تعبیر خواب دریانوردی

دریا در تعبیر خواب روان شناسی، استعاره از گستره ی تجارب فرد می باشد و دریانوردی، به تلاش درونی شما برای شناخت تجارب و مهارت هایتان می باشد. تفاوتی ندارد که در خواب، چه کسی را در مقام یک دریانورد مشاهده می کنید، تمام انسان هایی که به هر ترتیب در خواب شما ظاهر می شوند، سمبل ابعاد مختلف افکار و شخصیت شما هستند. اگر در خواب با دریانوردی رو به رو شوید که در دنیای واقعی او را نمی شناسید، باید بدانید که او سمبل عادت ها و مهارت های روانی شما می باشد که برای شما ناشناخته مانده اند. شناخت این ابعاد در شرایط حاضر به شما کمک می کند تا با چالش های خود در زندگی بیداری رو به رو شوید.

کاراکتر دریا نورد، ریسک پذیر است و برای حل مشکلات خود، به ناخودآگاه، شهود و احساسات درونی خود توجه بالایی دارد. دریا مستقیما با سمبل آب مرتبط است. آب استعاره از احساسات و ضمیر ناخودآگاه می باشد. همان قدر که آب در زندگی بیداری و برای حیات بشر مهم است، در خواب نیز اشاره به آن دسته از افکار الهام بخشی دارد که به تصمیمات و روزمره ی ما رونق می بخشد. سمبل دریا نورد همچنین با مفهوم مسافرت مرتبط است. مسافرت در تعبیر خواب، اشاره به تغییرات دارد. تغییراتی که فرد در زندگی بیداری اعمال کرده یا قصد ایجادشان را دارد. با دیدن این خواب از خودتان بپرسید که هم اکنون، تمایل دارید که کدام بخش از زندگی یا جنبه های فکری خود را بازبینی کرده و تغییر دهید؟ برای ایجاد این تغییرات باید چه مهارت هایی را در خود تقویت کنید؟ چه مقدار ریسک لازم است تا به هدف خود دست پیدا کنید؟

تعبیر خواب دریانوردی دیگران

اگر شخصیت دریانورد یا دریانوردانی که در خواب مشاهده می کنید برای شما شناخته شده باشند، باید توجه داشته باشید که فکر کردن به این اشخاص، چه احساس یا فکر یا تجربه ای را در شما زنده می کند. درسی که از این افراد می گیرید، ارتباط نزدیکی با چالش فعلی شما در زندگی بیداری دارد. ممکن است در خواب، افرادی را در کاراکتر دریانورد مشاهده کنید که در دنیای واقعی، هیچ شناختی نسبت به شغل دریانوردی ندارند. این به این دلیل است که خواب ها به صورت سمبلیک به افراد، شغل ها و موقعیت ها اشاره می کنند.

اگر در حین دیدن این خواب با شخصیتی رو به رو شوید که می دانید در دنیای واقعی مرده اند، و احساس کنید که این مرده تبدیل به یک دریانورد شده است، باید بدانید که فرد مرده نیز، اشاره به بعدی از شخصیت شما دارد که احساس می کنید مدت ها پیش آن را کنار گذاشته اید. فرد مرده می تواند اشاره به عادت های فراموش شده ی شما در زندگی بیداری داشته باشد. عادت هایی که بر خلاف تصور شما همچنان در شما زنده هستند و به طور غیر مستقیم بر رفتار و عملکرد شما تاثیر می گذارند. اهمیت دارد که دیدگاه شما نسبت به آن شخص مرده چیست و برای شما یادآور کدام دسته از عقاید یا عادت های شما در گذشته می باشد. این خواب از شما می خواهد تا با درک این سمبل، به شیوه ای منطقی با چالش های خود در زندگی بیداری رو به رو شوید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. رضارضاsays:

    سلام دوست گرامی در خواب دیدم دوستانی از فامیل نزدیک در دریا گم شدند دریا بسیار ارام و شفاف یود سریعا با چند تخته چوب بلمی ساختم و به دریا زدم تا پیداشون کنم در آب آرام دریا با چالاکی جابه جا می شدم و گشت میزدم.تا کم کم به نوار ساحل نزدیک شدم.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن است تجربه های مفیدی کسب کنید