متن تبریک ولادت امام حسن عسگری علیه السلام +عکس

هشتم ماه ربیع الثانی سال روز ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت، امام حسن عسگری (ع) است و این روز در سال 1397 متقارن با 25 آذر ماه است. این روز را به تمام مسلمانان و شیعیان جهان تبریک می‌گوییم و امیدوار هستیم که هر چه بیشتر خود را به صفات و ویژگی‌های حضرت نزدیکتر کنیم.

امام حسن عسگری (ع) در روز هشتم ماه ربیع الثانی در سال 232 هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند. روز تولد امام حسن عسگری (ع) در سال 1397 مقارن با بیست و پنجم (25) آذر ماه است. ولادت با سعادت امام حسن عسگری (ع) را به تمام شیعیان و مسلمانان سراسر جهان تبریک و تهنیت می‌گوییم.

پدر بزرگوار امام حسن عسگری (ع)، امام هادی (ع) بودند و مادر گرامی ایشان حدیثه نام داشتند که نام‌های دیگری مانند سلیل و سوسن نیز داشتند. امام حسن (ع) در شهر مدینه متولد شدند و کنیه ایشان ابو الخلف – ابو محمد و ابو عبدالله است. از جمله القاب ایشان الخالص، الزکی، العالم، الصامت، الطیب و ... است.  همچنین امام عسگری (ع)، امام هادی و امام جواد در زمان خودشان به ابن الرضا معروف بودند. دلیل آن نیز از آن جهت است که امام رضا (ع) ولیعهدی مامون را پذیرفته بود و خلفای عباسی به تمام امامان نسل آن امام لقب ابن الرضا دادند.

در روز ولادت امام حسن علیه اسلام، انجام مراسم مولودی و جشن بسیار پسندیده است. از جمله وظایف مسلمانان و شیعیان در این روز آگاهی بیشتر از صفات و ویژگی‌های ایشان است و همچنین آشنایی با اخلاق و خلق و خوی آن حضرت از دیگر فعالیت‌های پسندیده است. همچنین در شیعیان ملزم است که رفتار و شیوه زندگی آن حضرت را به برادران و خواهران دینی خود منتقل کنند.

جملات زیبای تبریک ولادت امام حسن عسگری همراه عکس

صفات و ویژگی‌های امام حسن عسگری (ع)

امام حسن عسگری (ع) الگوی شایسته‌ای برای انسان‌ها هستند.  آن حضرت دارای صفات اخلاقی بسیاری بودند. از جمله این صفات بندگی و عبودیت بود که همواره سر سپرده دستور خداوند بودند و در هر کاری را برای رضای خدا انجام می‌دادند. امام حسن (ع) به دلیل تقرب به خداوند افراد به ویژه انسان‌های گمراه را شیفته رفتار خود می‌کردند و باعث هدایت بسیاری از انسان‌ها شدند. امام حسن (ع) بسیار بخشنده و بخشایشگر بودند، روز تولد ایشان را باید مغتنم شماریم و بخشنده بودن را از امام خود بیاموزیم. ساده زیستی امام نیز از جمله صفات بارزی بود که نشان دهنده‌ی عدم وابستگی امام به دنیا و لذت‌ها آن داشت. در دنیای امروز بر ما شیعیان واجب است که ساده زیستی را از امام خود بیاموزیم و اندکی از لذت‌ها دنیایی دوری کنیم تا لذت آن را در روحیه و زندگی خود حس کنیم.

زندگی و سرنوشت امام حسن عسگری (ع)

امام حسن عسگری (ع) در مدت زمان زندگی خود همسری اختیار نکردن و نسل خود را از طریق کنیزی ادامه دادند که مادر حضرت مهدی هستند و به دلیل اینکه سعی در پنهان نگاه داشتن امام زمان بودند این گونه راه را انتخاب کردند. تنها فرزند آن امام نیز امام مهدی (عج) است، البته برخی منابع او را دارای 3 پسر و 3 دختر می‌دانند. روز ولادت امام حسن عسگری (ع) به عنوان پدر امام زمان (عج) برای ما شیعیان دارای ویژگی‌هایی است و روز تولد امام را جشن گرفته و در این روز طبق رفتار امام بیشتر به فکر فقرا هستیم و نذورات خود را برای مردم بی بضاعت جامعه صرف می‌کنیم تا در این روز تمام شیعیان خوشحال و مسرور باشند و بدانند که جامعه‌ی شیعه دارای رفتار در خور وشایسته است و کمک به نیازمندان را مانند پیشوایان خود همواره در نظر دارد.

عکس نوشته تبریک ولات امام حسن عسگری

امام حسن (ع) یازدهمین امام ما شیعیان است. مدت امامت این امام بزرگوار 6 سال بود، در این 6 سال حضرت با خلفای عباسی هم چون معتز، معتد، معتمد عباسی به مبارزه و مخالفت پرداخت در این مدت همواره تحت نظارت و در تبعید یا زندان به سر می‌بردند. زندگی این امام معصوم بسیار کوتاه بود و در سن 28 سالگی در شهر سامرا عراق توسط احمد معتمد به شکل مشکوک، به شهادت رسیدند.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...