا به بیماری پیسی را شفا دهم و مردگان را زنده خواهم کرد همچنین از تمام چیزی که می خورید و در خانه های خود آن ها را پنهان می کنید اطلاع دارم این نشانه ها از سوی خداوند متعال می باشد و اگر ایمان داشته باشید آن ها را خواهید پذیرفت. با وجود ارائه تمام نشانه های الهی و معجزه ها باز هم بین قوم بنی اسرائیل افراد سنگ دل پیدا می شدند و با ایشان مخالفت می کردند و مردم را نیز از شنیدن دعوت و رسالت حضرت عیسی (ع) باز می داشتند و بر علیه ایشان توطئه و دسیسه می کردند.

درباره حضرت عیسی علیه السلام

زندگی نامه حضرت عیسی (ع) و توطئه برای به قتل رساندن ایشان

در زندگی نامه حضرت عیسی (ع) این گونه شرح داده شده است که وقتی نقشه های دشمنان حضرت عیسی (ع) بی نتیجه ماند آن ها به فکر توطئه ای برای به قتل رساندن حضرت عیسی (ع) افتادند از این رو قیصر روم را تحریک کردند و گفتند اگر این وضع ادامه پیدا کند سلطنت قیصر روم نیز دگرگون می شود به همین دلیل برای این که سلطنت خود را حفظ کند چاره ای جز از بین بردن حضرت عیسی (ع) نداشتند. پس از اینکه حضرت عیسی (ع) از توطئه دشمنان خود آگاه شد به همراه یاران وفادارش و مخصوصش مکان خود را عوض کردند و در مخفی گاه ها سکونت کردند تا از توطئه دشمنان در امان بمانند. یکی از حواریون که یهودا اسخریوطی نام داشت در ازای دریافت مقداری نقره به دشمنان مکان حضرت عیسی (ع) را نشان دادند، سپس حضرت عیسی (ع) دستگیر شده و به دار آویخته شد.

حضرت عیسی (ع) و حواریون برای مخفی شدن از دست دشمنان وارد باغ بزرگی شدند امام از آنجا که یهودا جای ایشان را گزارش داده بودند با تاریک شدن هوا مأموران دشمنان اسلام وارد باغ شدند و حواریون را احاطه کردند امام هنگامی که حواریون خود را در معرض خطر دیدند فرار کردند و حضرت عیسی (ع) را تنها گذاشتند. در همین زمان به اذن خداوند متعال یهودا به حضرت عیسی شبیه شد و توسط مأموران دستگیر و به دار آویخته شد و جزای عمل خود را دریافت کرد.دشمنان حضرت عیسی (ع) و قیصر روم تصور می کردند که حضرت عیسی (ع) را به دار آویخته اند اما در برخی از آیات قرآن اشاره شده است که حضرت عیسی (ع) کشته نشد و به دار آویخته نشد.امیدواریم زندگی نامه حضرت عیسی (ع) که در این مقاله آورده شده است برای شما دانش آموزان منبع خوبی باشد و با استفاده از این مقاله بتوانید تحقیق جامع و کاملی در رابطه با زندگی نامه حضرت عیسی (ع) را به دبیران خود ارائه دهید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

2 نظر

  1. امیدامیدsays:

    عالییییییییییی

  2. بدون نامبدون نامsays:

    ممنون از شما خیلی عالی بود