چگونگی روابط سالم میان زوجین

موفقیت عشق در راه ازدواج

انتخاب آگاهانه همسر، بدان معناست که بدانیم منابع جذابیت از دیدگاه ما در رابطه با انتخاب همسر چیست؟ و اینگونه نقطه نظرات تا چه اندازه‌ای در ثبات احساس خوشبختی ما درمسیر  زناشویی سهم دارد؟ پاسخ اینگونه سوال‌ها مارا درجهت داشتن زندگی سالم و رابطه سالم با شریک زندگیمان هدایت می‌کند. ازدواج، راهی نیست که به‌طور اتوماتیک افراد را تغییر دهد. با وارد شدن به زندگی زناشویی نبایستی درصدد تغییر شخصیت و کاراکتر دیگری برایید و اورا در قالب آنچه که می‌خواهید، درآورید.

محققین بر این باورند که معمولا در زندگی زناشویی، هریک از زوجین دارای هفتاد درصد ویژگی‌های خوب که با همسر همخوانی دارد و حدود سی درصد ، ویژگی‌ها و خصایصی را دارا هستند که چندان خوب نیست و با شما همخوانی ندارد. اگرچنانچه زوجین بر ان سی درصد تاکید داشته باشند و خواستار تعویض یا حذف آن سی درصد خصلت همسرشان باشند که به نظرشان خوب نیست، مشکلات آغاز خواهند شد. امااگر روی آن هفتاد درصد متمرکز شوند، رابطه، بهتر و بهتر خواهد شد اصل مهم در ازدواج ان است که بر ویژگی‌های خوب همسرتان که به نظرتان جذاب است، متمرکز شوید و آنها را تقویت کنید. ویژگی‌هایی که می‌خواهید همانگونه که هستند، باقی بمانند

ما دراینجا به راهکارهایی که می‌تواند موجب تداوم و به ثمر رساندن یک زندگی زناشویی سالم شود و به راحتی نیز امکانپذیر است، اشاره کردیم. توجه به‌ موارد کلیدی جهت بهتر نمودن روابط می‌تواند مارا از کسالت‌های رایج در روابط،برهاند.

نکات قابل توجه در جذابیت‌های زندگی زناشویی

مهربان و باهوش

اگر زمان بسیار زیادی را در محیط کار سپری می کنید و فرصت کافی برای همسرتان ندارید، دادن حس خوب به همسرتان با یک تماس تلفنی و بیان کردن چند واژه محبت‌آمیز کار چندان مشکلی نیست. کلمات محبت‌آمیز در به وجود آوردن حس خوب و مثبت در روحیات همسرتان معجزه می‌کند ودر واقع به‌نوعی شفای زندگی است . ناگفته نماند که واژه‌ها بایستی از اعماق قلبتان باشد و حالت تصنعی نداشته باشد. دادن حس ارزشمندی به‌نوعی مراقبت کردن از روح همسرتان است. خوشرویی، نشانه هوش فوق‌العاده شماست. هنگامی‌که با همسرتان احساس شادی می‌کنید، بهتر می‌توانید هر نوع مشکلی را که برسر راه زندگی شماست، از میان بردارید.

تماس چشمی

در خانه زمان صحبت‌کردن با همسرتان، آشپزی، تماشای تلویزیون، روزنامه خواندن، تلفنی صحبت کردن با دوست و همسایه و فامیل، سرک‌کشیدن به شبکه‌های اجتماعی تلفن همراهتان و مسائلی ازاین نظر همه را کناری بگذارید و با همسرتان صحبت کنید، حالش را جویا شوید و رابطه احساسی برقرار کنید ، لحظاتی با همسرتان خلوت کنید.

لحظاتی با همسرتان خلوت کنید

تعطلات آخر هفته

برای روز تعطلتان برنامه‌ریزی کنید. برنامه‌های ساده و نه آنچنان پُرهزینه. تهیه بلیط و رفتن به سینما و تماشای یک فیلم کمدی دونفره. شاید یک قدم‌زدن دوستانه بتواند روحیه هردو شما را تسکین دهد . انجام ورزش‌های سبک دو نفره مانند کوهنوردی و یا دوچرخه سواری. یا رفتن به مکان‌های خاطره‌انگیز دوران قبل از ازدواج می‌تواند شمارا به یاد اولین جذابیت‌هایی که در همسرتان دیدید، بیندازد. هرگز شادی و نشاط را به تعویق نیندازید.

نیروی تشکر

گاهی از همسرتان قدردانی کنید. قدرت سپاس و شکرگذاری از بودنش در کنارتان می‌تواند در برابر تحمل مشکلات زندگی ، جادو کند. تشکر را به عناوین متفاوت انجام دهید. از نوشتن یادداشتی محبت‌آمیز و قراردادن درجیب لباس او تا هدیه دادن شاخه گل و دعوت به شامی سبک در بیرون از خانه

عشق در ازدواج

کنجکاوی برای دیدگاه‌های همسرتان

برای پی‌بردن به باورها و عقاید همسرتان از خود، کنجکاوی نشان دهید. در رابطه با موضوعات زندگی نظر اورا نیز جویا شوید. ساده‌ترین کاری که می‌توانید از عهده ش برآیید. با دانستن نظر همسرتان شما می‌توانید موضوعات را از بُعد دیگری نیز ببینید و چه‌بسا به دیدگاه تازه‌تری دست‌یابید. با وجود آنکه شاید همچنان نظرتان مخالف نظر او باشد اما نشان دادن علاقمندی شما نسبت به مشورت کردن با او یعنی محترم شمردن نظراتش نسبت به امور زندگی. تمرین کنید و ببینید چه پیامدهای خوشایندی را به همراه دارد. هرگاه احساس کردید حالت دفاعی دارید و می‌خواهید بنای مخالفت را بگذارید جمله یا عبارت لطیفی را به‌کار ببرید. به‌عنوان مثال بگویید: می‌دانم این عقیده‌ات می‌تواند زندگیمان را بهتر کند اما من پیشنهاد بهتری دارم.

شناخت گیره‌های احساسی

آگاهی بر نقطه ضعف‌ها یا در اصطلاح عامیانه شناخت یک‌سری مسائلی که همسرتان را از درون بهم می‌ریزد باعث می‌شود تا به حساسیت های او وارد نشده و چه بسا بتوانید اورا از کشمکش‌های درونی، رهانده و همچنین بتوانید با شناخت این موضوع باعث پیشگیری از به وجود آمدن واکنش‌های هیجانی نسبت به امور حساس برانگیز در او شوید.

تیرگی روابط

تصمیم بگیرید هنگام تیرگی روابط با استفتده از الگویی که مورد قبول شما دونفر است به چنین وضعیتی خاتمه دهید. بدین‌ترتیب بدون توجه به میزان عصبانیت خود می‌توانید لبخندی ملیح بزنید و به تاراحتی‌تان خاتمه دهید.

عشق

جاذبه عشق

عشق را مقدم بر این بدانید که حق با چه کسی است. اگردر شرایطی، حق را به خود میدادید، می‌توانید از یک الگوی مناسب‌تری استفاده کنید. مانند کنار کشیدن از وضعیت پیش آمده و صحبت کردن دررابطه با آن در یک شرایط و فرصت روحی بهتر. ازدواج بین کسانی که علاقه ای به‌یکدیگر ندارند و با این اعتقاد که می‌توانند به مرور زمان شخص مقابل را تغییر دهند، اشتباه بزرگی است. درست مانند پوشیدن یک لباس پشت و رو که کارتان را در خانه، اتاق خواب، آشپزخانه راه می‌اندازد اما با همان لباس نمی‌توانید در جامعه و مهمانی و خیابان و سرکار حضور داشته باشید. زندگی باکسی که هیچگونه علاقه و میلی به او ندارید نیز همینطور است 

درپایان آنکه، در بازی زندگی، بایستی خردمندانه فکر کنید. خوشبختی نیاز به فالگیر، طالع بین و نیروهای ماورالطبیعه ندارد. خوشبختی نیاز به همین نکات ساده‌ای است که براحتی از کنار آنها عبور کرده و از توانایی‌ها و انرژی‌های مثبتی که در درونمان است، به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...