متن های زیبا ویژه ی تبریک روز پژوهش

25 آذر ماه روز پژوهش را به تمام فعالان عرصه پژوهش و پژوهشگری تبریک می‌گوییم. در این روز باید از سخت کوشی، تعهد و فداکاری این افراد تقدیر و تشکر به عمل آید و در راه آگاهی از مشکلات آن‌ها و همچنین رفع نیازها و موانع موجود قدم برداریم و باعث انگیزه بیشتر پژوهشگران در راه آبادی و سربلندی کشور شویم. پژوهشگر عزیز روزت مبارک

روز پژوهش روز 25 آذر ماه است که این روز توسط شورای فرهنگ عمومی کشور نام گذاری شده است و همچنین وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آخرین هفته آذر ماه را هفته پژوهش نامیده و اخیرا آن را هفته پژوهش و فناوری خطاب می‌کند و به تمام افراد تاثیرگذار در این عرصه این روز را تبریک می‌گوییم.

پژوهش از جمله ارکان اصلی علم است و پژوهشگران سخت کوشانی هستند که همواره برای سربلندی جامعه و کشور خود در حال کشف و تفسیر و کاوش هستند. روز 25 آذر ماه را روز پژوهش نام نهادیم تا بهانه‌ای باشد برای ارج نهادن و تقدیر و تشکر کردن از تمام پژوهشگران و فعالان در این عرصه، این روز فرصتی است که مشکلات موجود در مسیر پژوهش کشور شناسایی شود و برای رفع این مشکلات و کمک به افزایش سطح پژوهشگری در کشور، برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد. از جمله مهم‌ترین اقداماتی که می‌توان در این روز انجام شود و باعث انگیزه مضاعف به پژوهشگران می شود این است که از پروژه‌های برتر، اختراعات برتر، مقالات برتر و مدیران پژوهشی برتر و همچنین پژوهشگر برتر در هر سال تقدیر و تشکر ویژه صورت گیرد تا انگیزه‌ای باشد برای تمام افراد جامعه و پژوهشگران تا در هر سال با قدرت بیشتر پا در مسیر اهداف خود بگذارند و در این راه مصمم‌تر و جدی‌تر به جلو حرکت کنند. در روز پژوهش و هفته پژوهش و فناوری مسئولان اجرایی کشور وظیفه دارند که از تمام عوامل حاضر در صحنه پژوهش در مراسم‌های ویژه در نقاط مختلف کشور قدردانی کنند.

جملات تبریک فرا رسیدن روز پژوهش

پژوهش ابعاد مختلفی دارد و دامنه وسیعی را شامل می‌شود، پژوهش انتها ندارد. پژوهشگران یا استفاده از دانش، تحقیق، جستجو و مطالعه همواره راه‌های جدیدی را کشف می‌کنند و نظریه‌ها و نتایج مهمی را باعث می‌شوند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند قدمی مهم در ارتقا سطح علمی کشور داشته باشد. یکی از جنبه‌های اصلی استقلال کشور پژوهشگران و پژوهشگری است. پژوهشگران همواره به دنبال کشف و اختراع و رسیدن به واقعیت‌هایی هستند که به استقلال کشور کمک می‌کند و کشور و جامعه را از بیگانگان بی‌نیاز می‌کنند.  پژوهش تولید علم می‌کند و می‌تواند در تمام زمینه‌ها مانند خودرو، کشاورزی، پتروشیمی، داروسازی، پزشکی، ماشین آلات، خدمات و صنایع مختلف، پیشرفت و توسعه پایدار در کشور خلق کنند. بدون پژوهشگر علم و دانش در مسیر توقف و رکود پیش خواهد رفت و نشاط و سربلندی در کشور از بین خواهد رفت. روز پژوهش فرصتی است که در کنار قدردانی از فعالان این عرصه به فرزندان این جامعه پژوهشگری و اهمیت پژوهش را آموزش داد. اگر فردی پژوهشگر و کاوشگر تربیت شود و راه و رسم آن را به دیگران نیز آموزش دهد، باعث توسعه کشور می‌شود.

25 آذر روز پژوهش گرامی باد

روز پژوهش موقعیتی است که می‌توان از سرمایه گذاران دعوت به عمل آورد تا از نحوه پژوهش در کشور و ابعاد گستردگی آن و فواید عینی و عملی پژوهش، آگاه شوند و دریابند که سرمایه گذاری در این بخش تا چه اندازه می‌تواند به ارتقا کشور و ارتقا کسب و کار و سرمایه آن‌ها کمک کند. بنابراین در این روز مناسب است که یافته‌ها و نتایج پژوهشگران در کانون توجه قرار گیرد و آن‌ها را به عموم مردم نشان دهند تا انگیزه و اشتیاق میان افراد مختلف جامعه ایجاد شود و آن‌ها را به سمت و سوی پژوهشگری و تحقیق و تفحص هدایت کند.

همواره در جهان دیده شده است که کشورهایی که در زمینه پژوهش ناتوان هستند، ضعیف شده و در انزوا قرار گرفته اند. ایجاد تسهیلات مناسب و فراهم کردن تجهیزات پیشرفته و به روز در زمینه پژوهش بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از اقدامات مهمی که می‌تواند در روز پژوهش صورت گیرد نیازسنجی پژوهشی است که در هر سال اولویت‌های پژوهشی کشور و نیازهای کشور باید توسط مقامات و مسئولان دیده شود و از پژوهشگران برای گام نهادن در آن زمینه‌ها کمک بگیرند. نیاز سنجی باعث هدفمند شدن پژوهش می‌شود و همچنین این مسئله باعث حمایت مالی بیشتر از پژوهشگران نیز خواهد شد.

پژوهشگر عزیز روزت مبارک

در اینجا بار دیگر روز پژوهش را به تمام فعالان عرصه علم و تحقیق و توسعه و پژوهشگران با انگیزه تبریک و تهنیت گفته و قدر دان روحیه خستگی ناپذیر آن‌ها هستیم.فرا رسیدن روز پژوهش، روز علم افزایی هوشیارانه و متعهدانه، بر دانش پژوهان و محققان سربلند ایرانی گرامی باد.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...