چگونه فردی باکلاس باشیم

وجود مجموعه ای از خصوصیات ظاهری و رفتاری در یک فرد می تواند نشانگر آن باشد که وی شخصیت باکلاس و ارزنده ای دارد. باکلاس بودن یکی از موضوعات متداولی است که همه ما به آن توجه داریم. به همین جهت، این که اصولا باکلاس بودن چه دارد و در پیش گرفتن چه راهکارهایی می تواند ما را به یک انسان باکلاس در نظر دیگران معرفی کند، یک دغدغه عمومی به شمار می آید. در اینجا ضروری است به بیان شاخصه های اصلی در رابطه با این مساله اشاره کنیم.

خصوصیات ظاهری افراد باکلاس

یکی از مهم ترین عواملی که نقش مهمی در طرز نگرش دیگران نسبت به ما دارد، خصوصیات ظاهری هر یک از ماست. این که به چه سبکی لباس بپوشیم و چه معیار و سلیقه ای در انتخاب نوع پوشش، کفش، مدل آرایش، استفاده از زیورآلات، عطر و ادکلن و ... داشته باشیم به طور مستقیم در نگاه و برداشت جامعه از ما و شخصیت ما تاثیرگذار است. برای داشتن ظاهری زیبا و آراسته باید به نکات زیر توجه داشت:همواره باید بهداشت فردی را رعایت کنیم و مرتب و به موقع حمام برویم تا همواره بدنی تمیز، خوشبو و باطراوت داشته باشیم. در انتخاب لباسی که می پوشیم توجه کافی داشته باشیم و مدل، ترکیب و رنگ هایی را انتخاب کنیم که با چهره و ویژگی های فیزیکی بدن ما تناسب داشته باشد. گرچه مد و مدگرایی در جای خود می تواند مقوله جذاب و چشمگیری در نظر اغلب افراد باشد اما باید توجه داشت به بهانه باکلاس و به روز بودن نباید از هر سبک و مدلی که به تازگی به بازار آمده است پیروی کرد و خود را از این بابت به زحمت انداخت. برای این که واقعا ارزشمند باشیم و در دید اطرافیان فردی باکلاس جلوه کنیم باید متناسب با نیاز و روحیه خود لباس و سایر ملزومات مرتبط با آن را تهیه کنیم.در هر جایی باید با توجه به رسم متداول و عرفی که وجود دارد لباس بپوشیم. بر این اساس، مطمئنا نوع پوششی که ما در یک مهمانی خانوادگی داریم با پوشش ما در یک مراسم رسمی و کاری متفاوت است.باکلاس بودن هزینه زیادی ندارد. نیاز نیست برای این که توجه همه را به سوی خود جلب کنیم گران قیمت ترین لباس ها و جواهرات بازار را خریداری کنیم.پوشیدن لباس مناسب و راحت، رعایت بهداشت و نظافت شخصی، آرایش معتدل، استفاده از خوشبوکننده های مناسب، توجه به حالات مختلف صورت مانند نوع نگاه کردن و خندیدن و امثال آن و ژست شیک و زیبا در هنگام ایستادن، راه رفتن و نشستن از جمله نکاتی است که می تواند ظاهری جذاب و موجه برای ما فراهم آورد.

خصوصیات افراد باکلاس چیست

صحبت کردن باکلاس

حتما شما هم تا به حال در جمع های عمومی با افرادی مواجه شده اید که هنگام صحبت کردن با گوشی، صدای خود را آنچنان بالا می برند که تمام افراد حاضر در جمع می توانند از جزئیات مکالمه آنها با مخاطب مطلع شوند. یا با شخصی برخورد کرده اید که هنگام صحبت کردن با اطرافیان خود در مهمانی، برای این که توجه دیگران را به خود جلب کند از لغات و کلمات جلف و زننده استفاده می کند. اینها همه نمونه هایی از رفتارهایی است که باعث می شود فرد از رفتار معقول و بهنجار دور شده و شخصیتی بی قید و بند جلوه کند. بنابراین بسیار مهم است که در تعامل با دیگران به نحوه گفتار خود بیندیشیم و دریابیم که چگونه با دیگران به درستی صحبت کنیم.عادت رفتاری افراد باکلاس در هنگام صحبت کردن، آن است که خیلی آرام و سنجیده سخن می گویند و همواره مواظبند بلندی صدایشان از حدی که باید، بالاتر نرود. به کار بردن الفاظ رکیک و زشت در زمان عصبانیت، به هیچ وجه کار پسندیده ای نیست. افراد باکلاس سعی می کنند در هر موقعیتی که قرار دارند خونسردی و متانت خود را حفظ کرده و حتی در هنگام خشم و عصبانیت از به کار بردن سخنانی که خارج از ادب و احترام است خودداری کنند. در مقابل، صحبت های خوب و خوشایندی که بار روانی مثبتی را برای شنوندگان ایجاد می کند از بارزه های اصلی یک فرد باکلاس است. این افراد زمانی که در یک جمع حضور دارند در نحوه استفاده از تلفن همراه خود به گونه ای رفتار می کنند که برای کسی ایجاد آزار و اذیت نشود. این که تلفن همراه ما تند و تند زنگ بخورد و در بین جمع مدام در حال صحبت و کار کردن با آن باشیم، کار مودبانه و باکلاسی نیست.

یکی از طرز فکرهای اشتباهی که در مورد باکلاس بودن وجود دارد آن است که فکر می کنیم برای این که باکلاس به نظر برسیم باید خودنمایی و تظاهر به باکلاس بودن کنیم. صحبت کردن از این که چقدر باکلاس هستیم و در زندگی شخصی به آن توجه داریم نتیجه ای کاملا برعکس دارد. واقعیت آن است که اظهارات ریاکارانه ما هرگز نمی تواند ما را به فردی جذاب و خواستنی در دید اطرافیان تبدیل کند و نهایتا این دیگران هستند که از روی رفتارهای ما متوجه می شوند واقعا تا چه اندازه برازنده و تحسین برانگیز هستیم.

چگونه رفتار کنیم تا باکلاس باشیم

اخلاق باکلاس

یک فرد باکلاس در تمامی شئون رفتاری خود به گونه ای برخورد می کند که به طور ناخودآگاه، موافقت و تحسین افراد را به خود جلب می کند. افراد باکلاس به علت داشتن سطح مطلوبی از اعتماد به نفس، رفتارهای مثبت و منصفانه ای با اطرافیان دارند و برخورداری از آداب و تربیت اجتماعی در تعاملات آنان با دیگران به خوبی آشکار است. دانستن آداب معاشرت صحیح با مردم یکی از ویژگی هایی است که افراد باکلاس از آن بهره می برند و این مساله باعث می شود وجهه خوبی از آنها در نظر دیگران ایجاد شود. یکی از مواردی که در رعایت آداب معاشرت خیلی به چشم می خورد، آداب غذا خوردن است. غذا خوردن مطابق با فرهنگ و ارزش های مخصوص هر جامعه، چیزی است که باید به آن دقت کافی شود. وقتی در یک مهمانی حضور داریم و می خواهیم در جمع دوستان و آشنایان غذا بخوریم، رعایت برخی نکات مهم و ضروری است:در طول مدت غذا خوردن، تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا در وضعیت بی صدا قرار دهیم تا صدای زنگ خوردن آن موجب آزار و اذیت کسی نشود.ادب حکم می کند منتظر بمانیم تا همه افراد سر میز غذا حاضر شوند و همراه با هم شروع به غذا خوردن کنیم.صحبت کردن با دهان پر، کاری است که هیچوقت از سوی یک انسان باشخصیت سر نمی زند.غذا خوردن با دهان بسته و بدون ایجاد سر و صدای اضافی هنگام جویدن و استفاده از قاشق و چنگال، نمونه رفتار مودبانه و باکلاس به حساب می آید. رفتارهایی از قبیل فوت کردن غذا، تکیه دادن دستها روی میز غذا، مخلوط کردن چند غذا با هم در یک بشقاب، آروغ زدن، خنده و شوخی سر میز، خلال کردن دندان جلوی دیگران و امثال این موارد، مصداق بارز کارهایی است که افراد باکلاس هرگز انجام نمی دهند.

باکلاس بودن

طرز فکر افراد باکلاس

مسلما هر رفتار و عملی که از ما سر می زند برآمده از طرز فکر و عقیده ماست. افراد باکلاس برای خود ارزش زیادی قائل هستند ولیکن سعی می کنند در عین حفظ شخصیت و احترام خود، رفتار مناسب و منصفانه ای با دیگران داشته باشند. این اشخاص از خودنمایی و غرور بیجا خودداری می کنند و سعی در تظاهر و فریب مردم ندارند. افراد باکلاس به خاطر حفظ صلاح و منفعت خود و بقیه، از پیروان و حامیان حقیقی قوانین و حقوق اجتماعی به شمار می روند. یکی از نمونه های رفتاری مشهود آنها، احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و اجتناب از تخلفات رانندگی است. به همین ترتیب افراد باکلاس در تمامی جنبه های گوناگون زندگی بسیار قانونمند بوده و در حفظ نظم و انضباط اجتماعی و رعایت آداب زندگی اجتماعی کوشا هستند. افراد باکلاس نسبت به تمام مردم نگاه مثبت داشته و همواره در پی آنند که روابط دوستانه، احترام آمیز و سازنده ای با همگان برقرار سازند.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...